Δοκιμάζουμε το νέο Opel Zafira Life

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Zafira Life

Αλλαγή πλεύσης για το Zafira που γίνεται 9θέσιο και ανήκει πλέον στην κατηγορία D-MPV.

Την έδρα της, στο Rüsselsheim της Γερμανίας, επέλεξε η Opel για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση της τέταρτης γενιάς του Zafira με το πρόθεμα Life. Μοντέλο που αλλάζει κατηγορία, ακολουθώντας τις προσταγές των καιρών.

Αλλαγή πλεύσης
Το όνομα «Zafira» είναι ένα δυνατό χαρτί στην αγορά, καθώς οι τρεις γενιές του έχουν σημειώσει συνολικές πωλήσεις 2,7 εκατ. αυτοκινήτων μέσα σε 20 χρόνια εμπορικής πορείας. Τα τελευταία χρόνια όμως, η κατηγορία των MPV δέχθηκε ισχυρό πλήγμα, με ποσοστιαία μείωση των πωλήσεων 59% μεταξύ 2014 και 2019, λόγω της στροφής του αγοραστικού κοινού προς τα SUV.

Παρόλα αυτά υπάρχει ακόμα ελπίδα για όσους θέλουν ένα ταξιδιάρικο οικογενειακό όχημα, με πρακτικές λύσεις και άπλετους χώρους, καθώς η αυτή η κατηγορία των MPV έχει αναπτυχθεί κατά +54% μέσα στο ίδιο διάστημα, προσελκύοντας όλο και περισσότερους εκπροσώπους.

Υπό αυτό το κλίμα, το νέο Opel Zafira Life ανήκει πλέον στα D-Segment MPV και μοιράζεται το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη με τα Citroën SpaceTourer, Peugeot Traveller και Toyota Pro Ace.

Opel Zafira Life
Εξωτερικά, τα στοιχεία που διαφοροποιούν το μοντέλο της Opel από τα αδερφάκια του εντοπίζονται στη νέα γρίλια με το σήμα της Opel, τα φανάρια που την πλαισιώνουν και σε μικρές λεπτομέρειες στον προφυλακτήρα, δημιουργώντας αισθητική συγγένεια με την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας.

Το επιβατικό MPV είναι διαθέσιμο σε τρία διαφορετικά μήκη αμαξώματος (4,60 m, 4.95 m και 5,30 m) με κοινό ύψος (1,90m), όπως άλλωστε και το επαγγελματικό Vivaro. Η μικρότερη έκδοση είναι κατά -10cm κοντύτερη από το σημερινό Zafira ενώ η μεγαλύτερη είναι +65cm μακρύτερη, δίνοντας αρκετές επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή σε συνδυασμό με το μικρότερο Opel Combo Life.

Opel Zafira
Ευρύχωρη 9θέσια καμπίνα
Στο εσωτερικό, για πρώτη φορά σε Zafira, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς έως και εννέα επιβατών σε τρεις σειρές καθισμάτων. Επιπλέον υπάρχει και η έκδοση «Lounge» με έξι ανεξάρτητα δερμάτινα καθίσματα τοποθετημένα αντικριστά, πτυσσόμενο τραπεζάκι, πρίζα 230 Volt, διπλή ηλιοροφή και επιπλέον αεραγωγούς για τον κλιματισμό.

Έτσι, το πίσω μέρος της καμπίνας διαμορφώνεται σε ένα φιλόξενο περιβάλλον για εργασία, ξεκούραση και αναψυχή κατά τη διάρκεια των ταξιδιών. Μοναδικό παράπονο, η απουσία θυρών USB για τους πίσω επιβάτες.

Οι μεγάλες συρόμενες πόρτες και στις δύο πλευρές του οχήματος διευκολύνουν την πρόσβαση, ενώ προαιρετικά ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού ή με την κίνηση του ποδιού. Το πίσω τζάμι ανοίγει ανεξάρτητα από την πίσω πόρτα, δίνοντας γρήγορη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ο οποίος στη μακρύτερη έκδοση με την αφαίρεση των καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 4.900 λίτρα (!).

Opel Zafira Life
Τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό του Zafira Life προδίδουν τη συγγένεια του μοντέλου με το επαγγελματικό Vivaro, όπως και η σχεδίαση η οποία θα μπορούσε να είναι πιο ενδιαφέρουσα. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκουμε μια σχετικά μικρή οθόνη αφής 7", με το γνωστό σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Opel που περιλαμβάνει και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης ενώ προαιρετικά διατίθεται έγχρωμο head-up display. Στις πλουσιότερες εκδόσεις τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με θέρμανση και λειτουργία μασάζ, η οποία θα φανεί χρήσιμη σε πολύωρη οδήγηση.

Πολύ πρακτικές είναι και οι πολυάριθμες θήκες για μικροαντικείμενα στο ταμπλό και στις πόρτες που αποτελούν απαραίτητο στοιχείο για την κατηγορία των MPV.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας σε γραφικά χωριά κοντά στον ποταμό Ρήνο βρεθήκαμε σε ένα φανάρι δίπλα από το προηγούμενο Opel Zafira τρίτης γενιάς. Η αναπόφευκτη σύγκριση, αποκάλυψε τη μεγάλη διαφορά στο ύψος της θέσης οδήγησης των δύο μοντέλων με τη θέα στο Zafira LIfe να παραπέμπει σε SUV.

Opel Zafira Life
Άνετο και ευκολοδήγητο
To Opel Zafira Life βασίζεται σε μια μακρύτερη έκδοση της πλατφόρμας EMP2, με αποτέλεσμα η οδική συμπεριφορά του να μη μοιάζει με επαγγελματικού οχήματος. Η ανάρτηση είναι πολύ άνετη, ενώ καλή δουλειά έχει γίνει και στο κομμάτι της ηχομόνωσης, βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία ταξιδιού. Σε πιο κλειστούς δρόμους, ο μεγάλος όγκος του MPV και το μακρύ μεταξόνιο γίνονται αισθητά, όπως και η κλίση στις στροφές. Όμως το τιμόνι είναι ελαφρύ διευκολύνοντας τις μανούβρες, με την Opel να κάνει λόγο για κύκλο στροφής 11,3 m-στην έκδοση με το κοντό μεταξόνιο.

Για καλύτερη πρόσφυση σε κάθε επιφάνεια το όχημα εξοπλίζεται με το γνωστό σύστημα IntelliGrip της Opel. Από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης έχουμε προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, τυφλού σημείου, αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, υποβοήθηση παρκαρίσματος, ενεργό cruise control, αυτόματα φώτα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού και έγχρωμο head-up display.

Opel Zafira Life
Στην ισχυρότερη έκδοση που οδηγήσαμε, ο δίλιτρος τουρμποντίζελ των 180 PS με ροπή 400 Nm κινούσε αξιοπρεπώς το βαρύ αμάξωμα σε συνεργασία με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με τεχνολογία QuickShift και χειριστήρια αλλαγής πίσω από το τιμόνι. Ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και σε έκδοση 150 PS, ενώ υπάρχει και ο μικρότερος ντίζελ 1,5 λίτρων σε εκδόσεις 102 PS και 120 PS. Τέλος, μέσα στο 2021, αναμένουμε και την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Zafira Life με την οποία συνεχίζεται ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Opel.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και εκτός δρόμου την πιο περιπετειώδη έκδοση του Zafira Life, με ανυψωμένη ανάρτηση και σύστημα τετρακίνησης της Dangel. Παρά το μακρύ μεταξόνιο κατάφερνε να αντεπεξέλθει με σχετική άνεση στις απαιτητικές δοκιμασίες της ειδικά διαμορφωμένης πίστας – που βέβαια είχαν επιλεγεί για να ταιριάζουν στις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Opel Zafira Life 4X4
Τι λέει το DRIVE
Το νέο Zafira Life είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους έχουν μεγάλες μεταφορικές ανάγκες, καθώς ελάχιστα μοντέλα στην αγορά μπορούν να ανταγωνιστούν τους χώρους που προσφέρει. Παράλληλα δεν υστερεί σε οδική συμπεριφορά, άνεση και τεχνολογία σε σύγκριση με τα πολυμορφικά.
Τιμή Από €34.660 (στη Γερμανία για τη βασική έκδοση με το κοντό μεταξόνιο)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ισχύς 177 PS/3.750 rpm, ροπή 400 Nm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8-5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2151-143 gr/km
Διαστάσεις 5.300 x 1.920 x 1.900 mm (Large)
Βάρος 1.845 kg (Large)
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube