Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz A 200

Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz A 200

Η νέα γενιά της μικρής Mercedes-Benz είναι τόσο αναβαθμισμένη και προηγμένη που βάζει σε μεγάλο μπελά τον ανταγωνισμό.

Το μονοπάτι που οδήγησε στην αντικατάσταση της τρίτης γενιάς A-Class, ήταν πολύ καθαρά σηματοδοτημένο.

Η
Mercedes-Benz μελέτησε τις παρατηρήσεις που καταγράφηκαν από τον Τύπο και τους πελάτες, και δούλεψε τη βελτίωσή τους για μια τετραετία.

Η αρχή έγινε από το πάτωμα που είναι μια καθολική εξέλιξη του προηγούμενου. Έχει διαφορετική μίξη υλικών έτσι ώστε να είναι πιο μεγάλο, ελαφρύ και στιβαρό. Και τα κατάφερε, αφού η νέα γενιά είναι περίπου 20
kg πιο ελαφριά παρότι κέρδισε 3 cm σε μεταξόνιο, 12 σε μήκος, 1,6 σε πλάτος και 0,6 σε ύψος.

Η σχεδιαστική λογική με το μακρύ καπό συνεχίζει, ωστόσο ο πίσω πρόβολος είναι 90% μεγαλύτερος κι αυτό αλλάζει λίγο τις αναλογίες του προφίλ. Η συνολική γραμμή είναι πιο επιθετική, με μυτερό ρύγχος, επίπεδο καπό και σχιστά φώτα εμπρός-πίσω. Και παρότι η αισθητική είναι υποκειμενική, η νέα
A-Class σίγουρα πέτυχε το σκοπό της παραμένοντας άμεσα αναγνωρίσιμη και παράλληλα φρέσκια, με ενισχυμένη premium αύρα.

Επανάσταση
Ωστόσο η επανάσταση ξεδιπλώνεται πραγματικά στην καμπίνα. Τουλάχιστον παίρνοντας ως δείγμα τα βαρυφορτωμένα με εξοπλισμό αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ανταγωνιστής ικανός να ακολουθήσει την
A-Class σε επίπεδο τεχνολογίας και πολυτέλειας.

Βασικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν οι δύο οθόνες του ταμπλό που έχουν στάνταρ διαγώνιο 7 ιντσών και προαιρετικά 10,25. Η αριστερή παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων ενώ η δεξιά προβάλλει το
infotainment και δίνει πρόσβαση σε πολλές από τις βασικές και όλες τις δευτερεύουσες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Ο χειρισμός σου φαίνεται βουνό στην πρώτη επαφή, γρήγορα όμως αναγνωρίζεις ότι υπάρχει λογική και τη μαθαίνεις.

Μόνο που η στεφάνη του τιμονιού κρύβει την αριστερή πλευρά της δεξιάς οθόνης, γι’ αυτό και το
layout της στήθηκε ώστε σε αυτό το τόξο να μην προβάλλεται μεγάλος όγκος πληροφοριών. Ουσιαστικά αυτό είναι το μόνο μεμπτό σημείο της εξαιρετικής θέσης οδήγησης.

Πολύ εντυπωσιακό είναι και το σύστημα
MBUX, το οποίο αποτελεί το επόμενο βήμα στο χειρισμό του infotainment για τη Mercedes-Benz. Για την ακρίβεια στο χειρισμό πολλών συστημάτων του αυτοκινήτου χωρίς χέρια, με συνδυασμό φωνητικών εντολών και της τεχνητής νοημοσύνη του συστήματος. Υπάρχει περιθώριο βελτίωσης της συνολικής λειτουργίας, όμως οι δυνατότητές του σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό.

Mercedes-Benz A-Class

Σε άλλο επίπεδο έχει αναβαθμιστεί η απτή ποιότητα, αφού τα περισσότερα πλαστικά είναι αφράτα, οι επενδύσεις έχουν κορυφαία υφή και συνολική αίσθηση είναι γρανιτένια. Άλμα έχει γίνει και σε τομείς όπως η ορατότητα, η πρακτικότητα και η ευρυχωρία. Οι κολόνες του αμαξώματος είναι πιο λεπτές, οι θήκες σαφώς περισσότερες και το πίσω κάθισμα ασύγκριτα πιο ευρύχωρο σε κάθε διάσταση.

Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει στα 370
lt (+29), τιμή που καλύπτει ακόμα και μια μικρή οικογένεια, ενώ έχει απόλυτα κανονικό σχήμα και 20 cm φαρδύτερο άνοιγμα από του προηγούμενου μοντέλου.

Απογείωση
Η σε βάθος πολυτελής υπόσταση της νέας
A-Class πλέον υποστηρίζεται και από κορυφαία κύλιση. Ο δείκτης NVH έχει απογειωθεί οπότε το συνολικό ραφινάρισμα εκπλήσσει θετικά. Πολλά από τα ηχομονωτικά υλικά έρχονται από τις μεγαλύτερες Mercedes-Benz, ενώ η κορυφαία αεροδυναμική (από 0,25 Cd) έχει εκτός των άλλων μειώσει τον αντίστοιχο θόρυβο κατά σχεδόν 30%.

Εξίσου καλά είναι και τα νέα για την άνεση, τουλάχιστον στα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε. Όλα τους είχαν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, μια επιλογή που ακυρώνει τον ημιάκαμπτο άξονα που έχουν στάνταρ οι Α 200 και 180
d. Σε αυτή την περίπτωση ή/και εάν διαθέτουν τροχούς 18 ή 19 ιντσών, όλες οι A-Class έχουν πίσω διάταξη τεσσάρων συνδέσμων, μεγάλο μέρος της οποίας είναι αλουμινένιο. Με αυτό το δεδομένο, το αυτοκίνητο σχεδόν αδιαφορεί για το ανάγλυφο του δρόμου και δε γίνεται κουραστικό ούτε καν στη ρύθμιση Sport.

Λόγω των πολύ αυστηρών ορίων ταχύτητας της Κροατίας καταφέραμε να ξεκλέψουμε μόνο λίγες στιγμές σβέλτης οδήγησης. Ωστόσο ήταν αρκετές για να αναδείξουν ότι το πλαίσιο δεν είναι πολύ διαδραστικό είναι όμως εντυπωσιακά ικανό. Το αμάξωμα δε γέρνει, η αλλαγή κατεύθυνσης είναι ζωηρά και η πρόσφυση άφθονη. Οι 163
PS με τα 25,5 kgm του ολοκαίνουργιου κινητήρα της Α 200, δε μπορούν να το δυσκολέψουν ούτε κατά διάνοια.

Ο Μ 282 των 1.332
cc που εξελίχθηκε από τη Mercedes-Benz και τη Renault, είναι κόμπακτ, ελαφρύς και πολιτισμένος οπότε σε κερδίζει αμέσως. Η κεφαλή του έχει σχήμα δέλτα για να είναι ελαφριά, τα τοιχώματα των κυλίνδρων και των εμβόλων είναι ειδικά κατεργασμένα για ελάχιστη τριβή, η συμπίεση στο 10,6:1 και η πίεση καυσίμου στα 250 bar.

Επιπλέον έχει ηλεκτρονικό έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης, σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων για οικονομία καθώς και φίλτρο μικροσωματιδίων. Τον δοκιμάσαμε σε συνδυασμό με το νέο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της
Getrag που σχεδιάστηκε για ελάχιστες απώλειες. Είναι υγρού τύπου και όπως τα περισσότερα σύγχρονα κιβώτια έχει πολύ μακριά κλιμάκωση, οπότε η επιτάχυνση αποκαλύπτεται μόνο εάν κοιτάξεις το κοντέρ. Αλλιώς, το γραμμικό κι ελαστικό τράβηγμα περνάνε απαρατήρητα.

Mercedes-Benz A-Class

Με εξαίρεση το πρόγραμμα
Sport η απόκριση δεν είναι σπουδαία. Ίσως για να σου θυμίζει ότι αυτό το μοτέρ εξελίχθηκε για να δίνει 0-100 km/h σε 8,0” και τελική 225 km/h, μα ο υπολογιστής ταξιδιού μετά από 150 km με κανονικό ρυθμό να δείχνει 7 lt/100 km.

Περίπου 1,5
lt/100 km πάνω από τον 1.500άρη ντίζελ (ΟΜ 608) της A 180 d δηλαδή, που είναι ουσιαστικά εκείνος που γνωρίζουμε από την προηγούμενη γενιά. Έχει όμως πολλές βελτιώσεις: Η γωνία των πτερυγίων της τουρμπίνας πλέον αλλάζει με ηλεκτρικό παλμό και όχι με υποπίεση, υπάρχει water intercooler, εξελιγμένη ηλεκτρονική διαχείριση, νέα αλουμινένια κεφαλή και 2.000 bar στο σύστημα ψεκασμού αντί για 1.600.

Το μπλοκ παραμένει από χυτοσίδηρο, είναι όμως ελαφρύτερο και πιο στιβαρό, συνδράμοντας σε τόσο πολιτισμένη λειτουργία ώστε σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση να ξεχνάς ότι οδηγείς ντίζελ.

Η ισχύς έφτασε τους 116
PS και τα 26,5 kgm, οπότε στη χαμηλομεσαία ταχύτητα η επιτάχυνση είναι ζωντανή. Το 7G-DCT κιβώτιο είναι το ίδιο με της προηγούμενης γενιάς, έχει όμως βελτιώσεις που το έκαναν πιο ομαλό στο ξεκίνημα. Και πάλι δεν είναι το πιο γρήγορο που υπάρχει στην αγορά, κάνει όμως γλυκές αλλαγές.

Απόλυτα ταιριαστές με την εικόνα της
A-Class δηλαδή, η οποία αυτή τη στιγμή αλλάζει τις ισορροπίες της κατηγορίας. Δεν είναι απλά φτιαγμένη χωρίς λάθη, αλλά επιπρόσθετα έχει ισχυρά premium χαρακτήρα σε τεχνολογία και ποιότητα, κορυφαία κύλιση καθώς και καμπίνα που ανάλογα με τον εξοπλισμό μπορεί να κοντράρει πολυτελή λιμουζίνα σε άνεση, πολυτέλεια και ασφάλεια.

Στη χώρα μας θα φτάσει τον Ιούνιο, αρχικά στις εκδόσεις
A 180 d, A 200 και Α 250, ξεκινώντας από τα € 32.338, €32.605 και €44.120 αντίστοιχα.

Τι λέει το
DRIVE
Με τη δυναμική πολυτέλειας και τεχνολογίας που έχει η νέα A-Class, είναι ξεκάθαρο ότι αλλάζει τα μέχρι σήμερα δεδομένα στα premium μικρά οικογενειακά. Ο νέος κινητήρας της A 200 κερδίζει τις εντυπώσεις.
Τιμή από €32.338 (
A 180 d), 32.605 (A 200)
Τεχνολογία 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 163 PS/5.500 rpm, 25,5 kgm/1.620 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 8,2 (8,0)”
Τελική ταχύτητα 225
km/h
Μέση κατανάλωση 5,8-6,3 (5,2-5,6) lt/100 km
Εκπομπές CO2133-144 (120-128) g/km
Διαστάσεις 4.419 x 1.796 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών 370 lt
Βάρος 1.355 (1.375) kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, σε παρένθεση για το αυτόματο κιβώτιο

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube