Δοκιμάζουμε το Lexus UX 250h

Δοκιμάζουμε το Lexus UX 250h

Το νεότερο μοντέλο της Lexus, είναι ένα πολλά υποσχόμενο κόμπακτ premium crossover.

Μετά από 30 χρόνια δραστηριότητας, η Lexus έχει ξεκαθαρίσει ότι ακολουθεί μικρά αλλά σταθερά βήματα στο μονοπάτι που οδηγεί στην εμπορική ανάπτυξη.

Ωστόσο τώρα καλύπτει ένα κενό τεράστιας σημασίας στην γκάμα της, μπαίνοντας άμεσα (και στη χώρα μας) σε ακόμα μια premium κατηγορία που οι ευρωπαίοι από τη Γερμανία και τη Σουηδία μέχρι σήμερα δεν είχαν αντίλογο.

Το UX -Urban Crossover- έρχεται να αντιμετωπίσει το Audi Q3, την BMW Χ1, την Mercedes-Benz GLA και το Volvo XC40, κυρίως όμως να εκμεταλλευτεί την ορμή των πωλήσεων της κατηγορίας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πλέον η εταιρεία διευρύνει εκθετικά το δυνητικό κοινό της.

Εντυπωσιακό, όχι προκλητικό
Με βάση την νέα πλατφόρμα GA-C (ουσιαστικά την ίδια με την TGMN της Toyota), οι σχεδιαστές υιοθέτησαν γενναίες γραμμές που αποκλείεται να μπερδέψεις με οτιδήποτε άλλο. Το σαφώς έντονο και δυναμικό σχήμα του UX χαρακτηρίζεται στο εμπρός μέρος κυρίως από την τρισδιάστατη μάσκα και τα λεπτά, full LED, φώτα.

Τα φώτα είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πίσω, με έντονες ακμές και ένα λεπτό φωτεινό φιλέτο από 120 LED να ενώνει το δεξί με το αριστερό μέρος. Η σχεδίαση στην άκρη τους και η μορφή του πάνω μέρους των θόλων εξασφαλίζουν σωστή ροή του αέρα, ενώ λεπτομέρειες όπως η ανοχή έως 0,01 mm στα πάνελ του αμαξώματος δείχνει την προσοχή σε κάθε συνιστώσα της ποιότητας.

Lexus UX 250h

Το UX είναι το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή μοντέλο της κατηγορίας, με μήκος 4.495 mm, πλάτος 1.840 mm και ύψος 1.520 mm. Στα 2.640 mm το μεταξόνιο δεν είναι το μεγαλύτερο, ούτε η απόσταση των 160 mm από το έδαφος. Αυτό όμως επιτρέπει το κέντρο βάρους να είναι στα 594 mm, τιμή που σύμφωνα με τη Lexus είναι η κορυφαία μεταξύ των ανταγωνιστών.

Το εμπρός καπό, τα πάνελ των θυρών και τα φτερά είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο, ενώ την πίσω πόρτα συνθέτει ένα σάντουιτς ενός αλουμινένιου φύλλου και δύο συνθετικών. Όλα επιλέχθηκαν για μείωση του βάρους και όφελος όχι μόνο στα δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και στο συνδυασμό κατανάλωσης-εκπομπών ρύπων.

Η Lexus ήθελε η καμπίνα του UX να είναι απολύτως. Και ο τρόπος που οι τολμηρές γραμμές συνδυάζονται με την premium εικόνα είναι σίγουρα πετυχημένος. Το ίδιο και η αίσθηση απτής ποιότητας, παρότι τα πλαστικά από μέση και κάτω στο ταμπλό δεν είναι μαλακά, ούτε εκείνα στις πίσω πόρτες.

Ωστόσο το φινίρισμα και η συναρμογή αγγίζουν το τέλειο, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί κορυφαίας ποιότητας επενδύσεις με ειδικές τεχνικές ραφών σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Η θέση οδήγησης καλύπτει με σπορ διάθεση όλους τους σωματότυπους, η ηχομόνωση είναι σε βάθος προσεγμένη και η αίσθηση στιβαρότητας σε κερδίζει αμέσως.

Δεν ισχύει το ίδιο για την ευκολία χειρισμού του infotainment μέσω του touchpad, ωστόσο ο συνδυασμός της σπορ εικόνας με την ευχρηστία είναι απολαυστικός. Το ίδιο και η high-tech, πολυτελής αίσθηση, που προκύπτει από τις λεπτομέρειες. Δηλαδή από την λειτουργία των διακοπτών, μέχρι την εξαιρετική πιστότητα του Mark Levinson ηχοσυστήματος και τα διπλά εμπρός τζάμια της έκδοσης Luxury.

Ο οδηγός με το συνοδηγό κάθονται άνετα, με δύο κανονικού αναστήματος επιβάτες να χωράνε ικανοποιητικά στο πίσω κάθισμα, παρότι οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος είναι τοποθετημένες ακριβώς από κάτω. Μέτριος είναι ο χώρος αποσκευών, που χωράει 320 lt στις εκδόσεις FWD και 283 lt στις AWD. Δεν έχει μικρό εμβαδό ούτε δύσκολη φόρτωση, έχει όμως πολύ περιορισμένο ύψος.

Απόλυτη προσήλωση
Για λόγους που φαίνονται περισσότερο τυπικοί παρά ουσιαστικοί, η Lexus προσφέρει το UX σε δύο εκδόσεις κινητήρα. Την 200 που κινείται από 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα και έχει κίνηση εμπρός, καθώς και την υβριδική 250h που αναμένεται να συγκεντρώσει το 90% των πωλήσεων. Χρησιμοποιεί τον ίδιο αλουμινένιο 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που ζυγίζει μόλις 112 kg, έχει σχέση συμπίεσης 14:1 και αποδίδει 152 PS με 19,4 kgm.

Με τη βοήθεια ενός ηλεκτρικού κινητήρα 109 PS και 20,6 kgm, η συνολική ισχύς αγγίζει τους 184 PS, ενώ στις τετρακίνητες εκδόσεις προστίθεται ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας αποκλειστικά για τους πίσω τροχούς. Δεν αλλάζει τη συνολική ισχύ του συστήματος, αυξάνει όμως το βάρος κατά 60 kg (από 1.540 σε 1.600 kg) επιβαρύνοντας ελάχιστα και τις επιδόσεις.

Lexus UX 250h

Παρότι δεν το λες ελαφρύ, το UX 250h επιταχύνει με συνέπεια όταν επιμένεις να πατάς γενναία το γκάζι, αποδεχόμενος ότι σε αυτή την περίπτωση ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ψηλά και ακούγεται. Η εταιρεία ανακοινώνει 8,5” για το FWD και 8,7” για το AWD, με τελική 177 km/h σε κάθε περίπτωση.

Όμως η ουσία του UX αποκαλύπτεται σε πιο ήρεμη οδήγηση. Όχι απαραίτητα αργή, μα χωρίς βαθύ πάτημα του γκαζιού. Τότε, το e-CVT κρατάει τις στροφές πολύ χαμηλά, οπότε απολαμβάνεις κορυφαία κύλιση και ταξιδεύεις ξεκούραστα. Για σύντομα μα συχνά διαστήματα μάλιστα, μόνο με ρεύμα.

Είναι κάτι που η τελευταία γενιά του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος της Lexus πετυχαίνει καλύτερα από ποτέ, μαζί με κορυφαίες τιμές κατανάλωσης. Είδαμε σα μέση τιμή τα 6,2 lt/100 km, παρότι υπήρξαν στιγμές που δεν ήμασταν ιδιαίτερα ευγενικοί με το γκάζι.

Εάν ζητήσεις σβέλτο ρυθμό, το UX θα τον υποστηρίξει χωρίς να γέρνει υπερβολικά ή να χάνει τον έλεγχο. Ανεξάρτητα από το εάν διαθέτει ή όχι τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (μόνο σε εκδόσεις Luxury και F-Sport) και διαβάζοντας το δρόμο με συχνότητα 10 kHz σαφώς δίνουν πιο ζωντανή επικοινωνία με τον οδηγό. Είναι πάντως φανερό ότι προτιμά κάτι πιο ήπιο, χωρίς απότομες μεταβολές της κινητικής κατάστασης προκειμένου να αναδείξει το άμεσο μπροστινό σύστημα και το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης που έχει.

Μόλις συντονιστείς με αυτή την προτίμηση, τότε σίγουρα θα ευχαριστηθείς το σίγουρο πάτημα και τη στιβαρή λειτουργία των εμπρός MacPherson και των πίσω πολλαπλών συνδέσμων, καθώς και την ασφάλεια που προσφέρει η σουίτα υποβοήθησης της οδήγησης Lexus Safety System2.

Σκοπός της είναι να συνδυάζει ιδανικά την ασφάλεια με την άνεση και περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό ακόμα και της βασικής έκδοσης Dynamic στις €37.600.

Όσοι τη θεωρούν ακριβή, ας συνυπολογίσουν τον ουσιαστικά πλήρη βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει ακόμα και το αυτόματο κιβώτιο, καθώς και το χαμηλό κόστος χρήσης που προσυπογράφει ένα υβριδικό σύστημα που έχει σφραγίδα made in Japan και 11ετή εγγύηση για τις μπαταρίες.

Τι λέει το DRIVE
Ξεκινώντας μια νέα εποχή για την Lexus στην Ευρώπη, το UX είναι τόσο δυναμικό όσο δείχνει η εμφάνισή του και τόσο επίκαιρο όσο υποστηρίζει το υβριδικό σύστημα κίνησής του.
Τιμή από €37.600
Τεχνολογία Θερμικός κινητήρας 1.987 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 152 PS/6.000 rpm, 19,4 kgm/4.400 rpm, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, 109 PS, 20,6 kgm, μπαταρίες Νικελίου υβριδίου μετάλλου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο e-CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 (8,7)”
Τελική ταχύτητα 177 km/h
Μέση κατανάλωση corr. NEDC 4,1-4,3 (4,5-4,8) lt/100 km
Εκπομπές CO2 corr. NEDC 96-103 (106-114) g/km
Διαστάσεις 4.495 x 1.840 x 1.520-1.540 mm
Χώρος αποσκευών 320 (283) lt
Βάρος 1.540-1.600 (1.600-1.680) kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, σε παρένθεση τιμές για την τετρακίνητη έκδοση
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube