Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i10 1.2 MPi

Στην τρίτη γενιά του, το νέο Hyundai i10 είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, με δυναμικότερη εμφάνιση και μπόλικη τεχνολογία για να πιάσει την κορυφή της κατηγορίας του.

Οι κόποι δεκαετιών απέδωσαν και τα τελευταία χρόνια η Hyundai έχει μια αξιοζήλευτη πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Η χρονιά που μας αποχαιρέτησε πριν από λίγες εβδομάδες, ήταν η πέμπτη συνεχόμενη που η κορεάτικη φίρμα είδε τις πωλήσεις της να κλείνουν με θετικό ποσοστό, σημειώνοντας ένα ακόμα ρεκόρ. Και τα καλύτερα βέβαια έπονται, καθώς σε λίγο καιρό θα αρχίσουν να αποκομίζουν καρπούς και οι επενδύσεις της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Τομέας όπου οι ιθύνοντες της Hyundai θεωρούν ότι προπορεύονται πολλών ανταγωνιστών τους, έχοντας ήδη εξηλεκτρισμένα μοντέλα στην γκάμα τους, αλλά και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Kona που σε λίγους μήνες θα το δούμε και στη χώρα μας.

Επιστρέφοντας στις επιτυχίες της Hyundai στο στίβο των πωλήσεων δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στο i10. Από το 2008 που πρωτοπαρουσιάστηκε ξεκίνησε να συλλέγει χρυσά μετάλλια για τη Hyundai και έφθασε να είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της στη Γηραιά Ήπειρο. Άτυπο τίτλο που το μικρό της Hyundai θέλει να διατηρήσει και με την τρίτη γενιά του. Η τελευταία, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη απέκτησε πιο ελκυστική εμφάνιση και νέες τεχνολογίες που το καθιστούν ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα πόλης σήμερα.

Go big
Το μότο που χρησιμοποιεί η Hyundai για το νέο i10 αποτυπώνει πλήρως και τις βλέψεις της για το νέο μοντέλο: Να πετύχει ακόμα σπουδαιότερα πράγματα. Και για να το βοηθήσει φρόντισε πρώτα απ’ όλα να φρεσκάρει την εικόνα του. Σχεδιασμένο εξολοκλήρου στην Ευρώπη, το νέο i10 διατήρησε τη βασική φιλοσοφία του απερχόμενου μοντέλου. Το μόνο που εμφανώς πρόσθεσε είναι λίγα παραπάνω «μούσκουλα», παρατηρώντας τα νεύρα στο καπό και τα πιο τονισμένα φτερά των τροχών ή την κεντρική εισαγωγή αέρα. Η τελευταία ενσωματώνει τα στρογγυλά φώτα ημέρας LED και είναι πλέον μικρότερη σε ύψος και πιο φαρδιά υποκαθιστώντας και τη μάσκα του αυτοκινήτου. Πόντους στην εξωτερική εμφάνιση προσθέτουν τόσο τα νέα χρώματα όσο και η δυνατότητα διχρωμίας: Η οροφή μπορεί να βαφτεί σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα, κάνοντας αντίθεση με κάθε μια από τις δέκα αποχρώσεις που είναι διαθέσιμες για το νέο i10.

Οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μεταβληθεί ελάχιστά σε σύγκριση με το προηγούμενο i10. Το μειωμένο κατά δύο πόντους ύψος του αμαξώματος και το μεγαλύτερο κατά δύο πόντους πλάτος συμβάλλουν στην πιο δυναμική εικόνα που σου βγάζει πλέον το μικρό της Hyundai. Παρόλο την αύξηση του μεταξονίου κατά τέσσερις πόντους, το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου αυξήθηκε απειροελάχιστα, μόλις πέντε χιλιοστά.

Hyundai i10 interior

Απόρροια του μεγαλύτερου μεταξονίου είναι οι ακόμα καλύτεροι χώροι στην καμπίνα. Τέσσερις ενήλικοι μπορούν να φιλοξενηθούν πολύ άνετα στο εσωτερικό του. Πιο άνετα και απ’ ό,τι σε κάποια αυτοκίνητα της αμέσως επόμενης κατηγορίας για να είμαστε ακριβείς. Στις πίσω θέσεις, ακόμα και ψηλοί επιβάτες θα βολέψουν τα πόδια τους, χωρίς στρίμωγμα και χωρίς το κεφάλι τους να βρίσκει στην οροφή. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το πορτμπαγκάζ, το οποίο διαθέτει πλέον χαμηλότερο κατά 2,9 cm κατώφλι φόρτωσης, κανονικό σχήμα και τα 252 lt που προσφέρει είναι από τις μεγαλύτερες τιμές της κατηγορίας. 

Αναβαθμισμένο
Πέρα από τους καλύτερους χώρους το εσωτερικό του νέου i10, το κορεατικό μίνι έχει αναβαθμιστεί σημαντικά τόσο σε επίπεδο εικόνας όσο και τεχνολογιών. Τα πλαστικά είναι τα αναμενόμενα για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής. Σκληρά, αλλά όπως μας έχει συνηθίσει η Hyundai εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχουν άριστη συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Στις εκδόσεις μάλιστα που υπάρχει διχρωμία μεταξύ των υλικών, δημιουργείται και μια ευχάριστη νεανική εικόνα.

Οι θήκες στην κεντρική κονσόλα και πάνω από το ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού είναι πολύ βολικές για τα καθημερινά μικροπράγματα, ενώ ιδιαίτερα χρήσιμη είναι και η θήκη για την επαγωγική φόρτιση του smartphone, εφόσον το υποστηρίζει η συσκευή σας. 

H εργονομία με τη σειρά της είναι τυπική με χειριστήρια στο τιμόνι και κλασικούς διακόπτες για τον χειρισμό του κλιματισμού. Η 8άρα οθόνη αφής του infotainment στο κέντρο του ταμπλό είναι η μεγαλύτερη που θα συναντήσει κάποιος σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Έχει πολύ καλή ευκρίνεια, εύκολο χειρισμό και μπορεί να συνδεθεί με smartphone, με Android Auto και Apple CarPlay.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, αξίζει να σταθούμε στα αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας της σουίτας SmartSense που είναι διαθέσιμα στο νέο i10 και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), High Beam Assist (HBA), Lane Keep Assist System (LKAS), Driver Attention Warning (DAW) και Intelligent Speed Limit Warning (ISLW).

Στο δρόμο
Σε επίπεδο κινητήρων, το νέο i10 θα ξεκινήσει την εμπορική πορεία του με δύο ατμοσφαιρικά σύνολα: Τον 3κύλινδρο 1.0 MPi με απόδοση 67 PS και 96 Nm ροπή και τον 4κύλινδρο 1.2 MPi με απόδοση 84 PS και 118 Nm ροπή. Αργότερα θα προστεθεί στην γκάμα και η τούρμπο εκδοχή του 1.000άρη που θα αποδίδει 100 PS και θα κινεί την πιο σπορ έκδοση N-Line. 

Τα δυο ατμοσφαιρικά μοτέρ είναι αυτά που χρησιμοποιεί και το «αδελφό» Kia Picanto και συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων είτε με ένα νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο, επίσης πέντε σχέσεων. Σε κάθε περίπτωση μετάδοσης το σύστημα stop/start της Hyundai (ISG) είναι στάνταρ. 

Hyundai i10

Αμφότεροι οι κινητήρες δίνουν έμφαση στην οικονομία -όπως είναι φυσικό- και όχι στις επιδόσεις. Ο 1.200άρης MPi έχει ικανοποιητική ισχύ αλλά, προκειμένου να κινείς με μια σχετική σβελτάδα το i10, χρειάζεται να ανεβάζεις τις στροφές του μοτέρ πάνω από τις 3.500 rpm, ιδίως αν έχεις και φορτίο. Στις πιο χαμηλές στροφές είναι λίγο νωθρός και δεν βοηθιέται από την αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου, το οποίο ωστόσο έχει ακριβές και άμεσο κούμπωμα. 

Ο μικρότερος κινητήρας από την πλευρά του είναι σχεδόν… συγκινητικός στη λειτουργία του. Παρόλο που δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ, είναι αρκετά πιο σπιρτόζικος και πρόθυμος από χαμηλά και σε συνθήκες εντός πόλης τουλάχιστον, αρκετά πιο ευχάριστος οδηγικά. Χωρίς φυσικά να πλησιάζει σε επιδόσεις τον μεγαλύτερο 4κύλινδρο που, όπως υποδηλώνουν και τα 12,6” για το 0-100 km/h και η τελική ταχύτητα των 171 km/h, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί πιο άνετα και πέρα από τα αστικά τείχη. Τα αντίστοιχα νούμερα για το 1.000άρι μοτέρ είναι 14,8’’ και 156 km/h τελικής.

Αφήνοντας στην άκρη τις επιδόσεις το νέο i10 προσφέρει στο μέγιστο βαθμό αυτό που ζητάς από ένα αυτοκίνητο πόλης. Είναι ευκολοδήγητο, με το ελαφρύ τιμόνι να διευκολύνει τις μανούβρες στην πόλη, χωρίς παράλληλα η πληροφόρηση να αποτελεί ουσιαστικό μειονέκτημα όταν κινείσαι στο δίκτυο της περιφέρειας. Η ανάρτηση ελέγχει πολύ καλά το βάρος του αυτοκινήτου και η κλίση είναι λογική. Ακόμα κι αν αποφασίσεις να ανακαλύψεις το όριο πρόσφυσης που είναι υψηλό. Ακόμα και όταν ο δρόμος είναι υγρός, όπως συνέβη λόγω βροχής σε αρκετά σημεία της διαδρομής μας έξω από τη Λισαβώνα όπου βρεθήκαμε για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση.

Η καλή ηχομόνωση από την άλλη, παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και του επιτρέπει να ταξιδεύει χωρίς ο θόρυβος να ενοχλεί τους επιβάτες. Η ανάρτηση με τη σειρά της, παρότι μας φάνηκε μια ιδέα πιο σφικτή απ’ όσο θα επιθυμούσαμε, προσφέρει πολύ καλή άνεση τόσο στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο, όπου το i10 κινείται ευθύβολα χωρίς να επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους.

Στο διά ταύτα…
Η βασική έκδοση του νέου i10, αυτή δηλαδή με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα ξεκινά στη χώρα μας από τις €11.190 με καλό εξοπλισμό, ενώ η αντίστοιχη έκδοση του 1.2 ξεκινά από τις €11.750. Περίπου €800 παραπάνω για κάθε κινητήρα στοιχίζει η αμέσως επόμενη έκδοση που περιλαμβάνει και το πολύ καλό infotainment με την 8άρα οθόνη αφής. Αφήνοντας στην άκρη την τιμή, είναι σαφές από την πρώτη επαφή μας ότι το νέο i10 έρχεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, καλύπτοντας τις ανάγκες όσων αναζητούν ένα μικρό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους στην πόλη και είναι έτοιμο να διεκδικήσει ακόμα μια πρωτιά για τη Hyundai στο στίβο των πωλήσεων.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο i10 απέκτησε καλύτερους χώρους, πλουσιότερο εξοπλισμό και πιο ελκυστική εμφάνιση. Πιο ολοκληρωμένο από ποτέ του αξίζει και θα διεκδικήσει την πρώτη θέση της κατηγορίας του.
Τιμή Από €11.750
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 84 PS/6.000 rpm, 118 Nm/4.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,6”
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6-4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105-113 g/km
Διαστάσεις 3.670 x 1.680 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 252 lt
Βάρος 932 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή