Οδηγούμε το νέο Ford Mustang Convertible 2.3 EcoΒoost

Οδηγούμε το νέο Ford Mustang Convertible 2.3 EcoΒoost

To muscle car της Ford διατίθεται και με ανοιχτή, υφασμάτινη οροφή, όπως και με έναν 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο 2,3 λίτρων αντί για τον 5λιτρο V8.

Αυτό είναι το ανοιχτό Mustang Convertible. Πριν από μια δεκαετία, ιδίως με τον βασικό κινητήρα V6, ήταν ένα τραγικό αυτοκίνητο.

Υπάρχει κάτι που κάνει μια αδύναμη και «εύκαμπτη» έκδοση ενός αξιοπρεπούς κουπέ πιο απογοητευτική από ό,τι αν ήταν ένα ξεχωριστό μοντέλο. Έχεις κατά νου το τι δεν είναι και το τι θα μπορούσε να είναι, όχι μόνο το τι είναι.

Σε σχέση με το παρελθόν όμως, το νέο ανοιχτό Mustang είναι παρασάγγας μπροστά. Μπορείς να το αγοράσεις (στην Ευρώπη) με τον 5λιτρο V8 του κουπέ που οδηγήσαμε στην ίδια παρουσίαση, αλλά και με έναν 4κύλινδρο 2.3 EcoBoost – που σημειωτέον θα κινεί και το επερχόμενο Focus RS. Αυτόν τον κινητήρα είχε το Mustang Convertible που οδηγήσαμε στη Βαυαρία.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Ο 2.3 EcoBoost των 317 PS είναι ένας καλός κινητήρας. V8 όμως δεν είναι. Η Ford το ξέρει, οπότε ενισχύει τον ήχο του μέσα από τα ηχεία του αυτοκινήτου. Απαλείφει κάποιες πραγματικές συχνότητες και το λογισμικό προσθέτει κάποιες άλλες.

Το αποτέλεσμα είναι γενικά επιτυχημένο. Μάλιστα ο ήχος είναι πιο δυνατός από του πραγματικού V8. Όμως αν είσαι γνώστης των κινητήρων –και όχι απλά παίκτης του PlayStation– θα διακρίνεις τον τεχνητό του χαρακτήρα. Πάντως ο EcoBoost δίνει αξιοπρεπείς επιδόσεις και έχει απόκριση αν δουλεύεις το κιβώτιο, το οποίο έχει τον ίδιο ακριβή και με μικρές διαδρομές λεβιέ που έχει και το V8.

Αυτό που λείπει βέβαια είναι η σκεπή του Fastback. To Mustang είναι μακρύ αυτοκίνητο, μήκους 4,7 m, και με την αφαίρεση της πολύ κεκλιμένης σκεπής μένει μια πολύ μεγάλη τρύπα. Αυτή καλύπτεται επαρκώς από την υφασμάτινη σκεπή, η οποία είναι καλοφτιαγμένη και εύκολη στο χειρισμό. Γυρίζεις ένα μάνταλο για να την ελευθερώσεις και μετά αναδιπλώνεται ηλεκτρικά – με την προϋπόθεση να είσαι σταματημένος

Δεν υπάρχει εκτροπέας του ανέμου, αλλά με τα τζάμια σηκωμένα και σε λογικές ταχύτητες, δεν νιώθεις ενοχλητικές αναταράξεις. Τα μαλλιά σου ανεμίζουν ελαφρά αλλά, όταν κοιτάξεις τον καθρέφτη για να δεις αν ξεχτενίστηκες, θα δεις την εικόνα σου να τρέμει αν ο δρόμος έχει ανωμαλίες.

Αναμενόμενο, αφού με την αφαίρεση της μεταλλικής σκεπής αφαιρέθηκε και μεγάλο μέρος της δομικής ακαμψίας του αμαξώματος. Πάντως το Mustang δεν είναι κακό με τα μέτρα των 4θέσιων κάμπριο, ενώ η άνεση της ανάρτησης είναι εξίσου καλή αν όχι και καλύτερη από του κλειστού Fastback. Ίσως η «ευκαμψία» του αμαξώματος να βοηθάει σε αυτή την περίπτωση.

Να το αγοράσω;
Οι συμβιβασμοί λόγω της σκεπής και του κινητήρα τοποθετούν το Mustang 2.3 Convertible σε μια θεωρητικά λιγότερο ευνοϊκή θέση από το 5.0 V8 κουπέ. Δεν είναι καλύτερο στην οδήγηση από άλλα ανοιχτά 4θέσια, έχει χώρους δυσανάλογα μικρούς σε σχέση με το μήκος του και είναι φαρδύ στις μανούβρες και στην κίνηση μέσα σε πόλη.

Επιπλέον, δεν έχει τη χαρισματική προσωπικότητα του V8 και –κακά τα ψέματα– ούτε τον ήχο της εξάτμισης, που είναι κάτι πολύ σημαντικό σε ένα ανοιχτό αυτοκίνητο. Από την άλλη όμως, δεν έχει ούτε τα απαγορευτικά τεκμήρια των 5 λίτρων, ούτε την υψηλή τους κατανάλωση (αν και, με τους χαλαρούς ρυθμούς που κινούμασταν στη Γερμανία, η διαφορά ήταν μόνο 1,5 lt/100km).

Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι, με τιμή στα 47.000 ευρώ, το Mustang 2.3 Convertible είναι κατά 10.000 ευρώ και πλέον φθηνότερο από αντίστοιχα γερμανικά κάμπριο με ασύγκριτα χαμηλότερη ιπποδύναμη.  

Τι λέει το DRIVE
Μπορεί να μην έχει τη χαρισματική προσωπικότητα του V8 ούτε και κορυφαία ακαμψία, όμως έχει αρκετή δύναμη, ξεχωριστό στιλ και τιμή ευκαιρία.
Τιμή από €47.000
Τεχνολογία 2.264 cc, i4 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 317 PS/6.500 rpm, 44,0 kgm/3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 6,0” (κατ’ εκτίμηση)
Τελική ταχύτητα 234 km/h
Κατανάλωση 8,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 184 g/km
Διαστάσεις 4.784 x 1.916 x 1.394 mm
Μεταξόνιο 2.720 mm
Βάρος 1.715 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube