Δοκιμάζουμε τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio MY'20

Αθέατος κόσμος: Η Alfa Romeo εμπλουτίζει τον εσωτερικό κόσμο των Giulia και Stelvio με στόχο την επικαιροποίησή τους.

Η εμπορική πορεία των Alfa Romeo Giulia και Stelvio ξεκίνησε το 2016 και 2017 αντίστοιχα, και η έλευσή τους στις premium κατηγορίες κατάφερε να ταρακουνήσει τα λιμνάζοντα νερά του γερμανικού, κατά κύριο λόγο, ανταγωνισμού. Και αυτό το λέμε διότι χάρη στην τεχνολογία των μηχανικών μερών και την οδηγική «παιδεία» που διαθέτουν, ανάγκασαν τον κραταιό ανταγωνισμό σε ακόμα μεγαλύτερα άλματα εξέλιξης. Με λίγα λόγια, κατάφεραν να βελτιώσουν το «είδος».

Από τότε που λανσαρίστηκαν, τα δύο μοντέλα έχουν υποστεί ορισμένα updates, όπως η αύξηση ισχύος των δύο βασικών εκδόσεων πετρελαιοκινητήρα: Πριν από ένα χρόνο από 150 και 180 ίππους έφτασαν να αποδίδουν 160 και 190 ίππους αντίστοιχα. Για το 2020 όμως η Alfa Romeo θέλησε να ακουμπήσει τομείς που έπασχε σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως η πρακτικότητα, η συναρμογή ορισμένων υλικών, η συνδεσιμότητα και ο εμπλουτισμός των συστημάτων ενεργητικής ενέργειας που χαρίζουν και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.

Εξωτερικά, δεν υπάρχουν αισθητικές αλλαγές για ευνόητους λόγους ενώ, όπως μας είπαν και οι άνθρωποι της Alfa Romeo, δεν πρόσθεσαν προβολείς τεχνολογίας LED διότι θα έπρεπε να ανασχεδιάσουν τη μάσκα. Έτσι παρέμειναν με τα στάνταρ φώτα Xenon. Προβολείς LED θα δούμε με το αισθητικό facelift που θα υποστούν τα μοντέλα το 2021, μαζί με το λανσάρισμα της πολυαναμενόμενης Tonale που θα εγκαινιάσει και το νέο πρόσωπο των Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulia
Η αισθητική δεν άλλαξε διότι δεν χρειαζόταν για ένα από τα πιο όμορφα σχήματα στην αγορά.


Η καμπίνα και των δύο μοντέλων διαθέτει φρέσκους χρωματισμούς στις ταπετσαρίες και υλικά για τις διακοσμητικές φάσες, νέο πιο παχύ flat bottomed τιμόνι, αναβαθμισμένη έγχρωμη οθόνη 7” για τον υπολογιστή ταξιδιού, καθώς και νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων.

Το τελευταίο έχει εξελιχθεί από τη Marelli και διαθέτει νέο λογισμικό που παραπέμπει σε κινητό τηλέφωνο. Συνδυάζεται με μία έγχρωμη οθόνη 8,8” που πλέον έχει τη δυνατότητα χειρισμού και μέσω της αφής. 

Alfa Romeo Stelvio

Τα γραφικά και η ανάλυση του νέου συστήματος χαρίζουν πιο καθαρή εικόνα και η δυνατότητα ρύθμισης με τα widget επιλογής, διευκολύνουν στην καθημερινότητα για άμεση λήψη της πληροφορίας που επιθυμεί ο οδηγός.

Αναθεωρημένες είναι και οι δυνατότητές του μιας και, πέρα από την δυνατότητα φωνητικών εντολών και τη συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay, προσφέρει και τις υπηρεσίες του προγράμματος Alfa Connected: Αποστολή βοήθειας σε μία έκτακτη ανάγκη, δημιουργία WiFi HotSpot για την ταυτόχρονη σύνδεση μέχρι οκτώ συσκευών στο διαδίκτυο, πλήρη αναφορά στο τηλέφωνο του οδηγού για τη λειτουργικότητα και τα ζωτικής σημασίας στοιχεία του αυτοκινήτου, προγραμματισμό service, ειδοποίηση για απόπειρα κλοπής και διαχείριση εταιρικών στόλων.

Alfa Romeo Giulia
Γνώριμη εικόνα με τις σχεδιαστικές αλλαγές να επικεντρώνονται στην κονσόλα δαπέδου.


Από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, η Alfa Romeo συνεργάστηκε με την Bosch για τις Giulia και Stelvio MY’20, επιτρέποντας και στα δύο μοντέλα να κινηθούν ελαφρώς αυτόνομα -Level 2. Τα νέα χαρακτηριστικά του ενεργού cruise control προσθέτουν λειτουργία stop & go για αυτόνομη οδήγηση σε συνθήκες κίνησης (έως 60 km/h), αλλά και στον αυτοκινητόδρομο (έως 145 km/h). Επιπλέον, οι φρεσκαρισμένες Giulia και Stelvio διαθέτουν ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, εποπτεία του τυφλού σημείου, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και παρακολούθηση κόπωσης του οδηγού.

Οι χώροι στην καμπίνα δεν έχουν αλλάξει, με τους Ιταλούς σχεδιαστές να επικεντρώνονται στην πρακτικότητα και στη συναρμογή των υλικών. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου της κονσόλας δαπέδου, με μεγαλύτερες ποτηροθήκες, θήκη για το κλειδί, θέση για κινητό με ασύρματη φόρτιση και ελαφρώς μεγαλύτερο χώρο μέσα στο υποβραχιόνιο. Ακόμα, ο λεβιές του αποκλειστικά αυτόματου κιβωτίου έχει αποκτήσει δερμάτινη επένδυση και μια διακοσμητική ιταλική σημαία στη βάση του.

Alfa Romeo Giulia
Μεγαλύτερες θήκες, δερμάτινος λεβιές και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης στο υποβραχιόνιο.


Οι αλλαγές του MY2020 ακούμπησαν και τα επίπεδα εξοπλισμού που πλέον είναι περισσότερα και μπορούν να προσφέρουν περισσότερες επιλογές και συνδυασμούς. Έτσι λοιπόν, πέρα από τη βασική έκδοση, υπάρχουν οι εκδόσεις Business, Super και Ti με πολυτελή χαρακτηριστικά, καθώς και οι Sprint, Veloce και Veloce Ti που αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα των ιταλικών μοντέλων. Ακόμα, η χρωματική παλέτα απέκτησε επιπλέον επιλογές που θυμίζουν παλαιότερα εμβληματικά μοντέλα της μιλανέζικης φίρμας για ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία, αλλά και ιστορική συνέχεια. Στην γκάμα κινητήρων δεν συναντάμε διαφοροποιήσεις στην απόδοση από την MY’19, με τη μόνη αλλαγή να αφορά την προσθήκη της πισωκίνητης Veloce -μέχρι σήμερα ήταν αποκλειστικά τετρακίνητη.

Alfa Romeo Giulia
Το νέο infotainment διαθέτει καλύτερη οθόνη και περισσότερες λειτουργίες.


Στη σύντομη επαφή που είχαμε και με τα δύο μοντέλα στη Ν. Ιταλία οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις κινητήρα βενζίνης της Giulia, καθώς και τη Stelvio με τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα 2.2 των 210 ίππων. Από τη βασική κιόλας έκδοση των 200 ίππων, ο σπορ χαρακτήρας της Giulia είναι παρών, με το δίλιτρο μοτέρ MultiAir να αποδίδει την ισχύ του γραμμικά και εύηχα, και το 8άρι αυτόματο σασμάν της ZF με τα μεγάλα και σταθερά paddle να πραγματοποιεί τις αλλαγές εκεί που πρέπει και χωρίς διλλήματα. Η ανάρτηση ελέγχει πειθαρχημένα τις κινήσεις του αμαξώματος, με το τιμόνι να χαρίζει αμεσότητα και πληροφορία που δεν συναντάς αλλού στην κατηγορία. Το ίδιο ισχύει και για τη Stelvio, ούσα το SUV με το καλύτερο εμπρός σύστημα στην αγορά.

Τέλος, τα δύο αναβαθμισμένα μοντέλα της Alfa Romeo θα βρίσκονται στις εκθέσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας στα μέσα του Ιανουαρίου, με την τιμή τους να συμβαδίζει με τα σημερινά δεδομένα.

Alfa Romeo Stelvio

Τι λέει το DRIVE
Βελτιωμένες στην καθημερινότητα, με πλουσιότερο εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας και νέες υπηρεσίες και εκδόσεις εξοπλισμού, οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio έρχονται καλά διαβασμένες.
Τιμή Από €45.000 (Από €52.000 η Stelvio)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής MultiAir, τούρμπο, 200 PS/4.500 rpm, 330 Nm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (Giulia)
0-100 km/h 6,6”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2144 g/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.860 x 1.438 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Βάρος 1.429 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή για την Giulia, Φωτογραφίες Alfa Romeo