Οδηγούμε το νέο Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Auto

Οδηγούμε το νέο Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 Auto

Ο νέος 1.6 ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων αποτελούν έναν πολύ πειστικό συνδυασμό, που δίνει 160 PS με μόνο 134 g/km CO2, παρά την τετρακίνηση.

Λίγοι κατασκευαστές είχαν πωλήσεις SUV αντίστοιχες με αυτές που έχει η Honda με το CR-V. Από το λανσάρισμά του το 1997, έχουν πουληθεί πάνω από 750.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως, ενώ μόνο το 2014 οι ταξινομήσεις στην Ευρώπη έφτασαν τις 50.000.

Για να συνεχιστεί η εμπορική επιτυχία, το CR-V ανανεώνεται για το 2015, με τις πωλήσεις (στην Ευρώπη) να ξεκινούν τον Απρίλιο. Δεν πρόκειται όμως για απλό facelift. Οι μηχανολόγοι της Honda έκαναν δουλειά.

Για να φρεσκαριστεί η εμφάνιση, το CR-V έχει αποκτήσει νέα μάσκα και ξανασχεδιασμένα φώτα εμπρός και πίσω. Παράλληλα, τα φαρδύτερα μετατρόχια, το αυξημένο κάμπερ των τροχών, η πιο γρήγορη κρεμαγέρα του τιμονιού και τα νέα σινεμπλόκ, ακρόμπαρα και ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης έχουν ως στόχο τη βελτίωση της άνεσης, την οδικής συμπεριφοράς και των θορύβων/κραδασμών.

Για μείωση του θορύβου στο εσωτερικό έχουν επίσης τοποθετηθεί παχύτερα στεγανωτικά λάστιχα στις πόρτες. Ολοκαίνουργιο είναι και το σύστημα infotainment. Τέλος, το city braking (αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα) είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Η πιο σημαντική διαφορά όμως είναι ο νέος κινητήρας 1.6 ντίζελ των 160 PS, που μπορεί να συνδυαστεί με ένα επίσης ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Ο συνδυασμός αντικαθιστά τον 2.2 ντίζελ με το 5άρι αυτόματο κιβώτιο, βελτιώνοντας έτσι την οικονομία καυσίμου και τους ρύπους, ενώ εξακολουθεί να προσφέρει αρκετή δύναμη στις χαμηλές στροφές.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Οι προσθιοκίνητες εκδόσεις του CR-V 1.6 i-DTEC 160 έχουν χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, αλλά το αυτόματο 9άρι που οδηγούμε εδώ αξίζει τα παραπάνω λεφτά αν μπείτε στον πειρασμό. Δεν αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στις σχέσεις και ποτέ δεν κατεβάζει υπερβολικά πολλές αν του ζητήσεις άμεση επιτάχυνση.

Με δυο λόγια, αναδεικνύει τα δυνατά σημεία του 1.6 ντίζελ, με πρώτο από αυτά το αξιοπρεπές τράβηγμα από τις 2.000 περίπου rpm. Ο κινητήρας είναι και ήσυχος, εκτός και αν ανεβάζεις τις στροφές σε επίπεδο αταίριαστο με ένα ντίζελ SUV. Πάντως νιώθεις ένα ελαφρό «γαργάλημα» στα πεντάλ, ακόμα και σε όχι τόσο ψηλές στροφές.

Οι αλλαγές στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης δεν έχουν μεταμορφώσει το CR-V σε αστέρι της πίστας, όμως τώρα το τιμόνι δεν είναι τόσο ασαφές όσο πριν και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται πιο άμεσα. Γέρνει ακόμα αισθητά στις κλειστές στροφές, αλλά η μαλακή ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τα σαμαράκια και τις λακκούβες. Από την άλλη, το ανώμαλο οδόστρωμα κάνει το αμάξωμα να κινείται και να ταλαντεύεται, ειδικά αν οι ανωμαλίες είναι πάνω σε στροφή που την παίρνεις με ταχύτητα.

Στον αυτοκινητόδρομο, ο θόρυβος από το δρόμο και τον άνεμο κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα και το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται διορθώσεις με το τιμόνι για να κρατιέται στην ευθεία.

Παρ’ όλες τις αλλαγές, η Honda έχει διατηρήσει ένα από τα πιο ισχυρά σημεία του CR-V: τους χώρους. Τέσσερις ενήλικοι κάθονται με εξαιρετική άνεση χάρη στον εντυπωσιακά μεγάλο χώρο για τα γόνατα, ενώ το μεγάλο, τετραγωνισμένο πορτμπαγκάζ χωράει 589 λίτρα χωρίς να διπλώσεις καθίσματα.

Παραμένουν επίσης οι πρακτικές λεπτομέρειες που τόσο αγαπούν οι ιδιοκτήτες CR-V – και ειδικά τα ασύμμετρα (60:40) πίσω καθίσματα που χάρη σε ένα μηχανισμό με ελατήριο, μπορούν να διπλώσουν με μοχλούς στα πλευρά του πορτμπαγκάζ και να δώσουν ένα εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης.

Το νέο, στάνταρ σύστημα infotainment με την οθόνη αφής 7” είναι στην ουσία ένα Android tablet. Χρησιμοποιεί επεξεργαστή κινητού και έχει εξαιρετικά γραφικά, αλλά μερικές φορές καθυστερεί να ανταποκριθεί στο πάτημα των κουμπιών. Ο ενσωματωμένος πλοηγός Garmin μπορεί κι αυτός να είναι αργός κάποιες φορές, αν και η σύνδεση με το κινητό γίνεται σε δευτερόλεπτα και τα γενικά μενού είναι εύχρηστα.  

Να το αγοράσω;
Αν οδηγήσεις το CR-V γρήγορα δεν θα το απολαύσεις, όμως δεν προσποιείται πως είναι σπορ αυτοκίνητο. Αυτό που κάνει, και το κάνει καλά, είναι να προσφέρει χώρους και πρακτικότητα.

Ο 1.6 ντίζελ, με την εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση (5,1 lt/100km) και εκπομπή CO2 (134 g/km) στην τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, αποτελεί έναν ακόμη λόγο για να το αγοράσεις.

Όμως, παρότι το νέο CR-V υπερέχει σε –θεωρητικό– κόστος χρήσης απέναντι σε ανταγωνιστικά αυτόματα ντίζελ όπως το Nissan X-Trail και το Mazda CX-5, οι τιμές πώλησής του δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, οπότε δεν μπορούμε να βγάλουμε μια τελική ετυμηγορία.

Τι λέει το AUTOCAR
Διατηρώντας την κορυφαία ευρυχωρία και πρακτικότητά του, το SUV της Honda αποκτά τώρα κι έναν εξαιρετικό συνδυασμό κινητήρα, αυτόματου κιβωτίου και τετρακίνησης, σε κυβισμό που ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα.
Τιμή Από €32.500
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός common-rail & τούρμπο VGT, 160 PS/4.000 rpm, 35.7 kgm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, αυτόματο σύστημα τετρακίνησης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 10,0”
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
Διαστάσεις 4.605 x 2.096* x 1.669** mm
Μεταξόνιο 2.630 mm

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube