Οδηγούμε το νέο Audi TT Roadster 2.0 TFSI S tronic

Οδηγούμε το νέο Audi TT Roadster 2.0 TFSI S tronic

Δοκιμάζουμε το νέο ΤΤ με την υφασμάτινη σκεπή, που μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει σε μόλις 10 δευτερόλεπτα, ενώ κινείσαι με ταχύτητα μέχρι και 50 km/h

Η αναδιπλούμενη σκεπή κάνει το νέο ΤΤ ακόμη πιο επιθυμητό, αλλά το ερώτημα είναι: κατά πόσο επηρεάζεται η οδηγική αίσθηση και συμπεριφορά σε σχέση με το κλειστό ΤΤ coupe;

Έχουν ληφθεί μέτρα ώστε με την αφαίρεση της σκεπής να μην αφαιρείται και η οδηγική απόλαυση: Ενισχυτικές δοκοί από χυτό αλουμίνιο έχουν προστεθεί στη βάση των κολονών του παρμπρίζ και στο δάπεδο του πλαισίου.

Το κλειστό ΤΤ είναι αρκετά ελαφρύ και άκαμπτο χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα διαμορφωμένου εν θερμώ. Οι αλλαγές για να μετατραπεί σε ανοιχτό έχουν οδηγήσει σε μια σχετικά μικρή αύξηση του βάρους κατά 90 kg.

Το 2.0 TFSI, που δοκιμάζουμε εδώ, θα είναι η έκδοση κινητήρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Το δοκιμάζουμε ως προσθιοκίνητο με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic – ένας συνδυασμός που δεν θα είναι διαθέσιμος στο λανσάρισμα του μοντέλου.

Οι παραδόσεις του θα ξεκινήσουν λίγες εβδομάδες μετά τον ερχομό των άλλων Roadster (το Μάιο στην Ευρώπη), στα οποία περιλαμβάνεται το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με χειροκίνητο κιβώτιο, το ντίζελ 2.0 TDΙ Ultra και το σπορ TTS.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Το πιο εντυπωσιακό είναι το πόσο ανεπηρέαστο έχει μείνει το ΤΤ σε δυναμική συμπεριφορά από την αφαίρεση της σκεπής του. Σίγουρα, νιώθεις κάποιο μικρό τρέμουλο από το πλαίσιο σε απότομες αλλαγές κλίσης του οδοστρώματος και σε ανώμαλες, κυματιστές επιφάνειες, όμως στο δρόμο το Roadster είναι ουσιαστικά εξίσου καλό με το κουπέ από οδηγική άποψη – κι αυτό λέει πολλά.

Τα ελαφρύ τιμόνι με το μεταβλητό βήμα γίνεται πιο γρήγορο όσο το στρίβεις, πράγμα που σε διευκολύνει να κάνεις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης με ακρίβεια. Σε βοηθάει επίσης μέσα στην κυκλοφορία της πόλης. Υπάρχουν άλλα συστήματα διεύθυνσης με περισσότερη και πιο ζωντανή αίσθηση, όμως αυτό του ΤΤ σου δίνει αυτοπεποίθηση σχετικά με το τι κάνουν οι εμπρός τροχοί και πόση πρόσφυση είναι διαθέσιμη για να παίξεις.

Και η διαθέσιμη πρόσφυση, ακόμη και σε αυτό το προσθιοκίνητο μοντέλο, είναι μεγάλη. Βέβαια, αν μπεις σε μια στροφή υπερβολικά γρήγορα, θα πρέπει να παλέψεις με έντονη υποστροφή. Γενικά όμως το ΤΤ Roadster έχει ζύγισμα, κράτημα και καλή αίσθηση στα φρένα ώστε να μπορείς να το ισορροπήσεις και να στρίψεις το ρύγχος έτσι που να σημαδέψει εκεί που θέλεις.

Μπορείς να συνδυάσεις αυτόν τον κινητήρα με το σύστημα τετρακίνησης quattro (αλλά μόνο με το S tronic κιβώτιο), οπότε αν κατοικείς κάπου στα βουνά και αντιμετωπίζεις συχνά δύσκολες οδηγικές συνθήκες, τότε θα βρεις ότι αξίζει τον κόπο.

Ακόμα και με την τετρακίνηση όμως, η πρώτη αντίδραση του ΤΤ σε γρήγορο στρίψιμο εξακολουθεί να είναι υποστροφική. Το άφημα του γκαζιού όμως στη σωστή στιγμή επαναφέρει το αυτοκίνητο στην τροχιά του, ενώ μπορείς ακόμη και να το ωθήσεις σε διασκεδαστική υπερστροφή. Το πιο σημαντικό όμως είναι το ότι το σύστημα quattro εξαλείφει το πεισματικό σπινάρισμα από το οποίο πάσχει το προσθιοκίνητο μοντέλο όταν ο δρόμος δεν είναι απόλυτα στεγνός, είτε γκαζώνεις στην εκκίνηση είτε στην έξοδο των στροφών.

Το Roaster έχει αμορτισέρ ελαφρώς διαφορετικά ρυθμισμένα από του κουπέ, με αποτέλεσμα η ανάρτηση να απορροφά καλύτερα τις ανωμαλίες χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει ανάρμοστη κλίση. Στους –ομολογουμένως πολύ ομαλούς– δρόμους της Μαγιόρκα, η στάνταρ ανάρτηση έδειχνε αρκετά καλή ώστε να κάνει την σκληρότερη και χαμηλωμένη κατά 10 mm, S line, ή τα έξτρα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, άχρηστες προσθήκες, ακόμα και με τους 19άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε.

Όπως ήδη γνωρίζουμε από άλλα Audi, VW και SEAT, ο 2.0 TFSI είναι πολύ ελαστικός, δίνοντας δυνατή ώθηση από χαμηλές στροφές, ενώ εκπέμπει ένα βαθύ μούγκρισμα από την εξάτμιση που σε προτρέπει να εξερευνήσεις τους πιο υψίσυχνους και βραχνούς τόνους στις ψηλές στροφές. 

Εμείς θα προτιμούσαμε το χειροκίνητο κιβώτιο, που σου δίνει μεγαλύτερη ικανοποίηση. Όμως για όσους ενδιαφέρονται περισσότερο για την ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις, το S tronic αλλάζει σχέσεις ανεπαίσθητα, ενώ είναι συνήθως γρήγορο κι ευχάριστο αν κάνεις εσύ τις αλλαγές με τα paddles στο τιμόνι.

Το ΤΤ Roadster είναι αθόρυβο για ανοιχτό αυτοκίνητο. Η υφασμάτινη κουκούλα είναι προσεκτικά μονωμένη και όταν την έχεις κλειστή, περιορίζει τον αεροδυναμικό θόρυβο σε ένα χαμηλό πετάρισμα πάνω από το παρμπρίζ, ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες. Με τη σκεπή ανοιχτή, σου έρχεται ένα αρκετά δυνατό ρεύμα από πίσω, οπότε είναι κρίμα που ο αναδυόμενος ανεμοφράκτης κοστίζει κάπου €500 επιπλέον. Ακόμα και χωρίς αυτόν πάντως, μπορείς να ταξιδεύεις χωρίς δυσάρεστους στροβιλισμούς.

Κοντολογίς, με τη βοήθεια των στάνταρ προσαρμοζόμενων παραμέτρων (βάρος τιμονιού, απόκριση γκαζιού, εξάτμιση), το ΤΤ αισθάνεται το ίδιο άνετα στις καθημερινές μετακινήσεις όσο και στη γρήγορη οδήγηση σε δρόμο με στροφές, όπου προσφέρει στον οδηγό του αρκετή ευχαρίστηση.

Το ταμπλό είναι high-tech, ίδιο με του κουπέ, όπου έχεις ψηφιακή απεικόνιση σε ολόκληρο τον πίνακα οργάνων. Υπάρχουν μπροστά σου τα απαραίτητα όργανα όπως και όλη η ουσιαστική πληροφόρηση, από τον πλοηγό (αν τον έχεις παραγγείλει) μέχρι το ηχοσύστημα και τα λειτουργικά συστήματα του αυτοκινήτου. Χρειάζεται αρκετή τριβή για να τα συνηθίσεις, αλλά όλα γίνονται ευκολότερα με την εξοικείωση.

Η ορατότητα προς τα πίσω αναμενόμενα περιορίζεται από τη οροφή όταν είναι κλειστή. Υπάρχει ένα μεγάλο τυφλό σημείο στις πίσω γωνίες, αλλά αυτό είναι ο κανόνας στα ανοιχτά αυτοκίνητα.

Το TT Roadster δεν έχει τα κωμικά μικρά και άβολα πίσω καθίσματα του κουπέ, ώστε να δημιουργηθεί ο χώρος μέσα στον οποίο αναδιπλώνεται νοικοκυρεμένα η σκεπή. Αυτό σημαίνει πως έχεις λιγότερο χώρο για αποσκευές, αλλά και πάλι τα 280 διαθέσιμα λίτρα (έναντι 305 του κουπέ) είναι υπεραρκετά για την καθημερινή χρήση. 

Να το αγοράσω;
Αν σκέφτεστε να αγοράσετε αυτό το ΤΤ, τότε πιθανότατα θα έχετε στη λίστα σας και τις μικρές βενζινοκίνητες εκδόσεις της Mercedes SLK και της BMW Z4. Με βάση τη συγκεκριμένη οδηγική εμπειρία μας, θα λέγαμε ότι το TT είναι καλύτερο ως σύνολο.

Δεν είναι κορυφαίο από δυναμική άποψη, αλλά ούτε οι ανταγωνιστές του είναι. Το καλό κράτημα και ο ζωηρός κινητήρας κάνουν το Audi διασκεδαστικό όταν το θελήσεις, ενώ παραμένει εύκολο και άνετο τον υπόλοιπο καιρό.

Είναι επίσης πρακτικό και οικονομικό στη χρήση, οπότε δεν έχεις να κάνεις την επιλογή ανάμεσα σε αυτό που σου λέει το μυαλό και αυτό που θέλει η καρδιά σου. Με μια κουβέντα, αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που αν το θέλεις, θα το αγαπήσεις.

Τι λέει το AUTOCAR
Ζωηρό κι ευχάριστο στο δρόμο, πρακτικό και άνετο στις καθημερινές μετακινήσεις, το ανοιχτό ΤΤ είναι ένα αυτοκίνητο που θα το επιλέξεις και με την καρδιά και με το μυαλό.
Τιμή Από €62.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 230 PS/4.500-6.200 rpm, 37,8 kgm/1.600-4.300 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 153 g/km
Διαστάσεις 4.177 x 1.832 x 1.355 mm
Μεταξόνιο 2.505 mm
Βάρος 1.350 kg
Χώρος αποσκευών 280 lt
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube