Οδηγούμε το νέο Ford Transit Courier

Οδηγούμε το νέο Ford Transit Courier

O Βενιαμίν της οικογένειας των Transit είναι ένα πρακτικό εργαλείο, αλλά κι ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο

Η οικογένεια των Ford Transit είναι από τις πιο πολυπρόσωπες στον κόσμο των επαγγελματικών. Έχουμε, κατά σειρά μεγέθους, το κλασικό φορτηγό Transit, τα βραβευμένα Transit Custom και Transit Connect (βασισμένο στο Focus), και το βασισμένο στο Fiesta, Transit Courier.

Οπτικά, η συγγένεια του Transit Courier με το Fiesta είναι ολοφάνερη στο εμπρός μέρος, και με μήκος μόνο 4,157 m, είναι ένα πολύ ευέλικτο βανάκι μέσα στην πόλη, όπου βοηθούν επίσης ο μικρός κύκλος στροφής και οι στρογγυλεμένες γωνίες του αμαξώματος.

Παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις του όμως, το Transit Courier προσφέρει ένα χώρο φόρτωσης 2,3 κυβικών μέτρων, που όπως λέει η Ford είναι κατά 10% μεγαλύτερος από των άλλων μοντέλων της κατηγορίας. Επιπλέον, το αναδιπλούμενο διαχωριστικό ασφαλείας, σε συνδυασμό με το επίσης αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού (έξτρα), δημιουργούν ένα χώρο μήκους 2,59 m για τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους (σκάλες, σωλήνες, δοκάρια κλπ.)   

Η Ford έχει εφοδιάσει τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα με ελατήρια προοδευτικής σκληρότητας, για καλή λειτουργία με κάθε φορτίο, και προσφέρει το Courier με τρεις κινητήρες: τον βραβευμένο 1.0 EcoBoost βενζίνης (100PS, 5,2 lt/100km, 119 gCO2/km) και δύο Duratorq ντίζελ, έναν 1.5 (75PS, 3,9 lt/100km, 103 g/km) και έναν 1.6 (95PS, 3,7 lt/100km, 97 g/km). (Όλες οι παραπάνω τιμές είναι με σύστημα stop/start και στην περίπτωση του 1.6 TDCi με περιοριστή ταχύτητας στα 100 km/h).

Μέσα, το Courier είναι όπως ένα κανονικό επιβατικό, με προσεγμένο εσωτερικό, αντίστοιχο του Fiesta αλλά από απλούστερα υλικά, μεγαλύτερης αντοχής και πιο εύκολα στο καθάρισμα. Υπάρχουν κάμποσες πρακτικές θέσεις για μικροπράγματα και η θέση οδήγησης μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να έρθει στα μέτρα κάθε οδηγού.

Το σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς ESC τελευταίας γενιάς είναι στάνταρ, όπως επίσης το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και η προειδοποίηση για χαμηλή πίεση ελαστικών, ενώ προσφέρονται επιπλέον πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος ή και αντίστοιχη κάμερα. Παράλληλα, το προηγμένο σύστημα Ford SYNC με φωνητικό έλεγχο επιτρέπει την πραγματοποίηση και λήψη ασύρματων κλήσεων, αλλά και την ανάγνωση μηνυμάτων κειμένου.

Όπως ένα επιβατικό
Στην οδήγηση, το Transit Courier ελάχιστα διαφέρει από ένα επιβατικό Ford B-MΑΧ. Εντύπωση μας έκανε η λειτουργία της ανάρτησης, που απορροφούσε τέλεια τις ανωμαλίες των (γερμανικών τουλάχιστον) δρόμων. Το τιμόνι είναι γεμάτο αίσθηση, όπως και τα άλλα χειριστήρια, και η ζυγισμένη οδική συμπεριφορά, με όχι μεγάλη κλίση στις στροφές, σου επιτρέπει να οδηγείς γρήγορα χωρίς να κουράζεσαι.

Ο κινητήρας ντίζελ 1.6 TDCi είναι αναμενόμενα ο πιο «επαγγελματικός» σε τράβηγμα και οικονομία καυσίμου. Όμως και ο χιλιάρης EcoBoost τα καταφέρνει πολύ καλά. Δεν έχει τη ροπή του ντίζελ στις μεσαίες στροφές, αλλά δεν έδειξε να δυσκολεύεται καθόλου από τα 150 κιλά έρμα που είχαν όλα τα Courier της επίσημης παρουσίασης. Πέρα από ψυχωμένος, ο 3κύλινδρος EcoBoost είναι και πολιτισμένος, με ομαλή λειτουργία, χαμηλό θόρυβο και ευστροφία που μεταφράζεται σε γρήγορα προσπεράσματα. Στη δοκιμαστική διαδρομή μας, εντός και εκτός πόλης, κατανάλωσε 7,3 lt/100km, τιμή κατά 1-1,5 λίτρα υψηλότερη από του ντίζελ, αλλά και πάλι πολύ λογική για επαγγελματικό βαν.

Το νέο Transit Courier θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τον Ιούνιο, με τιμές από 15.400 ευρώ για το 1.0 EcoBoost μέχρι 16.900 ευρώ για το 1.6 ντίζελ.

Τι λέει το DRIVE
Ένα ευέλικτο μικρό βαν, με μεγάλο, πρακτικό χώρο φόρτωσης και οδική συμπεριφορά καλού επιβατικού.   
Τιμή από €15.400 (1.0 EcoBoost)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/6.000 rpm, 17,3 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2* lt/100 km
Εκπομπές CO2 119* g/km
Διαστάσεις 4.157 x 1.764 x 1.747 mm
Μεταξόνιο 2.706 mm
Χώρος φόρτωσης 1.620 x 1.488-1.012 x 1.227 mm
Βάρος 1.115 kg
Ωφέλιμο φορτίο 650 kg
Στοιχεία κατασκευαστή. *Με σύστημα stop/start

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube