Οδηγούμε Ford Transit 2017

Οδηγούμε Ford Transit 2017

Οι ανανεωμένες εκδόσεις του Transit προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες με λιγότερο κόπο, φροντίζοντας παράλληλα και την τσέπη σας.

Η Ford έχει μεγάλη παράδοση στα επαγγελματικά οχήματα και στην ευρωπαϊκή αγορά μπροστάρης της είναι το εμβληματικό βαν Transit.

Η ιστορία του μεγάλου βαν της Ford ξεκινά το 1965 και από τότε έχουν παρουσιαστεί τέσσερις γενιές. Η τελευταία, τέταρτη γενιά παρουσιάστηκε πριν τρία χρόνια και σύμφωνα με τα σύγχρονα «πρέπει» της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήρθε η ώρα για μια ανανέωση.

Το όνομα Transit είναι τόσο βαρύ στην κατηγορία των επαγγελματικών, χαρακτηρίζοντας όλη την οικογένεια επαγγελματικών μοντέλων της Ford. Αυτή αποτελείται από τέσσερα μοντέλα, τα κλασικά Transit (δύο τόνων) και Transit Custom (1 τόνου), καθώς και από τα μικρότερα Transit Connect και Transit Courier Van.

Αφορμή για το ταξίδι μας στο Μόναχο ήταν η ανανέωση των κλασικών Transit, του δίτονου και του Custom του ενός τόνου. Οι αισθητικές αλλαγές είναι μικρής έκτασης και αφορούν αποκλειστικά ένα χρωμιωμένο διακοσμητικό στον κάτω αεραγωγό του εμπρός προφυλακτήρα που χρησιμεύει και ως σκαλοπάτι.

Οι κυριότερες αλλαγές της ανανέωσης εντοπίζονται στα μηχανικά μέρη. Οι νέες εκδόσεις κινητήρα του ανανεωμένου Transit βασίζονται στον καινούργιο δίλιτρο EcoBlue που ήρθε να αντικαταστήσει τον παλαιότερο 2.2 TDCi και φυσικά πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος, με 105, 130 και 170 ίππους, που αποδίδουν ροπή 36,7 kmg, 39,2 και 41,3 kgm αντίστοιχα, σε χαμηλότερες στροφές περιστροφής. Επιπλέον, ο νέος κινητήρας διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων με διάλυμα ουρίας ή AdBlue και ξεχωρίζει σε ποιότητα λειτουργίας.

Σε σχέση με τις εκδόσεις κινητήρα που αντικαθιστά, ο νέος 2.0 EcoBlue είναι έως 13% οικονομικότερος και καθαρότερος, ενώ διαθέτει και αραιότερα διαστήματα service (κάθε δύο χρόνια ή κάθε 60.000 km). Όλα αυτά μαζί δημιουργούν ένα πιο προσεγμένο οικονομοτεχνικά πακέτο που παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός επαγγελματικού οχήματος. Ακόμα, το ανανεωμένο Transit προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς, με τις προσθιοκίνητες να μπορούν να εφοδιαστούν και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Η εικόνα στην καμπίνα του ανανεωμένου Transit δεν διαφέρει από τα επιβατικά αδέρφια του. Βέβαια, δεν λείπουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ράφια και συρτάρια που βρίσκονται σε διάφορα σημεία στο ταμπλό ή πάνω στον ουρανό της καμπίνας. Επιπλέον, η εργονομία είναι αρκετά προσεγμένη και όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στο πεδίο δράσης του οδηγού.

Οδηγώντας το, το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι η σωστή λειτουργία της ανάρτησης και η ποιότητα κύλισης που παραπέμπει στα επιβατικά μοντέλα της φίρμας. Σε αυτό βέβαια βοηθά και η επαναρρυθμισμένη ανάρτηση με τα νέα αμορτισέρ (υπάρχει και εξτρά ηλεκτρονικά ελεγχόμενη για τον πίσω άξονα). Η θέση οδήγησης είναι σωστή και το νέο τιμόνι προσφέρει αμεσότητα και κάμποση αίσθηση. Αυτό που δεν μας έκανε θετική εντύπωση είναι η θέση του footrest, που βρίσκεται πολύ κοντά στον οδηγό και όχι δίπλα από το συμπλέκτη.

Οι παραγγελίες για το ανανεωμένο Transit έχουν ξεκινήσει ήδη και τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν λίγο ύστερα από το καλοκαίρι, με την τιμή του να αυξάνεται μόλις κατά 1.000 ευρώ.

Επαγγελματίας και Gentleman
Η ανανέωση του Transit «ακούμπησε» αρκετά και τον εξοπλισμό, με τα συστήματα που το εφοδιάζουν από τα επιβατικά μοντέλα της εταιρείας να δημιουργούν μια προστατευτική «ομπρέλα». Διαθέτει ενεργό cruise control, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων και Pre Collision Assist με εντοπισμό πεζών. Ακόμα, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP έχει αναβαθμιστεί και διαθέτει επιπλέον λειτουργίες, μεταξύ των οποίων και τρεις πατέντες της Ford: Το Side Wind Stabilisation που μειώνει την επίδραση των έντονων πλευρικών ανέμων στο ψηλό προφίλ του, το Curve Control που επιβραδύνει στρωτά το όχημα όταν έχει μπει σε μια στροφή με μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή που έπρεπε, και το Roll Stability Control που ελέγχει την κλίση στις στροφές και εμποδίζει την ανατροπή, επεμβαίνοντας στη ροπή και φρενάροντας επιλεκτικά τους τροχούς.

Τέλος, το ανανεωμένο Transit διαθέτει και το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων SYNC 2, για ακόμα μεγαλύτερη διευκόλυνση της καθημερινότητας του επαγγελματία.

Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Transit έχει δεχθεί τόσες αλλαγές, που θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί νέα γενιά. Είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο που πάει την κατηγορία ένα βήμα παρακάτω.
Τιμή από € 23.688
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 105 - 170 PS, 36,7-41,3 kgm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέση κατανάλωση από 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 από 159 g/km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube