Mitsubishi Outlander 2.2 DiD

Η ανανέωση της γκάμας του Ιάπωνα κατασκευαστή ξεκινά από το μεσαίο ντίζελ SUV του

Το νέο Outlander είναι σημαντικό για μια σειρά από λόγους. Ο σημαντικότερος από αυτούς ακούει στον τίτλο το «επόμενο σύνορο» της Mitsubishi και τίθεται επικεφαλής του προγράμματος ανανέωσης του Ιάπωνα κατασκευαστή που θα διαρκέσει τέσσερα χρόνια. Είναι επίσης η πρώτη σειρά μοντέλων παραγωγής από ένα μαζικό κατασκευαστή που σχεδιάστηκε για να ενσωματώσει θερμικά μοτέρ και επαναφορτιζόμενα  υβριδικά από γεννησιμιού της.

Εν αρχή ην το ντίζελ
Στο λανσάρισμα του μοντέλου το προσεχές φθινόπωρο  μόνο μια έκδοση θα είναι διαθέσιμη: Το Outlander 4x4 με ντίζελ μοτέρ 2.2 συνδυασμένο με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, όπως αυτό που δοκιμάζουμε, ή 6άρι αυτόματο. Αργότερα αναμένεται και το δίλιτρο βενζινοκίνητο με ίδια απόδοση.
Το μοτέρ ντίζελ είναι γνωστό από το 2010 όταν τοποθετήθηκε στην προηγούμενη γενιά Outlander, χωρίς όμως το σύστημα χρονισμού βαλβίδων MIVEC, αλλά με αναθεωρημένη πίεση και γεωμετρία του τούρμπο. Η επίπτωση ήταν το νέο Outlander να χάσει ελαφρά σε ισχύ και ροπή, αλλά βελτιώθηκε σε εκπομπές ρύπων. Παρόλα αυτά, η εξοικονόμιση100 kg βάρους, το έκαναν 0,1” ταχύτερο από το προηγούμενο μοντέλο.
Η ποιότητα λειτουργίας του μοτέρ είναι καλή, ακόμα κι όταν είναι κρύο. Ο 2.2λιτρος παρουσιάζεται ισχυρός, αν και ο οδηγός δεν έχει το πλεονέκτημα της μεγάλης ροπής από χαμηλά, κάτι που τον κάνει να μοιάζει σε λειτουργία περισσότερο με βενζινοκίνητο.
Το τιμόνι αποκρίνεται με επάρκεια στους χειρισμούς και τόσο η ποιότητα κύλισης όσο και το κράτημα έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το πακέτο της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα τύπου μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η Mitsubishi χρησιμοποίησε ένα διπλό υποπλαίσιο για να αυξήσει την ακαμψία, ενώ η παθητική διεύθυνση στον πίσω άξονα δίνει καλό πάτημα και αίσθηση ρευστότητας στην οδήγηση. Επίσης υπάρχει η επιλογή της ρύθμισης  4WD eco που αλλάζει την ροπή στον εμπρός και στον πίσω άξονα, και διαθέτει αισθητήρα που μετρά τη γωνία περιστροφής γύρω από τον κατακόρυφο άξονα, κάνοντας ακριβέστερο το τιμόνι.

Και επίσημα 7θέσιο
Η συναρμολόγηση και το φινίρισμα στην καμπίνα βελτιώθηκαν τα μέγιστα και αυτό είναι με διαφορά το πιο καλά κατασκευασμένο Mitsubishi που έχουμε γνωρίσει. Η απτή ποιότητα επετεύχθη με μαλακά πλαστικά να αντικατέστησαν την πανσπερμία υλικών και ποιοτήτων του προηγούμενου μοντέλου, μολονότι κάποια στοιχεία οικονομικής επιλογής έμειναν για να χαλάνε τη μανέστρα. Η Mitsubishi θα λανσάρει το αυτοκίνητο ως φουλ 7θέσιο και όχι ως 5+2 που ήταν τον προηγούμενο Outlander. Βέβαια, ο χώρος για τα πόδια των επιβατών της τρίτης σειράς παραμένει περιορισμένος. Τα πράγματα είναι καλύτερα στη μεσαία σειρά, όπου το κάθισμα είναι διαιρούμενο σε 60:40 και συρόμενο. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε διέθετε έξτρα συρόμενη οροφή που έκλεβε σχεδόν τρεις πόντους από το ύψος, μείωση που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα σε επιβάτες άνω του 1,90.
Η Mitsubishi λέει ότι το νέο Outlander είναι αυτοκίνητο των μηχανολόγων της και απέκτησε στιλ ως τέτοιο. Έτσι για να κατέβει ο συντελεστής οπισθέλκουσας από το 0,36 στο 0,33, το αυτοκίνητο «προικίστηκε» με μεγάλες αλλά και χωρίς φυσιογνωμία επιφάνειες.
Με την Τρίτη προσπάθεια, η Mitsubishi αντικειμενικά διέρρηξε την κατηγορία D των crossover. Το Outlander είναι καλό στο δρόμο, άνετο και ραφιναρισμένο, αλλά του λείπει αυτή η συναισθηματική σπίθα. Χαρακτηριστικό που διαθέτει το νέο, κατά τα φαινόμενα φθηνότερο και πιο αποδοτικό Mazda CX-5 που όμως έχει δύο θέσεις λιγότερες. Εν αναμονή του επαναφορτιζόμενου υβριδικού, λοιπόν για να κρίνουμε συνολικά την γκάμα.



Τι λέει το DRIVE
Λάμπει σε όλα τα σημεία που χρειάζεται, αλλά του λείπει η ζωντάνια και ο χαρακτήρας
Τεχνολογία 2.268 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500 rpm, 38,7 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις  0-100 km/h 9,7” ή 11,2*, τελική 200 km/h ή 190 km/h*
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km ή 6,1 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 146 gr/km ή 159 gr/km*
Μετρήσεις κατασκευαστή *μετρήσεις με αυτόματο κιβώτιο