Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi L200

Με ουσιαστικές αναβαθμίσεις σχεδόν σε κάθε τομέα, η έκτη γενιά του L200 συνδυάζει το σκληροτράχηλο με τεχνολογικά προηγμένο.

Το L200 είναι το δεύτερο πιο σημαντικό μοντέλο για τη Mitsubishi -μετά το Outlander PHEV, συγκεντρώνοντας το 15% των πωλήσεων σε παγκόσμια κλίμακα. Άρα δεν είναι καθόλου περίεργο που οι Ιάπωνες επένδυσαν σοβαρά για να το εξελίξουν. Καθότι λοιπόν είναι 51% αναβαθμισμένο σε σχέση με το προηγούμενο, χαρακτηρίζεται ως νέα γενιά και όχι μια ανανέωση της πέμπτης.

Φρέσκια εικόνα
Σύμφωνα με τη Mitsubishi το πλαίσιο είναι ενισχυμένο, ενώ το μήκος δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά. Στην έκδοση Double Cab αγγίζει τα 5.305 mm, εκ των οποίων το ένα τρίτο αντιστοιχεί στην καρότσα που έχει μέγιστο μήκος 1,52 m, μέγιστο πλάτος 1,82 m και ύψος 475 mm. Το ακριβές ωφέλιμο φορτίο δεν ανακοινώνεται, ωστόσο το ρυμουλκούμενο με φρένα μπορεί να ζυγίζει έως και 3,1 τόνους. Το βάρος του ίδιου του L200 κυμαίνεται μεταξύ 1.935 και 2.035 kg ανάλογα με την έκδοση και έχει μειωθεί ελάχιστα.

Mitsubishi L200

Οι αισθητικές αλλαγές επικεντρώνονται στο εμπρός μέρος, με νέα μάσκα, φώτα και προφυλακτήρα, στο πρότυπο της νέας σχεδιαστικής λογικής «Rock Solid». Το καπό είναι τοποθετημένο 40 mm πιο ψηλά για να το βλέπεις καλύτερα και η γρίλια πιο στενή. Η γωνία προσέγγισης των 30ο δεν έχει αλλάξει, ούτε εκείνες της ράμπας (22ο) ή της αποχώρησης (24ο). Πίσω οι διαφοροποιήσεις περιλαμβάνουν μόνο τα φώτα και τη χειρολαβή για το άνοιγμα της πίσω πόρτας, οπότε εύκολα θα περάσουν απαρατήρητες.

Στην καμπίνα χρησιμοποιούνται μαλακές επενδύσεις σε περισσότερα σημεία για την αναβάθμιση της απτής ποιότητας, ενώ υπάρχουν νέες οθόνες στο ταμπλό και τον πίνακα οργάνων. Οι αποθηκευτικοί χώροι παραμένουν επαρκείς ενώ πλέον υπάρχουν θύρες USB και για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν άνετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους.

Κεντρικοί άξονες
Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι ο νέος κινητήρας, με χωρητικότητα 2,2 lt. Παραμένει 4κύλινδρος και σε σχέση με τον προηγούμενο των 2,4 lt έχει μικρότερη διαδρομή, ελαφρύτερα κινούμενα μέρη και εστίαση στην ελαχιστοποίηση των τριβών και σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης καυσαερίων SCR άρα και δοχείο AdBlue.

Δεν έχει το σύστημα ελέγχου των βαλβίδων MIVEC, έχει όμως VGT τουρμπίνα με αναβαθμισμένο σύστημα ελέγχου και μια μόνο έκδοση ισχύος με 150 PS στις 3.500 rpm και 400 Nm μεταξύ 1.750 και 2.250 rpm. Δηλαδή ελάχιστα χαμηλότερη ισχύ και λίγη παραπάνω ροπή από την Standard Power έκδοση του 2.4, ώστε να καταφέρνει καλύτερα απέναντι στο ωφέλιμο φορτίο του ενός τόνου.

Το βαθύ πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από κάποια υστέρηση, ωστόσο η λειτουργία είναι πολιτισμένη και αθόρυβη, με βέλτιστο εύρος λειτουργίας μεταξύ 2.000 rpm και 3.700 rpm. Είναι αξιοσημείωτα οικονομικός, αφού στα περίπου 200 km που κάναμε στην Ισπανία σε μικτό πεδίο (από αυτοκινητόδρομο έως εκτός δρόμου το trip computer έδειξε 9,5 lt/100 km. Μόλις μάθεις να εκμεταλλεύεσαι το σωστό φάσμα, βρίσκεις το απαραίτητο τράβηγμα για να ταξιδεύεις ανθρώπινα και να κουβαλάς με ασφάλεια, τόσο με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει κάπως σκληρό κούμπωμα, όσο και -ακόμα περισσότερο- με το νέο αυτόματο 6άρι που. Οι αλλαγές του δεν είναι πολύ γρήγορες μα είναι ομαλές και το συνολικό πάντρεμα με τον κινητήρα πολύ ταιριαστό. Υπάρχει δε και χειροκίνητη λειτουργία που διευκολύνει πολύ στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Mitsubishi L200

Ανεξάρτητα από το κιβώτιο, όλα τα L200 έχουν κοντές σχέσεις μετάδοσης, καθώς και το καλύτερο σύστημα τετρακίνησης που υπάρχει σε pick-up. Η Super Select 4WD-II δεν έχει ουσιαστικές αλλαγές στο hardware, έχει όμως αναβαθμισμένο software. Το κεντρικό διαφορικό παραμένει, κάτι που σημαίνει ότι εκτός από πισωκίνητο το L200 μπορεί να είναι και μόνιμα τετρακίνητο (με κατανομή ροπής 40% εμπρός, 60% πίσω) σε άσφαλτο και χώμα, με την επιπλέον πρόσφυση και ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται.

Το κεντρικό διαφορικό μπορεί να κλειδώσει, ενώ όσα αυτοκίνητα πουληθούν στην Ελλάδα θα έχουν στάνταρ και ηλεκτρομαγνητικό κλείδωμα στο πίσω διαφορικό. Αυτό που έχει προστεθεί είναι το Hill Descent Control για τις απότομες κατηφόρες καθώς και τα προγράμματα Gravel, Mud/Snow, Sand και Rock που βελτιστοποιούν την απόδοση όλων των υποσυστημάτων για το εκάστοτε τερέν. Οπότε το L200 που απέχει 20,5 cm από το έδαφος μπορεί και πάλι να σκαρφαλώσει παντού, μόνο που τώρα απαιτεί λιγότερη προσπάθεια από τον οδηγό. Ευκολία εξασφαλίζει και το σύστημα Multi-around Monitor, που με τέσσερις κάμερες προβάλλει τον περιβάλλοντα χώρο για να βλέπεις πάντα με ακρίβεια πού πηγαίνεις.

Στο πνεύμα της εποχής
Επιπρόσθετα υπάρχει αναβαθμισμένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού με αυτόματο φρενάρισμα, έλεγχο τυφλών σημείων και Rear Crossing Alert, τα οποία σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη ανάρτηση υπόσχονται συνολικά πιο άνετη οδήγηση. Τα διπλά ψαλίδια εμπρός και ο πίσω άκαμπτος άξονας με φύλλα σούστας σε όλες τις εκδόσεις παραμένουν.

Mitsubishi L200

Ωστόσο τα εμπρός αμορτισέρ είναι πιο χοντρά και τα ελατήρια νέα, ενώ πίσω έχει προστεθεί ένα σουστόφυλλο και έχει αλλάξει η δύναμη απόσβεσης των αμορτισέρ. Η πρώτη μας εντύπωση επιβεβαιώνει πως χωρίς φορτίο η ανάρτηση λειτουργεί λίγο καλύτερα, ωστόσο είναι καλύτερα να το οδηγήσουμε στη χώρα μας για πιο ασφαλή συμπεράσματα.
Είναι κάτι που δεν θα αργήσει και πολύ, αφού οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές Οκτώβρη, με τιμές που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο L200 εξακολουθεί να έχει την καλύτερη τετρακίνηση της κατηγορίας, όντας παράλληλα αναβαθμισμένο σε κάθε τομέα. Ο νέος κινητήρας των 150 PS φαίνεται απλώς επαρκής μα είναι ήδη σύμφωνος με τα νέα δεδομένα ρύπων.
Τιμή Από €25.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 2.268 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500 rpm, 400 Nm/1.750-2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση πίσω/κατ’ επιλογή τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό και βοηθητικό κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h Δεν ανακοινώνεται
Τελική ταχύτητα 171-174 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 231 g/km
Διαστάσεις αμαξώματος 5.305 x 1.815 x 1.780 mm
Διαστάσεις καρότσας 1.520 x 1.815 mm x 475 mm
Βάρος 1.970-2.035 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή