Οδηγούμε το νέο Opel Corsa 1.0 ECOTEC

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa 1.0 ECOTEC

Δοκιμάζοντας για πρώτη φορά το νέο Corsa δεν εκπλήσσεσαι, αλλά στην πορεία ανακαλύπτεις ότι είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα και εντυπωσιακά ζωντανό με το νέο 1.000άρι μοτέρ.

Από το 1982 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερα από 12 εκατομμύρια Corsa. Αυτό και μόνο αρκεί για να καταλάβει κανείς πόσο σημαντικό είναι το συγκεκριμένο μοντέλο για την Opel.

Για κάθε κατασκευαστή, η στιγμή της ανανέωσης ενός εμβληματικού μοντέλου είναι πραγματικός πονοκέφαλος καθώς το νέο αυτοκίνητο πρέπει να είναι και να φαίνεται διαφορετικό χωρίς να έρχεται σε πλήρη ρήξη με το παρελθόν. Αυτό ακριβώς προσπάθησαν σχεδιαστές και μηχανικοί να πετύχουν σε αυτή την 5η γενιά Opel Corsa.

Οι διαστάσεις δεν έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά, το μήκος έχει αυξηθεί λίγα χιλιοστά. Παρόλα αυτά η σχεδίαση είναι πιο φρέσκια, εναρμονισμένη με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας όπως αυτή εκφράστηκε πρώτη φορά στο Adam. Οι σχεδιαστές της Opel θεωρούν ότι η τέχνη συναντά την τεχνολογία στα εμπρός φώτα, και γι’ αυτό τα θεωρούν πολύ σημαντικά στην αισθητική του μοντέλου. Η χαμηλότερη γρίλια της μάσκας επέτρεψε περισσότερη ελευθερία στο σχεδιασμό τους. Πίσω, ο οριζόντιος προσανατολισμός των φώτων τονίζει το πλάτος, αφαιρεί βάρος και προσθέτει κομψότητα.

Στο εσωτερικό η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται, με μια φράση, στην αλλαγή από τον κάθετο στον οριζόντιο σχεδιασμό. Η καμπίνα μοιάζει φαρδύτερη και πιο φωτεινή. Τα νέα υλικά του ταμπλό είναι σαφώς αναβαθμισμένα σε ποιότητα και χρώμα. Το βασικό τμήμα, αυτό που βλέπεις και αγγίζεις, είναι ντυμένο με μαλακό πλαστικό και η συναρμογή είναι πιο στιβαρή σε σχέση με το παρελθόν. Ο συνδυασμός των αναλογικών οργάνων με ψηφιακές ενδείξεις για καύσιμο και θερμοκρασία και η οθόνη 7 ιντσών του προηγμένου συστήματος multimedia συνθέτουν μια πιο high tech εικόνα. Με περίπου €300, το Corsa αποκτά τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphones iOS και Android, αναγνωρίζει φωνητικές εντολές, παίζει ιντερνετικό ραδιόφωνο και επικοινωνεί με άλλες συσκευές μέσω Bluetooth ή USB.

Στη λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνεται επίσης ένα πακέτο συστημάτων πρόληψης ατυχημάτων που βασίζονται σε μια κάμερα-ραντάρ. Αυτή διαβάζει τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας, χτυπάει καμπανάκι σε περίπτωση ακούσιας εξόδου από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ελέγχει την κίνηση εμπρός, προειδοποιεί για την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ή εμπόδιο και ρυθμίζει την εμβέλεια των προβολέων. Επίσης υπάρχει σύστημα ελέγχου της τυφλής γωνίας των πλευρικών καθρεπτών, αλλά και Advanced Park Assist που εντοπίζει το χώρο και αναλαμβάνει ακόμη και το χειρισμό του τιμονιού για τον ελιγμό παρκαρίσματος.

Στον ίδιο δρόμο
Έχει αναθεωρηθεί πλήρως η γεωμετρία και η σχέση σκληρότητας ελατηρίων/αμορτισέρ, όμως η βασική διάταξη της ανάρτησης δεν διαφοροποιείται σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα γόνατα McPherson εμπρός συνδυάζονται με νέο, πιο στιβαρό υποπλαίσιο, ενώ διαφορετικός είναι και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Η κύλιση είναι πιο ποιοτική και αθόρυβη και η απόσβεση στις ανωμαλίες πιο γλυκιά. Ειδικά οι αντιδράσεις του πίσω μέρους είναι αισθητά πιο στρογγυλεμένες.

Η κλίση είναι περιορισμένη και η συμπεριφορά τυπικά υποστροφική και εύκολα ελεγχόμενη. Το μπροστινό σύστημα είναι άμεσο και η νέα, ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγέρα έχει σωστό βάρος, αλλά η πληροφόρηση είναι μέτρια. Όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω, θα καταλάβεις ότι πλησιάζεις το όριο από την κλίση του αμαξώματος παρά από το τιμόνι. Θα κινηθείς σβέλτα, χάρη στις δυνατότητες του 3κύλινδρου 100άρη τούρμπο, αλλά δεν έχει σπορτίφ προδιάθεση.

Ο κινητήρας είναι μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη. Πρόκειται για το ίδιο σύνολο που γνωρίσαμε στο Adam Rocks. Κατασκευασμένο εξολοκλήρου από αλουμίνιο, με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, διατίθεται σε δύο εκδόσεις, 90 και 115 PS. Συνδυάζεται και εδώ με το νέο κόμπακτ κι ελαφρύ (40 kg) εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο λεβιές θυμίζει Opel με την κάπως λαστιχένια αίσθηση, αλλά πλέον είναι πιο ακριβής και με πιο κοντές διαδρομές. Το εργοστάσιο υπόσχεται 0-100 km/h σε 10,3” και τελική 195 km/h για την ισχυρότερη έκδοση που οδηγήσαμε στη διάρκεια της παρουσίασης. Το τράβηγμα από τις 1.500 rpm είναι πολύ θετικό και ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η ζωηράδα που δείχνει ψηλά, πάνω από τις 5.000 rpm, με αποτέλεσμα ένα ιδιαίτερα μεγάλο ωφέλιμο φάσμα.

Αντί να φορτώσουν το αυτοκίνητο με ηχομόνωση, έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή από την κατασκευή ακόμη έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι κραδασμοί και να εξομαλυνθεί η τραχιά θορυβώδης λειτουργία που χαρακτηρίζει τα 3κύλινδρα μοτέρ. Σαράντα εξαρτήματα έχουν σχεδιαστεί ειδικά, με προτεραιότητα την αθόρυβη λειτουργία. Μεταξύ αυτών η εισαγωγή, η πεταλούδα γκαζιού, οι έδρες των εκκεντροφόρων και οι σωληνώσεις υψηλής πίεσης του καυσίμου. Το σύστημα τροφοδοσίας είναι απομονωμένο από την κεφαλή. Και έχουν τοποθετήσει στο κάρτερ έναν αντικραδασμικό άξονα, που περιστρέφεται με τις στροφές του κινητήρα αλλά με αντίθετη φορά. Για τη σχεδίαση και εξέλιξη του νέου κινητήρα έχουν δουλέψει 200 μηχανικοί και πριν το τελικό προϊόν έχουν κατασκευαστεί 1.600 μοτέρ δοκιμών.

Στο στόχο
Στην Opel ήθελαν το νέο αυτοκίνητο να είναι πιο «έξυπνο» και το πέτυχαν με το προηγμένο σύστημα multimedia. Το ήθελαν πιο άνετο και ασφαλές, πράγμα που επίσης πέτυχαν με τα νέα συστήματα πρόληψης ατυχημάτων, αλλά και με κάποιες επιπλέον δυνατότητες που προσφέρει η λίστα του εξοπλισμού, όπως θερμαινόμενα καθίσματα, τιμόνι και παρμπρίζ. Με τους νέους 3κύλινδρους κινητήρες 1.0 ECOTEC Turbo, συνδυάζουν πλέον καλύτερες επιδόσεις, μειωμένη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές CO2, κάτι που επίσης είχαν ως στόχο. Με λίγα λόγια, δεν ήθελαν να κάνουν μια επανάσταση, αλλά να εξελίξουν το Corsa πάνω στην ίδια πετυχημένη, όπως δείχνει η εμπορική του πορεία, συνταγή. Εμείς πάντως θα θέλαμε το κάτι παραπάνω, το πιο ενδιαφέρον δηλαδή και σε οδική συμπεριφορά.

Τι λέει το DRIVE
Η ανάγκη ανανέωσης του Corsa εντοπιζόταν κυρίως στην γκάμα των κινητήρων και στο εσωτερικό. Ο νέος τρικύλινδρος χιλιάρης τούρμπο και η αναβαθμισμένη σε ποιότητα, σχεδίαση και τεχνολογία καμπίνα εγγυώνται τη συνέχιση της εμπορικής επιτυχίας του μοντέλου
Τιμή €14.195 (1.0 ECOTEC Turbo)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.200 rpm, 17,2 kgm/1.800-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
Διαστάσεις 4.021 x 1.736 x 1.479 mm
Βάρος 1.163 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube