Δοκιμάζουμε το νέο Kia Ceed

Δοκιμάζουμε το νέο Kia Ceed

Η τρίτη γενιά του μικρού οικογενειακού της Kia, είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο με βλέψεις για την κορυφή της κατηγορίας.

Με το Cee’d, η Kia αποτίναξε σταδιακά αλλά εμφατικά τη σφραγίδα μιας εταιρείας χαμηλού κόστους.

Με το Picanto είχε ήδη δείξει τις δυνατότητές της, όμως η επιτυχία της στο πεδίο των μικρών οικογενειακών σταδιακά ξεκίνησε να αλλάζει τη συνείδηση του κοινού. Από τότε βέβαια έχουν περάσει περισσότερα από 10 χρόνια και η τρίτη γενιά του μοντέλου μόλις παρουσιάστηκε, με αλλαγή ακόμα και στο όνομα. Πλέον δεν έχει απόστροφο και ονομάζεται Ceed.

Εντελώς νέο
Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Κ2. Είναι 30% πιο άκαμπτη σε σχέση με του τρέχοντος μοντέλου και ζυγίζει 23 kg λιγότερο, χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής. Σχεδιαστικά, μοιάζει ως μια φυσική εξέλιξη του σημερινού μοντέλου, ακολουθώντας με συνέπεια την εταιρική ταυτότητα της Kia, σε μια σαφώς πιο δυναμική και κομψή υλοποίηση. Όσο υποκειμενικό θέμα κι εάν είναι η εμφάνιση, είναι απίθανο να μη σου αρέσει το νέο Ceed.

Το συνολικό μήκος δεν έχει αλλάξει, παραμένοντας στα 4.310 mm. Ωστόσο το πλάτος έχει μεγαλώσει κατά 2 cm τη στιγμή που το ύψος μειώθηκε άλλο τόσο. Στο μεταξόνιο των 2.650 mm επίσης δεν υπάρχει διαφορά, όμως ο εμπρός πρόβολος έχει μικρύνει και ο πίσω μεγαλώσει. Έτσι στο πίσω κάθισμα ο χώρος πρακτικά παραμένει κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ ταυτόχρονα ο χώρος αποσκευών άγγιξε τα 395 lt.

Έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα φόρτωσης, σε συνδυασμό με πολύ χαμηλό κατώφλι. Πιο χαμηλή είναι και η θέση οδήγησης, που αποτελεί ένα πολύ ευπρόσδεκτο χαρακτηριστικό μιας πολύ προσεγμένης καμπίνας, ξεκάθαρα εστιασμένης στον οδηγό. Η σχεδίασή της έχει ωριμότητα και αυτοπεποίθηση, χωρίς να νοιώθει την ανάγκη να εντυπωσιάσει σε εικόνα. Προτιμά να το κάνει με την ουσία, δηλαδή με μαλακά πλαστικά υλικών και μεγάλη προσοχή στο φινίρισμα και τη συναρμολόγηση. Η μεγάλη οθόνη αφής στο μέσο του ταμπλό έχει εύκολο χειρισμό και περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίας συνδεσιμότητας που θα ζητήσει κανείς.

Συνολική αναβάθμιση
Υψηλή τεχνολογία απαντάται και στα μηχανικά μέρη συνολικά. Από το πλαίσιο και την ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (σε όλες τις εκδόσεις), έως τους κινητήρες και τα κιβώτια. Η γκάμα περιλαμβάνει προς το παρόν τον μικρό 3κύλινδρο 1.0 T-GDI των 120 PS, τον 1.4 T-GDI των 140, καθώς και έναν ολοκαίνουργιο, αλουμινένιο ντίζελ 1.6 σε εκδόσεις με 116 ή 136 PS. Το κιβώτιο μπορεί σε κάθε περίπτωση να είναι χειροκίνητο 6άρι ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.

Στο δρόμο το νέο Ceed χαρακτηρίζεται από την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης που προκύπτει κυρίως από την πιο αποτελεσματική ηχομόνωση του θορύβου από τους τροχούς. Έτσι είναι συνολικά πιο αθόρυβο και πολιτισμένο, και κυρίως αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά στον πιο ανοιχτό δρόμο. Η στιβαρή και αποτελεσματική απόσβεση των ανωμαλιών είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό, παρότι η ρύθμιση είναι ξεκάθαρα σφιχτή.

Ταυτόχρονα, η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά και η ρύθμιση της ανάρτησης ακολουθεί άλλη λογική: Τα εμπρός ελατήρια είναι 40% πιο σκληρά και η αντιστρεπτική έχει μαλακώσει κατά 22%, ενώ πίσω οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 10 και 14%. Έτσι, καταλαβαίνεις αμέσως ότι το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί από ανθρώπους που χαίρονται την οδήγηση. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι πάντα απόλυτος, η κλίση μικρή και το περιθώριο πρόσφυσης πολύ υψηλό.

Πάντα το εμπρός μέρος θα ανοίξει πρώτο την τροχιά του, ενώ το πίσω παραμένει πιστό στην πορεία του. Η αντοχή στην υποστροφή είναι σαφώς περισσότερη, ενώ το τιμόνι είναι 17% πιο γρήγορο κι έχει σωστό βάρος ώστε ούτε να κουράζει ούτε να είναι ενοχλητικά ελαφρύ. Έχει μάλιστα και σωστή, φυσική αίσθηση, κάτι για το οποίο οι μηχανικοί προσπάθησαν πολύ.

Οδηγήσαμε περισσότερο την έκδοση των 120 PS, με τον 3κύλινδρο T-GDI που είναι επαρκής από χαμηλά και συνεργάζεται σωστά με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η Kia ανακοινώνει 0-100 km/h σε 11,1” για τα 1.297 kg του αυτοκινήτου, ωστόσο κι ένας καλύτερος χρόνος δείχνει εφικτός. Η επιτάχυνση είναι γραμμική παρότι το κιβώτιο δεν έχει πολύ κοντή κλιμάκωση, ενώ τα 7,8 lt/100 km που είδαμε δεν είναι υπερβολική τιμή.

Ωστόσο όποιος έχει βλέψεις για χαμηλότερη κατανάλωση καλύτερο είναι να στραφεί προς τον πολιτισμένο ντίζελ που οδηγήσαμε για λίγο και πετυχαίνει με ευκολία τιμές σημαντικά κάτω από τα 6 lt/100 km. Προφανώς, όποιος θέτει τις σβέλτες επιδόσεις ως προτεραιότητα, θα πρέπει να διαλέξει τον 1.4 T-GDI που για πρώτη φορά τοποθετείται στο Ceed, αλλά στην παρουσίαση δεν είχαμε το χρόνο να δοκιμάσουμε.

Το συμπέρασμα είναι ότι το Ceed έχει πλέον αγγίξει κορυφή. Είναι ευρύχωρο, ακόμα πιο γεροδεμένο, έχει 7ετή εγγύηση και όλη την σύγχρονη τεχνολογία στην καμπίνα του. Επιπλέον, τώρα έχει και σημαντικά αναβαθμισμένη οδηγική αίσθηση, οπότε περιμένουμε μόνο μια λογική τιμή που θα το υποστηρίξει όπως πρέπει. Θα τη γνωρίζουμε σίγουρα μέχρι τον Οκτώβριο, όταν τα πρώτα αυτοκίνητα θα έρθουν στην Ελλάδα.

Τι λέει το DRIVE
Το Ceed διατηρεί προσόντα που ήδη είχε, όπως η ευρύχωρη και γεροδεμένη καμπίνα, είναι όμως σημαντικά βελτιωμένο σε κύλιση, με σαφώς πιο δυναμική οδηγική εικόνα και ευρύτερη γκάμα σύγχρονων κινητήρων. Γι’ αυτό και έχει πλέον αγγίξει κορυφή συνολικά.
Τιμή από €16.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 8v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.800 x 1.447 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.297 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube