Οδηγούμε το νέο Audi Q7 του 2015

Οδηγούμε το νέο Audi Q7 του 2015

Οδηγούμε στη Ναμίμπια το ολοκαίνουργιο μεγάλο SUV, μαζί με την ομάδα εξέλιξης της Audi, λίγο πριν το μοντέλο πάρει την τελική έγκριση για να μπει σε παραγωγή.

Αυτό είναι το Audi Q7 της δεύτερης γενιάς σε μορφή προπαραγωγής. Μας κάλεσαν στη Ναμίμπια για να βρούμε τον διευθυντή εξέλιξης της Audi, Ulrich Hackenberg, και την ομάδα μηχανικών του, στις τελευταίες δοκιμές αξιολόγησης σε ακραίες συνθήκες, που περιλάμβαναν σπασμένη άσφαλτο, χωματόδρομους, βραχώδη μονοπάτια και άμμο, λίγο πριν το μεγάλο SUV πάρει την τελική έγκριση για να μπει σε κανονική παραγωγή.

Έχοντας εντελώς διαφορετική κατασκευή από τον προκάτοχό του, το νέο Q7 είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MLB δεύτερης γενιάς της Audi. Η δομή αυτή από διάφορα υλικά θα αποτελέσει επίσης τη βάση για επερχόμενα μοντέλα, όπως η Porsche Cayenne και το VW Touareg νέας γενιάς, αλλά και η πολυαναμενόμενη Bentley Bentaya, καθώς και μια ολόκληρη σειρά καινούργιων Audi, συμπεριλαμβανομένου του νέου Α4 που θα παρουσιαστεί του χρόνου.

Η Audi λέει ότι η νέα πλατφόρμα έχει μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα από την παλιά MLB και έπαιξε τον πρώτο ρόλο στη σημαντική μείωση του βάρους κατά 325 kg σε σχέση με την πρώτη γενιά του Q7. Η εξοικονόμηση βάρους έγινε χάρη στη χρήση χάλυβα διαμορφωμένου εν θερμώ και αλουμινίου για το πλαίσιο, χάρη σε μια αναθεωρημένη ανάρτηση με περισσότερα τμήματα από αλουμίνιο και χάρη στις επίσης αλουμινένιες πόρτες.

Από κοντά, το νέο Q7 δείχνει να είναι αρκετά μικρότερο και γενικά λιγότερο επιβλητικό από τον προκάτοχό του, θυμίζοντας ψηλωμένο στέισον με υπερμεγέθεις θόλους τροχών. Η εντύπωση αυτή επιβεβαιώνεται από τις διαστάσεις. Με μήκος 5.050 mm, πλάτος 1.970 mm και ύψος 1.741 mm, το νέο Q7 είναι 370 mm κοντύτερο και 15 mm στενότερο από το παλιό, ενώ έχει το ίδιο ύψος.

Το μεταξόνιο έχει επίσης μειωθεί, αλλά μόνο κατά 10 mm, στα 2.990 mm, ενώ τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει κατά 29 και 11 mm εμπρός και πίσω, στα 1.679 και 1.691 mm αντίστοιχα.

Δεν θα δυσκολευτείτε να διακρίνετε το μεγάλο SUV του Ingolstadt από τους πολλούς ανταγωνιστές του. Βασικά χαρακτηριστικά, όπως η μεγάλη μονοκόμματη μάσκα, έχουν διατηρηθεί, αλλά οι επιφάνειες του αμαξώματος είναι πιο «σφιχτές» δίνοντας στο Q7 μια πιο αθλητική εμφάνιση. Επίσης, τα πολλά πλευρικά νεύρα δημιουργούν την εντύπωση ότι κάθεται πιο κοντά στο δρόμο

Μια σειρά από αεροδυναμικές εξελίξεις, που περιλαμβάνουν ποδιές στο κάτω μέρος για να εξομαλύνουν τη ροή του αέρα και κλαπέτα πίσω από τη μάσκα που κλείνουν όταν δεν χρειάζεται πολλή ψύξη, έχουν συμβάλει στην επίτευξη ενός συντελεστή οπισθέλκουσας Cd=0,32 που είναι εντυπωσιακά χαμηλός για SUV.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι ακόμα πιο εκτεταμένες. Στην προσπάθεια να κάνει το νέο Q7 (με τον κωδικό AU536) ένα ακόμα ποιοτικό βήμα προς τα επάνω, η Audi το έχει εφοδιάσει με ένα νέο, σχεδιαστικά σύγχρονο ταμπλό, που έχει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (έξτρα), μινιμαλιστικούς διακόπτες και μια αναδυόμενη οθόνη 8,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.

Το ταμπλό συνδυάζεται με μια επίσης επιβλητική κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί τον κοντό λεβιέ του κιβωτίου, τον ξανασχεδιασμένο controller του συστήματος πολυμέσων ΜΜΙ και άλλους διακόπτες. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα μπορεί να χαρακτηρίζονται πρωτότυπα πιλοτικής παραγωγής, όμως η ποιότητα είναι εξαιρετική, με επιφάνειες από δέρμα, μέταλλο και μαλακό πλαστικό.

Το ευρύ πεδίο ρυθμίσεων του καθίσματος φέρνει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του κάθε οδηγού. Η ορατότητα είναι εξαιρετική, χάρη και στους καθρέφτες που στηρίζονται στις πόρτες αντί στις γωνίες των παραθύρων. Σε πρώτη επαφή, το ταμπλό μοιάζει τοποθετημένο πολύ χαμηλά και η κεντρική κονσόλα πολύ ψηλά, σαν να ήθελαν οι σχεδιαστές να δώσουν έναν αέρα σπορ αυτοκινήτου.

Όμως πριν ξεκινήσουμε μπαίνουμε στο πίσω μέρος της καμπίνας του νέου Audi όπου ανακαλύπτουμε αυξημένη ευρυχωρία. Παρά τη μικρή μείωση των εξωτερικών διαστάσεων, ο χώρος έχει αυξηθεί τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια των επιβατών.

Στην Ευρώπη, τα περισσότερα Q7 θα έχουν στάνταρ και μια τρίτη σειρά καθισμάτων, ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν συνολικά 7 άτομα. Η πρόσβαση στις τελευταίες θέσεις έχει γίνει ευκολότερη από πριν χάρη στη δεύτερη σειρά που έρχεται πιο μπροστά όταν διπλώνει. Υπάρχει αρκετός χώρος τέρμα πίσω για ενηλίκους μέχρι 1,80 m και, όπως θα διαπιστώσουμε αργότερα, τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα ώστε να μην περιορίζονται μόνο για μικρές αποστάσεις.  

Με 7 επιβάτες ο χώρος αποσκευών είναι 295 λίτρα, αλλά αυξάνεται στα 770 όταν πατήσεις ένα κουμπί και η τρίτη σειρά καθισμάτων διπλώσει μέσα στο –κάπως ψηλό– πάτωμα. Αν διπλώσεις και τη δεύτερη σειρά, η χωρητικότητα φτάνει τα 1.955 λίτρα.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Ξεκινάμε για ένα γύρο 500 km μέσα από την έρημο Namib, με ένα Q7 3.0 TDI – το μοντέλο που η Audi περιμένει να κάνει τις περισσότερες πωλήσεις. Με 272 PS και μια γενναιόδωρη ροπή 61,2 kgm διαθέσιμη, το αυτοκίνητο είναι πειστικά σβέλτο, με δυνατό τράβηγμα από χαμηλά κι έναν ευχάριστα βελούδινο χαρακτήρα. Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική και η ελαστικότητα στις μεσαίες στροφές αρκετή ώστε να δίνει αβίαστες επιδόσεις μέχρι το όριο ταχύτητας των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων αλλά και πέρα από αυτό. 

Η Audi δίνει 0-100 km/h σε 6,5” και τελική ταχύτητα 234 km/h. Υποκειμενικά δείχνει πιο γρήγορο. Νιώθεις τη μεγάλη μείωση του βάρους αμέσως μόλις βγεις στον ανοιχτό δρόμο. Συνολικά, το νέο Q7 δείχνει σαφώς πιο ελαφροπάτητο και πολύ πιο ενθουσιώδες από τον προκάτοχό του.

Το στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο, από τη γερμανική ZF, έχει αναθεωρημένες σχέσεις μετάδοσης ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές. Αυτό δίνει μειωμένη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων χωρίς καμία θυσία στις επιταχύνσεις από στάση και τις ρεπρίζ εν κινήσει.

Οι επίσημες προδιαγραφές είναι 5,9 lt/100km για τη μέση κατανάλωση και 153 g/km για τις εκπομπές CO2. Λόγω της γενικής προσπάθειας για ελαχιστοποίηση του βάρους, η Audi επέλεξε και πάλι να μην προσφέρει το Q7 με ενδιάμεσο κιβώτιο κοντών βοηθητικών σχέσεων.

Καθώς κινούμαστε στους ολόισιους δρόμους της ερήμου με τυπικές ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου και το στροφόμετρο δείχνει λίγο παραπάνω από 2.000 rpm, ο κινητήρας είναι θαυμάσια μονωμένος από την καμπίνα και η έλλειψη κραδασμών είναι αξιοσημείωτη για ντίζελ.

Η αισθητή μείωση του αεροδυναμικού θορύβου γύρω από τους –τοποθετημένους σε νέα θέση– καθρέφτες και η εξαιρετική μόνωση των θορύβων από το δρόμο συμπληρώνουν τον εντυπωσιακά ραφιναρισμένο χαρακτήρα του νέου μεγάλου Audi. Οι εμπρός και πίσω επιβάτες μπορούν να συνομιλούν συνεχώς χωρίς να χρειάζεται να υψώνουν τη φωνή.

Ένας άλλος τομέας όπου έχει γίνει σημαντική βελτίωση, είναι η άνεση. Η ανάρτηση είναι πολύ πιο ελεγχόμενη και προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης με το πρόγραμμα Comfort, σε ένα μεγαλύτερο εύρος ταχυτήτων. Αλουμίνιο χρησιμοποιείται πλέον μέσα στους θόλους της εμπρός ανάρτησης και σε άλλες περιοχές του πλαισίου, και τα οφέλη από την αυξημένη δομική ακαμψία είναι μεγάλα.

Με την (έξτρα) αερανάρτηση που είχαν όλα τα διαφορετικά πρωτότυπα που οδηγήσαμε στη Ναμίμπια, το νέο Audi απορροφούσε τις λακκούβες και τα εγκάρσια χαντάκια με φοβερή πεποίθηση. Απομονώνει τους επιβάτες από τα χτυπήματα πολύ πιο αποτελεσματικά από το παλιό Q7, δίνοντας στο αυτοκίνητο έναν ραφιναρισμένο χαρακτήρα ακόμα και στις χειρότερες οδικές συνθήκες.

Στο πρόγραμμα Dynamic, τα αμορτισέρ σκληραίνουν αισθητά και η διαδρομή της ανάρτησης μειώνεται, όμως ευτυχώς ο εγγενής έλεγχος και η ενδοτικότητα της νέας ανάρτησης παραμένουν.

Πέρα από το γιγάντιο βήμα εμπρός σε άνεση, το νέο Q7 έχει και εντυπωσιακό κράτημα, στο οποίο συμβάλλουν το κατά 50 mm χαμηλότερο κέντρο βάρους και οι ξανασχεδιασμένες αναρτήσεις που ελέγχουν πιο αποτελεσματικά το κάμπερ των τροχών. Με την αμεσότητα του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού του και τον εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος (στο πιο σπορ πρόγραμμα), το μεγάλο Audi είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να εμπνέει τον οδηγό του σε απαιτητικούς δρόμους.

Ένα νέο σύστημα τετραδιεύθυνσης, που θα προσφέρεται ως έξτρα, στρίβει ανάποδα μέχρι πέντε μοίρες τους πίσω τροχούς στις χαμηλές ταχύτητες, μειώνοντας έτσι το κύκλο στροφής κατά ένα μέτρο σε σχέση με το προηγούμενο Q7, και χαρίζοντας μεγαλύτερη ευελιξία στην πόλη.

Στις υψηλότερες ταχύτητες, το σύστημα στρίβει τους πίσω τροχούς έως δύο μοίρες παράλληλα με τους εμπρός, για βελτίωση της ευστάθειας. Καθώς τρέχαμε με μεγάλες ταχύτητες στους χωματόδρομους έξω από το Geluk, το σύστημα έδειξε την αξία του προσφέροντας πολύ μεγαλύτερη σταθερότητα στο ανώμαλο οδόστρωμα.

Με δεδομένες τις συνθήκες και το γεγονός ότι τα πρωτότυπα φορούσαν λάστιχα παντός εδάφους, η πρόσφυση ήταν επίσης εξαιρετική. Σε κανονικές συνθήκες, το torque sensing σύστημα τετρακίνησης quattro κατανέμει τη ροπή 40% μπροστά 60% πίσω, αλλά είναι προγραμματισμένο να στέλνει πίσω μέχρι και το 85% όταν χρειαστεί.

Βγαίνοντας εκτός δρόμου, σε βράχια και άμμο, το Q7 τα κατάφερε αξιοπρεπώς. Μην έχοντας όμως την απόσταση από το έδαφος και τις κοντές βοηθητικές σχέσεις κάποιων ανταγωνιστών του, είναι ξεκάθαρα εστιασμένο πιο πολύ στην οδήγηση σε άσφαλτο. Πάντως ο Hackenberg υπαινίχθηκε ότι θα προσφέρεται στο μέλλον και ένα πακέτο off-road.

Να το αγοράσω;
Άνετο, ήσυχο, ευρύχωρο, αρκετά γρήγορο, οικονομικό και ενδιαφέρον στην οδήγηση, το νέο Q7 είναι αισθητά βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Καθώς όμως η κατηγορία των πολυτελών SUV βρίθει ήδη από ανταγωνιστές, ενώ έρχονται και νέοι όπως το Jaguar F-Pace, το νέο Audi δεν θα είναι εύκολο να επαναλάβει την εμπορική επιτυχία του προκατόχου του, που έφτασε τις 500.000 πωλήσεις στα 10 χρόνια που είναι στην αγορά.

Όπως και να ’χει, αυτοί που θα το επιλέξουν, αναμφίβολα θα βρουν πως είναι ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο, ακόμη και στις πιο σκληρές οδηγικές συνθήκες.

Τι λέει το AUTOCAR
Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς σε σχέση με τον προκάτοχό του, είναι ένα πιο ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ ικανό αυτοκίνητο ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.
Τιμή €80.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 2.967 cc, V6 24v, 2x2 EEK, άμεσος ψεκασμός πετρελαίου, τούρμπο, 272 PS/3.250-4.250 rpm, 61,2 kgm/1.500-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, μόνιμη τετρακίνηση με μπλοκέ (torque-sensing) κεντρικό διαφορικό.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 6,5”
Τελική ταχύτητα 234 km/h
Κατανάλωση 5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 163 g/km
Διαστάσεις 5.052 x 1.968 x 1.741 mm
Μεταξόνιο 2.994 mm
Βάρος 2.060 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube