Οδηγούμε το νέο Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4

Οδηγούμε το νέο Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4

Παρά το γεγονός ότι το Mokka παρουσιάστηκε πριν από τέσσερα χρόνια, παραμένει ένα από τα πιο επιτυχημένα μικρά crossover. Για αυτό και η Opel προχώρησε σε μικρής έκτασης επεμβάσεις, παρουσιάζοντας το Mokka X

Το Opel Mokka είχε αυτό που λέμε το σωστό timing. Όταν παρουσιάστηκε το 2012, μόλις άρχιζε να διαφαίνεται αυτό που αργότερα θα ήταν μια εκρηκτική ανάπτυξη της αγοράς των μικρών crossover.

Για να είμαστε και δίκαιοι μάλιστα πρέπει να πούμε πως το Mokka υπήρξε πρωτοπόρος. Για αυτό άλλωστε σε αυτά τα τέσσερα χρόνια έχει πουλήσει περίπου 600.000 αυτοκίνητα, κατέχοντας το 14,9% της συγκεκριμένης αγοράς. Το σωστό κόνσεπτ στην κατάλληλη ώρα και οι της Opel ακόμα τρίβουν τα χέρια τους. Και δεν τα κρατούν σταυρωμένα επίσης. Γι αυτό και μας προσκάλεσαν μέχρι τη Σκωτία, όπου παρουσίασαν το Mokka X.

Εντάξει, η ονομασία είναι λίγο παραπλανητική, διότι σε παραπέμπει σε μια εντελώς νέα γενιά. Που δεν είναι. Στην ουσία δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα. Διότι, όπως σωστά είπε ένας από τους ανθρώπους της Opel που ρωτήσαμε, δεν χρειαζόταν. Μια χαρά ανταγωνιστικό παραμένει στον πυρήνα του: σωστό μέγεθος, καλοί χώροι, εποπτική θέση οδήγησης, με διαθέσιμη τετρακίνηση, με έναν πολύ σύγχρονο ντίζελ κινητήρα και ένα σχήμα που αρέσει σε πολύ περισσότερους από αυτούς που τους αφήνει αδιάφορο. Α, και εσωτερικό που δείχνει πιο ακριβό απ’ ότι είναι.

Ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος και η προσπάθεια επικαιροποίησης συνεχής. Με το Mokka X οι άνθρωποι της Opel διατήρησαν το αυτοκίνητο απαράλλαχτο στην ουσία του, αλλά προχώρησαν σε αλλαγές που για το αγοραστικό κοινό είναι οι πιο προφανείς. Στο εξωτερικό ας πούμε. Η βασική φόρμα είναι απολύτως ίδια. Ωστόσο το εμπρός μέρος πλέον είναι σαφώς πιο εκπλεπτυσμένο. Τα φωτιστικά σώματα στένεψαν και απέκτησαν LED φώτα ημέρας στο χαρακτηριστικό σχήμα φτερού που έχει και το νέο Astra. Η γρύλια επίσης άλλαξε και επιτέλους έφυγε εκείνη η μάλλον χοντροκομένη χρωμέ φάσα. Αλλαγμένος είναι και προφυλακτήρας αλλά και τα φώτα ομίχλης που ενσωματώνει. Το πίσω μέρος έχει επίσης νέο προφυλακτήρα και ανασχεδιασμένα, LED επίσης, φωτιστικά σώματα. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες (17” οι βασικές), ενώ θα διατίθενται και δύο νέα χρώματα, το Amber Orange και το Absolute Red.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Opel Astra 1.0 Turbo EcoFLEX

Στην καμπίνα, πέρα από τις νέες ταπετσαρίες, η σχεδίαση του ταμπλό είναι επίσης επηρεασμένη από το καινούριο Astra. Η πιο χτυπητή αλλαγή είναι η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο που μπορεί να είναι 7 ή 8 ιντσών και ο επίσης νέος πίνακας οργάνων. Αυτός ο τελευταίος έχει νέο λευκό φωτισμό, ενώ στο κέντρο του υπάρχει οθόνη είτε ασπρόμαυρη 3,5” είτε έγχρωμη 4”.

Η Opel είναι φανερό πως λαμβάνει την κριτική των δημοσιογράφων σοβαρά υπόψη. Τέλος στην κεντρική κονσόλα του Mokka X εκείνη η θύελλα κουμπιών. Τώρα είναι πολύ πιο καθαρή στο μάτι και με σαφώς βελτιωμένη εργονομία. Το νέο σύστημα πολυμέσων R 4.0 IntelliLink, που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, αλλά είχαμε διαθέσιμο στο αυτοκίνητο δοκιμής, είναι εξαιρετικό από κάθε άποψη: γρήγορο, με πολλές λειτουργίες, εύκολο στην εκμάθηση, με ωραία γραφικά.

Η ανανέωση έφερε και εμπλουτισμό στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που συνεργάζονται με την βελτιωμένη κάμερα Opel Eye. Στο διαθέσιμο εξοπλισμό υπάρχει σύστημα διατήρησης της λωρίδας, προειδοποίσης σύγκρουσης και βέβαια τα LED φωτιστικά σώματα με αυτόματους προβολείς και εννέα διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, ανάλογα με την ταχύτητα, το προπορευόμενο ή διερχόμενο όχημα και το είδος του δρόμου.

Η προσλαμβανόμενη ποιότητα στο εσωτερικό έχει βελτιωθεί. Η θέση οδήγησης παραμένει ίδια, αλλά τα καθίσματα είναι σαφώς πιο εργονομικά και ξεκούραστα. Οι χώροι για επιβάτες είναι επαρκείς. Καλύτεροι από τους αυτούς του Nissan Juke, ελάχιστα υποδεέστεροι από αυτούς του Peugeot 2008. Επαρκής αν και κάπως ρηχός είναι και ο χώρος αποσκευών.

Σε αντίθεση με τα δύο προαναφερόμενα μοντέλα του ανταγωνισμού του, το Opel Mokka X έχει και τη δυνατότητα τετρακίνησης. Ένας κεντρικός πολύδισκος συμπλέκτης μπορεί να στείλει έως 50% της ροπής στον πίσω άξονα. Σε κανονικές συνθήκες το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο. Υπάρχει ακόμα και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης. Στη Σκωτία μάλιστα οι άνθρωποι της Opel είχαν και εκτός δρόμου διαδρομή και μάλιστα αρκετά λασπωμένη (πράγμα λογικό αφού ποτέ δε σταμάτησε να βρέχει), ώστε να πιστοποιήσουμε ότι η λειτουργία της τετρακίνησης είναι στο σωστό χρόνο και γίνεται με ομαλό τρόπο. Το Mokka Χ τελικά είναι από εκείνα τα crossover που μπορούν να πάνε μακρύτερα απ’ όσο είναι διατεθημένος να πάει ο μέσος οδηγός τους.

Στη Σκωτία ήταν διαθέσιμη μόνο η έκδοση με τον 1.6 CDTI των 136 ίππων, συνδυασμένη με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Εκτός αυτής υπάρχουν ακόμα η έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και τους 110 PS καθώς και ο καινούριος αλουμινένιος 1.4 Turbo βενζίνης, άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 152 ίππους και συνεργάζεται επίσης είτε το μηχανικό 6άρι, είτε με το αυτομάτο επίσης έξι σχέσεων.

Ο 1600άρης ντίζελ είναι εξαιρετικός σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Αθόρυβος, με πολλή ροπή διαθέσιμη από χαμηλά και ζωντάνια στο πάτημα του γκαζιού. Το κιβώτιο είναι κάπως μακρύ αλλά ούτε αυτό κάνει το μοτέρ να δυσανασχετεί. Αντιθέτως χαρίζει στο Mokka X έναν ταξιδιάρικο χαρακτήρα και χαμηλή κατανάλωση, η οποία ουδέποτε ξεπέρασε τα 5,7 lt/100 km. Η τετρακίνηση δουλεύει σωστά και στην άσφαλτο, επιτρέποντας στον οδηγό να στρίβει με ασφάλεια. Δεν έχει βέβαια στα χέρια του ένα ιδιαιτέρως επικοινωνιακό τιμόνι, αλλά αυτό δεν ενοχλεί ιδιαίτερα, δεδομένου και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και η άνεση, με εξαίρεση ίσως κάποιες μικρές αναπηδήσεις του πίσω άξονα σε χαμηλή ταχύτητα.

Όλα τα παραπάνω συντείνουν προς το αβίαστο συμπέρασμα ότι το Mokka X παραμένει ένα από τα πιο ανταγωνιστικά crossover στην κατηγορία. Η συγκεκριμένη έκδοση βέβαια φαίνεται αρκετά τσιμπημένη, από την άλλη όμως έχει έναν εξαιρετικό και πολύ δυνατό ντίζελ, χαμηλά τέλη, είναι πολύ οικονομικό, πλούσια εξοπλισμένο και βέβαια τετρακίνητο. Προφανώς οι προσθιοκίνητες εκδόσεις, βενζίνης και ντίζελ, θα τιμολογούνται αρκετά χαμηλότερα. Για παράδειγμα στη Γερμανία το Mokka X με τον ατμοσφαιρικό 1.6 βενζίνης και τους 115 PS θα στοιχίζει €18.990. Λίγη υπομονή έως τον Οκτώβριο για να μάθουμε τις τιμές και στην Ελλάδα.

Τι λέει το DRIVE
To Mokka X είναι μια ήπια προσαρμογή του Mokka στα νέα δεδομένα του ανταγωνισμού. Δεν έχει αλλάξει ιδιαιτέρως αλλά πάλι δεν χρειαζόταν και περισσότερα
Τιμή από € 25.500 (εκτιμώμενη, Mokka X 1.6 CDTI 4x4)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και turbo, 136 PS/3.500-4.000 rpm, 32,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων, κίνηση στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 gr/km
Διαστάσεις 4.275 x 1.781 x 1.658 mm
Βάρος 1.372 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube