Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο MINI Cooper SE Countryman ALL4

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο MINI Cooper SE Countryman ALL4

Με μικρές αλλαγές σε αισθητική και μηχανικά μέρη, το plug-in υβριδικό MINI πετυχαίνει ακόμα καλύτερα το σκοπό του.

Η ηλεκτρική οικογένεια των MINI είναι κάπως ακραία. Υπό την έννοια ότι αποτελείται από την πλήρως ηλεκτρική έκδοση του μικρότερου μοντέλου και από την plug-in υβριδική του μεγαλύτερου. Από αυτά, το τελευταίο πρόσφατα φρεσκαρίστηκε ελαφρώς, με αφορμή την ανανέωση που συνολικά δέχτηκε η γκάμα του Countryman.

ΜΙΝΙ αλλαγές
Το περισσότερο βαμμένο κομμάτι στον προφυλακτήρα, η λίγο διαφορετική μάσκα και τα στάνταρ φώτα LED είναι οι βασικές διαφορές στο εμπρός μέρος, οι οποίες δύσκολα αναγνωρίζονται για να είμαστε ειλικρινείς. Υπάρχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να αναγνωρίσεις το πίσω μέρος, με τα φώτα που, όπως και στο χάτσμπακ, αποτυπώνουν πλέον τη βρετανική σημαία. Δύο νέα χρώματα και καινούργια σχέδια στις ζάντες ολοκληρώνουν τις αλλαγές ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για λεπτομέρειες με piano black φινίρισμα.

Τέτοιες λεπτομέρειες υπάρχουν πλέον και στο εσωτερικό. Οι ουσιαστικές αλλαγές πάντως αφορούν στον πίνακα οργάνων που έγινε ψηφιακός, με διαγώνιο 5”. Μαζί με την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που έχει διαγώνιο έως 8,8” και νέα κουμπιά αφής, η ψηφιακή εικόνα είναι συνολικά αναβαθμισμένη και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας απόλυτα σύγχρονες. Πέραν αυτών δεν έχει αλλάξει τίποτα, κάτι που με δεδομένο το υψηλό επίπεδο πρακτικότητας και ευρυχωρίας δεν είναι καθόλου κακό.

Ειδικά όταν συνδυάζεται με όλες τις απαραίτητες για ένα premium κόμπακτ crossover λεπτομέρειες, δηλαδή την γεροδεμένη αίσθηση, τα ποιοτικά υλικά και τη σωστή θέση οδήγησης που έχει άψογη ορατότητα. Μόνο ο χώρος αποσκευών δεν ενθουσιάζει, όντας μικρότερος από των υπόλοιπων εκδόσεων, με 405 lt χωρητικότητας αντί για 450.

Υβριδικός εκσυγχρονισμός
Οι λεπτές επεμβάσεις που φρεσκάρουν την εικόνα χωρίς να αλλάζουν την ουσία συνεχίζονται και στα μηχανικά μέρη του plug-in υβριδικού Countryman. Τις περισσότερες αλλαγές έχει δεχτεί ο θερμικός 1.500άρης TwinPower Turbo με τους 3 κυλίνδρους. Η κεφαλή έχει πλέον ενσωματωμένη την πολλαπλή εξαγωγής και το τούρμπο προκειμένου ο έλεγχος της θερμοκρασίας των καυσαερίων να είναι καλύτερος.

Παράλληλα η ψύξη του στροφαλοθάλαμου μπορεί να μειωθεί εάν δεν υπάρχει ανάγκη, ενώ η πίεση του κυκλώματος άμεσου ψεκασμού έχει αυξηθεί κατά 75%, στα 350 bar. Όλα αυτά από τη μια έχουν εγκρίνει τη σφραγίδα Euro 6d στα καυσαέρια, ενώ από την άλλη έχουν ρίξει λίγο την ισχύ. Πλέον είναι 125 PS μεταξύ 5.000 και 5.500 rpm αντί για 136 PS στις 4.400 rpm. Η ροπή παραμένει στα 220 Nm, ωστόσο πλέον κορυφώνεται στο παράθυρο 1.500-3.800 rpm αντί για 1.250-4.300 rpm.

Στην εποχή των ηλεκτροκινητήρων όμως, τέτοιες διαφοροποιήσεις δεν αποτελούν πρόβλημα. Προκειμένου να ισοσταθμιστεί αυτή η απώλεια, ο σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη πλέον αποδίδει 95 PS αντί για 88, με ροπή και πάλι 165 Nm. Οπότε η συνολική απόδοση του συστήματος σχεδόν ταυτίζεται με της προηγούμενης έκδοσης: 220 PS αντί για 224 που ήταν πριν με 385 Nm και πάλι. Η ονομαστική τάση λειτουργίας του ηλεκτρομοτέρ αναφέρεται στα 295 V αντί για 293 V, ενώ η συστοιχία της μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει πλέον καθαρή χωρητικότητα 8,8 kWh αντί για 5,7, οπότε φορτίζει σε περίπου 2,5 ώρες εάν συνδεθεί με Wallbox.

MINI Cooper SE Countryman ALL4

Παραμένει τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, όπως και το ρεζερβουάρ βενζίνης που χωράει 36 lt, και ανυψώνει λίγο το έδρανο του καθίσματος, χωρίς σε καμία περίπτωση να αισθάνεσαι το ύψος να λείπει. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στους πίσω τροχούς τους οποίους και κινεί, δίνοντας ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση και την έξτρα πρόσφυση που αυτό σημαίνει.

Η λειτουργία του συστήματος παραμένει υποδειγματική και ουσιαστικά δεν καταλαβαίνεις πότε περνάει από την ηλεκτρική λειτουργία στην υβριδική ή πότε λειτουργεί μόνο το θερμικό μοτέρ. Η παροχή ισχύος είναι σε κάθε περίπτωση αμεσότατη, ενώ προφανώς η επιλογή Sport είναι που δίνει το περισσότερο βάρος σε αυτή την αίσθηση. Οπότε δε φαίνεται καθόλου υπερβολικό που η MINI ανακοινώνει 0-100 km/h σε μόλις 6,8”.

MINI Cooper SE Countryman ALL4

Υπάρχει διαθέσιμη υβριδική λειτουργία, αμιγώς ηλεκτρική με τελική στα 135 km/h καθώς και μια ακόμα που κρατάει την μπαταρία φορτισμένη για να τη χρησιμοποιείς όταν θέλεις. Το ενεργειακό απόθεμα της μπαταρίας είναι πλέον αρκετό για πραγματική ηλεκτρική ακτίνα δράσης 40 km και μετά ενεργοποιείται αυτόματα η υβριδική λειτουργία. Σε κάθε περίπτωση το βασικό χαρακτηριστικό είναι η αθόρυβη και πολύ ποιοτική κύλιση, που είναι κορυφαία για τα δεδομένα των ΜΙΝΙ. Ο θόρυβος κύλισης είναι αισθητός με αντικειμενικό κριτήριο, όμως σίγουρα δεν ενοχλεί.

Εμπειρία ΜΙΝΙ
Αν και το plug-in υβριδικό Countryman είναι σχεδόν 310 kg πιο βαρύ από το αντίστοιχο συμβατικό, δύσκολα θα καταλάβεις αυτό το παραπάνω βάρος στην οδήγηση. Η σφιχτή ανάρτηση βοηθάει σε αυτό χωρίς να συνεπάγεται σημαντικές παραχωρήσεις στην άνεση ή να κάνει θόρυβο στις λακκούβες, αλλά ούτε και να επιτρέπει αισθητή κλίση στις στροφές.

Οπότε τελικά έχεις σχεδόν το σύνολο της ιδιαίτερα ευχάριστης οδηγικής εμπειρίας του μεγαλύτερου MINI, το οποίο στην έκδοση SE Cooper ALL4 έχει παράλληλα και ελάχιστο κόστος μετακίνησης εάν το φορτίζεις όταν χρειάζεται. Οι παραγγελίες για τη συγκεκριμένη έκδοση θα ανοίξουν τον Οκτώβριο και εάν εκμεταλλευτείς τις φορολογικές ελαφρύνσεις που συνοδεύουν την εταιρική κατοχή και χρήση, τότε οι σχεδόν €41.000 γίνονται σημαντικά πιο εύπεπτες..

Διαμόρφωσε εδώ το δικό σου MINI Countryman.

Τι λέει το DRIVE
Οι μικρές αλλαγές σε κάθε επίπεδο εκσυγχρόνισαν καλοδεχούμενα την έκδοση του MINI Countryman με το πρασινοκίτρινο “S”, δίνοντας παράλληλα και μεγαλύτερη ακτίνα ηλεκτρικής δράσης.
Τιμή από €41.000
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, VALVETRONIC, Double VANOS, 125 PS/5.000-5.500 rpm, 220 Nm/1.500-3.800 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 95 PS, 165 Nm, μπαταρία 8,8 kWh (καθαρή), κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 220 PS, 385 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 1,7-2,0 lt/100 km & 13,1-14 kWh/100 km
Εκπομπές CO2 40-45 g/km (WLTP: 39 g/km)
Διαστάσεις 4.297 x 1.822 x 1.559 mm
Χώρος αποσκευών 405 lt
Βάρος 1.790 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube