Δοκιμάζουμε τις νέες BMW X3 & X4

Δοκιμάζουμε τις νέες BMW X3 & X4

Η BMW ανανεώνει αισθητικά και αναβαθμίζει σε εξοπλισμό και μηχανολογικό επίπεδο τις Χ3 και Χ4, διατηρώντας όμως το ξεχωριστό τους οδηγικό προφίλ. Τις γνωρίζουμε σε ένα ταξίδι αστραπή στο Μόναχο και αναφέρουμε…

To 2003, η X3 της BMW ήταν η πρώτη premium πρόταση σε μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων, αυτή των μεσαίων SUV. Θέλοντας να περάσει τις αξίες και τα χαρακτηριστικά της μεγαλύτερης Χ5 που ήταν η πρώτη BMW X σε ένα πιο μικρής κλίμακας μοντέλο, η Χ3 είχε και έχει το δικό της ειδικό βάρος μέσα στην γκάμα της BMW. Και ειδικότερα στην οικογένεια «Χ» που αριθμεί σήμερα εννέα διαφορετικά αυτοκίνητα.

Από τότε έως και σήμερα, η Χ3 έχει αλλάξει πολλά και διάφορα στοιχεία του εαυτού της, ενώ απέκτησε και κουπέ παραλλαγή με την ονομασία Χ4 το 2017. Έφτασε λοιπόν με την ανανεωμένη πλέον γενιά ύστερα από τέσσερα χρόνια, να είναι πιο ολοκληρωμένη και πιο ενδιαφέρουσα από ποτέ. Μάλιστα η σπουδαιότητα των δύο μοντέλων φαίνεται καθαρά από την πορεία τους στην αγορά, με περισσότερες από 1,1 εκατ. πωλήσεις από το 2017 έως σήμερα. Στην ανανέωσή τους τώρα, τόσο η (S)port (A)ctivity (V)ehicle Χ3 όσο και η (S)port (A)ctivity (C)oupe X4, απέκτησαν τη νέα εταιρική αισθητική ταυτότητα, αναβάθμισαν το επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού και έβαλαν τον εξηλεκτρισμό σε όλη την γκάμα κινητήρων.

Νew look, looks angry
Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι κοιτάζοντας την ανανεωμένη X3, είναι πως μοιάζει περισσότερο από ποτέ με την Χ5. Η ανανέωση ενσωματώνει και στα δύο μοντέλα νέα πιο στενά κατά 10 mm και αιχμηρά φανάρια LED (η LED Matrix προαιρετικά) εμπρός, μεγαλύτερη μάσκα kidney grille και νέα πίσω φώτα LED. Ανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και έντονες ακμές.

bmw x3

Οι νέες ζάντες που ξεκινούν από 18” και η αναβαθμισμένη παλέτα χρωμάτων με έντεκα επιλογές, συμπληρώνουν την ανανέωση. Μαζί βέβαια με την επιστροφή του αισθητικού πακέτου «Μ» που μπορεί να εξοπλίσει όλες τις εκδόσεις, δίνοντας ακόμα πιο σπορ και επιβλητικό χαρακτήρα. Αυτό το πακέτο είναι βεβαίως στάνταρ στις κορυφαίες εκδόσεις. Περιλαμβάνει ακόμα πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, μαύρη γυαλιστερή μάσκα, 19άρες ζάντες και διάφορες άλλες λεπτομέρειες. Σε συνδυασμό δε με τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος, δίνει ακόμα πιο ξεχωριστή εμφάνιση.

Περνώντας στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, αντίστοιχα παρατηρούνται εκτενείς διαφορές με έμφαση στον premium χαρακτήρα και στη λειτουργικότητα. Ο διάκοσμος είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και η ατμόσφαιρα από την αρχή σε κάνει να νιώθεις όμορφα αλλά και οικεία. Αυτό επειδή οι σχεδιαστικές αναφορές στη νέα 4 Series της BMW είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.

Ο πιο σύγχρονος και ψηφιακός κόσμος των Χ3 και X4 διαμορφώνεται από την ανεξάρτητη οθόνη αφής του συστήματος Live Cockpit με διαγώνιο 10,25”. Προαιρετικά υπάρχει σε διαγώνιο 12,3” με όλα τα στοιχεία συνδεσιμότητας, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα, καθώς και λειτουργίες αναβάθμισης over-the-air. Συμπληρώνεται δε από τον καλαίσθητο και ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3”. Ο εξοπλισμός είναι αναβαθμισμένος με συστήματα που κάνουν την ζωή πιο εύκολη και άνετη. Για τον ίδιο λόγο έχουν προστεθεί επιπλέον επιλογές για τον κρυφό φωτισμό και οκτώ διαθέσιμα αρώματα για την καμπίνα.

bmw x3

Φυσικά η ποιότητα και η συναρμολόγηση παραμένουν στο κορυφαίο επίπεδο της φίρμας. Ακόμα και σε αυτό τον τομέα όμως, παρατηρείται αναβάθμιση, κυρίως με ακόμα καλύτερα υλικά εσωτερικών επενδύσεων και καθισμάτων, αλλά και αναβαθμισμένο φινίρισμα. Όπως είναι λογικό, οι χώροι δεν έχουν μεταβληθεί, παραμένοντας παραπάνω από επαρκείς για τέσσερις ή και πέντε επιβάτες στην Χ3, με τα πίσω καθίσματα να προσφέρουν επτά επιλογές για την κλίση της πλάτης.

Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 550 lt, προσφέροντας εύκολη φόρτωση και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Αντίστοιχα για την Χ4, o χώρος αποσκευών παραμένει στα 525 lt. Βέβαια ο χώρος για το κεφάλι των πίσω είναι πιο περιορισμένος σε σχέση με της X3, αλλά και πάλι επαρκής.

Εξηλεκτρισμός για όλη την γκάμα 
Πέρα από το αισθητικό κομμάτι της ανανέωσης, το σημαντικότερο για τις BMW X3 και X4 είναι πως πλέον όλες οι εκδόσεις τους χρησιμοποιούν ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης. Όλες εκτός της επαναφορτιζόμενης υβριδικής X3 xDrive30e που συνεχίζει την πορεία της. Και στην ανανεωμένη Χ3 (όχι στην Χ4) με 292 ίππους και 420 Nm συνδυαστικά, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει κατανάλωση μόλις 2,0-2,6 lt/100 km και ηλεκτρική αυτονομία από 42 έως 50 km.

Για την υπόλοιπη γκάμα και στα δύο μοντέλα, το ήπια υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια 48βολτη μίζα γεννήτρια. Σύστημα που προσφέρει ενέργεια στις μπαταρίες του συστήματος (0,53 kW), υποστηρίζοντας τον θερμικό κινητήρα με επιπλέον 11 PS σε φάση επιτάχυνσης. Παράλληλα τροφοδοτεί και το ηλεκτρικό 12βολτο κύκλωμα του αυτοκινήτου. Εκτός από το boost στην επιτάχυνση, οφέλη υπάρχουν και στον τομέα της κατανάλωσης.

bmw x4

Πιο συγκεκριμένα κάτω από το καπό, διατίθενται τρεις επιλογές σε κινητήρες βενζίνης και ισάριθμες σε ντίζελ. Με απόδοση από 184 PS έως 360 PS, όλες αυτές οι εκδόσεις συνδυάζονται με το πάντα rear biased σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW που έχει αναβαθμισμένο λογισμικό και ανασχεδιασμένο transfer case. Το κορυφαίο κλασικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, το Steptronic, δίνει το «παρών» σε επίσης σε όλες τις εκδόσεις. Με τις πιο ισχυρές Μ40i και M40d να διατίθενται με την επιλογή Sport που προσθέτει paddles στο τιμόνι και launch control.

Στη σύντομη οδηγική επαφή μας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την Χ3 xDrive30d, η οποία εφοδιάζεται με τον 3λιτρο 6κύλινδρο κινητήρα TwinPower Turbo των 286 ίππων. Εντυπωσιάζει με τη λειτουργία και την απόδοσή του, με την ροπή των 650 Nm και το κιβώτιο να διαμορφώνουν ένα αποτέλεσμα πολύ ευχάριστο και με ιδιαίτερα ραφιναρισμένα στοιχεία. Με 0-100 km/h σε 5,7” και τελική 245 km/h, προφανώς και προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις. Όμως ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η μέση τιμή κατανάλωσης των 7,0 lt/100 km κατά WLTP ή ακόμα και τα 8,6 lt/100 km που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Στον δρόμο, η συγκεκριμένη έκδοση εκφράζει απόλυτα την οδηγοκεντρική προσέγγιση της X3. Με βελτιώσεις στην αεροδυναμική και σε στοιχεία της ανάρτησης, παρουσιάζει ακόμα πιο τονισμένα χαρακτηριστικά άνεσης και αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης. Την ίδια στιγμή διακρίνεται για την αμεσότητα και την ακρίβεια στον έλεγχο του αμαξώματος.


Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση των X3 και X4 που είναι ήδη διαθέσιμες στην Ελλάδα, είναι ευρεία και χαρακτηρίζεται πολύ σημαντική για την πορεία των δύο μοντέλων της BMW. Ουσιαστικά έχουν υπάρξει επεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα. Με αποτέλεσμα να έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο και τα ήδη ξεχωριστά χαρακτηριστικά τους, όπως η ποιότητα κατασκευής και ο οδηγικός χαρακτήρας.

ΒMW X3 xDrive30d
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 2.993 cc, i6, 24v, TwinPower Turbo, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, common rail, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, με γεννήτρια μίζα και μπαταρία 0,53 kW
Απόδοση 286 PS/4.000 rpm, 650 Nm/1.500-2.500 rpm
Μετάδοση AWD, Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων 
Διαστάσεις 4.708 x 1.891 x 1.676 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Βάρος 1.935 kg 
0-100 km/h 5,7”
Τελική ταχύτητα 245 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2-7,0 lt/100 km (WLTP)
Εκπομπές CO2 162-183 g/km (WLTP)
Τιμή Από €68.400
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube