Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 Recharge P8

Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 Recharge P8

Η Volvo σκοπεύει από το 2030 και μετά να κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κρίνοντας από την πρώτη της απόπειρα, έχει κάθε λόγο να το θέλει.

Η Volvo έχει πλέον αποδείξει ότι είναι μια εταιρεία με προοδευτική στρατηγική σε όλα τα επίπεδα. Μέρος αυτού του πλάνου, είναι ασφαλώς και η στόχευσή της να κατασκευάζει και να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030 και έπειτα.

Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση ονομάζεται XC40 Recharge P8 και παρότι οι τεχνικές προδιαγραφές του είναι γνωστές εδώ και πάνω από δύο χρόνια, τώρα ήρθε επιτέλους η στιγμή να πάρουμε την πρώτη οδηγική γεύση. Και μάλιστα εντός Ελλάδας, αφού η Volvo Car Hellas σε συνεργασία με τη μητρική εταιρεία, εξασφάλισε έξι αυτοκίνητα για τους δημοσιογράφους της χώρας μας.

Η σωστή σειρά
Ο σχεδιασμός του XC40 έγινε εξ αρχής λαμβάνοντας υπ’ όψη τα δεδομένα της ηλεκτρικής έκδοσης και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Έτσι η μπαταρία των ονομαστικών 78 kWh (75 kWh για χρήση) που ζυγίζει σχεδόν μισό τόνο βρήκε τη θέση της σε ένα ειδικά σχεδιασμένο τμήμα του πατώματος, για μέγιστη προστασία αυτής και των επιβατών στις συγκρούσεις.

Διαφορές υπάρχουν και στη σχεδίαση των ζωνών παραμόρφωσης του αμαξώματος, με ειδικές ενισχύσεις ώστε να είναι βέλτιστη η διαχείριση της επιπλέον ενέργειας που απελευθερώνεται στις συγκρούσεις λόγω του αυξημένου βάρους σε σχέση με τις ελαφρύτερες θερμικές εκδόσεις. Ακόμα και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος με τρόπο που να επιτρέπει τη βέλτιστη απορρόφηση ενέργειας, όπως άλλωστε περιμένεις από μια εταιρεία με την ιστορία και το ειδικό βάρος της Volvo στον τομέα της ασφάλειας.

Το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge θα το αναγνωρίσεις κυρίως από τη διαφορετική μάσκα που είναι «κλειστή» και βαμμένη. Από εκεί και μετά δεν υπάρχει καμία ευδιάκριτη διαφορά σε επίπεδο σχεδίασης και η μείωση της απόστασης από έδαφος στα 17,6 cm δεν γίνεται αντιληπτή με το μάτι.

Το ίδιο ισχύει και στην καμπίνα, με τη γνωστή μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση να εκφράζει παραδοσιακά τη Σκανδιναβική λογική. Δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση στους παρεχόμενους χώρους για τους επιβάτες ενώ για αποσκευές υπάρχουν 445 lt. Από αυτά τα 414 βρίσκονται στον κλασικό χώρο και τα 31 κάτω από το μπροστινό καπό καθότι θερμικός κινητήρας δεν υπάρχει.

Volvo XC40 Recharge P8

Ωστόσο η βασική διαφορά αφορά στην ψηφιακή τεχνολογία. Το πρώτο σκέλος της έχει να κάνει με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που χωρίς να έχει εντυπωσιακά ευρύ πεδίο διαμόρφωσης αλλά είναι πολύ ευανάγνωστος, ενσωματώνοντας όλες τις πληροφορίες που τελικά χρειάζεσαι. Η διαγώνιός του είναι 12” και διαθέτει τρία προγράμματα απεικόνισης. Το δεύτερο σκέλος έχει να κάνει με το ίδιο το infotainment, το οποίο είναι σχεδιασμένο σε συνεργασία με την Google και λειτουργεί σε περιβάλλον Android. Οπότε η ευκολία στο χειρισμό αλλά και η διαθεσιμότητα εφαρμογών είναι απλώς στην κορυφή. Αποδεδειγμένα η πλοήγηση με Google Maps και το Google Assistant είναι πράγματα που κάνουν τη ζωή εύκολη.

Από εκεί και πέρα τα ποιοτικά, φιλικά προς περιβάλλον υλικά παραμένουν, το ίδιο και η προσεγμένη συναρμολόγηση που μαζί δίνουν την πραγματικά premium αίσθηση που ξέρουμε από όλα τα XC40. Και η προσεγμένη ηχομόνωση με λεπτομέρειες όπως τα διπλά εμπρός τζάμια φροντίζουν ώστε να μην ακούς ουσιαστικά τίποτα. Ακόμα και μερικούς θορύβους που σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα η απουσία θερμικού μοτέρ φέρνει στην επιφάνεια.

Το παιχνίδι των εντυπώσεων
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις τεχνικές προδιαγραφές του πρώτου της ηλεκτρικού, το οποίο ταυτόχρονα είναι και το κορυφαίο XC40, η Volvo έκανε ό,τι χρειαζόταν για να κερδίσει τις εντυπώσεις. Το προίκισε δηλαδή με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που λειτουργούν ανεξάρτητα αλλά πάντα ταυτόχρονα, και αποδίδουν 408 PS (!) με 660 Nm, έτσι ώστε οι 2,1 τόνοι του βάρους πρακτικά να εξαφανίζονται. Όσο κι εάν είσαι υποψιασμένος για το τι θα συμβεί μόλις πατήσεις τέρμα το γκάζι από την πληροφορία πως τα 0-100 km/h διαρκούν μόλις 4,9”, η επιτάχυνση είναι τόσο ορμητική που σε πιάνει απροετοίμαστο κι έχει διάρκεια οπότε κάνει την όλη εμπειρία ακόμα πιο εντυπωσιακή.

Ασφαλώς η ηλεκτρονική διαχείριση της ισχύος και ο έλεγχος της πρόσφυσης και της ευστάθειας φροντίζουν ώστε ακόμα και στην έξοδο αργών στροφών με νωπό οδόστρωμα η δύναμη να περνάει στο δρόμο χωρίς απώλειες ή περίεργες αντιδράσεις. Οπότε μπορείς να κινείσαι πολύ πιο γρήγορα από όσο φανταζόσουν πριν οδηγήσεις το XC40 Recharge κι αυτό χωρίς η ρύθμιση της ανάρτησης να είναι σφιχτή για να αντιμετωπίσει το μεγάλο βάρος όπως συχνά γίνεται στα ηλεκτρικά μοντέλα.

Αντιθέτως θα τη χαρακτήριζες μάλλον μαλακή, γι’ αυτό άλλωστε και βλέπεις το ρύγχος να ανασηκώνεται στην έντονη επιτάχυνση και να βουτάει στο δυνατό φρενάρισμα. Η κλίση στις στροφές πάντως είναι αισθητή αλλά μέχρι εκεί, χωρίς να δημιουργεί την παραμικρή απόκλιση από την προεπιλεγμένη τροχιά.

Volvo XC40 Recharge P8

Από την άλλη, αυτή η ρύθμιση είναι το μυστικό για την απίστευτα ποιοτική και άνετη κύλιση. Οι λακκούβες φιλτράρονται άψογα και το βασικότερο όλων είναι η καθολική ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα, είτε κινείσαι σε αστικό πεδίο είτε ταξιδεύεις. Στην πόλη μάλιστα την εμπειρία απογειώνει και η λειτουργία one-pedal που φρενάρει αυτοκίνητο όταν ελαττώνεις την πίεση στο γκάζι μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση, ανακτώντας παράλληλα ενέργεια η οποία αποθηκεύεται στην μπαταρία. Η χωρητικότητα της τελευταίας είναι επαρκής σύμφωνα με το εργοστάσιο για 400-418 km με βάση την επίσημη μέση κατανάλωση των 23,8-25 kWh/100 km.

Εμείς στη δοκιμή μας είδαμε σε μικτό πεδίο και ενίοτε με βαρύ δεξί πόδι 26,5 kWh/100 km, που είναι ικανοποιητικό νούμερο. Σημαντική είναι και η δυνατότητα για γρήγορη φόρτιση που στο συνεχές ρεύμα γίνεται με έως και 150 kW, δηλαδή το 80% σε μόνο 40’. Στο εναλλασσόμενο τώρα, η ταχύτερη επιλογή είναι τα 11 kW, οπότε η πλήρης φόρτιση απαιτεί ένα 8ωρο.

Απόλυτη επιτυχία
Χωρίς πολλά πολλά, η εντύπωση που σου αφήνει το XC40 Recharge είναι πως αποτελεί την καλύτερη έκδοση και σίγουρα την πιο εντυπωσιακή μέσα στην γκάμα. Έχει αστείρευτο γκάζι, αμελητέο κόστος χρήσης και όλα τα γνωστά χαρακτηριστικά που έχουν ήδη κάνει το μοντέλο να ξεχωρίσει.

Η τιμή του ξεκινάει από €52.020 μαζί με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οπότε στο πρώτο άκουσμα χαρακτηρίζεται κάπως τσουχτερή. Συνοδεύεται όμως από πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με τον τελευταίο να περιλαμβάνει στάνταρ και την αναβαθμισμένη σουίτα ADAS του μοντέλου, με πρωτοεμφανιζόμενα συστήματα. Συνοδεύεται επίσης από 5 χρόνια εγγύηση (8 χρόνια για την μπαταρία), 5 χρόνια οδική βοήθεια και 3 χρόνια δωρεάν service, ενώ η Volvo δίνει την επιλογή και για ένα πακέτο 3ετούς μικτής ασφάλισης με κόστος σχεδόν €4.000.

Και ασφαλώς, εάν βάλεις στην εξίσωση το πόσο κοστίζει ένα οποιοδήποτε άλλο SUV αυτού του συνδυασμού διαστάσεων-ισχύος, τότε μάλλον η τιμή του XC40 θα σου φανεί σαφώς πιο συνετή. Εάν πάλι όχι, θα φροντίσουν γι’ αυτό και οι πιο προσιτές εκδόσεις που θα ακολουθήσουν, με χαμηλότερη ιπποδύναμη και όχι απαραίτητα τετρακίνηση.


Τι λέει το DRIVE
Πρόκειται για την καλύτερη και πιο εντυπωσιακή εκτέλεση του μικρότερου SUV της Volvo. Έχοντας κορυφαία τεχνολογία σε ψηφιακό υπόβαθρο και ασφάλεια, είναι επίσης απίστευτα γρήγορο και πολιτισμένο, δίνοντας το στίγμα ενός λαμπρού ηλεκτρικού μέλλοντος για την εταιρεία.
Τιμή Από €52.020 (με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά»)
Τεχνολογία BEV, δύο ηλεκτρικά μοτέρ, μπαταρία 78 kWh (μικτή), κίνηση στους τέσσερις τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Συνδυαστική απόδοση 408 PS/4.350-13.900 rpm, 660 Nm/έως τις 4.350 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,9”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 23,8-25 kWh/100 km
Αυτονομία 400-418 km
Εκπομπές CO20 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.425 x 1.863 x 1.647 mm
Χώρος αποσκευών 414+31 lt
Βάρος 2.113 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube