Οδηγούμε το νέο Peugeot RCZ R

Η ειδική αυτή έκδοση του κουπέ της Peugeot είναι ένα πραγματικά απολαυστικό σπορ αυτοκίνητο

Η Peugeot πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στην ικανότητα του RCZ R να τα βάλει με κορυφαίους αντιπάλους όπως το VW Scirocco R ή ακόμα και η Porsche Cayman, αλλιώς δεν θα είχε τιμολογήσει το αυτοκίνητο τόσο ψηλά (€42.900 στη Γαλλία). Τι παίρνεις λοιπόν για τα λεφτά σου; Τα αξίζει αυτή η ειδικά βελτιωμένη έκδοση του «ΤΤ» της Peugeot;

Πώς είναι φτιαγμένο;
Κάτω από το καπό βρίσκεται μια πολύ αναβαθμισμένη έκδοση του 1.6 τούρμπο που κινεί το νορμάλ RCZ, η οποία αποδίδει μια απίστευτη ιπποδύναμη 270 PS/6.000 rpm και ροπή 33,6 kgm/1.900 rpm. Τα νούμερα αυτά είναι αρκετά για να πιάνει το R των 1.355 kg τα 100 km/h από στάση σε 5,9” και να έχει μια τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h. Τουλάχιστον αρχικά, λοιπόν, τα νέα είναι καλά: το RCZ R μπορεί να τα βάλει με τον ανταγωνισμό στην ευθεία – αν και ο κινητήρας του είναι πιεσμένος στα όρια για χρήση δρόμου.

Αλλά και σε ό,τι αφορά το πλαίσιο οι προδιαγραφές δείχνουν πειστικές. H ανάρτηση παραμένει ίδια σε διάταξη, αλλά τα ελατήρια είναι σκληρότερα, τα αμορτισέρ υψηλότερων προδιαγραφών, οι αντιστρεπτικές παχύτερες και –το καλύτερο απ’ όλα– υπάρχει τώρα ένα νέο διαφορικό Torsen μπροστά, που εξασφαλίζει ότι τα περισσότερα από τα 270 άλογα θα χαλιναγωγούνται.

Το R είναι επίσης ελαφρύτερο κατά 17 kg, χαμηλωμένο κατά 10 mm και έχει φαρδύτερα μετατρόχια εμπρός-πίσω, πιο έντονο κάμπερ μπροστά και μεγαλύτερα δισκόφρενα γύρω-γύρω (με 4πίστονες δαγκάνες). Οπτικά ξεχωρίζει από τα τονισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα, τη μαύρη ματ σκεπή, τις χρωμιωμένες σπορ εξατμίσεις και 4 νέα χρώματα: μαύρο, κόκκινο, λευκό και γκρι.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Αναπάντεχα καλό. Και δεν περιμέναμε να γράψουμε κάτι τέτοιο.

Νιώθεις τη βελτίωση στο πλαίσιο και τον κινητήρα από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Το τιμόνι έχει μια ψωμωμένη αμεσότητα που δεν υπάρχει στο νορμάλ μοντέλο. Και οι επιδόσεις είναι πραγματικά δυνατές, ιδίως αν αναλογιστείς ότι τα κυβικά είναι μόνο 1.600. Ταυτόχρονα, η ανάρτηση –τουλάχιστον στους ομαλούς δρόμους της νότιας Γαλλίας όπου το οδηγήσαμε– δίνει αποδεκτή άνεση. Παρά τις πολλές μετατροπές, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι αρκετά πολιτισμένο.

Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως είναι πως το RCZ R είναι ευχάριστο και συμμετοχικό στην οδήγηση. Η επιτάχυνση είναι δυνατή, ο ήχος της εξάτμισης γεμάτος, ο λεβιές του κιβωτίου θετικός και ακριβής. Η ανάρτηση ελέγχει δραστικά και με ακρίβεια τις κινήσεις του αμαξώματος, και το διαφορικό Torsen δουλεύει ιδιαίτερα αποτελεσματικά, βρίσκοντας ελκτική πρόσφυση και δημιουργώντας ελάχιστες αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση.

Δεν έχουμε βέβαια εδώ την αλληλεπίδραση ανθρώπου και μηχανής που έχουμε σε μια Cayman, αλλά δεν μιλάμε και για ένα αδιάφορο δυναμικά αυτοκίνητο. Κάθε άλλο. Μπορείς να έχεις και ταχύτητα και απόλαυση στο τιμόνι του καλά εξοπλισμένου RCZ R, παρότι, για κάποιο λόγο, δεν περιμέναμε να μας τα παρέχει σ’ αυτό το βαθμό.

Να το αγοράσω;
Η Peugeot περιμένει το R να κάνει το 10% περίπου των συνολικών πωλήσεων του RCZ. Λέει όμως ότι έχει τη δυνατότητα να φτιάξει και περισσότερα αν υπάρξει η ζήτηση.

Με βάση αυτό που είδαμε στους [σαφώς ομαλότερους από τους ελληνικούς] δρόμους της νότιας Γαλλίας, θα πρέπει μάλλον να αυξήσουν τις βάρδιες στη γραμμή παραγωγής. Διότι πραγματικά το RCZ R είναι πολύ καλύτερο απ’ ό,τι περιμέναμε να είναι.

Τι λέει το Autocar
Το γνωστό μας κομψό κουπέ, πιεσμένο στο όριο για χρήση δρόμου. Εξαιρετικές επιδόσεις (αλλά με χαμηλές εκπομπές CO2), σπορ συμπεριφορά στις στροφές και σχετικά πολιτισμένος χαρακτήρας. Πολύ ακριβό όμως για 1.600άρι. 
Τιμή από € 42.900 (στη Γαλλία)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin-scroll, 270 PS/6.000 rpm, 33,6 kgm/1.900-5.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση μπροστά με ελεγχόμενο διαφορικό Torsen
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9”
0-400 m 14,2”
0-1.000 m 25,4”
80-120 km/h (με 5η) 5,7”
80-120 km/h (με 6η) 6,8”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 145 g/km
Διαστάσεις 4.294 x 1.850 x 1.352 mm
Βάρος 1.280 kg
Στοιχεία κατασκευαστή