Δοκιμάζουμε το Audi Q3 Sportback

Δοκιμάζουμε το Audi Q3 Sportback

Εξελίσσοντας πετυχημένα το σχεδιαστικό και όχι μόνο κόνσεπτ του Q3, η Audi φέρνει στα κόμπακτ SUV ένα μοντέλο που τραβά την προσοχή.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Audi, τα επόμενα χρόνια η ζήτηση για SUV παγκοσμίως θα συνεχίσει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, με το ποσοστό της κατηγορίας να ανεβαίνει από 22% στο 36% νωρίτερα από την 5ετία, ενώ συγκεκριμένα για τα σπορ SUV η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 40%. Με αυτά τα δεδομένα, η δημιουργία ενός ακόμη μοντέλου μοιάζει λογική ιδέα. Και γίνεται έξυπνη όταν βασίζεται σε μια νέα και ήδη πετυχημένη πλατφόρμα, άρα με μικρό κόστος. 

Audi Q3 Sportback
Η γραμμή της οροφής ακολουθεί ξεκάθαρα κουπέ φόρμα. Εντονότερη 3D μάσκα και ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, αλλά και μικρές αλλαγές στις ακμές που αιχμαλωτίζουν το φως στα πλευρά, κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο δυναμικό αλλά και πιο χαμηλό από τα 3 cm που αναφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, σε σχέση με το Q3.

Η BMW X2 είναι αντικειμενικά όμορφη. Αν και πιο δυναμική από την X1, κουπέ δεν τη λες. Η Audi τολμά περισσότερο, δίνοντας στο Q3 Sportback καθαρή κουπέ φόρμα από τη βασική γραμμή και πάνω. Η γλυκιά καμπύλη της οροφής χαμηλώνει έντονα και σβήνει στις φαρδιές πίσω κολόνες. 

Το υψηλότερο σημείο του αυτοκινήτου είναι πλέον 3 cm πιο κοντά στο δρόμο, με αποτέλεσμα να δείχνει μακρύτερο. Πιο πολύ από τα μόλις +1,6 cm που αναφέρεται στα χαρτιά. Και πιο «τετράγωνο», χάρη στην εντονότερη 3D σχεδίαση της μάσκας και στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα με τους τονισμένους αεραγωγούς και το διακριτικό σπλίτερ στο κάτω μέρος. Τα φουσκωμένα φτερά διατηρούνται, ως αναφορά στο θρυλικό πρώτο Quattro και υπενθύμιση της τεχνολογικής υπεροχής της μάρκας στον συγκεκριμένο τομέα.

Audi Q3 Sportback
Μικρότερη κλίση στις στροφές και πιο άμεσες αντιδράσεις, λόγω Progressive Steering και σπορ ανάρτησης.

Η χαρακτηριστική πλαϊνή ακμή που στο Q3 γεφυρώνει τις αψίδες των τροχών, στο Sportback είναι χαραγμένη χαμηλότερα στα πλευρά, κρύβοντας οπτικά λίγο ακόμη από το ύψος. 

Η νέα σχεδίαση φέρνει προφανώς λίγο χαμηλότερα το κέντρο βάρους. H Audi, θέλοντας η συμπεριφορά στο δρόμο να συμβαδίζει με την πιο δυναμική εμφάνιση, εξοπλίζει το Sportback κατευθείαν με την πιο σφιχτή σπορ ανάρτηση που είναι έξτρα στο Q3 και με το σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering. 

Audi Q3 Sportback
Αποτελεσματικός ο 1.5 TFSI με τεχνολογία mild hybrid. Το ηλεκτρικό μοτέρ βοηθά την απόκριση στο λίγο γκάζι και εξοικονομεί ως 0,4 lt/100 km.

Στις τετρακίνητες εκδόσεις φρενάρει και τους δύο εσωτερικούς τροχούς, στις προσθιοκίνητες μόνο τον εμπρός, για να βοηθήσει το αυτοκίνητο να τοποθετηθεί. Η κλίση είναι μικρότερη, χωρίς από την άλλη να γίνεται νευρικό ή να αναπηδά, τουλάχιστον στη γερμανική άσφαλτο. Η αθόρυβη κύλιση δεν έχει επηρεαστεί καθόλου, όπως και η άνεση στις χαμηλές ταχύτητες. Τουλάχιστον όχι σε βαθμό που να τραβά την προσοχή σε αυτή την πρώτη επαφή.

Βάση της γκάμας κινητήρων είναι ο 1.5 TFSI με 150 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο. Ή αυτόματο S tronic διπλού συμπλέκτη με τεχνολογία mild hybrid και απόδοση επίσης 150 ίππων. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, εξοικονομεί ως και 0,4 lt βενζίνης κάθε 100 km. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ βοηθά έτσι ώστε η απόκριση να είναι αρκετά καλή στο ξεκίνημα από τη μία διασταύρωση ως την άλλη, μέσα στην πόλη. 

Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι ομαλές και η ροπή αρκετή για να τραβά ευχάριστα το αυτοκίνητο ακόμη και σε επαρχιακό με στροφές. Φυσικά, το όριο του πλαισίου είναι πολύ υψηλό. Και μόλις οδηγήσεις το δίλιτρο 45 TFSI με τους 235 ίππους καταλαβαίνεις ότι αυτός ολοκληρώνει ιδανικά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Χωρίς κόπο, χωρίς ποτέ να νιώσεις ότι πιέζεις τον κινητήρα, ο ρυθμός είναι ουσιαστικά γρήγορος, η διαφορά από το Q3 στο (βασικό) set-up πιο κατανοητή και η διάθεση ανάλογη της εμφάνισης του Sportback. 

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η επιτάχυνση 0-100 km/h για το 45 TFSI είναι 6,5” και η τελική 233 km/h, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα για το 35 TFSI είναι 9,6” και 203 km/h. 

audi engines

Από το λανσάρισμα είναι διαθέσιμος ο δίλιτρος ντίζελ της έκδοσης 35 TDI με 150 ίππους. Και σύντομα θα προστεθεί στις επιλογές ο ισχυρότερος πετρελαιοκινητήρας 190 ίππων της έκδοσης 40 TDI.

Το Audi Drive Select είναι βασικός εξοπλισμός στην κουπέ εκδοχή, με τα έξι προγράμματα (περιλαμβανομένου του Off Road) να επηρεάζουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τιμονιού, του κινητήρα και της μετάδοσης, της 4κίνησης (όταν υπάρχει) και των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ τα οποία επίσης διατίθενται στον έξτρα εξοπλισμό.

Στο εσωτερικό η εικόνα δεν έχει αλλάξει. Σε όλες τις εκδόσεις ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός (10,25) ιντσών, ενώ φυσικά διατίθεται το MMI Navigation Plus με τη μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών του Virtual Cockpit να καταλαμβάνει το χώρο πίσω από το τιμόνι. Η οθόνη αφής 10,1 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας, γυρισμένη κατά 30 μοίρες προς τον οδηγό είναι το κέντρο ελέγχου όλων των λειτουργιών που αφορούν στην άνεση και στην ψυχαγωγία των επιβατών.

Audi Q3 Sportback
Κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με μαλακά πλαστικά, μοντέρνο καλόγουστο διάκοσμο με ενδιαφέροντες χρωματικούς συνδυασμούς και διάχυτη high-tech αύρα. Οι χώροι για τους επιβάτες και η πρακτικότητα δεν έχουν επηρεαστεί από την αλλαγή στη σχεδίαση της οροφής.

Η Audi προσφέρει και στο Q3 Sportback κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Ο οδηγός μπορεί να μεταφέρει το περιεχόμενο και να χειριστεί τη smart συσκευή του από την οθόνη του αυτοκινήτου. Ενώ μια νέα συνεργασία με την Amazon φέρνει τις 80.000+ υπηρεσίες Alexa στη διάθεσή του. 

Η σχεδίαση δεν διαφοροποιείται, όπως και η κορυφαία ποιότητα. Τα πλαστικά είναι μαλακά, η συναρμολόγηση άριστη και οι λεπτομέρειες αλουμινίου σε συνδυασμό με τους ευφάνταστους χρωματισμούς της επένδυσης Alcantara στα σημεία, καθώς και οι gloss επιφάνειες που περιβάλλουν τις οθόνες, υποστηρίζουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που θέλει να χαρακτηρίζεται από καλόγουστη, δυναμική πολυτέλεια, νεανικό χαρακτήρα και υψηλό τεχνολογικό προφίλ.

Audi Q3 Sportback

Το στιλ, στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν συνεπάγεται σοβαρές θυσίες στην πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει 530 λίτρα, το πίσω κάθισμα με διαιρούμενη αναδιπλούμενη πλάτη μετακινείται εμπρός πίσω (13 cm διαδρομή) και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι εξίσου άνετος.

Η είσοδος στις πίσω θέσεις απαιτεί να σκύψεις λίγο περισσότερο και ο αέρας για το κεφάλι έχει κάπως περιοριστεί. Ωστόσο είναι και πάλι παραπάνω από επαρκής αφού ακόμη και σωματότυπος 1,90 m κάθεται χωρίς να ακουμπά στην οροφή.

Audi Q3 Sportback

Το Q3 Sportback θα βρίσκεται στις εκθέσεις τον Οκτώβριο, με τιμή που ξεκινά από τις €34.960 για το 35 TFSI με χειροκίνητο σασμάν και τις €37.140 για το S tronic με τεχνολογία mild hybrid, ενώ το 45 TFSI quattro S tronic κοστίζει €52.620. Δεν έχουμε ακόμη λεπτομέρειες για τον εξοπλισμό, αλλά η ελληνική αντιπροσωπεία υπόσχεται ότι θα είναι πλούσιος εξ αρχής.

Τι λέει το DRIVE
Το ξεχωριστό στιλ και οι όποιες (μικρές) αλλαγές στο στήσιμο κάνουν το Sportback μια πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή του Q3 γι’ αυτούς που διαλέγουν αυτοκίνητο όχι μόνο με τη λογική, αλλά διότι… τους αρέσει.
Τιμή Από €34.960
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6” (έκδοση 35 TFSI)
Τελική ταχύτητα 203 km/h (έκδοση 35 TFSI)
Μέση κατανάλωση δ.α.
Εκπομπές CO2 121-140 g/km (έκδοση 35 TFSI MHEV S tronic)
Διαστάσεις 4.500 x 1.840 x 1.560 mm
Χώρος αποσκευών 530 lt
Βάρος δ.α.
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube