Οδηγούμε το Hyundai i30

Οδηγούμε το Hyundai i30

 Είναι με διαφορά το πιο ολοκληρωμένο μικρομεσαίο της Hyundai, πολύ καλύτερο από την πρώτη γενιά i30 και βάζει ισχυρή υποψηφιότητα για το βάθρο της κατηγορίας.


Επιτέλους η Hyundai πραγματικά σχεδίασε ένα μικρομεσαίο. Εφαρμόζει τη νέα «ρευστή σχεδίαση» και ακολουθεί την πετυχημένη συνταγή των χάτσμπακ, με ένα εντυπωσιακό εμπρός μέρος, με τονισμένα φτερά, ιδιαίτερη μάσκα και ξεχωριστά φανάρια με LED.
Το εξάγωνο στον προφυλακτήρα, σήμα κατατεθέν της ερχόμενης γενιάς, διατίθεται σε δυο τύπους: Ένα πιο συντηρητικό και ένα πιο επιθετικό με φανταχτερές λεπτομέρειες πάνω από το λογότυπο. Οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μεγαλώσει κατά 20 mm σε μήκος και πέντε σε πλάτος, με το μεταξόνιο να παραμένει σταθερό και τα μετατρόχια να αυξάνονται κατά 1,7 cm εμπρός και 2,4 cm πίσω.

Το νέο i30 δείχνει πιο επιθετικό, πιο σφηνοειδές, εφόσον είναι πιο φαρδύ και πιο χαμηλό (κατά 10 mm). Προσεκτικά σχεδιασμένο όμως, ώστε ο αεροδυναμικός συντελεστής να μην ξεπερνά το 0,30.

Άλμα μπροστά
Μετά την πρώτη γνωριμία, η μεγάλη έκπληξη έρχεται μόλις μπεις στο i30, μόλις αρχίσεις να ζεις μαζί του. Η ποιότητα κατασκευής και τα υλικά της καμπίνας αποδεικνύουν ότι η Hyundai δεν έχει πια τίποτα να ζηλέψει από μεγάλες ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες.

Η σχεδίαση χωρίς να είναι εμπνευσμένη, είναι ό,τι περιμένεις από ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, με καλή εκμετάλλευση χώρων και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα. Η ενσωμάτωση εξοπλισμού από τις μεγαλύτερες κατηγορίες δίνει παραπάνω βαθμούς στο νέο i30.

Στην πληρέστερη έκδοση εξοπλισμού βρίσκουμε για παράδειγμα σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις και διζωνικό κλιματισμό. Έχεις πολλά πλήκτρα να μάθεις, όμως ευτυχώς δεν υπάρχουν εργονομικές ατέλειες. Αξίζει να αναφέρουμε πως ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι στις προτεραιότητες, με στάνταρ ESP και έξι αερόσακους, ενώ θα υπάρχει διαθέσιμος και αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού.

Οι εμπρός επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι, ενώ αυξημένο είναι και το μήκος για τα πόδια των πίσω. Το πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει κατά 38 λίτρα, φτάνοντας σε σύνολο τα 378.

Δυνατότερο και πιο οικονομικό
Θα υπάρχουν έξι διαθέσιμοι κινητήρες, όλοι διαθέσιμοι με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι τρεις είναι βενζίνης, από 100 έως 135 ίππους, και οι άλλοι τρεις ντίζελ από 90 έως 128. Όμως ανάμεσά τους, αυτοί που τραβούν το περισσότερο ενδιαφέρον είναι οι δυο ισχυρότεροι 1.600άρηδες.

Το βενζίνης τον έχουμε γνωρίσει από το iX35, και εδώ έχει σαφώς ευκολότερο έργο. Τους 135 ίππους τους καταλαβαίνεις μόνο αν πιέσεις τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, όμως και από χαμηλά είναι ελαστικός και πρόθυμος. Βέβαια δεν φτάνει σε καμία περίπτωση τον ντίζελ αντίστοιχης ιπποδύναμης που έχει πολλή ροπή σε μεγάλο φάσμα στροφών. Πρόκειται για νέο κινητήρα, ο οποίος σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται εκτός από τη δύναμη να διακρίνεται για τη συγκρατημένη κατανάλωση πετρελαίου, καθώς και για την πολιτισμένη λειτουργία του.

Κρατώ μόνο μια επιφύλαξη, μήπως παίζει ρόλο και η ηχομόνωση του νέου i30 που είναι πραγματικά πολύ καλή. Η κύλιση είναι αθόρυβη και δεν ακούγονται καθόλου κινητήρας και μετάδοση. Το μόνο που έχει μείνει να ακούγεται είναι οι στροβιλισμοί του αέρα πάνω από τα 120 km/h, όμως και αυτοί σε μειωμένο επίπεδο χάρη στο νέο πιο επικλινές παρμπρίζ. Συνολικά είναι πολύ άνετο και ξεκούραστο στον ανοιχτό δρόμο.

Η ανάρτηση εξακολουθεί να είναι μαλακή, όμως έχεις καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Τιμόνι, φρένα, συμπλέκτης και κιβώτιο είναι ρυθμισμένα ώστε να χρειάζονται ελάχιστη δύναμη, κάνοντας πιο εύκολη την καθημερινή οδήγηση. Ειδικά το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει μεταβλητή υποβοήθηση τριών σταδίων, comfort normal και sport, ώστε να έχει τη βέλτιστη λειτουργία ανάλογα με τις ορέξεις του κάθε οδηγού.

Τι λέει το DRIVE
Η Hyundai επιτέλους σηκώνει το κεφάλι και κοιτά στα μάτια όλη την κατηγορία των μικρομεσαίων. Τόσο από άποψη ποιότητα κατασκευής όσο και από επιδόσεις.
Τεχνολογία 1.591 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, 135 PS/6.300 rpm, 16,7 kgm/4.850 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 9,9”, τελική 195 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή
----------------

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube