Οδηγούμε το νέο Mazda CX-3 1.5 SkyActiv-D

Οδηγούμε το νέο Mazda CX-3 1.5 SkyActiv-D

Δοκιμάζουμε το νέο, βασισμένο στο Mazda2, μικρό crossover, στην εν δυνάμει πιο δημοφιλή έκδοσή του, με τον κινητήρα ντίζελ 1,5 λίτρων.

To Mazda CX-3 είναι ο τελευταίος μιας ολόκληρης σειράς από ανταγωνιστές του Nissan Juke, καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές σπεύδουν να παρουσιάσουν μοντέλα στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover.

Η Mazda φέρθηκε έξυπνα βασίζοντας το CX-3 στο νέο Mazda2 (αν και είναι ψηλότερο, μακρύτερο και σημαντικά ακριβότερο) διότι έτσι κατάφερε να βγάλει το αυτοκίνητο στην αγορά σχετικά σύντομα – πιο σύντομα, οφείλουμε να πούμε, από οποιαδήποτε μάρκα του Group VW.

Όμως, η τιμή του CX-3 είναι ένα σκαλί πάνω από των περισσότερων μικρών crossover. Ακόμη και η φθηνότερη έκδοση στην Ευρώπη –η προσθιοκίνητη, 2λιτρη βενζίνης με τους 120 PS– κοστίζει αρκετά, ενώ η ακριβότερη, με τον ντίζελ των 105 PS και το αυτόματο κιβώτιο, ξεφεύγει εντελώς.

Στην πραγματικότητα, η Mazda βλέπει το CX-3 και ως ανταγωνιστή της επόμενης γενιάς των μικρών crossover (βλ. μοντέλα του Group VW) οπότε κάνει τα πάντα ώστε καμία έκδοσή του να μη δείχνει «βασική». Η φθηνότερη, η SE, έχει στάνταρ air-condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, και αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών. Το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού, το SE-L, έχει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, πίσω παρκοραντάρ, θερμαινόμενα καθίσματα και καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Το CX-3 δείχνει αρκετά συμβατικό στην οδήγηση – πράγμα όχι κακό, αφού τα περισσότερα μικρά crossover ούτε αυτό δεν προσφέρουν. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σίγουρα σφιχτή, «διαβάζοντας» τις λακκούβες και τους αρμούς των γεφυρών και στέλνοντας τον κραδασμό στην καμπίνα. Όμως το αντιστάθμισμα είναι ο έλεγχος του αμαξώματος, που είναι καλύτερος από ό,τι περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους.

Τα χειριστήρια έχουν επίσης στιβαρή αίσθηση. Το τιμόνι είναι ακριβές με σωστό βάρος και ο λεβιές ταχυτήτων είναι θετικός, μαλακός και με την ευχάριστη μηχανική αίσθηση στο κούμπωμα που έχει στο Mazda3.

Οι επιδόσεις είναι επαρκείς χωρίς να είναι γρήγορες. Δοκιμάσαμε το 1.5 ντίζελ, που μάλλον θα είναι το πιο δημοφιλές, και έχει αξιοπρεπή αποθέματα ροπής από χαμηλές στροφές ώστε να μη δυσκολεύεται να διατηρεί έναν σβέλτο ρυθμό. Κι αυτό είναι ευτύχημα, διότι ο κινητήρας έχει μια τραχιά χροιά όταν ανεβάζεις πάνω από 2.500 rpm. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας των 150 PS δεν είναι πολύ πιο ήσυχος, αν και ανεβάζει στροφές πιο ομαλά.

Η καμπίνα είναι αρκετά μεγάλη για να χωρέσει 4 ενήλικους, αν και οι ψηλοί πιθανώς θα διαμαρτυρηθούν για περιορισμένο χώρο για τα γόνατά τους, αν μείνουν στο πίσω κάθισμα για μεγάλες διαδρομές. Το πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων είναι αξιοπρεπές, αλλά τίποτε περισσότερο. Μην ξεχνάμε ότι το CX-3 είναι ένα ψηλωμένο σουπερμίνι και δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ σε πρακτικότητα.

Μπορεί όμως να ανταγωνιστεί πολλά από αυτά σε εσωτερικό διάκοσμο και φινίρισμα. Υπάρχουν αρκετές πινελιές, όπως το μαλακό πλαστικό με διπλές ραφές στο ταμπλό και τις πόρτες, που κάνουν το Mazda να δείχνει ένα σκαλί πάνω από το Renault Captur και πολύ ανώτερο από το παλιάς σχολής Nissan Juke σε απτή ποιότητα.

Να το αγοράσω;
Τα μικρά crossover παραμένουν παράξενα δημιουργήματα. Είναι συχνά ακριβότερα από τα αντίστοιχα σουπερμίνι (πολύ ακριβότερα στην περίπτωση του Mazda) χωρίς να είναι πιο πρακτικά.

Όμως το CX-3 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας μέχρι στιγμής. Είναι καλό στο δρόμο, με προσεγμένη ποιότητα και πλήρη εξοπλισμό. Όσοι το αγοράσουν λόγω του στιλ του, θα αποδειχθεί ότι πήραν κι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο.

Τι λέει το AUTOCAR
Ένα από τα καλύτερα μικρά crossover στην οδήγηση, καλοφτιαγμένο και καλά εξοπλισμένο, αλλά με θορυβώδη κινητήρα, σφιχτή ανάρτηση και σχετικά υψηλή τιμή.
Τιμή Από €20.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 105 PS/4.000 rpm, 27,6 kgm/1.600-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 10,1”
Τελική ταχύτητα 177 km/h
Κατανάλωση 4,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.437 x 1.816 x 1.267 mm
Μεταξόνιο 2.571 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.200 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube