Οδηγούμε το νέο Hyundai i20

Πολύ ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και με βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά αδικείται από τους αδύναμους κινητήρες του.

Το i20 είναι τρόπον τινά ο αφανής ήρωας της γκάμας των Hyundai. Ενώ το πρώτο i10 ήταν το κορυφαίο μίνι πόλης στον καιρό του και το i30 αντιπροσώπευε το πρώτο μεγάλο βήμα της κορεάτικης φίρμας προς την στα ίσια αντιμετώπιση του ομίλου VW, το i20 είχε μέχρι σήμερα περάσει σχετικά απαρατήρητο, παρά τις καλές πωλήσεις του από το 2008

Ύστερα από τη επίθεση της κορεταικής εταιρείας στα μίνι με το νέο Hyundai i10, με το νέο i20, αρχίζει πραγματικά η μεγάλη έφοδος της Hyundai και ειδικά στην κατηγορία των σουπερμίνι. Εκεί,  θα έχει να αντιμετωπίσει, μεταξύ άλλων, τα καθιερωμένα Ford Fiesta και VW Polo, το ανανεωμένο Toyota Yaris και τα νέα Opel Corsa και Škoda Fabia.

Η γκάμα των κινητήρων στο λανσάρισμα θα περιλαμβάνει δύο βενζίνης και δύο ντίζελ. Οι περισσότεροι είναι ήδη γνωστοί, αλλά θα υπάρξει κι ένας νέος τρικύλινδρος τούρμπο το 2015, που θα ανταγωνιστεί τους αντίστοιχους κινητήρες της Ford και της Opel.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Στα χαρτιά το i20 δείχνει πολλά υποσχόμενο. Ο βενζινοκινητήρας 1.4 της σειράς Kappa, που δοκιμάσαμε, έχει ειδικά εξελιχθεί για να ταιριάζει σε αυτό το μοντέλο. Παρότι δεν έχει τούρμπο –όπως έχουν όλοι οι βασικοί αντίπαλοί του– οι 100 ίπποι του, σε ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει μόλις πάνω από ένα τόνο, θα έπρεπε να του δίνουν επιδόσεις αρκετά ζωηρές ώστε να ελίσσεσαι εύκολα μέσα στην κίνηση της πόλης.

Βάζεις μπροστά και στο ραλαντί δεν είσαι σίγουρος αν ο κινητήρας δουλεύει ή όχι – απόδειξη της καλής δουλειάς που έχει γίνει στην ηχομόνωση, αλλά και στοιχείο του ωριμότερου χαρακτήρα του νέου i20. Το αμάξωμα είναι μακρύτερο, χαμηλότερο και πολύ φαρδύτερο από πριν, με αποτέλεσμα το i20 να δείχνει απ’ έξω, αλλά και να το νιώθεις από μέσα, σαν ένα μοντέλο της πιο πάνω κατηγορίας.

Το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων έχει πιο γλυκό κούμπωμα, με νέα πολυκωνικά συγχρονιζέ στις δύο πρώτες σχέσεις και μια πλάκα-οδηγό ώστε να είναι πιο ακριβές. Είναι όμως ακόμα εύκολο να επιλέξεις κατά λάθος 3η αντί για 1η και να ψάχνεις απεγνωσμένα για τη σωστή σχέση όταν ανάψει το πράσινο και ο κινητήρας πάει να σου σβήσει.

Μεγάλο μέρος του πλαισίου είναι πλέον από χάλυβες υψηλής αντοχής, και η επιπλέον ακαμψία του έχει σίγουρα επηρεάσει θετικά τη δυναμική συμπεριφορά του νέου i20.

Στρίβοντας γρήγορα σε μια σειρά από στροφές, νιώθεις ότι το αυτοκίνητο έχει περισσότερη πρόσφυση, αντιστέκεται στο να πάρει κλίση, και το τιμόνι –παρότι σχετικά αργό και χωρίς την ακρίβεια π.χ. εκείνου του Fiesta– δεν έχει πλέον τη ζώνη ασάφειας που είχε στο προηγούμενο μοντέλο γύρω από τη θέση της ευθείας.

Παρ’ όλα αυτά, το i20 εξακολουθεί να μην ενθουσιάζει τον οδηγό. Το Ford Fiesta επιτυγχάνει ακόμα τον καλύτερο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης στην κατηγορία, ενώ η άνεση της ανάρτησης είναι μάλλον το αδύνατο σημείο του i20.

Τα σαμάρια και οι καθιζήσεις μεγάλου μήκους κύματος απορροφώνται καλά, όμως οι απότομες ανωμαλίες και οι αρμοί του οδοστρώματος αποκαλύπτουν μια έλλειψη διαδρομής της ανάρτησης, καθώς στέλνουν ένα δυνατό κραδασμό στην καμπίνα.

Το άλλο πρόβλημα είναι η δύναμη. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις που οδηγήσαμε (το 1.2 των 86 PS και αυτό εδώ το 1.4) έδειχναν αναιμικές στον ανοιχτό δρόμο και οι ανηφόρες τόνιζαν την έλλειψη ροπής των ατμοσφαιρικών κινητήρων.

Το νέο i20 είναι πιο ευρύχωρο από το VW Polo, όμως τα υλικά της καμπίνας δεν είναι στο ίδιο ψηλό επίπεδο, καθώς υπάρχουν λιγότερα μαλακά πλαστικά και κάποια παράξενα χρώματα και υφάσματα. Προς το παρόν προσφέρεται μια βάση για smartphone κι ένα απλό ραδιόφωνο dot-matrix, όμως μπορεί κανείς να παραγγείλει άμεσα σύστημα infotainment με οθόνη αφής για να του παραδοθεί σε δύο μήνες.

Να το αγοράσω;
Αν ψάχνετε για ένα πρακτικό, καλοφτιαγμένο σουπερμίνι με πλούσιο εξοπλισμό και μεγάλο πορτμπαγκάζ, τότε το νέο i20 αξίζει μια θέση στη λίστα σας. Όμως, παρά τα βελτιωμένα δυναμικά του χαρακτηριστικά, εξακολουθεί να μην είναι τόσο ευχάριστο στην οδήγηση ή τόσο άνετο όσο τα καλύτερα μοντέλα στην κατηγορία του.

Δεδομένου του ότι υπάρχουν τόσα ανταγωνιστικά μοντέλα με τούρμπο, είναι ίσως αναμενόμενο να δείχνει το i20 κάπως αδύναμο, αλλά το γεγονός ότι δεν είναι και ιδιαίτερα αποδοτικό (τα 127 g CO2/km του 1.4 σημαίνουν 140 ευρώ μόνο σε τέλη κυκλοφορίας) μετράει εναντίον του.

Ελπίζουμε ο νέος κινητήρας 1.0 T-GDI να έρθει γρήγορα στην αγορά για να έχει το i20 περισσότερα όπλα στην πολύ ανταγωνιστική αυτή κατηγορία.

Τι λέει το DRIVE
Αν ψάχνετε για ένα πρακτικό, καλοφτιαγμένο σουπερμίνι με πλούσιο εξοπλισμό και μεγάλο πορτμπαγκάζ, τότε αξίζει μια θέση στη λίστα σας. Όμως, παρά τα βελτιωμένα δυναμικά του χαρακτηριστικά, εξακολουθεί να μην είναι τόσο ευχάριστο στην οδήγηση ή τόσο άνετο όσο τα καλύτερα μοντέλα στην κατηγορία του.    
Τιμή Από €13.000 (1.4 100PS κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, έμμεσος πολλαπλός ψεκασμός, 100 PS/6.000 rpm, 13,7 kgm/3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 11,6”
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km
Διαστάσεις 4.035 x 1.734 x 1.474 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 326 lt
Βάρος 1.060 kg
Στοιχεία κατασκευαστή