Οδηγούμε το νέο Citroën C4 e-THP 130

Οδηγούμε το νέο Citroën C4 e-THP 130

Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 τούρμπο της Peugeot-Citroen είναι τόσο καλός που ξανανιώνει το μικρομεσαίο γαλλικό μοντέλο

Αυτή είναι η πρώτη μας γνωριμία με τον νέο, 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 τούρμπο της PSA, καθώς ένα από τα πρώτα μοντέλα στα οποία τοποθετήθηκε είναι το Citroen C4.

To C4 είναι ανταγωνιστής του Ford Focus, του παγκόσμιου best-seller που οφείλει μεγάλο μέρος της επιτυχίας του στον καινοτόμο 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 EcoBoost, ο οποίος λανσαρίστηκε στην αγορά το 2012.

Η Peugeot-Citroen συνειδητοποίησε ότι, για να είναι ανταγωνιστική, έπρεπε να εξελίξει έναν αντίπαλο του μικρού EcoBoost. Έτσι, μετά από 25.000 ώρες δοκιμών, ο νέος e-THP 130 είναι έτοιμος να ενταχθεί στην οικογένεια κινητήρων PureTech του γαλλικού ομίλου.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Εντυπωσιακός και σίγουρα ένα από τα καλύτερα στοιχεία της σημερινής γκάμας του C4. Η Citroen θα τοποθετήσει τον e-THP και στο DS3, εν ευθέτω χρόνω, οπότε βλέποντας ότι ο νέος 3κύλινδρος είναι σημαντικά ελαφρύτερος από τον 4κύλινδρο 1.6 VTi που χρησιμοποιείται σήμερα, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε την επίδραση του ελαφρύτερου εμπρός μέρους στη δυναμική συμπεριφορά του DS3.
 
Η δυναμική συμπεριφορά δεν είναι το δυνατό σημείο του C4. Αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί με γνώμονα την άνεση, όχι την ευελιξία. Στους παρισινούς δρόμους που το οδηγήσαμε, το C4 έδειξε να είναι στο στοιχείο του. Έχει τόσο μαλακή ανάρτηση, που απορροφά ευχάριστα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αν οδηγήσεις όμως σε πιο απαιτητικούς δρόμους με στροφές, η ανάρτηση δυσκολεύεται να ελέγξει την κλίση του αμαξώματος και το τιμόνι δεν επικοινωνεί όπως πρέπει με τον οδηγό.

Αυτό είναι κρίμα διότι ο κινητήρας είναι πραγματικό διαμάντι. Το μεγαλύτερο μέρος της ροπής (το 95% της οποίας είναι διαθέσιμο από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm) αποδίδεται από πολύ χαμηλές στροφές, με το τούρμπο να μπαίνει στο παιχνίδι νωρίς και όμορφα για να σου δώσει άφθονη χρήσιμη δύναμη.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι ο κινητήρας καταναλώνει λιγότερη βενζίνη, πράγμα που φαίνεται και από τις κατά 18% μειωμένες εκπομπές CO2, σε σχέση με τον αντίστοιχο 4κύλινδρο της PSA. Όμως δεν είναι μόνο η μείωση του αριθμού των κυλίνδρων που έχει προσφέρει την οικονομία βενζίνης και το χαμηλό CO2.

H Citroen έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να περιορίσει τις μηχανικές απώλειες στον κινητήρα. Βελτιστοποιώντας τις διαστάσεις του στροφαλοφόρου, τοποθετώντας του κυλίνδρους έκκεντρα σε offset και χρησιμοποιώντας έναν λιπαινόμενο ιμάντα χρονισμού καθώς και επίχρισμα χαμηλής τριβής DLK (Diamond-Like Carbon) σε έμβολα, ελατήρια και ωστήρια, οι Γάλλοι τεχνικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 30% τις εσωτερικές τριβές, βελτιώνοντας έτσι περαιτέρω την απόδοση.

Να το αγοράσω;
Αναμφίβολα ο κινητήρας αυτός θα είναι μια επιτυχία της Citroen (εκτός από το DS3, θα τοποθετηθεί και στο νέο, καινοτόμο Cactus). Αποτελεί άλλη μία απόδειξη του ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκει έξυπνες λύσεις για να ανταποκριθεί στην όλο και αυστηρότερη νομοθεσία περί εκπομπών καυσαερίων.

Το C4 μπορεί να μην είναι το πιο σύγχρονο μοντέλο του ομίλου PSA, όμως το πρόσφατα ανακηρυχθέν Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, το Peugeot 308, θα έχει επίσης τον νέο 3κύλινδρο κινητήρα από αυτόν το μήνα.

Το γεγονός είναι πάντως ότι, χάρη σ’ αυτόν τον κινητήρα, το C4 περνά μια δεύτερη νεότητα.

Τι λέει το DRIVE
Ο νέος κινητήρας είναι τόσο δυνατός και οικονομικός, που ξαναφέρνει το –όχι τόσο νέο πλέον– Citroen C4 στο προσκήνιο της κατηγορίας των μικρομεσαίων οικογενειακών μοντέλων.  
Τιμή από € 17.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.198 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 23,5 kgm/1.750-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.330 x 1.790 x 1.490 mm
Βάρος 1.280 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube