Οδηγούμε το νέο Audi A4 1.4 TFSI 150

Οδηγούμε το νέο Audi A4 1.4 TFSI 150

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο Audi A4 στην πιο προσιτή βενζινοκίνητη έκδοσή του, με τον κινητήρα 1.4 των 150 ίππων.

Το Α4 δεν είναι ένα ακόμα μοντέλο. Κατά τη γνώμη μας πρόκειται για τον ακρογωνιαίο λίθο της Audi με τον ίδιο τρόπο που τα σημαντικότερα μοντέλα της BMW και της Mercedes-Benz είναι η Σειρά 3 και η C-Class αντίστοιχα. Είναι το μοντέλο, που εδώ και εννέα γενιές, από το 1972 που παρουσιάστηκε το πρώτο Audi 80, έχτισε τη μάρκα σε αυτό που είναι σήμερα και της έφερε συνολικά 12 εκατομμύρια πωλήσεις.

Εξίσου σημαντικό είναι το μοντέλο εισόδου της γκάμας να αντικατοπτρίζει όλες τις βασικές αξίες της, χωρίς να ξεφεύγει από πλευράς τιμής. Και τo 1.4 TFSI, το μοντέλο εισόδου στην γκάμα του ολοκαίνουργιου Audi A4, αντικαθιστώντας το παλιότερο 1.8 TFSI, τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτό τον τομέα. To νέο Α4 είναι βασισμένο στην νέα πλατφόρμα MLB-Evo της Audi και ζυγίζει έως και 120 kg λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd=0,23 είναι ο χαμηλότερος της κατηγορίας και σίγουρα ο χαμηλότερος που έχει καταφέρει ποτέ η Audi.

Το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. Το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 25 mm (από τα οποία τα 12 mm αντιστοιχούν στο μακρύτερο μεταξόνιο) και το πλάτος του κατά 16 mm. Αυτό έχει ωφελήσει τους εσωτερικούς χώρους, ειδικά στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός, ενώ και οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μια άνετη καμπίνα. Πάντως διατηρούμε κάποιες ενστάσεις για tον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ειδικά αν είναι μεγαλόσωμοι. Ο χώρος αποσκευών έχει και αυτός επωφεληθεί από την αύξηση των διαστάσεων, φτάνοντας τα 480 λίτρα χωρητικότητας, όσα ακριβώς στη BMW Σειρά 3 αλλά και στην Mercedes-Benz c-Class.

Ο «εντελώς καινούργιος» βενζινοκινητήρας 1.4 αντικαθιστά τον παλιό 1.8 TFSI, αν και είναι λιγότερο δυνατός. Πρόκειται για ένα τεχνικά εξελιγμένο σύνολο, με την πολλαπλή εξαγωγής του ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (200 bar) και ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης για το μπλοκ και το καπάκι. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Δυστυχώς, το A4 1.4 TFSI δεν διατίθεται ακόμα με το αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη. Στη βασική έκδοση του Α4 1.4 TFSI, περιλαμβάνονται ως στάνταρ εξοπλισμός οι προβολείς xenon με φώτα ημέρας LED, ο τριζωνικός κλιματισμός, το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, το σύστημα stop/start και το cruise control με λειτουργία «ελεύθερου τροχασμού» (coasting). Με επιπλέον χρέωση για την έκδοση Sport, μπορεί κανείς να έχει επίσης δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, ζάντες 17 ιντσών, σπορ καθίσματα με επεκτεινόμενο έδρανο, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα κι ένα όμορφο τιμόνι τριών ακτίνων. 

Το νέο Α4 μπορεί κανείς να το περιγράψει ως μια εξελιγμένη μορφή της καθιερωμένης συνταγής Α4, όχι ως κάτι εντελώς διαφορετικό. Οι αλλαγές περιστρέφονται βασικά γύρω από την οικονομία καυσίμου και την εισαγωγή τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (automatic city braking) ή την παρακολούθηση της ροής της κίνησης (Traffic Jam Assist). Αυτό το τελευταίο χρησιμοποιεί το προσαρμοζόμενο cruise control για να ακολουθεί αυτόματα την κίνηση μέχρι και 65 km/h, να σταματάει εντελώς σε φανάρι ή συμφόρηση, να επανεκκινεί μόνο του, ενώ μπορείς να πάρεις και τα χέρια σου από το τιμόνι έως και για 10 δευτερόλεπτα. Τα πρώτα βήματα της αυτόνομης οδήγησης για όσους δεν έπιασαν το υποννοούμενο…

Η Audi έχει επίσης πάρει τη συνειδητή απόφαση να ρυθμίσει τις αναρτήσεις του νέου Α4 περισσότερο για άνεση παρά για σκληροπυρηνικά σπορ συμπεριφορά. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Rupert Stadler, δήλωσε ότι η απαίτηση των πελατών ήταν για ένα πιο «εστιασμένο στην άνεση» αυτοκίνητο. Στους δρόμους βόρεια της Βενετίας, το νέο Α4 είναι ακριβώς έτσι: ένα αυτοκίνητο που κυλάει αβίαστα, ξεκούραστα, ίσως λίγο νωθρά. Είναι σίγουρα άνετο και σβέλτο σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, δείχνοντας μια ικανότητα να καταπίνει χιλιόμετρα απρόσμενη για μοντέλο με σχετικά μικρό κινητήρα, αλλά είναι εξίσου ξεκάθαρο ότι δυσανασχετεί όταν το ζορίζεις. Το κιβώτιο είναι γλυκό και ακριβές, αν και ο λεβιές είναι αρκετά μακρύς και οι διαδρομές του το ίδιο. Το μόνο που σε εμποδίζει να οδηγείς απόλυτα ομαλά σε χαμηλές ταχύτητες είναι η δυσκολία του να βρεις πού πιάνει ο συμπλέκτης με το πολύ μαλακό πεντάλ και το αναμενόμενο – αν και πολύ μικρό- lag στις πολύ χαμηλές στροφές.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε το σύστημα Drive Select της Audi, με τρία διαθέσιμα προγράμματα: Comfort, Auto και Dynamic. Δεν υπάρχει λόγος να πειραματίζεσαι, απλά επιλέγεις Dynamic και το αφήνεις εκεί. Η ρύθμιση Comfort ελάχιστα βελτιώνει την απόσβεση ενώ αντιθέτως κάποιες φορές στον αυτοκινητόδρομο δείχνει να μην έχει σε πλήρη έλεγχο τις κινήσεις του αμαξώματος, κυρίως ως προς την απόσβεση επαναφοράς των αμορτισέρ. Σύμφωνα με το πνεύμα του νέου Α4, η ρύθμιση Dynamic δεν έχει καμία σχέση με σπορ συμπεριφορά. Είναι ισορροπημένη, προσφέροντας καλό έλεγχο του αμαξώματος και –στους ιταλικούς δρόμους– την ικανότητα απορρόφησης των ανωμαλιών ώστε να «σιδερώνεται» η κακή άσφαλτος.

Μπες γρήγορα σε, ας πούμε, μια στροφή μεγάλης διάρκειας, και το αυτοκίνητο θα γείρει αισθητά, προσδιορίζοντας ευκρινώς το όριο, το οποίο πάντως είναι πολύ υψηλό. Δεν είναι κάτι δυσάρεστο και κατά κάποιον τρόπο αποτελεί μια ευπρόσδεκτη αλλαγή σε αυτή τη συγκεκριμένη κατηγορία. Το νέο A4 θα προσφέρεται με δύο συμβατικά σετ αναρτήσεων και δύο ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα. Αμφότερα θα έχουν comfort και sport ρυθμίσεις, με τις δεύτερες να υποδηλώνουν ότι το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 23mm
Για να δείξει το νέο Α4 τον καλύτερό του εαυτό, ο οδηγός πρέπει να κάνει μετρημένες και απαλές κινήσεις με όλα τα χειριστήρια, και ειδικά με το τιμόνι, το οποιο είναι μάλλον ελαφρύ αλλά εμφανώς βελτιωμένο σε αίσθηση. Όταν μάθεις να οδηγείς έτσι, το αυτοκίνητο μπορεί να πηγαίνει σβέλτα σε δρόμους με στροφές. Η υποστροφή κάνει πολύ αργά την εμφάνισή της και είναι απολύτως ελεγχόμενη με άφημα. Το πλαίσιο είναι απίστευτα στιβαρό σε βαθμό που να μην σου επιτρέπει να παίξεις με τοποθέτηση. Δεν ενθαρρύνει τις «ταρζανιές», και τελικά εκτιμάς τον ήρεμο τρόπο που κινείται.

Η Audi καυχιέται για την ησυχία στην καμπίνα του νέου Α4. Και καλά κάνει, λέμε εμείς. Η απομόνωση της καμπίνας από τον έξω κόσμο με το που κλείνει η πόρτα είναι εντυπωσιακή. Μόνο σε πλήρη επιτάχυνση, ο χαρακτηριστικός ήχος του κινητήρα γίνεται αρκετά αισθητός, αλλά και πάλι έχει ευχάριστη χροιά που δεν ενοχλεί. Η ποιότητα κύλισης συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες. Όμως, το τελικό συμπέρασμα για το θόρυβο, όπως και για τη δυναμική συμπεριφορά, θα το βγάλουμε όταν οδηγήσουμε το Α4 στους δικούς μας δρόμους.

Το συμπέρασμα ωστόσο που αβίαστα βγάζουμε από τώρα είναι πως η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, τόσο όσον αφορά τα υλικά, όσο και τη συναρμογή τους είναι η κορυφαία της κατηγορίας. Η σχεδίαση κατ’ αρχήν εντυπωσιάζει και πείθει με την πρώτη ματιά. Κεντρικό ρόλο παίζει το virtual cockpit, ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων με την έγχρωμη TFT οθόνη 12,3΄΄ που πρωτοείδαμε στο TT. Στο κέντρο υπάρχει και η ανακλινόμενη οθόνη 8,3΄΄ που προβάλλονται οι λειτουργίες του MMI. Αυτό το τελευταίο είναι σαφώς βελτιωμένο, πιο διαισθητικό και εύκολο στη χρήση

Το νέο Audi A4 1.4 TFSI είναι ένα πολύ ευχάριστο, σβέλτο και δυνητικά οικονομικό αυτοκίνητο, ευρύχωρο στην καμπίνα του και πανέμορφα φινιρισμένο μέσα-έξω. Δείχνει να έχει επίσης συμφέρουσα τιμή, αν λάβουμε υπόψη τα προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού που έχει ως στάνταρ. Το Α4 διαχωρίζει τώρα με θάρρος τη θέση του από τα όλο και πιο σπορ σε ρυθμίζεις premium μοντέλα της κατηγορίας του. Ίσως να μην ξέρει καν πού βρίσκεται το Nurburgring, πράγμα που θα εκτιμήσεις αν πας από την Αθήνα στην Πάτρα για δουλειά και φτάσεις ξεκούραστος κι ατσαλάκωτος.

Τι λέει το DRIVE
Συνειδητά δεν είναι σπορ, έχοντας την έμφαση στην άνεση. Ευρύχωρο, ξεκούραστο, αρκετά σβέλτο, δυνητικά οικονομικό και με καλή τιμή δεδομένου του εξοπλισμού του.
Τιμή Από €32.500 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 8,7”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση 5,2-5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 123-131 g/km
Διαστάσεις 4.730 x 1.840 x 1.430 mm
Μεταξόνιο 2.820 mm
Χώρος αποσκευών 505 lt
Βάρος 1.320 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube