Οδηγούμε το νέο Hyundai i10

Οδηγούμε το νέο Hyundai i10

Στοχεύοντας τους Ευρωπαίους αγοραστές, το νέο μοντέλο πόλης της Hyundai είναι όμορφο στο μάτι, καλά εξοπλισμένο και ευχάριστο στην οδήγηση.

Το νέο Hyundai i10 είναι ο διάδοχος του μοντέλου πόλης που συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της κορεατικής εταιρείας τα τελευταία πέντε χρόνια.

Στα πέντε χρόνια της εμπορικής καριέρας του σημερινού i10 –το οποίο αντικατέστησε το Atos, που είχε παρουσιαστεί το 1999– το μερίδιο της Hyundai στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία Α της ευρωπαϊκής αγοράς, αυξήθηκε από το 3,3% στο 5,6%.

Στην ελληνική αγορά, το i10 ήταν δεύτερο στην κατηγορία του το 2012, πολύ κοντά στο FIAT Panda (1.008 πωλήσεις έναντι 1.104) και αντιπροσώπευε το 38,5% του συνολικού όγκου πωλήσεων της Hyundai.

Όμως η Hyundai περιμένει να κερδίσει κι άλλους αγοραστές στην Ευρώπη. Οι οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν ότι η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης θα αυξηθεί κατά 25%, στα 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, μέχρι το 2016. Άρα ήταν ζωτικής σημασίας το να παραμείνει το i10 σύγχρονο και ανταγωνιστικό απέναντι σε πολυάριθμους ταλαντούχους αντιπάλους, με ανάμεσά τους το FIAT Panda και το VW up! (μαζί με τους κλώνους του από τη SEAT και τη Skoda).

Εξ ου και η έλευση αυτού του νέου i10, που στοχεύει στην κατάκτηση του 6,4% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων πόλης το 2014, την πρώτη πλήρη χρονιά του στην αγορά.

Το νέο i10 θα διατίθεται με δύο βενζινοκινητήρες, έναν 1.000 και έναν 1.200 cc, και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Εδώ δοκιμάζουμε το i10 Premium 1.0, δηλαδή το χιλιάρι, με χειροκίνητο κιβώτιο και τον κορυφαίο εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 14άρες ζάντες αλουμινίου, συνδεσιμότητα Bluetooth με φωνητική αναγνώριση, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, πίσω ηχεία, και φλάς στους εξωτερικούς καθρέφτες. Το σύστημα πλοήγησης δεν είναι στάνταρ σε κανένα από τα επίπεδα εξοπλισμού. 

Ώριμο κι εξελιγμένο
Αντίθετα από τον προκάτοχό του, το i10 της νέας γενιάς είναι ευρωπαϊκό εκατό τοις εκατό. Βασισμένο σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, έχει σχεδιαστεί κι εξελιχτεί στο τεχνικό κέντρο της Hyundai στο Russelsheim της Γερμανίας, και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Izmit της Τουρκίας, που έχει πρόσφατα επεκταθεί.

Η Hyundai έχει προσπαθήσει να κάνει το αυτοκίνητο πιο αρεστό στους Ευρωπαίους αγοραστές, προσφέροντας περισσότερο χώρο, κάνοντας τη σχεδίαση πιο ελκυστική και βελτιώνοντας το κράτημα, την άνεση και τη μόνωση θορύβων και κραδασμών.

Το i10 δείχνει εξαιρετικά ώριμο και εξελιγμένο για αυτοκίνητο πόλης. Στα περισσότερα τέτοια μίνι, ο ήχος του 3κύλινδρου κινητήρα μπορεί να δίνει προσωπικότητα, όμως κουράζει στο ταξίδι. Στο i10 η ηχομόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική και πρέπει να πιέσεις πολύ τον 3κύλινδρο χιλιάρη για να ενοχλήσει με το θόρυβό του. Χαμηλός είναι και ο θόρυβος από τον άνεμο, χάρη στον καλό αεροδυναμικό συντελεστή και στις προσεγμένες λεπτομέρειες, όπως είναι οι ειδικά σχεδιασμένες βάσεις των καθρεφτών.

Ο χρόνος στο 0-100 km/h, που είναι μόλις κάτω από τα 15”, μπορεί να δείχνει ότι το συγκεκριμένο i10 δεν έχει τίποτα να πει στον ενθουσιώδη οδηγό. Όμως ο κινητήρας των 998 cc, όση δύναμη έχει την αποδίδει πολύ ομαλά και γραμμικά.

Σε ορεινούς δρόμους με στροφές χρειάζεται αρκετή δουλειά με το κιβώτιο για να κρατάς τον 3κύλινδρο στην ωφέλιμη περιοχή του. Όμως αυτό ισχύει για τους περισσότερους μικρούς κινητήρες. Η ανάρτηση δείχνει εξαιρετικά εξελιγμένη και πολύ ενδοτική, απορροφώντας τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου και χαρίζοντας στο i10 άνεση που συνήθως δεν υπάρχει σε μοντέλα της κατηγορίας, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει αρκετά καλά το αμάξωμα στη γρήγορη οδήγηση.   

Το τιμόνι θα μπορούσε να είχε λιγότερο αποκομμένη αίσθηση. Είναι ζυγισμένο, αλλά δεν έχει την αμεσότητα που κάνει το VW up! τόσο διασκεδαστικό στην οδήγηση.

Το νέο Hyundai i10 είναι οκτώ πόντους μακρύτερο, 6,5 πιο φαρδύ και πέντε χαμηλότερο από τον προκάτοχό του. Ενώ το απερχόμενο μοντέλο είναι το πιο στενό στην κατηγορία, το καινούργιο είναι το πιο φαρδύ.

Η καμπίνα δείχνει φωτεινή και άνετη, και η έντονη χρωματιστή λωρίδα που διατρέχει το κάτω μέρος του ταμπλό και αγκαλιάζει τον λεβιέ των ταχυτήτων ζωντανεύει την ατμόσφαιρα. Κάποιοι ίσως τη βρουν υπερβολική, όμως είναι προτιμότερη από τη θάλασσα μαύρου πλαστικού που βρίσκεις συνήθως στο εσωτερικό των φθηνών αυτοκινήτων.  

Αν ψάξεις για ενδείξεις ότι έχουν γίνει οικονομίες, θα βρεις κάποιους πλαστικούς διακόπτες. Όμως αυτό δεν παύει να είναι ένα όμορφο εσωτερικό, με στιλ και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια.

Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι πολύ καλή, καθώς δεν την εμποδίζουν οι κολόνες. Η θέση οδήγησης δεν είναι στριμωγμένη και ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι κορυφαίος για την κατηγορία, αν και μόνο άτομα με πολύ στενή λεκάνη μπορεί να αντέξουν για πολύ τη μεσαία θέση.

Η Hyundai περηφανεύεται ότι το i10 προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο για αποσκευές στην κατηγορία, αν και τα 252 λίτρα του πορτμπαγκάζ υπερέχουν του up! κατά… ένα λίτρο. Όμως αν διπλώσεις το (διαιρούμενο 60:40) πίσω κάθισμα, το πλεονέκτημα αυξάνεται, με 1.046 lt διαθέσιμα στο Hyundai έναντι 951 του VW.

Με το μυαλό και την καρδιά
Το νέο Hyundai i10 δίνει την αίσθηση ενός ιδιαίτερα ολοκληρωμένου κι εξελιγμένου αυτοκινήτου πόλης, και έχει μια συμπεριφορά στο δρόμο που μπορεί να ντροπιάσει ορισμένα πολύ μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα.

Κάποιοι μπορεί να προτιμήσουν την πιο άμεση οδηγική αίσθηση του VW up! και των αδελφών του μοντέλων, ή το πιο σικ στιλ του FIAT Panda, όμως οι εκμεταλλεύσιμοι χώροι του i10, το προσεγμένο του εσωτερικό και ο πλούσιος εξοπλισμός του αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα σ’ αυτή την πολύ ανταγωνιστική κατηγορία.

Αν προστεθεί στην εξίσωση και η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση, ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει πολλά λογικά επιχειρήματα για να βάλει το νέο i10 κοντά στην κορυφή της λίστας του. Τώρα πλέον όμως το μικρό Hyundai πόλης είναι μια επιλογή που την κάνεις και με την καρδιά, όχι μόνο με το μυαλό.

Τι λέει το DRIVE
Ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο κι εξελιγμένο αυτοκίνητο πόλης, που δεν το επιλέγεις μόνο με αυστηρά λογικά κριτήρια, αλλά και με την καρδιά, αφού είναι ευχάριστο στο μάτι και στην οδήγηση.  
Τιμή από € 10.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 66 PS/5.500 rpm, 9,6 kgm/3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,9”
Τελική ταχύτητα 155 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 3.665 x 1.660 x 1.500 mm
Βάρος 933 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube