Δοκιμάζουμε το νέο Toyota CH-R

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota CH-R

Με ακόμα πιο ριζοσπαστική σχεδίαση, αναβαθμισμένες τεχνολογίες και πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα, το νέο Toyota CH-R φιλοδοξεί να αλλάξει για ακόμα μια φορά τον χάρτη των C-SUV.

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Toyota CH-R το 2016, δύσκολα μπορούσες να χωνέψεις ότι ένα αυτοκίνητο με τόσο ριζοσπαστική εμφάνιση πήρε το πράσινο φως να φορέσει τα σήματα της ιαπωνικής φίρμας και να πάρει τον δρόμο για τις αγορές. 

Εκ του αποτελέσματος ήταν ένα στοίχημα που κερδήθηκε από την Toyota, η οποία μόνο στην ελληνική αγορά, διέθεσε περισσότερα από 14.000 CH-R στα περίπου επτά χρόνια κυκλοφορίας του.

Ο ιαπωνικός κολοσσός δεν επένδυσε μόνο στην εμφάνιση της δεύτερης γενιάς του Toyota C-HR. Προσέθεσε στην γκάμα του ένα καθολικά αναβαθμισμένο και πιο σύγχρονο μοντέλο

Σχεδιάζοντας τη δεύτερη γενιά του SUV της, η Toyota όχι μόνο δεν είχε κανέναν λόγο να αλλάξει τη πετυχημένη συνταγή της αλλά «κλείδωσε» για περίπου 3,5 χρόνια μια σχεδιαστική ομάδα στο R&D των Βρυξελλών με μια πολύ σαφή εντολή: Να φτιάξουν ένα… concept car για τον δρόμο! Και το αποτέλεσμα που μας σερβίρει είναι ένα ακόμα πιο τολμηρό αυτοκίνητο σε επίπεδο ντιζάιν, με ακόμα πιο αιχμηρές γραμμές και κάποιες ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όπως οι χειρολαβές που κρύβονται στο αμάξωμα δημιουργώντας μια λεία επιφάνεια στις πόρτες. Στοιχείο που συναντιέται για πρώτη φορά σε mainstream μοντέλο της Toyota.

Από κοντά, το νέο CH-R δείχνει ακόμα πιο κόμπακτ παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν μεταβληθεί σημαντικά. Έχει χάσει περίπου τρεις πόντους σε μήκος και κάτι λιγότερο από ένα πόντο σε ύψος συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Έχει φαρδύνει όμως κατά 3,7 cm και, σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα μετατρόχια, τους μικρότερους προβόλους εμπρός πίσω και την πιο κουπέ κατάληξη της οροφής, δείχνει ακόμα πιο μυώδες και κόμπακτ. Όπως αντιλαμβάνεστε, στόχος της Toyota ήταν να κατασκευάσει ένα SUV που θα κάνει stand out σε κάθε του εμφάνιση και το πέτυχε σε μεγάλο βαθμό.

Toyota CH-R

Έμφαση στην εικόνα
Αυτό που δεν έχει αλλάξει από το παρελθόν είναι οι μικρές γυάλινες επιφάνειες που, σε συνδυασμό με τα σκουρόχρωμα υλικά, σημαίνει ότι η καμπίνα παραμένει λίγο… κλειστοφοβική. Με λίγο βελτιωμένους όμως χώρους, κυρίως όσον αφορά τον αέρα πάνω από κεφάλι των πίσω επιβατών. Αυτή τη φορά τουλάχιστον, το Toyota C-HR θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά και με πανοραμική γυάλινη οροφή. Η οποία όχι μόνο δίνει ένα πιο ευήλιο αποτέλεσμα, αλλά απελευθερώνει άλλους τρεις πόντους αέρα στο εσωτερικό ύψος της καμπίνας.

Αφήνοντας στην άκρη τα χωροταξικά, το εσωτερικό του νέου Toyota C-HR είναι πλήρως αναβαθμισμένο με οδηγοκεντρική σχεδίαση και πιο premium προσανατολισμό τόσο σε επίπεδο υλικών όσο και λειτουργιών. Μεγάλο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό, με τη συναρμογή των πλαστικών να είναι πολύ προσεγμένη ακόμα και στα χαμηλότερα σημεία της καμπίνας. Το τιμόνι με τη σειρά του είναι ντυμένο με vegan δέρμα, ενώ βιώσιμες και συγκεκριμένα από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, είναι και οι επενδύσεις των καθισμάτων. 

Πέρα από τα καλύτερα υλικά, η πιο premium εικόνα της καμπίνας αναδεικνύεται από το νέο ambient φωτισμό που προσφέρει 64 διαφορετικές αποχρώσεις. Και μπορεί να ρυθμιστεί να αλλάζει αυτόματα τον φωτισμό της καμπίνας ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία ή την ώρα της ημέρας. Ξεκινώντας με πιο κρύα χρώματα το πρωί και περνώντας σε πιο ζεστά όταν το φως της ημέρας αρχίζει να πέφτει.

Το ψηφιακό upgrade ξεκινά με τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" που είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση. Και ολοκληρώνεται με την οθόνη αφής του infotainment Smart Connect στο κέντρο του ταμπλό που ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού έρχεται με διαγώνιο 8" ή 12,3". Μαζί και πλήθος συνδεδεμένων και απομακρυσμένων υπηρεσιών, όπως το σύστημα πλοήγησης Cloud και η δυνατότητα αναβαθμίσεων over-the-air. Αναβαθμισμένο είναι και σουίτα μπουκέτο ασφάλειας Toyota Safety Sense, με μια ντουζίνα νέων ή βελτιωμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Toyota CH-R

Φουλ του υβριδικού
Περνώντας στα συστήματα κίνησης οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η δεύτερη γενιά του C-HR είναι διαθέσιμη αποκλειστικά σε δυο υβριδικές (HEV) εκδόσεις και μια επαναφορτιζόμενη υβριδική (PHEV) που θα είναι διαθέσιμη από τον ερχόμενο Φεβρουάριο που θα μπει στην παραγωγή. 

Τον ρόλο της εισαγωγικής έκδοσης στην γκάμα αναλαμβάνει η έκδοση των 140 ίππων. Ισχύς που προκύπτει συνδυαστικά από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,8 lt που αποδίδει 98 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα 94 PS. Η ενέργεια προέρχεται από νέες ελαφρύτερες και πιο αποδοτικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, με τη ροπή να φθάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός επίσης αναβαθμισμένου κιβωτίου e-CVT .

Ακολουθεί ένας εφάμιλλης φιλοσοφίας υβριδικό σύστημα με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 152 PS που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ 111 PS για να προσφέρουν συνδυαστικά 197 ίππους. Με τη ροπή να περνά στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς με τη βοήθεια ενός ακόμα ηλεκτρικού μοτέρ ισχύος 41 PS στον πίσω άξονα, το οποίο συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέσω του βελτιωμένου συστήματος τετρακίνησης AWD-i της Toyota. 

Η έκδοση PHEV που θα ακολουθήσει θα χρησιμοποιεί το σύστημα κίνησης που γνωρίσαμε στο νέο Prius και θα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 66 km, σύμφωνα με τις μετρήσεις του εργοστασίου βάσει του πρωτοκόλλου WLTP .

Η επαναφορτιζόμενη έκδοση δεν μπορούσε να είναι παρούσα στην -πολύ ήρεμη αυτή την εποχή- Ibiza της Ισπανίας, όπου πραγματοποιήθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου. Mας δόθηκε όμως η ευκαιρία να έχουμε μια πρώτη επαφή τόσο με τη βασική έκδοση των 140 PS όσο και με τη δίλιτρη τετρακίνητη στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GR Sport.

Η πρώτη είναι αναμφίβολα αυτή που θα αποσπάσει και το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην ελληνική αγορά και όχι άδικα. Με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,9", προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το υβριδικό σύστημα να αποδόδει γραμμικά την ισχύ του, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει: Custom, Normal, Eco και Sport. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω συνεχίζει στο μοτίβο του απερχόμενου μοντέλου, η οδική συμπεριφορά του οποίου είχε βελτιωθεί αισθητά ύστερα από την ανανέωση που είχε δεχθεί στο μέσον της ζωής του. 

Toyota CH-R

Στην πράξη, το νέο Toyota C-HR παραμένει πολύ άμεσο στις αντιδράσεις, στρίβει με μεγάλη αυτοπεποίθηση και μικρή κλίση στις στροφές, χωρίς παράλληλα να είναι δυσάρεστο όταν καλείται να αντιμετωπίσει τις κακουχίες των δρόμων. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, αν και όταν επιλέγεις το προφίλ οδήγησης Sport βαραίνει αχρείαστα. 

Όσον αφορά τον θόρυβο από το κιβώτιο, έχει μειωθεί κι άλλο και πλέον γίνεται αισθητός μόνο στις πολύ έντονες επιταχύνσεις. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα από τα μηχανικά μέρη ή την κύλιση είναι ελάχιστοι.

Στο τελευταίο βοηθά και η δυνατότητα να κινείται για περισσότερη ώρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, γεγονός που αποτυπώνεται και στην κατανάλωση. Η οποία μπορεί εύκολα να κρατηθεί κάτω από τα 5 lt/100 km, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη γνωριμία μας μαζί του.

Το ισχυρότερο δίλιτρο Toyota C-HR με το AWD-i προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις -τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 7,9’’, επιβαρύνοντας τη μέση κατανάλωση για περίπου 1,0 lt/100 km. Αλλά και ακόμα καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά. Όχι μόνο λόγω της άμεσης  τετρακίνησης, αλλά διότι στις εκδόσεις GR Sport η ανάρτηση συνδυάζεται με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD που παρέχουν ακόμα καλύτερο κράτημα και ποιοτικότερη απόσβεση τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλότερες ταχύτητες. 

Toyota CH-R

Συμπερασματικά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ανεξάρτητα από την πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις, ο ιαπωνικός κολοσσός δεν επένδυσε μόνο στην εμφάνιση της δεύτερης γενιάς του Toyota C-HR. Προσέθεσε στην γκάμα του ένα καθολικά αναβαθμισμένο και πιο σύγχρονο μοντέλο που το μόνο πεδίο στο οποίο υστερεί είναι οι χώροι. Για όσους θέτουν σε προτεραιότητα αυτούς τους τελευταίους, η Toyota επισημαίνει ότι διαθέτει στην γκάμα των C-SUV και την Corolla Cross

Για όσους από την άλλη θέλουν να ξεχωρίζουν, το Toyota C-HR είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές που ξεκινούν από τις €29.300 για το 1.8 και τις €35.270 για τις δίλιτρες εκδόσεις.

Toyota CH-R 1.8 Hybrid

Τι λέει το DRIVEΣτη δεύτερη γενιά, το Toyota C-HR θέλει να γίνει icon σε επίπεδο εμφάνισης, χωρίς όμως να παραμελεί όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που το έχρισαν best-seller. Τουναντίον, έρχεται ακόμα πιο ποιοτικό, με πιο αποδοτικά υβριδικά συστήματα και υψηλότερη τεχνολογία για να ξαναβάλει τον ανταγωνισμό σε σκέψεις. Τόσο με τα συνολικά χαρίσματα όσο και με την τιμή του.
  
Τιμή Από €29.300 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 98 PS/5.200 rpm, 142 Nm/3.600 rpm, ηλεκτροκινητήρας 94 PS, 185 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 4,08 Ah, κίνηση εμπρός, κιβώτιο e-CVT
Συνδυαστική απόδοση140 PS
Διαστάσεις 4.362 x 1.832 x 1.558 mm
Πορτμπαγκάζ 388 lt
Βάρος 1.430 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h 9,9" 
Τελική ταχύτητα175 km/h
Κατανάλωση  4,8 lt/100 km*
Εκπομπές CO2105 g/km
Τιμές κατασκευαστή, *Μετρήση DRIVE
Φωτογραφίες Γιάννης Κουσκούτης, Toyota

 


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube