Οδηγούμε το νέο Ford Escort 1.5 Ti-VCT

Οδηγούμε το νέο Ford Escort 1.5 Ti-VCT

Αν νομίζετε ότι σας διακτίνισαν στο 2002, κάνετε λάθος. Απλώς πρόκειται για τη σεντάν εκδοχή του Ford Focus που προορίζεται μόνο για την Κίνα.

Βασισμένο στην προηγούμενη γενιά του Focus χάτσμπακ, που εξακολουθεί να πωλείται στην Κίνα με την ονομασία Focus Classic, οι σχεδιαστικές γραμμές του νέου Escort παραπέμπουν σαφώς στο Escort Mk1.

Η επιλογή του ονόματος είναι όμως αυτό που αποτελεί τα μεγαλύτερη έκπληξη, καθώς κανένα από Escort δεν πουλήθηκε ποτέ επίσημα στην Κίνα, οπότε σε αντίθεση με την Ευρώπη δεν υπάρχει καμία κληρονομιά για να παράγει πωλήσεις.

Εξωτερικά είναι αρκετά προφανές ότι το αυτοκίνητο προέρχεται από τα παλιό σεντάν Ford Focus. Από την άλλη όμως διαθέτει αρκετή μοναδικότητα που του δίνει μια ξεχωριστή ταυτότητα, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει το τελευταίο DNA της Ford, με χαρακτηριστικά όπως η πρόσφατη αλά Aston Martin μάσκα του Μπλε Οβάλ.

Στην καμπίνα, το κύριο χαρακτηριστικό στο ταμπλό είναι ο πίνακας ελέγχου για το σύστημα πολυμέσων. Αυτό είναι παρόμοιο με το υφιστάμενο του ευρωπαϊκού Fiesta, αλλά με μεγαλύτερα κουμπιά από τα άβολα αλά κινητό τηλέφωνο που ξέρουμε. Δεν υπάρχει διαθέσιμη οθόνη αφής, ακόμα και στην κορυφαία έκδοση Trend, η οποία είναι μια τρομερή αβλεψία στους εθισμένους με την τεχνολογία Κινέζους καταναλωτές, όταν μάλιστα το κόστος της είναι μόλις 25-30 ευρώ. Στη θέση του, υπάρχει στάνταρ, μια αφαιρούμενη θήκη για την τοποθέτηση smartphone στο ταμπλό με ένα φορτιστή USB κρυμμένο από κάτω. Κάτι που μπορεί να αποτελεί αποδεχτή λύση στο βασικό μοντέλο, αλλά για τα χρήματα που ζητά η Ford για το μοντέλο με τον κορυφαίο εξοπλισμό, θα περίμενες περισσότερα.

Ακατανόητες περικοπές
Τα υλικά στο σαλόνι είναι καλής ποιότητας, με μπόλικα μαλακά πλαστικά, ενώ η κατασκευή, όπως θα περίμενες από ένα Ford, δείχνει στιβαρή. Οι δερμάτινες επενδύσεις ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, και διατίθενται σε φωτεινά και σκούρα χρώματα. Ο χώρος στο σαλόνι, όσον αφορά το ύψος επαρκεί για επιβάτες του 1.80 πίσω, ενώ ο χώρος για τα γόνατα επαρκής. Και ενώ ο χώρος στο πορτμπαγκάζ των 448 lt είναι αξιοπρεπούς μεγέθους, η επένδυση του δαπέδου δεν το καλύπτει ολόκληρο, αφήνοντας τη ρεζέρβα εκτεθειμένη. Επιπλέον για λόγους μείωσης του κόστους, τα καθίσματα δεν  είναι ούτε διαιρούμενα ούτε αναδιπλούμενα. Η ασφάλεια είναι ένας τομέας που φαίνεται ότι δεν έγιναν περικοπές. Έτσι, η έκδοση Trend διαθέτει έξι αερόσακους και βάσεις στήριξης παιδικού καθίσματος ISOFIX.

To Escort είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το βενζινοκινητήρα 1.5, που κινεί και το «κινεζικό» Fiesta, συνδυασμένο με 5άρι χειροκίνητο σασμάν ή αυτόματο 6άρι, όπως αυτό που οδηγούμε. Και παρότι το μοτέρ αποδεικνύεται επαρκές σε δύναμη για το βάρος του αυτοκινήτου, δεν έχει κάτι που να σε συνεπαίρνει. Το αυτόματοκιβώτιο στη ρύθμιση «Sport» επιτρέπει τις αλλαγές να γίνονται μέσω των μπουτόν που βρίσκονται πάνω στο λεβιέ. Ωστόσο, δεν προσθέτουν κάτι παραπάνω στην οδηγική εμπειρία. Ο κινητήρας κάνει αρκετό θόρυβο όταν επιταχύνεις, ειδικά στη ρύθμιση «Sport», αλλά δεν είναι αντίστοιχος της επιτάχυνσης που είναι μέτρια. Τουλάχιστον, οι αλλαγές γίνονται ανεπαίσθητα, δίνοντας την ποιότητα λειτουργίας που πρέπει στο κιβώτιο.

Με τα δυναμικά χαρακτηριστικά να προέρχονται από το παλιό Focus, η ελκτική πρόσφυση είναι καλή, όπως και το κράτημα. Το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο και ακριβές, ενώ η μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση δεν υποστηρίζει όπως έχουμε συνηθίσει από ένα Focus την οδηγική εμπειρία και είναι τέτοια για να αντεπεξέρχεται στις φτωχές συνθήκες των κινεζικών δρόμων. Εκ του γεγονότος αυτού, καλή είναι και η ηχομόνωση του Escort.

Κι αν το θέλω;
To θέλετε δεν το θέλετε, προφανώς και δεν μπορείτε να το αγοράσετε, εκτός κι αν μετακομίσετε στην Κίνα. Το όνομα Escort προέρχεται από μια άλλη εποχή και από πολλές απόψεις το αυτοκίνητο το δείχνει. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα οικονομικό αυτοκίνητο, φτιαγμένο από πράγματα που προέρχονται από την αποθήκη της Ford. Το άλλο πρόβλημα είναι η τιμή, καθώς €17.650 δεν είναι και τόσο φθηνά. Και με την παραδοχή ότι έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την κινεζική αγορά, μοιάζει με αυτοκίνητο που προορίζεται για τις αναπτυσσόμενες αγορές. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, οι κοντινότεροι αντίπαλοί του είναι το Peugeot 301, το Škoda Rapid και το Citroën C-Elysée, αν και στην  κινεζική αγορά θα κληθεί να αντιμετωπίσει τα Citroën C4L (σεντάν C4), Honda Crider, Hyundai Mistra, Kia K4 και Volkswagen Sagitar.

Τι λέει το AUTOCAR
To Escort απευθύνεται στους Κινέζους καταναλωτές, αλλά η τιμή του δεν αποτελεί ευκαιρία για τη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου  
Τιμή από € 17.650 ή 119.800 γουάν
Τεχνολογία 1.498 cc, διπλός μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων, 113 PS/6.000 rpm, 14,5 kgm/4.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ή αυτόματο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0”*
Τελική ταχύτητα 179* ή 188 km/h
Διαστάσεις 4.587x1.825x1.490 mm
Βάρος 1.300 kg
Μέση κατανάλωση 6,8* ή 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 tbc
Τιμές κατασκευαστή, (*) οι τιμές για το Escort με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube