Οδηγούμε το νέο Opel Corsa 1.0 Τurbo

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa 1.0 Τurbo

Το ολοκαίνουργιο Corsa χτίζει πάνω στα δυνατά σημεία του προκατόχου του, με αποτέλεσμα τη γενική του αναβάθμιση χωρίς να αλλάξει χαρακτήρα.

Ένα θερμαινόμενο παρμπρίζ. Αυτό είπαν ότι ήθελαν οι κάτοχοι του υπάρχοντος Corsa, σε μια έρευνα ικανοποίησης πελατών. Δεν ήθελαν μια επανάσταση στην εμφάνιση, ούτε στα δυναμικά χαρακτηριστικά, ούτε στην ατμόσφαιρα του εσωτερικού. Απλά, ένα θερμαινόμενο παρμπρίζ, παρακαλώ…

Οπότε θα συγχωρήσετε το Opel Corsa που δεν άλλαξε χαρακτήρα. Το νέο μοντέλο είναι τόσο νέο όσο πολλά άλλα σήμερα. Στοιχεία του πλαισίου παραμένουν ως είχαν διότι, μέχρι να έρθει η επανάσταση στο κόστος των ανθρακονημάτων, η σύγχρονη ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων εξασφαλίζει ότι η ατσάλινη δομή του είναι όσο άκαμπτη και ανθεκτική στις συγκρούσεις θα μπορούσε να γίνει.

Γι’ αυτό το νέο Corsa έχει παρόμοιες διαστάσεις και αντίστοιχο βάρος με το προηγούμενο μοντέλο, δηλαδή λίγο πάνω από τα 4 m και 1.163 kg (με τον οδηγό). Πέρα απ’ αυτά, το νέο σημαίνει νέο. Κάθε τμήμα του ελαφρώς Adamοποιημένου και λίγο πιο αρρενωπού αμαξώματος είναι διαφορετικό από πριν. Κάθε εξάρτημα μπροστά από τις εμπρός κολόνες της σκεπής είναι καινούργιο. Κάθε κομμάτι της ανάρτησης επίσης, όπως και τα σημεία στήριξης των γονάτων McPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω.

Ο κινητήρας είναι και αυτός εντελώς καινούργιος. Τουλάχιστον η έκδοση των 115 PS που δοκιμάζουμε εδώ. Όπως η Ford, έτσι κι η Opel έχει πλέον το δικό της 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρι μοτέρ βενζίνης.

Πώς είναι στο δρόμο;
Η Opel ισχυρίζεται πως αυτός ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας είναι ο μόνος που έχει περιστρεφόμενο αντικραδασμικό άξονα, εξαιρετικά ομαλή λειτουργία και «γεμάτες» καμπύλες ισχύος και ροπής. Το τελευταίο είναι σίγουρα αληθινό. Η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 1.800 rpm και μένει σταθερή μέχρι τις 4.500, μόλις 500 rpm πριν την εμφάνιση της μέγιστης ιπποδύναμης, που κι αυτή παραμένει σταθερή έως τις 6.000 rpm.

Μέσα, το Corsa έχει φρεσκαριστεί, πάλι με επιρροές από το Adam. Η καμπίνα είναι πιο κλασάτη αλλά λιγότερο ξεχωριστή από εκείνη του μικρότερου μοντέλου, ενδεχομένως διότι αυτό θέλουν οι αγοραστές της κατηγορίας Β (των σουπερμίνι). Το Corsa εξακολουθεί να κάνει ό,τι έκανε πάντα καλά, προσφέροντας ανταγωνιστικό χώρο στο πίσω κάθισμα και το πορτμπαγκάζ, όπως και μια σωστή θέση οδήγησης. Το εσωτερικό δεν έχει την κλάση του VW Polo, αλλά γενικά είναι καλό.

Η Opel διαφημίζει πολύ τον νέο κινητήρα της, και πράγματι αυτός δεν απογοητεύει. Παίρνει μπροστά και κρατάει ένα σχεδόν αθόρυβο ραλαντί, και γενικά έχει απόκριση και ζωντάνια. Ανεβάζει πρόθυμα στροφές και είναι τόσο ήσυχος και σταθερός σε απόδοση που υπάρχουν στιγμές όπου μπορεί να κινείσαι με, ας πούμε, τρεις διαφορετικές σχέσεις στο κιβώτιο χωρίς να νιώθεις σημαντική διαφορά στο θόρυβο ή την απόκριση στο γκάζι. Το στάνταρ κιβώτιο είναι ένα χειροκίνητο 6άρι, με έναν λεβιέ λίγο σκληρό κάποιες φορές, αλλά κατά τα άλλα θετικό.  

Το υπόλοιπο «πακέτο» δεν έχει κάνει ένα αντίστοιχο άλμα προς τα εμπρός. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στο τιμόνι, που είναι ελαφρύ, ζωντανό, αλλά με σταθερή αίσθηση. Δεν έχει τη δυναμική απόκριση του Ford Fiesta και όλα τα χειριστήρια είναι μεν συνεπή και προοδευτικά στη λειτουργία τους, αλλά πιο ελαφριά. Είναι ένα εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο.

Η άνεση της ανάρτησης είναι κι αυτή ανταγωνιστική. Το προηγούμενο Corsa ήταν καλά μονωμένο από τους κραδασμούς του δρόμου. Το νέο έχουμε την αίσθηση ότι θα διατηρεί αυτό το χαρακτηριστικό, αν και η έκδοση που οδηγήσαμε δεν ήταν αντιπροσωπευτική αφού φορούσε τροχούς 17 ιντσών. Πιστεύουμε ότι με μικρότερους τροχούς η ανάρτηση θα είναι πιο απορροφητική.

Να το αγοράσω;
Οι τιμές είναι ανταγωνιστικές (τουλάχιστον στη Μ. Βρετανία). Όλα τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας έχουν ανταγωνιστικές τιμές, αλλά το Corsa, στις πιο εμπορικές εκδόσεις του, έχει και πλούσιο εξοπλισμό. Που περιλαμβάνει και το θερμαινόμενο παρμπρίζ που λέγαμε.

Κατά τη γνώμη μας, η κορυφή της κατηγορίας δεν κατακτιέται με τέτοιες λεπτομέρειες. Όμως αυτές μετράνε για πολλούς αγοραστές. Το Corsa πάντα θα ξέρει το κουμπί τους.

Τι λέει το DRIVE
Εντελώς νέο σε εμφάνιση μέσα-έξω, αναβαθμισμένο στα σημεία, αλλά χωρίς να αλλάξει χαρακτήρα. Δυνατός και ραφιναρισμένος ο νέος 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1.000 κυβικών.   
Τιμή Από €14.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 115 PS/5.000-6.000 rpm, 17,3 kgm/1.800-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 10,3”
80-120 km/h (5η) 10,4”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.021 x 1.736 x 1.479 mm
Μεταξόνιο 2.510 mm
Χώρος αποσκευών 280-1.090 lt
Βάρος 1.163* kg
Στοιχεία κατασκευαστή για το 3θυρο μοντέλο. *Με οδηγό 75 kg.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube