Οδηγούμε το νέο Ford Focus Electric

Οδηγούμε το νέο Ford Focus Electric

To ηλεκτρικό Focus είναι το πρώτο τέτοιο παγκόσμιο αυτοκίνητο της Ford και ο προπομπός ενός μεγαλεπήβολου προγράμματος ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων.

Στην γκάμα εναλλακτικών μοντέλων, μπορείς πια να διαλέξεις υβριδικό, plug-in hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικό. Συνεχίζοντας τη δέσμευση για περισσότερα «παγκόσμια» αυτοκίνητα, η Ford επεκτείνει και στην Ευρώπη τα «ηλεκτρικά» σχέδιά της, με αιχμή του δόρατος το ηλεκτρικό Focus.

Το Focus Electric θα είναι η πρώτη έκδοση που θα φτάσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους και ταυτόχρονα το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford. Ο κινητήρας του έχει μέγιστη απόδοση 145 ίππων και μπορεί να εξασφαλίσει μέγιστη ταχύτητα 137 km/h.

Η χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου ανέρχεται στις 23 kWh, ενώ για τη βέλτιστή απόδοσή τους και τη μέγιστη διάρκεια ζωής τους, χρησιμοποιείται αποκλειστικό σύστημα κλιματισμού –τις ψύχει σε συνθήκες καύσωνα και τις θερμαίνει στον παγετό.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εξέλιξη και η έρευνα στον τομέα των μπαταριών γίνεται από την ίδια τη Ford. Από εκεί και πέρα, υπεύθυνη για την τελική παραγωγή τους είναι η LG Chem. Ο φορτιστής έχει ισχύ 6,6 kW και μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες σε κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες.

H οδήγηση του Focus Electric είναι σαφώς ένα δείγμα της αυτοκίνησης του μέλλοντος. Η απόκριση του ηλεκτρικού κινητήρα είναι ισχυρότατη από το ξεκίνημα, αφού άλλωστε εκεί έχει και τη μέγιστη ροπή του. Δεν χρησιμοποιείται κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά ένα μειωτήρας που ρυθμίζει τις στροφές. Η πλήρης απουσία θορύβου από τον κινητήρα είναι η πρώτη ευχάριστη έκπληξη, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες, στην πόλη.

Ύστερα από τα 100 km/h, ο ρυθμός επιτάχυνσης είναι μειωμένος και ο θόρυβος από την κύλιση και την αεροδυναμική υπερισχύει, δείχνοντας πως κάνεις λάθος «χρήση» της νέας τεχνολογίας. Η μέγιστη θεωρητική αυτονομία των 162 km είναι σχετικά δύσκολο να επιτευχθεί σε πραγματικές συνθήκες, ειδικά με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό.

Αξίζει να αναφερθεί πως το Focus αν οδηγηθεί με στόχο τη βέλτιστη απόδοση, μπορεί να ανακτήσει έως και 90% της ενέργειας που αλλιώς εκλυόταν ως θερμότητα από τα φρένα. Αν όλα τα παραπάνω δείχνουν πολύ καλά για να είναι αληθινά, λάβε υπόψη ότι το Focus Electric θα διατεθεί στην αγορά με €39.900.

Τι λέει το DRIVE
Το ηλεκτρικό Focus δεν θα αλλάξει σήμερα τον τρόπο που καταλαβαίνουμε την αυτοκίνηση, αλλά μας δείχνει το μέλλον.
Τιμή από € 39.900
Τεχνολογία Ηλεκτρικός σύγχρονος κινητήρας 145PS, υδρόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου 23kWh, απευθείας μετάδοση με μειωτήρα στροφών, φορτιστής 230V ισχύος 6,6kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
Τελική ταχύτητα 135 km/h
Αυτονομία 162 km
Βάρος 1.700 kg
Μετρήσεις Ford

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube