Οδηγούμε το νέο Opel Meriva 1.6 CDTI

Οδηγούμε το νέο Opel Meriva 1.6 CDTI

Το ανανεωμένο Meriva συναντά τον ολοκαίνουργιο 1.6 ντίζελ κινητήρα της Opel και εξελίσσεται σε μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στη μικρομεσαία κατηγορία

Από την παρουσίασή του, το 2010, το Meriva είχε μια αρκετά επιτυχημένη πορεία, πανευρωπαϊκά αλλά και στην Ελλάδα.

Αυτό οφείλεται κυρίως στην έξυπνη εκμετάλλευση χώρων, την πολύ καλή για την κατηγορία του, απτή ποιότητα και τους αρκετά αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.
 
Ίδια συνταγή
Προφανώς η επιτυχημένη συνταγή διατηρείται σε αυτό το μικρής έκτασης facelift. Οι ανάποδα ανοιγόμενες πίσω πόρτες για παράδειγμα, κρίθηκε από την Opel πως αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία του Meriva και διατηρούνται. Αναλλοίωτες παρέμειναν και οι διαστάσεις του. Εκεί που έγιναν κάποιες επεμβάσεις ήταν στα νέα εμπρός φανάρια με φώτα ημέρας τύπου LED που παραπέμπουν στο ανανεωμένο Insignia, στους νέους προφυλακτήρες, στα νέα πίσω φανάρια τύπου LED και στις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. 
 
Στο εσωτερικό, συναντάμε νέο σύστημα πολυμέσων IntelliLink με οθόνη 7” και φωνητικές εντολές που συνδέεται με το smartphone σας. Ακόμα οι επενδύσεις είναι νέες, ενώ η πολυδιαμορφώσιμη κονσόλα δαπέδου με τις ράγες (FlexRail central console) έχει υποστεί βελτιώσεις για μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση. Πιο συγκεκριμένα έχει κοντύνει τόσο ώστε να μην κόβει ζωτικό χώρο από τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη, κάτι για το οποίο παραπονιούνται πολλοί κάτοχοι Meriva, όπως μας ανέφεραν.
 
Όλα τα άλλα χαρακτηριστικά του Meriva παραμένουν αναλλοίωτα, όπως το σύστημα Flex Space για τα πίσω καθίσματα, και το Flex Fix για τα ποδήλατα.
 
Άλλο Meriva
Αυτό που κάνει το ανανεωμένο Meriva ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο είναι η προσθήκη του νέου 1.6 CDTI. Πράγμα αναμενόμενο αφού πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα ντίζελ σύνολα που έχουμε δοκιμάσει τον τελευταίο καιρό. Προφανώς εντυπωσιάζει με τις προδιαγραφές του (136 PS και 32,6 kgm ροπής από τις 2.000 rpm) αλλά κυρίως σε κερδίζει με την ήσυχη λειτουργία του, την απουσία κραδασμών και την απρόσμενη για ντίζελ ελαστικότητά του από πολύ χαμηλά. 
 
Η διαφορά με τον 1.7 CDTI που αντικαθιστά είναι σχεδόν κραυγαλέα. Όχι μόνο στον τρόπο λειτουργίας αλλά και στο εύρος, καθώς ο απερχόμενος ήταν μάλλον «στενός», ενώ ο νέος λειτουργεί αγόγγυστα και δίχως να κουράζεται ακόμα και κοντά στο όριο περιστροφής του. Η επίσημη κατανάλωση είναι μόλις 4,9 lt/100 km. Στην πραγματική ζωή πάντως να περιμένετε περίπου ένα λίτρο περισσότερο. Επίσης να περιμένετε και την «κομμένη» έκδοση του ίδιου κινητήρα με απόδοση 110 PS και εκπομπές CO2 στα 99 g/km η οποία θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες.
 
Στο δρόμο το Meriva διαθέτει ένα set-up ανάρτησης που ισορροπεί αρκετά καλά ανάμεσα στην άνεση και τον σωστό έλεγχο του αμαξώματος. Ο νέος ντίζελ κινητήρας του ταιριάζει γάντι και το καθιστά ένα από τα πιο σβέλτα και οικονομικά συνάμα μικρά πολυμορφικά.

Στον επαρχιακό είναι σταθερό, με την αναμενόμενη (μικρή πάντως) τάση υποστροφής όταν πιεστεί και ένα τιμόνι με σωστό βάρος αλλά ελλιποβαρή αίσθηση. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο έχει βελτιωθεί αισθητά σε αίσθηση με πιο θετικό κούμπωμα και μικρότερες διαδρομές. Το εσωτερικό του είναι μάλλον το πιο ποιοτικό της κατηγορίας του. Θα θέλαμε λιγότερα κουμπιά, αλλά δεν έχουμε κανένα παράπονο από τους χώρους του και την έξυπνη εκμετάλλευσή τους.
 
Τη συγκεκριμένη έκδοση με τον 1.6 CDTI δεν την λες φθηνή. Κοστίζει €20.920 χωρίς απόσυρση. Βεβαίως υπάρχει και σαφώς φθηνότερη βενζινοκίνητη 1.4Τ με 120 PS η οποία ξεκινά από τα €17.150 ή 19.150 με  LPG. Ωστόσο πιστεύουμε πως ο νέος ντίζελ κινητήρας αναβαθμίζει τόσο το ανανεωμένο Meriva ώστε να το καθιστά πιθανώς το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του.
 
Τι λέει το DRIVE
Η ουσιαστική ανανέωση του Meriva είναι ο νέος 1.6 ντίζελ κινητήρας, ο οποίος έχει κάποια πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά και ουσιαστικά μεταμορφώνει το μικρό πολυμορφικό σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας 
Τιμή €20.920
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 136 PS/3.500 - 4.000 rpm, 32,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 
0-100 km/h 9,9” 
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 gr/km
Διαστάσεις 4.300 x 1.994 x 1.615 mm
Βάρος 1.518 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube