Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Polo GTI

Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Polo GTI

Το Polo GTI έχει πλέον δίλιτρο μοτέρ, άρα ένα ακόμη κοινό σημείο με το μεγαλύτερο αδερφό του, το Golf GTI.

Το κλισέ που θέλει το Volkswagen Polo GTI να προσπαθεί να μοιάσει στο αντίστοιχο Golf, αυτήν τη φορά μπορεί να ειπωθεί για έναν επιπλέον λόγο: Και το «μικρό» GTI φοράει πλέον δίλιτρο κινητήρα.

Δεν πρόκειται πάντως για το πρώτο δίλιτρο Polo παραγωγής, ούτε και για το ισχυρότερο που έχει φτιαχτεί ποτέ. Και οι δύο αυτοί άτυποι τίτλοι ανήκουν στο Polo R WRC δρόμου. Εκείνη την έκδοση περιορισμένης παραγωγής με τον 2.0 TSI προηγούμενης γενιάς (ΕΑ113) και ισχύ 220 PS, που είχε παρουσιαστεί το 2013, παράλληλα με τη συμμετοχή της Volkswagen στο WRC. Για το νέο Polo GTI προτιμήθηκε βέβαια ο σημερινός 2.0 TSI, με κωδικό ΕΑ888, στην πιο σύγχρονη εκδοχή του.

Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό, μεταβλητό βύθισμα στις βαλβίδες εισαγωγής, μπεκ καυσίμου μέσα στους θαλάμους καύσης αλλά και στους αυλούς, σχέση συμπίεσης 11;65:1 (αντί για 9,6:1) και αρχή λειτουργίας που αποτελεί εξέλιξη του κύκλου του Miller. Το θεωρητικό αποτέλεσμα όλων αυτών είναι κορυφαία απόδοση από τις χαμηλές στροφές, σε συνδυασμό με χαμηλότερη κατανάλωση. Στην πράξη, τα νούμερα εμφανίζονται βελτιωμένα σε σχέση με εκείνα του 1.8 TSI του προηγούμενου Polo GTI, όχι όμως με τεράστιες διαφορές.

Πιο συγκεκριμένα, η μέγιστη ροπή των 32,6 kgm είναι ακριβώς ίδια, με το φάσμα απόδοσής της να έχει διευρυνθεί ελάχιστα: Αντί για τις 1.450-4.200 rpm, τώρα εμφανίζεται στις 1.500-4.400 rpm. Η μέγιστη ισχύς είναι πιο κερδισμένη, αγγίζοντας πλέον τα στρογγυλά 200 PS (από 192), όμως η περιοχή απόδοσής της έχει μικρύνει. Το κατώφλι ανέβηκε από τις 4.300 rpm στις 4.400, ενώ το ταβάνι έπεσε από τις 6.200 rpm στις 6.000. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για πολύ ανταγωνιστικά νούμερα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MINI Cooper S JCW

Ένα στοιχείο που δεν πέρασε από το Golf GTI στον μικρότερο αδερφό του, είναι το νέο 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το Polo GTI εφοδιάζεται με το παλιότερο 6άρι DSG, ενώ σε λίγους μήνες θα ξεκινήσει η παραγωγή και της χειροκίνητης έκδοσης. Για το αυτόματο, η Volkswagen ανακοινώνει 0-100 km/h σε 6,7" και τελική 237 km/h -νούμερα ίδια με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.

Το αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα του νέου Polo GTI διαφοροποιείται διακριτικά από τις συμβατικές εκδόσεις χάρη στους προφυλακτήρες με τους μεγαλύτερους αεραγωγούς και το μαύρο φινίρισμα, αλλά και την αεροτομή οροφής. Στη μάσκα του υπάρχει η χαρακτηριστική κόκκινη ρίγα, η οποία εισβάλλει και στα φωτιστικά σώματα, ενώ το αμάξωμα μπορεί να είναι μαύρο, άσπρο, κόκκινο, γκρι ή μπλε.



Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνουν κυρίως τα σπορ καθίσματα με τη γνώριμη, καρό ταπετσαρία και τις κόκκινες ραφές, ενώ αντίστοιχα αναβαθμισμένος είναι και ο διάκοσμος. Για πρώτη φορά σε Polo διατίθεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display, με οθόνη 10,25”, με τις ενδείξεις του να διαμορφώνονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Κάθε στοιχείο έξτρα εξοπλισμού των υπόλοιπων Polo, όπως η πανοραμική ηλιοροφή ή το ηχοσύστημα Beats ισχύος 300 W, μπορεί να τοποθετηθεί και στο GTI, όπως και τα κορυφαία συστήματα ενεργητικής ασφάλειας της Volkswagen.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Golf GTI Performance DSG

Το Polo GTI στέκεται 1,5 cm πιο κοντά στο έδαφος, με ειδικά εξελιγμένα για την περίσταση ελατήρια και αμορτισέρ, και μια αντιστρεπτική ενσωματωμένη στον ημιάκαμπτο άξονα. Από εκεί και πέρα, ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει το πακέτο Sport Select. Αυτό μεταφράζεται σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δύο ρυθμίσεων (Normal και Sport), παχύτερη εμπρός αντιστρεπτική, ενισχυμένα ημίμπαρα και πιο στιβαρή στήριξη του ημιάκαμπτου. Οι στάνταρ ζάντες ντύνονται με λάστιχα 215/45R17, ενώ ως έξτρα διατίθενται 18άρες με 215/40. Όλα τα Polo GTI της παρουσίασης στη Μαγιόρκα διέθεταν φυσικά το Sport Select και τροχούς 18”.

Η Volkswagen μάλιστα είναι τόσο σίγουρη για το τελικό αποτέλεσμα, που έβαλε στο πρόγραμμα και οδήγηση στην πίστα του νησιού. Εκεί, διαπιστώνεις σε ιδανικές συνθήκες πόσο πιο «σοβαρή» κατασκευή είναι πλέον το κορυφαίο Polo. Εντυπωσιακότερο χαρακτηριστικό του είναι η απόκριση του πλαισίου και η σταθερότητα στις αλλαγές πορείας με υψηλή ταχύτητα. Με το πίσω μέρος να παραμένει ακλόνητο στις άτσαλες κινήσεις και την ανάρτηση να σβήνει κάθε ταλάντωση άμεσα, το Polo εμπνέει ασφάλεια, διατηρώντας τον αγχολυτικό χαρακτήρα του και σε αυτές τις συνθήκες. Ζορίζεται μόνο στην έξοδο των πιο κλειστών στροφών όπου, αν πατήσεις τέρμα το γκάζι από νωρίς, το XDS πασχίζει να φρενάρει τον αποφορτισμένο εσωτερικό τροχό, χωρίς να το καταφέρνει πάντα με απόλυτη επιτυχία -εφόσον βέβαια έχεις απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.



Στο δρόμο, με το Normal πρόγραμμα οδήγησης, δυσκολεύεσαι να αντιληφθείς ότι βρίσκεσαι στη σπορ έκδοση του Polo. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι κορυφαίες, παρά τις ζάντες 18”. Το DSG αλλάζει σχέσεις χαμηλά, ευνοώντας την οικονομία και την ησυχία. Αρκεί όμως η μετάβαση στο Sport πρόγραμμα, για να μεταφερθεί ο ήχος του κινητήρα στην καμπίνα και να σου θυμίσει τι οδηγείς. Τα αμορτισέρ σφίγγουν, όχι όμως σε δυσάρεστο βαθμό. Τουλάχιστον στους καλοστρωμένους δρόμους της Μαγιόρκας, αυτή θα μπορούσε να είναι η μοναδική τους ρύθμιση. Ο κινητήρας έχει περίσσεια ροπής από χαμηλά για να κινείσαι γρήγορα χωρίς προσπάθεια, χωρίς να ξεψυχάει ψηλά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport

Η ευκαιρία για πιο ζωηρή οδήγηση δίνεται με το στροφιλίκι που υπάρχει στη βορειοδυτική πλευρά του νησιού. Εκεί, το μόνο στοιχείο που απαιτεί συνήθεια είναι το κιβώτιο, αφού η 2η αποδεικνύεται αρκετά κοντή για κάποιες σχετικά κλειστές στροφές, οπότε το κιβώτιο αγνοεί την εντολή για κατέβασμα μέσω του αριστερού paddle, και μένεις με λίγο κρεμασμένη 3η. Λεπτομέρεια, που απλώς επιβεβαιώνει ότι για πραγματική σπορ χρήση, το χειροκίνητο θα παραμένει η καλύτερη επιλογή. Κατά τα άλλα, το Polo βρίσκεται εδώ σαφώς περισσότερο στο στοιχείο του απ’ ό,τι στην πίστα. Το τιμόνι συγκεντρώνει θετικά σχόλια για την πληροφόρηση, το βάρος και την ακρίβειά του. Η υποστροφή ποτέ δεν παίρνει μεγάλες διαστάσεις, και στις κλειστές στροφές η αποφόρτιση του εσωτερικού τροχού είναι λιγότερο έντονη απ’ ό,τι στην πίστα. Μπορείς να κινηθείς εντυπωσιακά γρήγορα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, πέρα από το να… παρακολουθείς το κοντέρ.

Κάθε GTI της Volkswagen συνδυάζει τις επιδόσεις και το σπορ χαρακτήρα με χρηστικότητα που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις συμβατικές εκδόσεις του ίδιου μοντέλου. Και το νέο Polo GTI είναι άλλη μια τέτοια περίπτωση. Είναι εξίσου «Polo», δηλαδή ένα άνετο, ευρύχωρο και καλοεξοπλισμένο αυτοκίνητο που ενδείκνυται για καθημερινή χρήση. Και άλλο τόσο «GTI», δηλαδή ένα μοντέλο με εξαιρετικές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά αποτελεσματική αλλά και ευχάριστη. Με τιμή που αναμένεται να ξεκινά από τις €21.500 για το χειροκίνητο, φαίνεται και λογικά τιμολογημένο. Μένει να δούμε αν και πόσο θα εμποδιστεί η εμπορική πορεία του στη χώρα μας από τον κυβισμό των δύο λίτρων.


Τι λέει το DRIVE
Το νέο Polo GTI είναι πιο πολιτισμένο, αλλά και πιο γρήγορο, πιο άνετο αλλά και πιο ενδιαφέρον οδηγικά, σαν συνταγή που βελτιώνεται σε κάθε νέα εκτέλεση.
Τιμή Από €21.500 (χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και πολλαπλός ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα, τούρμπο, 200 PS/4.400-6.000 rpm, 32,6 kgm/1.500-4.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7”
Τελική ταχύτητα 237 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.461 mm
Χώρος αποσκευών 351 lt
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube