Οδηγούμε το νέο Hyundai i10 1.2

Οδηγούμε το νέο Hyundai i10 1.2

Άλμα! Το νέο i10 μας έδωσε την εντύπωση πως πήδηξε τουλάχιστον μια γενιά. Τόσο καλύτερο αυτοκίνητο έγινε.

Οδηγούμε το 1.2, το οποίο, προς το παρόν, θα είναι το μοναδικό, που θα εισαχθεί στην Ελλάδα.

Το πιο πειστικό επιχείρημα υπέρ του νέου i10 ήταν όταν το τοποθέτησαν δίπλα στο Atos Prime, αλλά και το προηγούμενο. Η διαφορά υπέρ της νέας γενιάς είναι συντριπτική, αλλά και ενδεικτική του πόσο δρόμο έχουν διανύσει οι Κορεάτες. Τόσο πολύ, που το νέο μικρό αυτοκίνητο πόλης της Hyundai είναι επί της ουσίας αμιγώς ευρωπαϊκό. Βασισμένο σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, έχει σχεδιαστεί κι εξελιχτεί στο τεχνικό κέντρο της Hyundai στο Rüsselsheim της Γερμανίας, και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Izmit της Τουρκίας, που έχει πρόσφατα επεκταθεί.

Έμφαση στην ποιότητα
Δεν χρειάζεται να καταφύγεις σε τεχνικά χαρακτηριστικά για να καταλάβεις πως το νέο i10 είναι σημαντικά μεγαλύτερο. Προς επίρρωση της ματιάς, τα νούμερα λένε πως είναι οκτώ πόντους μακρύτερο, 6,5 πιο φαρδύ και πέντε χαμηλότερο από τον προκάτοχό του. Έτσι, ενώ το απερχόμενο μοντέλο είναι το πιο στενό στην κατηγορία, το καινούργιο είναι το πιο φαρδύ. Το μεταξόνιο επίσης είναι μισό πόντο μακρύτερο.

Σχεδιαστικά δείχνει σαφώς πιο φρέσκο, αφήνει μεγαλύτερο ίχνος στο δρόμο, είναι πιο επιθετικό, χάρη στους έντονους πίσω «ώμους» και το κυριότερο είναι «καθαρό» χωρίς υπερβολές. Προσωπικά το βρίσκω πιο όμορφο από το μεγαλύτερο i20 και σε κάθε περίπτωση ένα από τα πιο εντυπωσιακά της κατηγορίας του.

Οι θετικές εντυπώσεις εντείνονται μόλις καθίσεις στο εσωτερικό. Παρόλο που τα πλαστικά είναι αναμενόμενα, άλλωστε, σκληρά, ωστόσο δείχνουν να έχουν πολύ καλή συναρμογή και το χρωματιστό φιλέτο που διατρέχει το ταμπλό δεν είναι παράταιρο, αντιθέτως συμβάλλει στη νεανική εικόνα που θέλει να αναδείξει η γενικότερη σχεδίαση. Κάτι που είναι επίσης προφανές, είναι η έμφαση που έδωσε η Hyundai στην πρακτικότητα.

Οι θήκες για ποτήρια και μικροπράγματα είναι επαρκείς, οι αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες μάλλον οι μεγαλύτεροι της κατηγορίας, αν εξαιρέσεις το ομογάλακτο Kia Picanto, και η γενικότερη εργονομία χωρίς προβλήματα. Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου δοκιμής ήταν υπερπλήρης, αλλά σε αυτή την περίπτωση η τιμή πιθανόν θα ξεπερνά τα €12.000 (χωρίς απόσυρση).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εδώ αντιπροσωπίας, μια αντιπροσωπευτική τιμή του νέου i10 1.2 θα κυμαίνεται κοντά στις €11.500 χωρίς απόσυρση και προσφορές και με εξοπλισμό όχι κορυφαίο, αλλά σε κάθε περίπτωση επαρκέστατο. Να έχει δηλαδή στάνταρ ESP, έξι αερόσακους, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα και αιρ κοντίσιον.

Ανεξαρτήτως του επίπεδου εξοπλισμού, το νέο i10 διαθέτει σίγουρα πολύ καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Το πλάτος είναι πλέον επαρκές, ενώ στο πίσω κάθισμα, επιβάτες μεσαίου μεγέθους, όπως η αφεντιά μου, ή και ψηλότεροι, θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Προφανώς, o χώρος αποσκευών είναι περιορισμένος, αλλά σαφώς θα χωρέσει τα πράγματα δύο επιβατών κοντινό ή και πιο μακρινό ταξίδι.

Έκπληξη
Και ξέρετε κάτι, η μεγάλη βελτίωση του νέου i10 είναι πως μπορεί να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι χωρίς να κουράσει. Εξ αρχής έχεις την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, χωρίς να φτάνει το επίπεδο ενός VW up!. Όμως το επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης είναι κατά τη γνώμη μου –και με την επιφύλαξη της απευθείας αντιπαράθεσης– σε ανώτερο επίπεδο.

Οι μηχανικοί της Hyundai έχουν αναθεωρήσει τη γεωμετρία και άλλαξαν τη γωνία των πίσω αμορτισέρ, με αποτέλεσμα το νέο i10 να εντυπωσιάζει με το στιβαρό τρόπο που διαχειρίζεται τις λακκούβες. Ακόμα και στα εγκάρσια, το πίσω μέρος δεν παρουσιάζει τάση αναπηδήσεων, πράγμα συνηθισμένο στα μίνι. Θα έλεγα πως από πλευράς άνεσης υπολείπεται ελαφρώς του Fiat Panda, χωρίς ωστόσο να παίρνει την έντονη κλίση του τελευταίου όταν πιεστεί.

Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων, ανήκει στην οικογένεια Kappa και έχει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και διαρκώς μεταβαλλόμενο χρονισμό, αλλά και βύθισμα βαλβίδων. Από κατασκευής είναι ελαφρώς θορυβώδης, ωστόσο είναι αρκετά ζωντανός στις χαμηλομεσαίες. Το στοιχείο του πάντως είναι οι υψηλές στροφές. Εκεί δείχνει στην πράξη τους 85 ίππους του.

Μέσα στην πόλη το i10 υπολείπεται ένα κλικ της ευελιξίας του προκατόχου του, αλλά ισοφαρίζει με την καλύτερη μόνωση και το στιβαρό του πλαίσιο. Αυτό το τελευταίο το αναδεικνύει και σε πεδία που μέχρι σήμερα υστερούσε. Στον επαρχιακό δρόμο για παράδειγμα, όπου πραγματικά εντυπωσιάζεσαι με το περιθώριο πρόσφυσης και τη σιγουριά που σου εμπνέει. Αν το ηλεκτρικό τιμόνι δεν ήταν ενοχλητικά αποκομμένο σε αίσθηση θα μπορούσα να πως με βεβαιότητα πως βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το up! ή τα Citigo και Μii.

Χτυπάει κορυφή
Η νέα γενιά i10 είναι παραπάνω από αναβαθμισμένη. Ειδικά το 1.2 μπορείς να το αποκτήσεις ως μικρό οικογενειακό χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής και χώρων, θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή είναι το κορυφαίο, ενώ η ποιότητα κύλισης, η άνεση, αλλά και η εν γένει οδική συμπεριφορά του βρίσκονται πολύ κοντά στην κορυφή.

Ο κινητήρας 1.2 έχει τσαγανό και δύναμη, παρόλο που θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ελαστικός και οικονομικός. Στους δρόμους της Σαρδηνίας, με αρκετή πίεση ομολογουμένως, δεν είδα πουθενά κάτω από 7 lt/100 km. Ωστόσο, η συνολική αύρα που αποπνέει σίγουρα θα το κάνουν να ξεχωρίσει.

Πρόβλημα ενδεχομένως να αποτελέσει η τσιμπημένη τιμή, η οποία σε κάθε περίπτωση θα είναι €1.500 παραπάνω από το αντίστοιχο προηγούμενο μοντέλο. Καθίσταται σαεφές όμως, ότι το νέο i10 είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο και από αυτή την άποψη αξίζει τη διαφορά.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Hyundai i10 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που θα ταρακουνήσει καθιερωμένους ανταγωνιστές, όπως τα Panda, up! και Σία. Πολλά βέβαια θα εξαρτηθούν και από την τιμολογιακή πολιτική της αντιπροσωπείας.
Τιμή από € 11.500
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων 85 PS/6.000 rpm, 12,3 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 3.665 x 1.660 x 1.500 mm
Βάρος 985 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube