Δοκιμάζουμε: BMW M240i xDrive Coupé

Δοκιμάζουμε: BMW M240i xDrive Coupé

Η BMW είναι πολύ προσεκτική όταν αναφέρεται σε μοντέλα του παρελθόντος της που έχουν γράψει Ιστορία. Όταν το κάνει λοιπόν, υπάρχει σαφώς λόγος να αφιερώσουμε την αμέριστη προσοχή μας σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα…

ΤΑ SUV και τα ηλεκτρικά είναι τα νέα trend της αυτοκινητοβιοµηχανίας και όλοι σπαταλούν χρόνο και χρήµα εξελίσσοντας κατά κύριο λόγο τέτοια µοντέλα. Υπάρχουν όµως και εταιρείες που για να φωτίσουν περισσότερο τη βιτρίνα τους, τοποθετούν κάπου παραδίπλα και τα αυτοκίνητα που τις έκαναν αυτό που είναι σήµερα. Όπως ακριβώς κάνει η γερμανική φίρμα με την BMW M240i xDrive Coupé. 

Για να βάλουµε τα πράγµατα στη θέση τους, ναι µεν η BMW έχει άξιους εκπροσώπους στις περισσότερες κατηγορίες, δεν έχει ξεχάσει όµως τη συνταγή που χρειάζεται για να σερβίρει ένα εύγευστο σπορ αυτοκίνητο. Δεν είχαµε καµία αµφιβολία ούτε για την ικανότητα της BMW ούτε για την ίδια την BMW M240i xDrive Coupé που θα οδηγούσαµε. Όµως είναι από τις φορές που το αποτέλεσµα ξεπερνά τις όποιες προσδοκίες. Οπότε κατά κάποιο τρόπο απαιτεί και κερδίζει τη θέση του DRIVE Story αυτού του τεύχους.

Τελευταίο επεισόδιο (;)
Σύµφωνα µε την BMW, η νέα 2 Series Coupé είναι ο συνεχιστής της µακράς παράδοσης της εταιρείας στην κατασκευή σπορ και οδηγοκεντρικών µοντέλων, µε κόµπακτ διαστάσεις και κουπέ σιλουέτα. Γυρίζοντας πίσω τον χρόνο, όλο αυτό ξεκίνησε το µακρινό 1968 µε τη «2002» και επαναλήφθηκε µε την καλύτερη Μ3 όλων των εποχών, την E30 του ’86. Για να ακολουθήσουν οι νεότερες γενιές µε σηµαία ασφαλώς την Ε46 του 2000.

BMW M240i xDrive Coupé

Σταδιακά, οι Μ3 µεγάλωσαν σε διαστάσεις (η σηµερινή αγγίζει τα 4,8 m, όταν η 02 ήταν 4,2 m) και βάρυναν. Και µπορεί να έγιναν πιο γρήγορες και φιλικές για τον µέσο οδηγό, απώλεσαν όµως λόγω όγκου και µάζας τον χαρακτήρα των απόλυτα οδηγοκεντρικών κόµπακτ. Για τον λόγο αυτό, η BMW κατασκεύασε το 2011 µε την 1 Series M Coupé για να συνεχίσει µε την Μ235i του 2013 και την υπέροχη Μ2 του 2016. Και σε αυτό το χρονικό σηµείο, η σκυτάλη παραδίδεται στην επόµενη, ολοκαίνουργια γενιά.

H νέα 2 Coupé διαφέρει από την προηγούµενη σε όλα, άρα προφανώς και στην εµφάνιση. Διακρίνεται για τον δυναµισµό ανεξάρτητα από την έκδοση, ο οποίος στηρίζεται στις ακµές και στη µυώδη κορµοστασιά, αλλά και σε νέες στιλιστικές λεπτοµέρειες. Το εµπρός τµήµα ξεχωρίζει από τα στενά και πολύ επιθετικά φανάρια Bi-LED και το εντυπωσιακό power dome στο καπό, ενώ αντίθετα µε ό,τι θα περίµενες δεν έχει ενσωµατωθεί η νέα, τεράστια γρίλια της εταιρείας. Αντ’ αυτής υπάρχει µια πιο φαρδιά. Μια εύστοχη επιλογή µε απώτερο σκοπό την αποστασιοποίηση από τα υπόλοιπα κουπέ της εταιρείας όσο και στην καλύτερη ενσωµάτωση στην κόµπακτ λογική της 2 Series.

Βέβαια, το να λες κόµπακτ ένα µοντέλο µε µήκος 4,537 m (+10,5 cm) είναι λίγο τραβηγµένο. Aν και τουλάχιστον στο µάτι καταφέρνει να κρύβει τις διαστάσεις της πολύ καλά. Για παράδειγµα, το µήκος κρύβεται από τις έντονες ακµές που διατρέχουν τα πλαϊνά τµήµατα και την παραδοσιακή κουπέ γραµµή στην οροφή και τα πίσω τζάµια. Από την άλλη, ο σπορ χαρακτήρας υπερτονίζεται στις εκδόσεις µε το αισθητικό πακέτο M Performance αλλά και την M240i που δοκιµάζουµε. Το όµορφο αποτέλεσµα συµπληρώνει και η µυώδης σχεδίαση του πίσω µέρους, αλλά και τα µαζεµένα σε διαστάσεις και ξεχωριστά σε αισθητική φώτα.

Αναφορικά µε τις υπόλοιπες διαστάσεις της, η 2 Series Coupé µεγάλωσε κατά 6,4 cm σε πλάτος, χαµήλωσε κατά 2,8 στα 1,39 m, ενώ το µεταξόνιο αυξήθηκε κατά 5,1 πόντους. Το µετατρόχιο εµπρός και πίσω αυξήθηκε αντίστοιχα κατά 5,2 και 3,1 cm στις απλές εκδόσεις, και κατά 6,3 και 3,5 cm στην BMW M240i xDrive Coupé. Βελτιωµένος τέλος, είναι και ο αεροδυναµικός συντελεστής µε Cd 0,26.

Όπως έγινε και στο αµάξωµα, έτσι και στο εσωτερικό της νέας 2 Series Coupé δε συναντάµε κάτι ριζικά διαφοροποιηµένο. Περισσότερο πρόκειται για ένα εκσυγχρονισµένο πρόσωπο της προηγούµενης γενιάς. Από εκείνα τα κοινά στοιχεία που το εξασφαλίζουν είναι ο ψηφιακός πλέον πίνακας οργάνων των 12,3” και η οθόνη αφής των 10,25” στο κέντρο του ταµπλό. Οθόνες που συνθέτουν το BMW Live Cockpit Professional στις πλούσιες εκδόσεις -µεταξύ των οποίων και η Μ240i -στις βασικές, οι οθόνες είναι 8,8” και 5,1” αντίστοιχα.

Όπως και να έχει, ο διάκοσµος είναι σύγχρονος και ευχάριστος, η ποιότητα κορυφαία, µε τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα να συντίθεται από τη χαµηλή θέση οδήγησης, τα σπορ καθίσµατα και τη θετική εργονοµία. Για τους δύο πίσω επιβάτες υπάρχει περισσότερος χώρος για τα πόδια, αν και ο χώρος για το κεφάλι είναι και πάλι περιορισµένος. Ο χώρος αποσκευών παραµένει στα 390 lt που είναι ικανοποιητικά, εξυπηρετώντας όµως καλύτερα στην φόρτωσή του χάρη στο χαµηλότερο κατά 3,5 πόντους κατώφλι.

BMW M240i xDrive Coupé

Η καρδιά της BMW M240i xDrive Coupé είναι ο γνωστός 3λιτρος κινητήρας straight six

Τεχνογνωσία που µετράει
Εκτός από το δεδοµένα σπορ ύφος στην εµφάνιση, η BMW κατάφερε να περάσει τη σπορ τεχνογνωσία της και στο οδηγικό επίπεδο. Τη βάση αποτελεί η πλατφόρµα CLAR, η οποία έχει δώσει ήδη τα διαπιστευτήριά της, µεταξύ άλλων στη Z4 και στη Supra της Toyota ενώ σε λίγο διαφορετική µορφή χρησιµοποιείται στις 3 και 4 Series. Αυτή η πλατφόρµα επιλέχθηκε στην BMW 2 Coupé G42, διακρινόµενη για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική, την ακαµψία που είναι κατά 12% αυξηµένη από της προηγούµενης, την τέλεια κατανοµή βάρους και τη δυνατότητά ενσωµάτωσης νέων τεχνολογιών, µεταξύ των οποίων και σύστηµα PHEV. Από εκεί και πέρα, το µηχανολογικό προφίλ ειδικά της κορυφαίας -µέχρι την έλευση της Μ2 Coupé - BMW M240i xDrive Coupé είναι το αναµενόµενο.

Η καρδιά του συνόλου είναι ο γνωστός 3λιτρος κινητήρας straight six. Αξίζει να σηµειώσουµε πως στο πλαίσιο του EfficientDynamics που ενσωµατώνεται, υιοθετούνται και συστήµατα που τον κάνουν όσο πιο ενεργειακά αποδοτικό γίνεται. Έτσι, διαθέτει σύστηµα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ενεργά πτερύγια στη µάσκα, λειτουργία coasting για το κιβώτιο στα προφίλ ECO και Comfort, βελτιστοποιηµένη απόδοση τετρακίνησης µε προθέρµανση διαφορικού, λάστιχα χαµηλής αντίστασης κύλισης και ηλεκτρονικά ελεγχόµενη αντλία λαδιού.

Ο κινητήρας είναι κατασκευασµένος από αλουµίνιο και µε υποτετράγωνη αρχιτεκτονικής, ενώ ενσωµατώνει όλα τα καλούδια της BMW. Διαθέτει τεχνολογία TwinPower Turbo µε τούρµπο twin-scroll, υψηλή πίεση ψεκασµού, µεταβλητό βύθισµα βαλβίδων Valvetronic και το Double-VANOS σύστηµα χρονισµού εκκεντροφόρων. Η ισχύς του µοτέρ αυξήθηκε στους 374 PS και η ροπή στα 500 Nm. Ανασχεδιασµένο είναι το σύστηµα εισαγωγής και εξαγωγής για πιο γραµµική λειτουργία και καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης.

Αυτά είναι στοιχεία που εντυπωσιάζουν στη θεωρία και µετουσιώνονται σε πράξη παράλληλα µε την απόκριση και τη γραµµική απόδοση. Σε αγαστό συνδυασµό µάλιστα µε το 8άρι κιβώτιο Steptronic Sport της ZF. Οι επιδόσεις είναι αντιπροσωπευτικές του τεχνικού φύλλου, µε 4,3” για το 0-100 km/h για την 4κίνητη BMW M240i xDrive Coupé των 1.690 kg και τελική περιορισµένη ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Το όλο πακέτο έρχεται να συµπληρωθεί από τους πυροβολισµούς των εξατµίσεων σε κάθε «άσε» του γκαζιού και τις αλλαγές ψηλά… Κάτι που υπενθυµίζει πως η M240i δεν είναι µια απλή έκδοση της 2 Series Coupé, αλλά η κορυφαία για την ώρα.

Πληροφοριακά ωστόσο, η γκάµα διαθέτει και τις πισωκίνητες 220i (µε δίλιτρο µοτέρ βενζίνης 184 PS) και 220d (δίλιτρος ντίζελ µε 190 PS) µε τιµή από €42.300 και €43.100 αντίστοιχα. Όµως µόνο η πιο ειδική M240i διαθέτει στάνταρ το σπορ αισθητικό πακέτο, τη σπορ ανάρτηση, το σπορ κιβώτιο, τα 4πιστονα εµπρός φρένα και ελεγχόµενο µπλοκέ διαφορικό.

BMW M240i xDrive Coupé

Φέρτε την Μ2!
Οδηγώντας την BMW M240i xDrive Coupé και έχοντας έντονα χαραγµένη την οδηγική εικόνα της προηγούµενης Μ2 στο µυαλό, η ερώτηση που αµέσως βασανίζει το µυαλό είναι εάν η πρώτη είναι πιο γρήγορη από τη δεύτερη;

Η απάντηση µάλλον δεν είναι το προφανές «όχι!» που ίσως νοµίζεις. Και αυτό διότι η ηλεκτρονικά ελεγχόµενη τετρακίνηση xDrive µε το διαφορικό M Sports, σου επιτρέπουν να πιέζεις το γκάζι πολύ πιο νωρίς και πολύ πιο βαθιά σε σχέση µε την προηγούµενη Μ2. Και ενώ διατηρεί σε πολύ µεγάλο ποσοστό τον fun-to-drive χαρακτήρα της Μ2 και την ακρίβεια του εµπρός συστήµατός της, όταν δεν την πιέζεις αποδεικνύεται πιο άνετη και πιο εύκολη στην οδήγηση. Γι’ αυτό ευθύνεται σε µεγάλο βαθµό η προαιρετική ανάρτηση Adaptive M Sports, η οποία έχει πολύ καλή απόσβεση και σηµαντική διαφοροποίηση ανάλογα µε την επιλογή. O διαφορετικός λόγος µετάδοσης του τιµονιού σε σχέση µε την προηγούµενη γενιά, η αύξηση του αρνητικού κάµπερ των εµπρός τροχών κατά µισή µοίρα, τα πιο σφιχτά σινεµπλόκ της πίσω ανάρτησης, το χαµηλό κέντρο βάρους και το ιδανικό ζύγισµα, συνθέτουν το εξαιρετικό οδηγικό προφίλ της M240i.

Το οποίο προφίλ τελικά γεννά ακόµα ένα ερώτηµα: Εάν η BMW M240i xDrive Coupé είναι τόσο πλήρης, τι χώρος αποµένει τελικά και πώς θα διαφοροποιηθεί η νέα M2; Οι απαντήσεις θα δοθούν όταν έρθει η ώρα. Προσώρας, το σίγουρο είναι πως η M240i είναι η πιο κοντινή σε Μ «ταπεινή» έκδοση που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW. Όχι µόνο για την 2 Series, αλλά για ολόκληρη την γκάµα.


Τι λέει το DRIVE
Η κορυφαία προς το παρόν έκδοσης της 2 Series Coupé είναι τόσο καλή που σε κάνει να ανυπομονείς για την επόμενη Μ2.
Τιμή Από €69.950
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 2.998 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin-scroll, VALVETRONIC, Double VANOS, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 374 PS/5.500-6.500 rpm, 500 Nm/1.900-5.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,3”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1-8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2185-200 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.548 x 1.838 x 1.404 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt
Βάρος 1.690 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube