Δοκιμάζουμε το Kia XCeed

Αν και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, δεν είναι απλά ένα υπερυψωμένο Ceed. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο, αυτόφωτο crossover που χαίρεσαι να βλέπεις και να οδηγείς.

Από την boxy στιβαρή σχεδίαση των πρώτων SUV, η κατηγορία, σε κάθε κλίμακα εξωτερικών διαστάσεων, έχει προχωρήσει την τελευταία 10ετία σε πιο εκλεπτυσμένες φόρμες. Το XCeed είναι στην αιχμή αυτού του trend, καθώς για το 64% των πελατών η εξωτερική σχεδίαση είναι η βασική αιτία επιλογής αυτοκινήτου. Συνδυάζει την κομψότητα και τη σπορ αύρα ενός hatchback με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα ενός SUV. Δεν είναι η πρώτη φορά που το ακούμε από μια εταιρεία και το μεταφέρουμε. Αλλά εδώ φαίνεται ότι πράγματι το έχουν πετύχει. Το μεταξόνιο είναι ίδιο με το Ceed, όπως και οι εμπρός πόρτες. Οι ομοιότητες σταματούν εκεί. Όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο από την αρχή. Οι αναλογίες είναι διαφορετικές, καθώς το εμπρός καπό είναι μακρύτερο, ψηλότερο και πιο επίπεδο και η καμπίνα τραβηγμένη προς τα πίσω, με την ανασηκωμένη ουρά.

Το XCeed οφείλει να γεμίζει πιο απαιτητικά τον καθρέφτη του προπορευόμενου αυτοκινήτου, κι αυτό το πετυχαίνει η κάθετη dual blade μάσκα που δίνει στο αυτοκίνητο το μεγαλύτερο εκτόπισμα που θέλει κανείς από ένα SUV. Οι τυπικές των crossover πλαστικές άβαφες επενδύσεις στα μαρσπιέ και στις αψίδες των τροχών συνδυάζονται αρμονικά με την έντονη καμπύλη της οροφής που χαμηλώνει στο πίσω μέρος για αν δώσει συνέχεια στις φαρδιές πίσω κολώνες. Τα LED «παγάκια» είναι η φωτεινή σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας, στα εμπρός φώτα τα οποία τώρα ανεβαίνουν περισσότερο προς τα φτερά. Πίσω, τα κομψά φώτα τεχνολογίας LED επίσης, θα ταίριαζαν έτσι ακριβώς όπως είναι σε ένα καθαρόαιμο χαμηλό κουπέ.

Kia XCeed

Οι διαστάσεις είναι ελαφρώς αυξημένες, για λόγους που έχουν να κάνουν με την εντύπωση αλλά και την ουσία. Με δεδομένο το κοινό μεταξόνιο, οι πρόβολοι είναι μακρύτεροι: 2,5 cm εμπρός και 6 cm πίσω. Το άθροισμά τους προφανώς αντιστοιχεί στην αύξηση του συνολικού μήκους. Το πλάτος έχει επίσης αυξηθεί κατά 2,6 cm και το ύψος, στα 1.495 mm, σημαίνει ότι το X είναι σχεδόν 5 cm ψηλότερο από το σκέτο Ceed και 15 cm πιο χαμηλό από το Sportage. Είναι ένα από τα βασικά στοιχεία διαφοροποίησης των δύο αυτοκινήτων, και ο λόγος, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, που δεν φοβούνται τον μεταξύ τους κανιβαλισμό.

Ένας άλλος λόγος είναι ότι η πλατφόρμα του XCeed δεν προβλέπει 4κίνηση. Η αυξημένη ως και 44 mm απόσταση από το έδαφος είναι το μόνο εφόδιο για off road εξορμήσεις. Ανάλογα με τους τροχούς, στέκεται στα 17,2 cm από το έδαφος (με 16άρες ζάντες και λάστιχα 205/60) ή στα 18,4 cm με 18άρες ζάντες και λάστιχα 235/45. Νούμερο που του δίνει σαφώς περισσότερο «αέρα» σε σχέση με το T-Roc και το C-HR, στα επίπεδα του Ateca και του Qashqai.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές σε σχέση με το Ceed είναι μικρότερες από ό,τι εξωτερικά. Παρόλα αυτά, έχουν πετύχει να αναβαθμίσουν την αύρα. Για πρώτη φορά η Kia λανσάρει εδώ τον Supervision προσαρμοζόμενο (ανάλογα και με το πρόγραμμα οδήγησης) ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, με οθόνη TFT υψηλής ευκρίνειας 12,3 ιντσών. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται η ανασχεδιασμένη οθόνη 8 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό. Αλλά το highlight, οπτικό και τεχνολογικό, είναι η νέα έξτρα οθόνη 10,25” και η προηγμένη σουίτα εφαρμογών ψυχαγωγίας και ενημέρωσης UVO Connect με κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Η θέση οδήγησης, η γεωμετρία της, είναι ένα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν το XCeed από το Sportage και τα κλασικά SUV. Κάθεσαι 37 mm ψηλότερα σε σχέση με το έδαφος, αλλά χαμηλά σε σχέση με το πάτωμα του αυτοκινήτου. Η καμπύλη της οροφής περιορίζει κάπως το εσωτερικό ύψος, σε σχέση με ένα Sportage. Αλλά και πάλι ο χώρος για το κεφάλι στο πίσω κάθισμα είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Το ίδιο και αυτός για τα πόδια. Με χωρητικότητα 426 λίτρα και δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε τρία τμήματα (40:20:40), κορυφαίος για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών.

Kia XCeed

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες T-GDi: 1.0 με απόδοση 120 PS και 172 Nm, 1.4 με ιπποδύναμη 140 PS και ροπή 242 Nm, και 1.6 με ισχύ 204 PS και ροπή 265 Nm. Οι δύο μεγαλύτεροι συνδυάζομαι και με 7άρι αυτόματο κιβώτιο DCT, ο χιλιάρης μόνο με 6αρι χειροκίνητο. Διαθέσιμος και με τα δύο κιβώτια είναι επίσης και ο 1.6 CRDi (136 PS, 280-320 Nm).

Ανεξάρτητα από την έκδοση κινητήρα, το XCeed κερδίζει την πρώτη εντύπωση με την αθόρυβη κύλιση, την αφράτη απόσβεση της ανάρτησης και την απουσία ήχου ή κραδασμού από τον κινητήρα. Ακόμη και στο ντίζελ.

Το XCeed είναι φτιαγμένο πάνω στην ίδια εξαιρετικά άκαμπτη πλατφόρμα Κ2. Έχουν γίνει κάποιες αλλαγές ωστόσο, αποτέλεσμα των οποίων είναι αυτός ο «μεγαλίστικος» πολιτισμένος χαρακτήρας. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο ήπια, με πιο μαλακά ελατήρια. Αντίστοιχα, αναθεωρημένες είναι και οι δυνάμεις απόσβεσης και επαναφοράς των αμορτισέρ, ενώ οι αντιστρεπτικές είναι ακριβώς ίδιες με το Ceed ώστε η κλίση στις στροφές να διατηρηθεί σε όρια που θα επιτρέπουν σπορτίφ συμπεριφορά. Οι αλλαγές αυτές επέβαλαν το καλιμπράρισμα εκ νέου της υποβοήθησης του τιμονιού αλλά και του ESC.

Στην πράξη, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται εξαιρετικά ευκολοδήγητο, ασφαλές ως και ευχάριστο, ανάλογα με τον κινητήρα. Ο ήχος από το (κάθε) μοτέρ παραμένει χαμηλά, ακόμη και υπό πίεση, όταν οι στροφές ανέβουν. Η άνεση στους δρόμους της πόλης δεν σημαίνει χαλαρότητα στο ορεινό στροφιλίκι. Το όριο είναι εξαιρετικά υψηλό. Και οι αντιδράσεις πέρα από αυτό φιλικές. Η έκδοση με τον 1.0 T-GDi δεν ήταν διαθέσιμη για δοκιμή στην παρουσίαση, οπότε εστιάσαμε στην αμέσως επόμενη των 1.400 κυβικών. Η δύναμη είναι επαρκής για το είδος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 9,4” για τα πρώτα 100 Km/h από στάση και τελική που ξεπερνά τα 200 km/h. Ταξιδεύει με υψηλή μέση ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, προσπερνά με ασφάλεια χωρίς να χρειάζεται με το παραμικρό να καταφεύγεις στο λεβιέ. Και έχει τη ζωντάνια που αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου σε έναν δρόμο με στροφές. Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι κακή, αλλά σίγουρα δεν είναι και το δυνατό του σημείο. Εκτός αν οδηγείς αυτοκίνητο με το έξτρα Sport Mode. H αλλαγή στη χαρτογράφηση του γκαζιού είναι ουσιαστική. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι γρήγορο, με μικρές σχετικά διαδρομές και σαφές κούμπωμα, αν και η διαδρομή του συμπλέκτη είναι κάπως μεγάλη. Το αυτόματο είναι έξυπνο στη διαχείριση των επτά σωστά μοιρασμένο σχέσεων, ομαλό, χωρίς κραδασμούς. Και γρήγορο, είτε ανεβάζει, είτε κατεβάζει.

Kia Xceed

To XCeed θα διατίθεται με μια πολύ καλή βασική ασπίδα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων η οποία περιλαμβάνει τα συστήματα Lane Keep Assist, Forward Collision Avoidance Assist, Driver Attention Warning και High Beam Assist. Ειδικά για το πρώτο, στα θετικά καταγράφεται η ήπια αντίδραση του τιμονιού, σε αντίθεση με ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά μοντέλα που τραβούν ενοχλητικά τα χέρια και προκαλούν σύγχυση και άγχος στον οδηγό. Η ελληνική αντιπροσωπεία κάνει προσπάθειες το αυτοκίνητο να συμπεριλάβει τη μεγάλη διαμορφώσιμη κεντρική οθόνη στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ το εύρος που μας έδωσαν για την τιμή εκκίνησης είναι από €22.000 ως €24.000.

Τι λέει το DRIVE
Είναι ένα αυτοκίνητο που φαίνεται να έχει δημιουργηθεί μέσα από μια κολοσσιαία σε βάθος και ανάλυση έρευνα αγοράς για το τι θέλουν οι πελάτες στη μικρομεσαία βαθμίδα των SUV, ώστε να κάνει τικ σε όλα τα κουτάκια. Ποντάρει στο συναίσθημα αλλά δεν αφήνει ακάλυπτη καμία από τις ανάγκες που επιβάλλει η λογική προσέγγιση στην επιλογή αυτοκινήτου.

Τιμή από €22.000 - €24.000
Τεχνολογία 1.353cc, i4, 16v, 2x ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 140 PS/6.000 rpm, 242 Nm/1.500-3.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 – 6,2lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 – 142 g/km
Διαστάσεις 4.395 x 1.826 x 1.483 – 1.495mm
Χώρος αποσκευών 426 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Kia