Οδηγούμε το νέο Lexus RX 450h

Οδηγούμε το νέο Lexus RX 450h

Το νέο Lexus RX 450h είναι εντυπωσιακό σε εμφάνιση, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και θα επιχειρήσει να μπει σφήνα στη γερμανική κυριαρχία στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Με αξιώσεις, λέμε εμείς.

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Lexus είναι το μεγάλο της SUV, δηλαδή το RX. Στην Ευρώπη οι τρεις προηγούμενες γενιές έχουν πουλήσει πάνω από 200.000 αυτοκίνητα.

Υπό αυτό το πρίσμα δεν μας φάνηκε παράξενο που στην παρουσίαση της τέταρτης γενιάς RX η προσέλευση δημοσιογράφων από όλη την Ευρώπη ήταν ασυνήθιστα μεγάλη. 

Να αρχίσουμε όμως με τα βασικά για τους μη γνώστες. Το νέο Lexus RX ανήκει, όπως προαναφέραμε, στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών SUV, με ανταγωνιστές μοντέλα, όπως η BMW X5 ή η νέα Mercedes-Benz GLE. Η ειδοποιός διαφορά των προηγούμενων RX, αλλά και του νέου, είναι ότι το μεγάλο βάρος των πωλήσεων το φέρει η υβριδική του έκδοση RX 450h. Οφείλω να παραδεχτώ πως τώρα αρχίζω να κατανοώ την εμμονή που είχαν και έχουν οι Ιάπωνες της Toyota -και κατ’ επέκταση της Lexus με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Τώρα που οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί και σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές πολυτελών SUV αρχίζουν να έχουν από μία υβριδική έκδοση.

Υπό αυτή την έννοια, το Lexus RX 450h είναι τουλάχιστον τρεις γενιές εμπρός και το νέο μπορεί θα μπορούσε κάλλιστα να έχει ως μότο το: been there, done that. Αλλά έτσι θα ήταν καταδικασμένο, όπως όλοι όσοι επαναπαύονται. Πόσω μάλλον που η προηγούμενη γενιά RX είχε ορισμένα μειονεκτήματα που έπρεπε επειγόντως να λυθούν. Οι περιορισμένοι χώροι για παράδειγμα ή η αδιάφορη οδική συμπεριφορά. Ακόμα και η υψηλή, για τα διαπιστευτήρια του αυτοκινήτου, κατανάλωση.

Η νέα γενιά RX λοιπόν είναι κατ’ αρχήν μεγαλύτερη σε μήκος και πλάτος, προσφέροντας μακράν μεγαλύτερες εσωτερικές διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, το νέο RX είναι κατά 12 cm μακρύτερο από, το απερχόμενο, ένα πόντο πιο φαρδύ και με κατά μισό πόντο επίσης μακρύτερο μεταξόνιο. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει πλέον ανέβει στα 539 λίτρα. Τιμή φαινομενικά χαμηλή για την κατηγορία, αλλά μην ξεχνάμε πως έχει να χωρέσει και μια ολόκληρη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου από κάτω . Η υβριδική BMW X5 40e έχει χώρο αποσκευών στα 500 λίτρα, την ίδια στιγμή που η απλή έκδοση φτάνει στα 650.

Η αύξηση των διαστάσεων όμως δεν είναι η μοναδική αλλαγή ουσίας. Το νέο RX 450h έχει πολύ καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή (cd 0,33), βελτιώσεις στο υβριδικό σύστημα, για μεγαλύτερη οικονομία, πιο άκαμπτο κατά 30% πλαίσιο και αναθεωρημένη ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα παράπονα για πλαδαρή οδική συμπεριφορά.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω δεν θα έλεγαν και πολλά πράγματα, αν το περιτύλιγμα ήταν αδιάφορο. Ξέρετε σε αυτή την κατηγορία μετράει το μέγεθος, αλλά και οι εντυπώσεις. Και το νέο Lexus RX τα έχει και τα δύο. Η σχεδίασή του είναι, θα έλεγα, στο όριο του υπερβολικού αλλά τελικά δεν το ξεπερνά. Οι έντονες γωνίες, οι ακμές, η εντυπωσιακή εμπρός μάσκα σε σχήμα διπλού τραπέζιου, οι ανασηκωμένοι «ώμοι», η χαμηλή γραμμή της οροφής και το τεράστιο ίχνος στο δρόμο, όλα συμβάλλουν στο να είναι το RX, αν μη τι άλλο η πιο εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία. Θα ορκιζόμουν πως είναι το μικρότερο. Αλλά θα έκανα λάθος. Το RX είναι πιο μακρύ και από την X5 και από την GLE και από το XC90.

Η σχεδίαση στο εσωτερικό ακολουθεί πάνω κάτω την ίδια λογική του εντυπωσιασμού, αλλά δεν μένει μόνο εκεί. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, το ίδιο και η συναρμογή. Η ορατότητα και η ευρυχωρία είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Τα καθίσματα ίσως να είναι τα πιο άνετα της κατηγορίας και η συνολική προσλαμβανόμενη ποιότητα, αλλά και το φινίρισμα, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία πως το RX ανήκει στην πολυτελή κατηγορία. Είναι ο τρόπος που ανοίγει η πόρτα, το πόσο αθόρυβα ανοιγοκλείνει το ηλεκτρικό παράθυρο, η αίσθηση μαλακού δέρματος στις επενδύσεις των θυρών, ο συνολικά ποιοτικός, «καλολαδωμένος» τρόπος με τον οποίο λειτουργούν όλα τα χειριστήρια, που σε πείθουν πολύ γρήγορα. Στα μείον; Τα υπερβολικά πολλά κουμπιά, τα υπερβολικά πολλά υπομενού στην –εξαιρετικής ευκρίνειας- κεντρική οθόνη 12,3”, με άλλα λόγια ο μεγάλος χρόνος εξοικείωσης που απαιτείται. Δεν έχουμε κανένα παράπονο αό τον υπερπλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει δέκα αερόσακους, όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα αποφυγής ατυχήματος, ένα εξαιρετικό head-up display, προβολείς LED, θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα, ηχοσύστημα Mark Levinson με 15 ηχεία κ.ά. Κανένα παράπονο δεν θα έχουν και οι πίσω επιβάτες. Ακόμα και δίμετροι ενήλικοι μπορούν να βολευτούν με άνεση. Χωρά άνετα και τρίτος, επειδή απουσιάζει το κεντρικό τούνελ μετάδοσης.

Παρότι εμφανισιακά δείχνει πιο αιχμηρό και άγριο, οι μηχανικοί της Lexus δεν διέπραξαν το σφάλμα να υπερβάλλουν ως προς τις σπορ διαθέσεις του. Η ανάρτηση είναι γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, η ίδια διάταξη δηλαδή που υπήρχε και στο προηγούμενο. Ωστόσο τώρα έχει τοποθετηθεί μια σημαντικά μεγαλύτερη εμπρός αντιστρεπτική ράβδος, η οποία επέτρεψε έτσι να μαλακώσουν λίγο αμορτισέρ και ελατήρια. Έχουν επίσης τοποθετηθεί πιο σφιχτά σινεμπλόκ εμπρός, ενώ στην πίσω ανάρτηση, τα σινεμπλόκ είναι επίσης πιο άκαμπτα και τα ελατήρια έχουν ελαφρώς σκληρύνει. Στις εξτρά επιλογές προσφέρεται και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, καθώς και ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στο λόγο της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας αλλά και στα φρένα.

Στην καρδιά του νέου LexusRX450h βρίσκεται η μονάδα κίνησης, που αποτελείται από ένα κινητήρα V6 , 3,5 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και αποδίδει 262 PS. Δίπλα υπάρχει το πρώτο από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ με απόδοση167 ίππων. Η κίνηση στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Ωστόσο υπάρχει και ένα επιπλέον ηλεκτρομοτέρ 68 ίππων, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, προσφέροντας αφενός έξτρα ώθηση και αφετέρου μια μορφή τετρακίνησης. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 313 PS. Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι εκπομπές CO2 με μόλις 120 g/km, ενώ η Lexus δίνει και μια μικτή κατανάλωση στα 5,2 lt/100 km. Εδώ θα μας επιτρέψετε να να αμφιβάλλουμε. Πάντως, σε συνολικά 180 χιλιόμετρα που κάναμε στους επαρχιακούς και τους αυτοκινητόδρομους πέριξ της Λισαβόνας είδαμε μια απολύτως αξιοπρεπή κατανάλωση, στα 8,6 lt/100 km. Μια κατανάλωση που πιθανόν να πέφτει κι άλλο μέσα στην πόλη. Αυτό διότι οι άνθρωποι της Lexus υπολογίζουν πως εντός πόλης το υβριδικό RX κάνει γύρω στο 30 με 40% της διαδρομής σε ηλεκτρική λειτουργία.

Στο δρόμο το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι αυτή η ακριβώς η απαράμιλλη ησυχία που έχεις μέσα στην πόλη. Πολύς χρόνος χωρίς τον θερμικό κινητήρα και όταν αυτός πάρει τελικά μπρος είναι ήσυχος, με ευχάριστη χροιά. Όταν πατήσεις πιο δυνατά το γκάζι, θα σε ξενίσει η διατήρηση υψηλών στροφών, χωρίς αλλαγές. Βλέπετε το CVT συνεχίζει να κρατάει ψηλά το στροφάρισμα για όσο πιέζεις το γκάζι, χωρίς τη σύντομη διακοπή που κάνει ένα συμβατικό κιβώτιο. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου πάντως το RX είναι εξαιρετικό. Ήσυχο, ευθύβολο, χωρίς ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θόρύβους. Στον επαρχιακό πάλι διαπιστώνεις πως είναι πολύ βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο. Όσο περνάνε τα χιλιόμετρα διαπιστώνεις πως είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό σε σχέση με οποιονδήποτε ανταγωνιστή του. Το τιμόνι είναι άμεσο, με σωστή δοσολογία πληροφόρησης, οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται σωστά, η ελκτική πρόσφυση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και το αυτοκίνητο συνολικά δείχνει να κρύβει τον όγκο και το βάρος του. Δεν σε προτρέπει να πιέσεις και σε δρόμους με κυματοειδείς ανωμαλίες μπορεί να έχει κάποια τάση για πλεύση, αλλά συνολικά είναι ανέλπιστά ζωηρό για το χαρακτήρα του.

Το νέο Lexus RX 450h είναι μια πολύ καλή εναλλακτική πρόταση για όσους θέλουν να ξεφύγουν από τον γερμανικό εναγκαλισμό. Μερικά από τα μειονεκτήματα του προκατόχου του έχουν πλέον εξαλειφθεί και το ίδιο στέκεται πολύ πιο άνετα στη σύγκριση. Η ελαφρώς εκκεντρική εμφάνισή του είναι θέμα επιλογής. Σίγουρα ξεχωρίζει. Η υβριδική τεχνολογία στην οποία επιμένει είναι εμφανώς βελτιωμένη και παρόλο που δεν καταναλώνει όσα ένα αντίστοιχο ντίζελ, είναι σαφώς πιο καθαρό. Και έχει και ανταγωνιστική τιμή. Κι όμως τα €79.900 που κοστίζει είναι μέσα στο παιχνίδι των μεγάλων υβριδικών SUV. Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε βέβαια είναι γιατί η ελληνική αντιπροσωπεία δεν φέρνει την έκδοση με το δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία…

Τι λέει το DRIVE
To RX450h είναι ένα διαφορετικό SUV. Έχει χαρακτήρα, ποιότητα, εξοπλισμό και έχει και έναν κινητήρα 3,5 λίτρων με τέλη σχεδόν €120. Αν μη τι άλλο θα δελεάσει όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα εντός αστικού ιστού και δεν ψάχνουν σπορ χαρακτήρα ή εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά άνεση, οικονομία και ευκολία χρήση.
Τιμή από €79.900
Τεχνολογία Βενζινοκινητήρας 3.456 cc, V6, 24v, 262 PS/6.000 rpm, 34,2 kgm/4.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός με 167 PS και 34,2 kgm, ηλεκτρικό μοτέρ πίσω με 68 PS και 14,2 kgm. Αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Συνδυαστική ισχύς 313 PS.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
80-120 km/h (kickdown) 5,8”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση από 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km
Διαστάσεις 4.890 x 1.895 x 1.685 mm
Βάρος 2.100 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube