Δοκιμάζουμε το Ford Ranger Raptor

Δοκιμάζουμε το Ford Ranger Raptor

Με βελτιώσεις στο αμάξωμα και στην ανάρτηση, η κορυφαία έκδοση του pick-up της Ford δεν είναι απλώς το GTi της κατηγορίας, αλλά ένα μοντέλο που αλλάζει τα δεδομένα της.

Το Ranger Raptor, αποτελεί μια πολύ σοβαρή απόδειξη για το ότι η Ford Performance προσέχει πού βάζει την υπογραφή της. Αποτελεί στην ουσία το ευρωπαϊκό αντίστοιχο της κορυφαίας έκδοσης του αμερικάνικου best-seller F-150 και παρουσιάζεται ως το απόλυτο pick-up για γρήγορη εκτός δρόμου οδήγηση. Γι’ αυτό έχει σημαντικές αναβαθμίσεις στην ανάρτηση και κινείται από το δίλιτρο κινητήρα EcoBlue με δύο τούρμπο, 213 PS και 500 Nm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 10άρι κιβώτιο της Getrag, το οποίο είναι όμοιο με της Mustang, με τη διαφορά ότι έχει και έξοδο για το transfer case που αναλαμβάνει την κατ’ επιλογή τετρακίνηση.

Θηρίο
Με το Ranger Raptor, ο όρος «θηρίο» αποκτά άλλη βαρύτητα. Όχι τόσο επειδή είναι 4,4 cm πιο μακρύ από ένα απλό Ranger XLT, μα επειδή είναι 16,8 cm πιο φαρδύ και απέχει από το έδαφος 5,1 πόντους περισσότερο. Και επιπλέον έχει φουσκωμένα φτερά, τεράστιους τροχούς και μαύρο αντί για χρωμέ φινίρισμα. Οπότε είναι επιβλητικό, αθλητικό και όχι παραφορτωμένο. Είναι σημαντικό και αυτό. Στην κοιλιά υπάρχει προστασία για τα μηχανικά μέρη, ενώ η εμπρός ποδιά έχει πάχος 2,3 mm για να αντέχει τα πάντα. Ενισχυμένο σε πολλά σημεία είναι και το πλαίσιο τύπου σκάλας, με έμφαση στα σημεία στήριξης της ανάρτησης και της ρεζέρβας.

Προκειμένου το Raptor, που ζυγίζει 2.510 kg και απέχει από το έδαφος 28,3 cm, να συμπεριφέρεται όπως θέλει η Ford Performance, έχει επιστρατευτεί ένα ιδιαίτερο μηχανολογικό πακέτο. Ξεκινά από αμορτισέρ της Fox που είναι ειδικά εξελιγμένα για μεγάλη δύναμη απόσβεσης όταν συμπιέζονται πολύ (γρήγορη εκτός δρόμου οδήγηση) και μικρότερη σε πιο ομαλό δρόμο (καθημερινές συνθήκες) για μέγιστη άνεση. Τα μπροστινά καλάμια έχουν διάμετρο 63,5 mm και διαδρομή 32% αυξημένη σε σχέση με του Ranger XLT, ενώ τα διπλά ψαλίδια είναι αλουμινένια. Πίσω, η αντίστοιχη αύξηση είναι 18%, αλλά το σημαντικό είναι το νέο, κάστομ coil-over σύστημα χωρίς φύλλα σούστας για τον άκαμπτο άξονα, η εγκάρσια σταθερότητα του οποίου θωρακίζεται από δύο συνδέσμους Watt.

Ford Ranger Raptor

Οι 17άρες ζάντες αλουμινίου είναι ντυμένες με ειδικά λάστιχα All-terrain της BF Goodrich, με διάσταση 285/70 και ενισχυμένα πλαϊνά. Η συνολική διάμετρος του κάθε τροχού είναι 838 mm, γι’ αυτό πέφτουν σε… φαράγγια χωρίς να το καταλαβαίνεις καν. Αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 332 mm. Οι εμπρός έχουν πάχος 32 mm και οι πίσω 24, ενώ οι εμπρός δαγκάνες έχουν διπλό έμβολο, 20% μεγαλύτερο από των απλών Ranger.

Ό,τι και να περιμένεις πάντως έχοντας διαβάσει τη θεωρία, στην πράξη το αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Ο συνδυασμός του κινητήρα EcoBlue με το στάνταρ 10άρι αυτόματο κιβώτιο, εγγυάται ότι κάθε στιγμή θα είναι εκμεταλλεύσιμο το μέγιστο από τους 213 PS και τα 500 Nm και, με δεδομένο το βάρος, η επιτάχυνση είναι πάντα επαρκής. Χειροπιαστά, αυτό σημαίνει ότι το βαθύ πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από σεβαστή άνοδο του κοντέρ, χωρίς να αισθάνεσαι το αυτοκίνητο να αγκομαχά. Ειδικά με τη ρύθμιση Sport, με την οποία το κιβώτιο καθυστερεί να ανεβάσει, ενώ κατεβάζει σχεδόν πάντα όταν χρειάζεται, ενίοτε και περισσότερες από μια σχέσεις. Στη βασική ρύθμιση οι στροφές σπάνια ξεπερνούν τις 2.000 rpm και ελάχιστος θόρυβος φτάνει στην καμπίνα, με τον ήχο του κινητήρα να μεταδίδεται από τα ηχεία και τη χροιά του να μη θυμίζει σε τίποτα ντίζελ.

Ford Ranger Raptor

Το πραγματικά απίστευτο όμως δεν έχει σχέση με τον κινητήρα. Οδηγώντας με χαμηλή ταχύτητα σε κατσαρή άσφαλτο, θα νιώσεις ένα ελαφρύ τρέμουλο από το πλαίσιο. Αλλά μόνο τότε. Ανεβάζοντας ρυθμό, το τρέμουλο εξαφανίζεται και το Raptor αποκαλύπτει το αληθινό του πρόσωπο. Στην άσφαλτο στρίβεις και περιμένεις να παραδοθεί στην αδράνεια, αλλά δεν το κάνει. Το εμπρός σύστημα να κρατά σθεναρά και το πίσω βοηθάει στο πλασάρισμα, διακριτικά και αποτελεσματικά. Οπότε πιάνεις τον εαυτό σου να ορμά στις στροφές, έχοντας ξεχάσει τελείως ότι οδηγείς διπλοκάμπινο. Γι’ αυτό και θα προτιμούσες το σύνολο γκαζιού-κιβωτίου να αντιδρά πιο κοφτερά στα «άσε-πάτα», χωρίς το απαλό πατινάρισμα που μερικές φορές εμφανίζει. Κι αυτό επισκιάζεται πάντως από τη λειτουργία της ανάρτησης, η οποία εκμηδενίζει την κατακόρυφη ταλάντωση του αμαξώματος, με τέλειο συντονισμό του εμπρός με το πίσω σύστημα και εντυπωσιακή συνέπεια στην πορεία που χαράσσεις με το τιμόνι που χωρίς να είναι διαβήτης εμπνέει εμπιστοσύνη.

Σαν αγωνιστικό
Την πλήρη εικόνα του Raptor πάντως τη βλέπεις στο χώμα, όπου μέχρι τα 100 km/h (και βάλε) δεν υπάρχει διαφορά από την άσφαλτο. Ούτε καν ο θόρυβος δεν αλλάζει και μπορείς να αδιαφορείς τελείως για το τι βρίσκεται κάτω από τους τροχούς. Ο δρόμος ισιώνει εντελώς, το αμάξωμα είναι ακλόνητο και το τιμόνι με τα φρένα ακούν εντυπωσιακά . Από εκεί και πέρα, όσο πιο κακοτράχαλο είναι το τερέν τόσο περισσότερο εντυπωσιάζεσαι από την ικανότητα του Raptor να κινείται -πολύ- γρήγορα και χωρίς να σε ταλαιπωρεί. Για την ακρίβεια, θα καταλάβεις τις πραγματικές του δυνατότητες τις περισσότερες φορές από λάθος και με τα χείλη δαγκωμένα. Τότε βλέπεις πως περνά από σημεία που φοβόσουν ότι θα κοπεί στη μέση χωρίς να ιδρώνει και προσγειώνεται από άλματα σαν αγωνιστικό, χωρίς η ανάρτηση να τερματίζει ποτέ. Είναι απίστευτο το πώς οι τροχοί ακολουθούν το ανάγλυφο του δρόμου, ακόμα κι εάν επιταχύνεις τέρμα ή φρενάρεις δυνατά.

Όσο για τη δυνατότητά του στα δύσβατα εδάφη, αρκεί να αναφέρουμε ότι πέρασε από σημεία που με τα πόδια μας δυσκόλεψαν. Με 32ο γωνία προσέγγισης και 24ο αναχώρησης, λίγα πράγματα έχεις να σκέφτεσαι, καθώς ούτε η κοιλιά βρίσκει κάτω παρά το τεράστιο μεταξόνιο.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, το Ranger Raptor σίγουρα αλλάζει τα δεδομένα στα pick-up. Έχει μοναδική ικανότητα να κινείται γρήγορα σε κυριολεκτικά κάθε έδαφος, κάνοντας τα πάντα να μοιάζουν εύκολα. Κατά κάποιο τρόπο όπως τα in-car πλάνα από την F1 κάνουν την οδήγηση του μονοθεσίου να φαίνεται εύκολη για όλους. Την ίδια ώρα απολαμβάνεις μια καμπίνα που έχει όλες τις ανέσεις, σωστή ηχομόνωση, υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, καθώς και θέση οδήγησης που χαρακτηρίζεται από σπορ καθίσματα που σε στηρίζουν άψογα. Το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και η πλάτη δεν φτάνει σε πολύ όρθια θέση, όμως τελικά θα βολευτείς.

Με €55.802, προφανώς δεν το λες φτηνό -ούτε για αστείο. Ωστόσο για να είσαι δίκαιος, πρέπει να καταλάβεις τι μπορεί να κάνει. Σε αυτό το επίπεδο τιμής, υπάρχουν μοντέλα εξίσου ικανά στα κακοτράχαλα εδάφη και άλλα που είναι ακόμα ικανότερα στην άσφαλτο. Δεν υπάρχει όμως κανένα με μεγαλύτερη ικανότητα στη σπορ χωμάτινη οδήγηση και αντοχή σε βαρβαρότητες. Κι αυτό ακριβώς είναι το βασικό προσόν του Raptor.

Ford Ranger Raptor

Going Baja!
Υπάρχουν συνολικά έξι οδηγικά προφίλ, εκ των οποίων τα Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand και Rock είναι για χώμα, τα Normal και Sport για άσφαλτο και το Baja για όπου θέλεις. Είναι ουσιαστικά το ενδεδειγμένο για να οδηγείς γρήγορα εκτός δρόμου, με το ESP να γίνεται πιο ελαστικό και το σύστημα κίνησης να δίνει τον καλύτερό του εαυτό προς τη σπορ κατεύθυνση. Οι αλλαγές ταχυτήτων δεν είναι οι πιο γρήγορες της αγοράς, όμως έχουν συνέπεια και μπορείς να εμπιστευθείς την αυτόματη λειτουργία σε κάθε περίπτωση.

Τι λέει το DRIVE
Με θηριώδη εμφάνιση και μοναδική ικανότητα στη γρήγορη εκτός δρόμου οδήγηση, το Ranger Raptor αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία των pick-up.
Τιμή από €55.802
Τεχνολογία 1.996 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common-rail, ένα μικρό και ένα μεγάλο (VGT) τούρμπο σε σειρά, 213 PS/3.750 rpm, 500 Nm/1.750-2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων, κατ’ επιλογή τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 233 g/km
Διαστάσεις 5.374 x 2.028 x 1.873 mm
Διαστάσεις καρότσας 1.575 x 1.139-1.560 x 561 mm
Βάρος 2.510 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube