Οδηγούμε το νέο Fiat 500L Beats

Οδηγούμε το νέο Fiat 500L Beats

Το 500L, με το νέο κορυφαίο ηχοσύστημα, γίνεται ακόμα πιο διασκεδαστικό.

Το διακριτικό των συστημάτων ήχου Beats έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο πόθου. Τόσο στη νεολαία που λατρεύει τα ακουστικά με την υπογραφή του Dr. Dre όσο και σε όσους ψάχνουν ηχεία και αξεσουάρ με ιδιαίτερο ντιζάιν.

Το Fiat 500L, ως γνήσιος εκπρόσωπος της τελευταίας λέξης της μόδας, στην έκδοση Beats έχει πλέον και εκπληκτικό ήχο.

Το Beats Audio System διαθέτει συνολική ισχύ 520 W που μοιράζεται σε επτά ηχεία. Πρόκειται για δύο mid-woofer 80 W διαμέτρου 165 mm, που είναι τοποθετημένα στο χαμηλότερο σημείο των εμπρός θυρών, δύο tweeter 40 W διαμέτρου 38 mm στο πάνω μέρος των θυρών, δύο full-range 60 W διαμέτρου 165 mm στις πίσω πόρτες και ένα subwoofer 80 + 80 W διαμέτρου 165 mm στο χώρο αποσκευών.

Η έκδοση με το μοναδικό ηχοσύστημα ξεχωρίζει εξωτερικά από τη διχρωμία και τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Επίσης, στο εσωτερικό χρησιμοποιείται μόνο μαύρο χρώμα σε ταπετσαρίες και ταμπλό, έτσι ώστε οι κόκκινες ραφές να τονίζονται ακόμα περισσότερο. Στην ελληνική αγορά, το Beats θα διατίθεται μόνο με τον κινητήρα ντίζελ 1.6 MTJ, που αποδίδει 105 ίππους.

Ο κινητήρας ντίζελ των 1.600 κυβικών και 105 ίππων δίνει νέα πνοή στο πολυμορφικό FIAT, εξαλείφοντας το μειονέκτημα που έχει η έκδοση 1.3 MJT στις επιδόσεις.

Με 16,2” στα 0-100 km/h και 11,7” στο προσπέρασμα των 80-110 με 3η, το 500L με τον ντίζελ των 1.300 κυβικών είναι πολύ αργό. Το αποτέλεσμα είναι να επισκιάζεται η συνολική εντύπωση από το αυτοκίνητο και να μην μπορούν να αναδειχτούν οι μεγάλοι χώροι, η πρακτική καμπίνα και η ξεχωριστή του σχεδίαση.

Ο κινητήρας MultiJet II 1.6 λύνει αυτό το πρόβλημα. Με τεχνολογία αιχμής, αποδίδει 105 PS και –το κυριότερο– 32,6 kgm ροπής, που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Το πλεονέκτημα έναντι του 1.3 MultiJet φτάνει τους 30 ίππους και τα 12,2 kgm – ένα περίσσευμα δηλαδή που μπορεί άνετα να κινήσει ένα δεύτερο (μικρό) αυτοκίνητο, αφού το παλιό Panda 30, με τον 2κύλινδρο κινητήρα 650 κυβικών, είχε 30 PS και μόλις 5,8 kgm!

Η διαφορά στην πράξη είναι θεαματική. Το 500L 1.6 κινείται σβέλτα χωρίς προσπάθεια και προσπερνά με ασφάλεια. Η ροπή σε απαλλάσσει και από το να πρέπει να αλλάζεις συνεχώς ταχύτητες με το μάλλον ασαφή και με «λαστιχένιο» κούμπωμα λεβιέ ταχυτήτων.

Στις μετρήσεις επιδόσεων, τα ηλεκτρονικό μας V-Box έδειξε 0-100 km/h σε 13,5” (2,7” πιο γρήγορα από το 1.3), 0-1.000 m σε 19,0” (2,6” ταχύτερα), 50-80 km/h με 3η σε 4,4” (-0,8”), 80-110 με 3η σε 8,3” (-3,4”) και 110-140 km/h με 4η σε 15,5” (-11,4”!). Μεγάλες διαφορές, που αν το αυτοκίνητο είναι και φορτωμένο –όπως αρμόζει σε ένα πολυμορφικό– γίνονται ακόμα μεγαλύτερες.

Ο μεγάλος κινητήρας δίνει πλεονέκτημα και στην οικονομία καυσίμου. Με μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km για ολόκληρη τη δοκιμή μας, το 500L 1.6 MTJ έκαιγε 0,4 lt/100 km λιγότερο από το αντίστοιχο 1.3 MTJ. Η οικονομία αυτή σε πετρέλαιο αντισταθμίζει και με το παραπάνω τα λίγο μεγαλύτερα πάγια έξοδα σε ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας. Οπότε μένει μόνο το αυξημένο τεκμήριο.

Κατά τα άλλα, το 500L 1.6 είναι ακριβώς όπως το 1.3: Ευρύχωρο, με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα στην καμπίνα και συρόμενο/αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα για αυξομείωση και διαμόρφωση του χώρου επιβατών/αποσκευών ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Η θέση οδήγησης μπορεί να μην είναι τέλεια για όλους, είναι όμως ψηλή προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα γύρω-γύρω. Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερο σε σχεδίαση, ποιοτικά προσεγμένο και ευχάριστο, ιδίως αν υπάρχει και η μεγάλη, γυάλινη, ανοιγόμενη ηλιοροφή.

Στο δρόμο το 500L δεν είναι μεν σπορτίφ –κυρίως λόγω τιμονιού– όμως στρίβει με ασφάλεια, χωρίς να υποστρέφει εύκολα ή να παίρνει έντονη κλίση. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο και με δυο λόγια το πλαίσιο διαχειρίζεται με άνεση την επιπλέον δύναμη και ροπή. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα.

Τα νέα για το Fiat 500L όμως δεν περιορίζονται μόνο στην έκδοση Beats.. Από την άνοιξη του 2014 θα υπάρχει άλλος ένας κινητήρας βενζίνης στη διαθέσιμη γκάμα. Πρόκειται για το γνωστό 1.4 T-Jet, που αριθμεί πια πάνω από 500.000 μονάδες και έχει αποδείξει και με το παραπάνω την αξιοπιστία του.
Με απόδοση 120 ίππους και 21,9 kgm είναι πλέον ο ισχυρότερος που βρίσκουμε στο Fiat 500L, κάτι που φαίνεται αμέσως και στις επιδόσεις. Επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε 10,2” και έχει τελική ταχύτητα 189 km/h.

Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και καλύπτει τις προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6. Καθώς ο υπετροφοδοτούμενος Fire έχει αποτελέσει τη βάση για την εξέλιξη της Fiat στα εναλλακτικά καύσιμα, θα υπάρξουν και εκδόσεις του Fiat 500L με φυσικό αέριο και υγραέριο.

Τι λέει το DRIVE
Το Fiat 500L μετατρέπεται σε ακόμα πιο ολοκληρωμένη πρόταση, με τον εξοπλισμό της έκδοσης Beats και την προσθήκη στην γκάμα του κινητήρα 1.4 T-Jet των 120 ίππων.
Τιµή Από από €18.850 (1.4 T-Jet Pop Star), €25.050 (1.6 MTJ Beats)
Τεχνολογία (1.6 MTJ) 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 105 PS @ 3.700 rpm, 32,6 kgm @ 1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 9,0”
0-100 km/h 13,5”
0-120 km/h 19,6”
0-140 km/h 29,5”
0-400 m 19,0”
0-1.000 m 35,0”
30-50 km/h με 3η 4,2”
50-80 km/h με 4η 6,2”
80-110 km/h με 5η 7,7”
110-140 km/h με 6η 13,6”
100-0 km/h 42,9 m
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.147 x 1.784 x 1.665 mm
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube