Οδηγούμε το νέο Ford Transit Connect 1.6 Duratorq TDCi SWB & LWB

Το πρώτο μέλος της νέας οικογένειας Transit αποδεικνύεται πολυεργαλείο στα χέρια του επαγγελματία που κινείται ως επί το πλείστον μέσα στην πόλη.

Το νέο Transit Connect είναι το πρώτο της νέας επαγγελματικής οικογένειας Transit. Διατίθεται σε εκδόσεις Van, Double-cab-in-Van και Combi και με δύο διαφορετικά μεταξόνια, ένα κοντό (2.662 mm) και ένα μακρύ (3.062 mm), με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, δύο βενζίνης και ένα ντίζελ.

Οι βενζινοκινητήρες είναι ο μικρός 3κύλινδρος 1.0 με τούρμπο και απόδοση 100 PS και ο 1.6Τ με 150 PS. Ο ντίζελ 1.6 Duratorq TDCi διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις 75, 95 και 115 PS, με την τελευταία να κινεί αποκλειστικά το LWB και να διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στην Ελλάδα πάντως θα είναι διαθέσιμες οι δύο πιο δυνατές, των 95 και 115 PS, στις οποίες δώσαμε και το βάρος μας στη δοκιμή που έγινε στα πέριξ του Μονάχου.

Εργαλείο

Ποιές είναι οι βασικές παράμετροι που πρέπει να πληροί ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο; Αντοχή προφανώς, χωρητικότητα και οικονομία. Οι άνθρωποι της Ford διαβεβαιώνουν ότι μπορεί ο υποψήφιος αγοραστής να κάνει τσεκ και στα τρία.

Το νέο Transit Connect έχει καλύψει κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης πέντε εκατομμύρια χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 400.000 σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας στόλων.

Οι βασικές προδιαγραφές του Duratorq αναφέρουν κατανάλωση της τάξης των 4,0 lt/100 km. Αυτό το τελευταίο δεν το επιβεβαιώνουμε, όπως άλλωστε καμία από τις ιδανικές μετρήσεις κατανάλωσης που δίνουν οι εταιρείες. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης με άδειο όχημα, είδαμε κάτι ανάμεσα σε 5,5 και 5,7 που σημαίνει ότι μια ρεαλιστική τιμή κατανάλωσης θα είναι λίγο κάτω από τα 6 lt/100 km. Καθόλου άσχημα ούτως ή άλλως.

Όσον αφορά στη χωρητικότητα το Transit Connect προσφέρει συνολικό όγκο φόρτωσης 2,9 m3 στο κοντό και 3,6 m3 στο μακρύ, με πλήρες διαχωριστικό τοποθετημένο ή 3,7 m3 και 4,4 m3 χωρίς το διαχωριστικό. Στο LWB έχει άνοιγμα πλαϊνής πόρτας τέτοιο που να μπορεί να φορτωθεί μια Ευρωπαλέτα.

Στο χώρο φόρτωσης είναι τοποθετημένες λυχνίες LED, ενώ υπάρχουν και σταθερά σημεία πρόσδεσης για την τοποθέτηση ιμάντων ασφάλισης. Τέλος έχουν εξελίξει ένα σύστημα ανοίγματος του διαχωριστικού, έτσι ώστε να μπορούν να μεταφέρονται φορτία, όπως σωλήνες ή ρολά με μήκος μέχρι τρία μέτρα στο SWB ή 3,4 m στο LWB.

Γνώριμη αίσθηση
Η αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας ένα Transit Connect είναι από κάθε άποψη θετική. Το εσωτερικό σχεδιαστικά ελάχιστα διαφέρει από τα επιβατικά μοντέλα. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, αλλά η συναρμογή φαίνεται να μπορεί ν’ αντέξει στο χρόνο και στη σκληρή χρήση. Η ιδιαιτερότητα του Transit Connect είναι πως έχει διαρρύθμιση τριών καθισμάτων, πράγμα που βολεύει τις μετακινήσεις συνεργείων.

Ο εξοπλισμός στην πιο δημοφιλή έκδοση Τrend είναι πλήρης με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, τέσσερις αερόσακους, αιρκοντίσιον και σύστημα Ford Sync. Είναι επίσης το πρώτο της κατηγορίας του που διαθέτει Active City Stop, το οποίο αντιλαμβάνεται σταματημένο προπορευόμενο όχημα και μπορεί να φρενάρει μόνο του, αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 30 km/h.

Στην έκδοση των 95 PS του 1.6 Duratorq που οδηγήσαμε, η ροπή φαίνεται να μπορεί να ξεπεράσει το εμπόδιο ενός πλήρους φορτίου. Το κιβώτιο είναι θετικό σε αίσθηση, το ηλεκτρικό τιμόνι έχει περισσότερη αίσθηση από πολλά αντίστοιχα επιβατικών αυτοκινήτων και η συνολική αίσθηση είναι ενός σβέλτου και ευέλικτου αυτοκινήτου.

Τα πιο θετικά σχόλια ωστόσο δικαιούται η ανάρτηση. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι αναπάντεχα υψηλού επιπέδου για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, την ίδια στιγμή που η ανάρτηση σου επιτρέπει να στρίβεις με σιγουριά. Ασφαλώς και γέρνει, όμως οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται ικανοποιητικά παρά το υψηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Ο θόρυβος από τον κινητήρα και τον αέρα είναι αρκετός, αλλά όχι σε απογοητευτικά επίπεδα. Θα θέλαμε ωστόσο λίγο πιο προοδευτικό συμπλέκτη. Ο συγκεκριμένος απεμπλέκει σχετικά ψηλά και απότομα, πράγμα που μπορεί να δυσκολέψει τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Το Transit Connect διατίθεται ήδη στην Ελλάδα με τιμές που ξεκινούν από τα €17.020 για την έκδοση με το κοντό μεταξόνιο και €18.480 για την LWB με το 6τάχυτο κιβώτιο και τους 115 PS.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Ford Transit Connect είναι ένα αυτοκίνητο που δίνει τεράστια σημασία στις ανάγκες του επαγγελματία, χωρίς να απεμπολεί τα καλά οδηγικά χαρακτηριστικά στα οποία μας έχει συνηθίσει η Ford
Τιμή από € 17.020 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 2v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο, 95 PS/3.600 rpm, 23,4 kgm/1.500 – 2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.418 x 1.835 x 1.861 mm (SWB)
Βάρος 1.371 kg
Μικτό ωφέλιμο φορτίο 624 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή