Οδηγούμε το νέο Audi TT 2.0 TFSI

Οδηγούμε το νέο Audi TT 2.0 TFSI

Δοκιμάζουμε την τρίτη γενιά του γερμανικού κουπέ, με τεχνολογία και επιδόσεις που το ανεβάζουν επίπεδο.

Το Audi ΤΤ έχει μια πολύ ιδιαίτερη θέση στη σύγχρονη ιστορία των σπορ αυτοκινήτων.

Από μια άγονη σχεδιαστικά γενιά μοντέλων, με ελάχιστες νέες ιδέες στο τραπέζι, ήρθε η πρώτη γενιά το 1998, για να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον γύρω από τα κουπέ.

Το απρόσμενα εντυπωσιακό πρώτο TT έγινε πιο mainstream στη δεύτερη γενιά του, δίνοντας περισσότερο βάρος στην ισορροπία του πλαισίου και στο κυνήγι των επιδόσεων. Με την τρίτη προσπάθεια, πιστεύω πως συνδυάζονται και τα δύο. Η εξάγωνη εισαγωγή αέρα και η σχεδίαση στα νέα φώτα LED δίνουν αθλητική κοψιά και αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους. Οι ευθείες γραμμές κατά μήκος του TT τονίζουν την ισορροπία των συστημάτων quattro, ενώ τα κοντά και πλατιά φώτα στο πίσω μέρος θυμίζουν κάτι από 997.

Τα τρία ΤΤ
Η γκάμα του νέου TT, όπως διαμορφώνεται μέχρι στιγμής, έχει τρεις βασικούς κόμβους. Η πιο δημοφιλής έκδοση, θα είναι σίγουρα με το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης, των 230 ίππων. Θα διατίθεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο και την κίνηση στους εμπρός τροχούς είτε με το αυτόματο S tronic έξι σχέσεων και δυνατότητα συνδυασμού με αυτόματη τετρακίνηση quattro. Η πιο αδύναμη έκδοση ντίζελ αποδίδει 184 ίππους και κερδίζει τη σήμανση Audi ultra που σημαίνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2, μόλις 110 g/km. Στο άνω όριο, στην έκδοση TTS, ο δίλιτρος κινητήρας φτάνει στους 310 ίππους, αποκλειστικά με συνδυασμό κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, τετρακίνησης και πολύ υψηλότερης τιμής. Εντυπώσεις από αυτό το τελευταίο μπορείτε να διαβάσετε στο DRIVE που κυκλοφορεί.

Το πλαίσιο του ΤΤ είναι μια νέα υβριδική έκδοση του MQB, της βάσης των μεσαίων μοντέλων του γκρουπ VW. Με εξαίρεση ένα μικρό ποσοστό, κυρίως χαμηλά, γύρω από την καμπίνα, στο υπόλοιπο αυτοκίνητο κυριαρχούν η χρήση κραμάτων αλουμινίου. Κυριότερα στο καπό, στις πόρτες, στην οροφή, στο άνω μέρος κάθε κολόνας, αλλά και βέβαια στις μη αναρτώμενες μάζες της ανάρτησης.

Στο δρόμο, το νέο TT είναι σε όλα τα επίπεδα αρκετά βήματα μπροστά. Η εξαιρετική θέση οδήγησης σε βάζει κατευθείαν στο παιχνίδι, ενώ η απόλυτα οδηγοκεντρική σχεδίαση του ταμπλό σε κάνει να νιώθεις στο κέντρο των εξελίξεων. Στις χαμηλές ταχύτητες και στη μετακίνηση στην πόλη είναι ξεκούραστο και εύχρηστο, χωρίς το τιμόνι να είναι περιττά βαρύ ή η ανάρτηση να είναι ενοχλητικά σφιχτή.

ΤΤ καλεί οδηγό
Αντιθέτως, όταν ανεβάζεις ρυθμό, δείχνει το πραγματικό πρόσωπό του. Το σύστημα διεύθυνσης έχει μεταβλητό λόγο κρεμαγέρας που σημαίνει πως βαραίνει και γίνεται πιο μεστό σε πληροφόρηση όσο περισσότερο στρίβεις. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή κι έρχεται με ρυθμό που δεν περιμένεις από κινητήρα με 230 ίππους. Ειδικά με το αυτόματο κιβώτιο, το ΤΤ είναι καταιγιστικό και εύκολα θα βρεθείς με παραπάνω φόρα στην είσοδο της επόμενης στροφής.

Το χαμηλό κέντρο βάρους και το εξαιρετικό ζύγισμα σε βοηθούν να εκμεταλλευτείς ακόμα και το τελευταίο εκατοστό ασφάλτου, ύστερα από το πολύ υψηλό όριο της πρόσφυσης. To ESP αφήνει αρκετό περιθώριο στον οδηγό να διορθώσει την κατάσταση, πριν επέμβει και χαλάσει το καλό κλίμα. Ειδικά στις εκδόσεις με quattro, μπορείς να είσαι πιο νωρίς στο γκάζι, χωρίς την παραμικρή υπόνοια υποστροφής ισχύος.

Η καμπίνα καλύπτει κάθε προσδοκία, από το κορυφαίο επίπεδο υλικών και συναρμολόγησης που ούτως ή άλλως περιμένεις, μέχρι την έκπληξη του νέου εντυπωσιακού πίνακα οργάνων και τη σχεδίαση του ταμπλό που σε περιμένει από κοντά. Η μεγάλη αλλαγή είναι πως η οθόνη πληροφοριών που έχουν τα περισσότερα μοντέλα στο κέντρο του ταμπλό, έχει πάρει τη θέση των κλασικών οργάνων.

Στο κέντρο, λείπει επίσης και ο χειρισμός του κλιματισμού που έχει μεταφερθεί αυτούσιος απευθείας στους αεραγωγούς. Έτσι, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε πιο παραδοσιακή απεικόνιση με ταχύμετρο και στροφόμετρο ή να διαλέξεις κάποιο άλλο από τα μενού του Audi MMI. Όπως και στις προηγούμενες γενιές, οι δύο πίσω θέσεις είναι απλώς διακοσμητικές και θα χωρέσουν με δυσκολία ακόμη και μικρά παιδία. Άλλωστε το TT είναι μελετημένο κυρίως για ένα επιβάτη, τον οδηγό

Τι λέει το DRIVE
Είναι ελαφρύτερο, πιο σπορ, με ακόμα καλύτερες επιδόσεις και με εξωτερική εμφάνιση που θα αφήσει εποχή. Δύσκολο να μην το λατρέψουμε
Τιμή από €39.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 230 PS / 4.500-6.200 rpm, 37,7 kgm / 1.600-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,0”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km
Διαστάσεις 4.312 x 1.785 x 1.424
Βάρος 1.230 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube