Οδηγούμε το Ford Fiesta ST200

Οδηγούμε το Ford Fiesta ST200

Το Fiesta SΤ αποκτά διαφορετικό στήσιμο και μια νέα έκδοση με περισσότερη δύναμη που το κάνει ακόμα πιο ακαταμάχητο.

Το απλό Fiesta ST είναι ήδη το αγαπημένο μας μικρό GTi, όμως φαίνεται ότι για τη Ford αυτό δεν ήταν αρκετό. Ετοίμασε λοιπόν μια έκδοση με περισσότερη δύναμη και ακόμα πιο σπορ στήσιμο, η οποία βαφτίστηκε ST200.

Το όνομα ST200 βέβαια δεν είναι καθόλου τυχαίο, αφού φανερώνει τη μέγιστη ιπποδύναμη, η οποία αυξήθηκε για την περίσταση από τους 182 στους 200 PS. Ωστόσο δεν λέει και όλη την αλήθεια. Η πραγματική μέγιστη ισχύς είναι ακόμα μεγαλύτερη χάρη στη λειτουργία overboost, αφού για τα πρώτα 20" από το πάτημα του γκαζιού αυτός ο 1.6 EcoBoost αποδίδει 215 PS. Η ροπή, επίσημα έχει αυξηθεί από τα 24,5 kgm του συμβατικού ST στα 29,6 kgm, αλλά κι αυτή φτάνει τα 32,6 kgm για το ίδιο χρονικό διάστημα. Αυτά τα νούμερα από μόνα τους θα αρκούσαν για τη σημαντική βελτίωση των επιδόσεων, όμως η Ford φρόντισε και άλλη μια λεπτομέρεια. Κονταίνοντας την τελική σχέση μετάδοσης από 3,82:1 σε 4,06:1, η επιτάχυνση του ST200 με κάθε σχέση γίνεται ακόμα πιο άμεση.

Επεμβάσεις έχουν γίνει ακόμα στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης, ωστόσο αυτές δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο του ST200. Σιωπηλά, εδώ και κάποιους μήνες εφαρμόζονται και στο συμβατικό Fiesta SΤ. Η νέα συνταγή περιλαμβάνει 27% πιο άκαμπτο πίσω άξονα, εμπρός αντιστρεπτική με διάμετρο 21 αντί για 19 mm, διαφορετικές ρυθμίσεις στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού και πιο μαλακά αμορτισέρ. Τα ελατήρια είναι τα ίδια και φέρνουν το αμάξωμα των ST και ST200 1,5 πόντο πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τα υπόλοιπα Fiesta.

Εξωτερικά, εκτός από τον σχετικό λογότυπο στο πίσω μέρος, το ST200 ξεχωρίζει χάρη στο αποκλειστικό χρώμα Storm Grey για το αμάξωμα και το συνδυασμό μαύρου ματ και χρωμίου στις ζάντες. Στην καμπίνα, οι διαφορές είναι ακόμα λιγότερες, αφού περιορίζονται σε έναν μεγάλο λογότυπο εμπρός από το λεβιέ ταχυτήτων και στο συνδυασμό κόκκινης και ασημί ραφής στα καθίσματα. Το επίπεδο εξοπλισμού πάντως είναι πλουσιότατο, αφού το ST200 βασίζεται στην κορυφαία έκδοση ST-3.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta SΤ [video]

Η πρώτη μας επαφή με το Fiesta ST200 έγινε στο περιθώριο της επίσκεψης στο φετινό Goodwood Festival of Speed. Με δεδομένη την ελάχιστα ενδιαφέρουσα χάραξη των δρόμων της περιοχής, οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες για την πλήρη αξιολόγηση των επεμβάσεων στο στήσιμο. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι το μπροστινό του ST200 φαίνεται ακόμα πιο άμεσο και πιο ακριβές από πριν, ενώ η κλίση στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης είναι μικρότερη. Η ανάρτηση δουλεύει πολύ αποτελεσματικά σε δρόμους με κυματοειδείς ανωμαλίες, χωρίς ενοχλητικές αναπηδήσεις. Ωστόσο, σε πιο απότομες λακκούβες, καπάκια υπονόμων κ.λπ., φαίνεται να αντιδρά πιο ξερά από αυτή που είχε μέχρι πρότινος το ST.



Πάντως το εμπρός σύστημα δεν έχει κανένα πρόβλημα να περάσει στο δρόμο την επιπλέον δύναμη. Στις πολύ χαμηλές στροφές το lag γίνεται αισθητό, αλλά αρκεί να έχεις πάνω από 2.500 rpm για να απολαύσεις κορυφαία απόκριση. Ο κινητήρας τραβά πιο πρόθυμα μέχρι τον κόφτη και, σε συνδυασμό με τις κοντύτερες σχέσεις, το ST200 σε ωθεί να οδηγήσεις γρήγορα, πολύ περισσότερο από το απλό ST. Οπότε θεωρώ ότι ο στόχος επετεύχθη, πέρα από το αν και πόσο γρηγορότερα μπορεί να γυρίσει σε μια πίστα σε σχέση με το απλό Fiesta ST.

Στο Ην. Βασίλειο, το SΤ200 κοστίζει £3.000 (δηλαδή περίπου €3.600) παραπάνω από το κορυφαία εξοπλισμένο Fiesta ST-3. Διαφορά καθόλου μικρή για κάτι που επί της ουσίας είναι 15-20 PS επιπλέον στον κινητήρα, μια διαφορετική τελική σχέση μετάδοσης και ένα ειδικό χρώμα. Θα προτιμούσαμε σαφώς στο πακέτο να περιλαμβάνεται και κάποιο ακόμα στοιχείο ικανό να προσελκύσει τους πιο σκληροπυρηνικούς αγοραστές, όπως π.χ. ένα κιτ φρένων με 4πίστονες δαγκάνες, στο πρότυπο του Performance Pack στο Opel Corsa OPC.

Τελικά, το αν αξίζει να προτιμήσεις το Fiesta ST200 αντί για το απλό Fiesta ST θα εξαρτηθεί από την τιμή του στην Ελλάδα, η οποία δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Ωστόσο δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι με τις επεμβάσεις αυτής της έκδοσης το αγαπημένο μας μικρό GTi είναι ακόμα πιο απολαυστικό οδηγικά.

Τι λέει το DRIVE
Ιδιαίτερα ευχάριστη η βελτίωση των επιδόσεων, αλλά πριν αποφανθούμε για τις επεμβάσεις σε στήσιμο θα πρέπει να το οδηγήσουμε στους ελληνικούς δρόμους
Τιμή €23.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.596 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 200 PS/6.000 rpm (*215 PS), 29,6 kgm/2.500-4.000 rpm (*32,6 kgm), χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 140 g/km
Διαστάσεις 3.975 x 1.709 x 1.456 mm
Βάρος 1.163 kg
Τιμές κατασκευαστή *Με overboost για 20"

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube