Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Hyundai Tucson

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Hyundai Tucson

Η ανανέωση του μεσαίου SUV της Hyundai εκσυγχρόνισε και ολοκλήρωσε τον ήδη ταλαντούχο χαρακτήρα του κορεατικού μοντέλου.

Η Hyundai Motor ασχολείται με την κατηγορία των SUV εδώ και περίπου 20 χρόνια, 25+ εάν υπολογίσουμε και το καθαρόαιμο 4x4 Galloper, με το πρώτο μεσαίο SUV να παρουσιάζεται το 2004 με την άφιξη του Tucson.

Η τρίτη γενιά του παρουσιάστηκε το 2015 και από τότε το μεσαίο SUV είναι το δημοφιλέστερο εμπορικά μοντέλο της Hyundai. Και όχι άδικα, μιας και το υφιστάμενο μοντέλο ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, όντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα της κατηγορίας.

Για να διατηρήσει όμως αυτή τη δυναμική στο Tucson, η Hyundai προχώρησε σε ανανέωση, τόσο αισθητικά όσο και στα μηχανικά μέρη. Στο σχεδιαστικό κομμάτι, το ανανεωμένο κορεατικό SUV διαθέτει πιο αδρές ακμές και ανάγλυφες επιφάνειες, με το εμπρός μέρος να φιλοξενεί την ογκώδη «cascading grille» και τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, μαζί με τα νέα φώτα τύπου LED. Πίσω βρίσκουμε επανασχεδιασμένη πόρτα πορτμπαγκάζ και προφυλακτήρα, ενώ τα φώτα απέκτησαν ένα πιο τρισδιάστατο μοτίβο με στοιχεία LED.

Hyundai Tucson Facelift 2019 1

Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, με διάσταση από 16 έως 19 ιντσών, καθώς και η εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα με τα Olivine Grey, Stellar Blue και Champion Blue.

Μεγαλύτερης εμβέλειας αλλαγές έχουμε στην καμπίνα του ανανεωμένου Tucson. Σύμφωνα με τη Hyundai, αρκετοί ιδιοκτήτες της τελευταίας γενιάς είχαν αναφέρει ότι δεν συμβάδιζε η εικόνα του αμαξώματος με αυτή του εσωτερικού που έδειχνε συνηθισμένο και συντηρητικό. Έτσι λοιπόν, η φίρμα ανασχεδίασε πλήρως το ταμπλό, που πλέον αποτελείται κατά κύριο λόγο από μαλακά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας. Νέας σχεδίασης είναι και οι ταπετσαρίες που πλέον προσφέρονται σε τέσσερις επιλογές. Διαφοροποιημένος είναι και ο εξοπλισμός του ανανεωμένου Tucson, που μπορεί να δεχθεί μέχρι και εμπρός κλιματιζόμενα σπορ καθίσματα, ενώ σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα infotainment. Πλέον όλα τα Tucson διαθέτουν σύστημα με οθόνη αφής 7”, υποστηρίζοντας Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διατίθεται και σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού.

Στον τομέα της ασφάλειας, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πλέον σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (FCA) και διατήρησης λωρίδας (LKA), ενώ προαιρετικά διατίθενται αναγνώριση πεζών, αυτόματοι προβολείς, ενεργό cruise control με λειτουργία stop&go, κάμερες περιμετρικής θέασης και σύστημα που αναγνωρίζει εάν ο οδηγός χρειάζεται ξεκούραση.

Hyundai Tucson Facelift 2019 2

Στους προσφερόμενους χώρους δεν βρίσκουμε διαφορές, μιας και πέντε ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στο εσωτερικό του Tucson, καθώς ο καθήμενος πίσω στη μέση δεν αντιμετωπίζει ουσιαστικό πρόβλημα με τα πόδια από το τούνελ μετάδοσης με το λογικό ύψος. Ο χώρος αποσκευών ακουμπά τα 513 λίτρα και είναι έτσι σχεδιασμένος για να μην δημιουργείται κατώφλι φόρτωσης, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος διαμορφώνεται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης.

Αέρας ανανέωσης φύσηξε και στην γκάμα κινητήρων, με όλα τα μοτέρ να συμβαδίζουν με τις προδιαγραφές Euro 6d. Τη βάση των βενζινοκίνητων εκδόσεων αποτελεί ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός των 1,6 λίτρων με απόδοση 132 ίππους στις 6.300 rpm και 16,3 kgm ροπή στις 4.850 rpm. Ακολουθεί η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 T-GDI των 177 ίππων στις 5.500 rpm και 27,0 kgm ροπή από τις 1.500 έως τις 4.500 rpm.

Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα έχουμε τέσσερις επιλογές: Δύο εκδόσεις ισχύος του νέου αλουμινένιου 1.6 SmartStream που αντικαθιστά τον 1.7 και δύο εκδόσεις του 2.0 CRDi με ή χωρίς 48βολτο mild hybrid σύστημα κίνησης. Η βασική έκδοση του 1.6 CRDi αποδίδει 115 ίππους στις 4.000 rpm και 28,5 kgm ροπή από τις 1.500 έως τις 2.750 rpm, με την ισχυρότερη να έχει 136 ίππους στις 4.000 rpm και 32,6 kgm ροπή από τις 2.000 έως τις 2.250 rpm. Η δίλιτρη CRDi αποδίδει 185 ίππους στις 4.000 rpm και 40,8 kgm ροπή από τις 1.750 έως τις 2.750 rpm. Όλες οι εκδόσεις κινητήρα διαθέτουν σύστημα stop/start και συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο βενζινοκίνητος 1.6 τούρμπο και οι τουρμποντίζελ μπορούν να εφοδιαστούν ακόμα είτε με 7άρι διπλού συμπλέκτη είτε με 8άρι με μετατροπέα ροπής. Σύστημα τετρακίνησης μπορούν να δεχθούν οι ισχυρές εκδόσεις των 1.6 βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και η δίλιτρη, με ή χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Hyundai Tucson Facelift 2019 3

Όσον αφορά το 48βολτο σύστημα mild hybrid κίνησης, αυτό βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 κατά 7%. Προς το παρόν συνδυάζεται μόνο με τον δίλιτρο CRDi των 185 ίππων και αργότερα θα σιγοντάρει και τον καινούριο 1.6 SmartStream. Επιπλέον, η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πορτμπαγκάζ, μείωσε ελαφρώς την χωρητικότητά του κατά 54 lt, στα 459 lt.

Στην αποστολή δοκιμάζαμε το πετρελαιοκίνητο Tucson με τον 1.6 CRDi των 136 ίππων, το 7άρι DCT και την τετρακίνηση. Η ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω καταφέρνει να συνδυάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα. Αλλά και ποτέ δεν θα ακουστεί, ακόμα και με τους τροχούς 19” που φόραγαν τα αυτοκίνητα της παρουσίασης. Ο κινητήρας κινεί με περίσσια άνεση το μεσαίο SUV και το DCT, που δεν διαθέτει paddles, πραγματοποιεί αρκετά γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Σημάδια βελτίωσης παρουσιάζει και το τιμόνι που, πέρα από ακριβές και άμεσο, δίνει πλέον και μικρές δόσεις πληροφόρησης. Σε συνθήκες ταξιδιού θα εκτιμήσετε την προσεγμένη ποιότητα κύλισης, με το χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και την αεράτο ρολάρισμα.

Hyundai Tucson Facelift 2019 4

Η αυτόματη τετρακίνηση στέλνει διαρκώς κίνηση στον εμπρός άξονα. Μόνο σε περίπτωση μειωμένη πρόσφυσης θα στείλει μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω, ενώ διαθέτει δυνατότητα Lock 50/50 μέχρι τα 30 km/h για πιο δύσκολες καταστάσεις. Επιπλέον, η ανανέωση χάρισε στο Tucson μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που πλέον έφτασε τα 17,2 cm.

Η Hyundai κατάφερε με την πολύπλευρη ανανέωση του Tucson να κάνει το πολύ καλό ακόμα καλύτερο, δημιουργώντας μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας.

Τι λέει το DRIVE
Το ήδη πολύ καλό Hyundai Tucson εκσυγχρονίστηκε στα σημεία και πλέον καλοβλέπει την κορυφή της κατηγορίας των μεσαίων SUV.
Τιμή από €20.000 (1.6 GDI)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, Άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 136 PS, 32,6 kgm/2.000-2.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 133 g/km
Διαστάσεις 4.480 x 1.850 x 1.645 mm
Χώρος αποσκευών 513 lt
Βάρος 1.601 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube