Οδηγούμε το νέο Ford Kuga

Οδηγούμε το νέο Ford Kuga

Με αναβάθμιση στους κινητήρες, την εμφάνιση και το infotainment, το Kuga ανανεώθηκε πλήρως. Οδηγώντας το από τη Βουλγαρία έως τη Σερβία είχαμε άφθονο χρόνο να το διαπιστώσουμε.

Με πολύ λίγες εξαιρέσεις, οι δημοσιογραφικές παρουσιάσεις των νέων μοντέλων ακολουθούν μια λίγο-πολύ συγκεκριμένη διαδικασία.

Το KUGAdventure είναι σίγουρα μια από τις εξαιρέσεις, αφού πρόκειται για μια «κινητή» παρουσίαση που ξεκίνησε από την Ελλάδα στις 17/10 και θα ολοκληρωθεί στο Βόρειο Ακρωτήρι στις 18/11. Μέχρι τότε, 450 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο θα βρίσκονται διαδοχικά στο τιμόνι του ανανεωμένου Kuga, παίρνοντας παράλληλα την πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο.

Η ελληνική αποστολή ανέλαβε να οδηγήσει τα Kuga από τη Σόφια της Βουλγαρίας μέχρι το Βελιγράδι της Σερβίας. Η διαδρομή είχε όλες μα όλες τις πιθανές κυκλοφοριακές παραλλαγές του Βαλκανικού τοπίου, σε δρόμους όμοιους με τους δικούς μας και με συνοδεία μπόλικης βροχής στα πρώτα 150 km.

Στο θέμα μας
Το ανανεωμένο Kuga θα το καταλάβεις βασικά από την νέα, τραπεζοειδή μάσκα. Θυμίζει πολύ το μεγαλύτερο Edge και παρότι λίγο αμερικάνικης αισθητικής δίνει σαφώς πιο έντονη προσωπικότητα από την προηγούμενη. Μικρότερη είναι η διαφορά στο πίσω μέρος, που κυρίως εκφράζεται από τα μικρότερα σε πλάτος φανάρια. Νέες είναι και οι ζάντες που έχουν διάμετρο από 17 έως 19 ίντσες, ενώ υπάρχουν και δύο φρέσκα χρώματα και το καπό είναι σχεδιασμένο για καλύτερη προστασία στους πεζούς. Οι διαφορετικοί προφυλακτήρες αύξησαν ανεπαίσθητα το συνολικό μήκος στα 4,53 m από τα 4,52, όμως το πλάτος και το ύψος παραμένουν στα 1,84 και 1,70 m αντίστοιχα. Αναλλοίωτες είναι οι διαστάσεις της καμπίνας, η οποία προσφέρει επαρκή χώρο σε τέσσερις ενήλικους και πορτμπαγκάζ που χωράει 456 lt. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων έχει ρυθμιζόμενη κλίση κάτι που οι πιο ψηλοί ενδεχομένως να εκμεταλλευτούν στην περίπτωση που το αυτοκίνητο διαθέτει την πανοραμική ηλιοροφή που κλέβει κάμποσο ύψος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Ford Edge 2.0 TDCI 210 PowerShift

Υπάρχουν πολλές θήκες για μικροπράγματα και μπουκάλια, κάτι στο οποίο βοηθάει και το νέο, ηλεκτρικό χειρόφρενo που ελευθερώνει χώρο στην κονσόλα. Η εργονομία είναι βελτιωμένη, όχι μόνο χάρη στην απλοποιημένη λογική των κουμπιών και μερικούς νέους διακόπτες που αποτελούν και την ειδοποιό διαφορά του facelift. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και η νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων SYNC3. Έχει σαφώς ταχύτερη απόκριση από την προηγούμενη, 5 νέες γλώσσες, απλουστευμένες εντολές για τις περισσότερες λειτουργίες και σημαντική επέκταση των φωνητικών εντολών. Ο οδηγός θα εκτιμήσει πολύ αυτή τη βελτίωση, απολαμβάνοντας παράλληλα μια θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του και δεν κουράζει στις μεγάλες αποστάσεις.

Η ποιότητα των υλικών παραμένει όπως τη θυμόμαστε, δηλαδή παραπάνω από ικανοποιητική χωρίς να αγγίζει κορυφή, ενώ στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, η συναρμολόγηση και το φινίρισμα ήταν ελαφρώς βελτιωμένα σε σχέση με το παρελθόν. Κορυφαία είναι η ηχομόνωση. Το Kuga είναι ένα από τα πιο ήσυχα μοντέλα της κατηγορίας, κάτι στο οποίο σίγουρα συμβάλλουν και τα διπλά μπροστινά τζάμια των εκδόσεων ST Line και Titanium που οδηγήσαμε. Ελάχιστος θόρυβος από την κύλιση, τον αέρα ή τον κινητήρα φτάνει στην καμπίνα και μάλιστα ανεξάρτητα από το καύσιμο που καίει ο τελευταίος.

Η σωστή προσθήκη
Αναμφίβολα το σημαντικό νέο στη γκάμα του Kuga είναι ο 1.500άρης TDCi κινητήρας των 120 ίππων. Χάρη στη ροπή των 27,5 kgm (ή 30,6 kgm με το 6άρι PowerShift κιβώτιο) ανταποκρίνεται με επάρκεια στα καθήκοντά του ήδη από τις χαμηλές στροφές. Το μεσαίο φάσμα είναι το αγαπημένο του και η σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου με τις 6 ταχύτητες σε βοηθάει να τον διατηρείς εκεί. Είναι πολιτισμένος και δεν κρεμάει πριν τις 4.000 rpm, ενώ η μέση κατανάλωση σταθεροποιήθηκε χωρίς ιδιαίτερα συγκρατημένο ρυθμό λίγο κάτω από τα 7 lt/100 km.

Οι υπόλοιποι κινητήρες της γκάμας εξακολουθούν να υφίστανται χωρίς σπουδαίες αλλαγές, κάτι που σημαίνει ότι στη βενζίνη τις υπηρεσίες του προσφέρει ο 1.5 EcoBoost σε εκδόσεις 120 (δε θα εισαχθεί στη χώρα μας), 150 και 182 ίππων. Ο 150άρης διατίθεται με κίνηση μόνο εμπρός και χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ενώ ο 182άρης αποκλειστικά σε συνδυασμό με τετρακίνηση και το 6άρι κλασικό αυτόματο κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής). Για τον πρώτο η Ford ανακοινώνει 6,3 lt/100 km και 145 g CO2/km ενώ για το δεύτερο 7,5 lt/100 km και 173 g. Η διαφορά οφείλεται όχι μόνο στην αυξημένη ισχύ αλλά και στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου που δεν κολακεύει ιδιαίτερα τον κινητήρα. Τουλάχιστον, απέκτησε «αυτιά» αλλαγών στο -για πρώτη φορά σε Kuga- θερμαινόμενο τιμόνι αντί για τον άβολο διακόπτη επάνω στο λεβιέ.



Στη ντίζελ γκάμα, εκτός από τον 1.5 TDCi υπάρχει ο 2λιτρος με 150 ή 180 ίππους και 37,7 ή 40,8 kgm ροπή αντίστοιχα. Η αδύναμη έκδοση διατίθεται ως προσθιοκίνητη ή τετρακίνητη με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και μόνο ως τετρακίνητη σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο PowerShift. Για την ισχυρή έκδοση μπορείς να διαλέξεις μεταξύ χειροκίνητου ή PowerShift 6 σχέσεων, πάντα όμως με κοινό παρανομαστή την τετρακίνηση Ford Intelligent All Wheel Drive.
Η τελευταία είναι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα με πολύδισκο συμπλέκτη που αλλάζει συνεχώς την κατανομή της ροπής, πλέον μέσα σε μόλις 20 ms. Είναι παντρεμένη με λειτουργία torque vectoring για εξουδετέρωση της υποστροφής καθώς και το Curve Control για την περίπτωση που υπολογίσεις λάθος την ταχύτητα εισόδου σε μια στροφή. Έτσι, το Kuga έχει άφθονη πρόσφυση και είναι το πιο ευχάριστο μεσαίο SUV που μπορείς να οδηγήσεις. Στρίβει και φρενάρει με τρόπο ευχάριστο για το στροφιλίκι αλλά και που θα σε ταξιδέψει ατσαλάκωτο για πολλές ώρες.

Αυτό δεν ισχύει μόνο για τις τετρακίνητες εκδόσεις αλλά και στις προσθιοκίνητες. Το ζωντανό και άμεσο σε απόκριση τιμόνι χαράσσει την πορεία με ακρίβεια κι από εκεί και πέρα αναλαμβάνει τα πάντα η εξαιρετικά καλορυθμισμένη ανάρτηση. Ελέγχει άψογα το όχι ιδιαίτερα ελαφρύ Kuga και παράλληλα απορροφά αθόρυβα σχεδόν ό,τι βρεθεί στο διάβα της. Για όποιον θέλει ακόμα πιο σπορ τόνο υπάρχει διαθέσιμη και η έκδοση ST-Line που έχει πιο σφιχτή ρύθμιση. Δεν είναι δυσάρεστα σκληρή, ωστόσο κατά τη γνώμη μας η βασική ρύθμιση ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα του Kuga.

Φουλ της τεχνολογίας
Το Kuga διαθέτει μπόλικα στοιχεία υψηλής τεχνολογίας που κάνουν τη ζωή σου όχι μόνο πιο εύκολη αλλά και πιο ασφαλή. Για παράδειγμα το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Active City Stop που πλέον λειτουργεί μέχρι τα 50 km/h, οι προβολείς Adaptive Front Lighting που προσαρμόζονται αυτόματα σε όλες τις συνθήκες φωτισμού και καιρού καθώς και το αυτόματο παρκάρισμα. Επιπρόσθετα, για πρώτη φορά το Kuga θα διατίθεται και στην έκδοση Vignale για όποιον θέλει πραγματική πολυτέλεια, με αποτέλεσμα την ευρύτερη γκάμα που είχε ποτέ.

Στη χώρα μας -καλώς εχόντων των πραγμάτων- θα το δούμε στο τέλος του 2016 σε τιμές που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Για τη βασική ντίζελ έκδοση 1.5 TDCi των 120 ίππων που αναμένεται και η πλέον ενδιαφέρουσα για τη χώρα μας, εκτιμούμε ότι θα ξεκινάει από τα 28.500 ευρώ περίπου, ενώ για τους κινητήρες που ήδη υπάρχουν ο τιμοκατάλογος δεν αναμένεται να αλλάξει αξιόλογα.

Τι λέει το DRIVE
Με μικρές αλλαγές που το κάνουν πιο σύγχρονο αλλά κι ένα νέο, εξαιρετικά εύστοχο για τη χώρα μας ντίζελ κινητήρα, η δεύτερη νιότη είναι μια ευχάριστη πραγματικότητα για το Kuga.
Τιμή από € 28.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία (1.5 TDCi 120 PS) 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.500-2.000 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,7”
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 gr/km
Διαστάσεις 4.531 x 1.838 x 1.703mm
Βάρος 1.591 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube