BMW M135i

Η BMW υποστηρίζει πως χώρεσε στο μικρομεσαίο χάτσμπακ της όλα τα στοιχεία που αγαπάμε σε μια πραγματική «Μ», χωρίς να χάσει τίποτα από την χρηστικότητά του ως καθημερινό αυτοκίνητο

Η παρουσίαση της 3πορτης έκδοσης της Σειράς 1 θα περνούσε σχεδόν απαρατήρητη αν δεν συνοδευόταν από το λανσάρισμα της κορυφαίας έκδοσης, η οποία βέβαια θα διατίθεται και ως 5πορτη.

Η M135i είναι η νέα προσθήκη στην γκάμα μοντέλων «M Performance» της BMW που μέχρι σήμερα αποτελούνταν από τις πετρελαιοκίνητες M550d xDrive, X5 Μ50d και X6 Μ50d.

Καίριες επεμβάσεις
Η 130i του 2005 ήταν το πιο πρόσφατο δυνατό χάτσμπακ της φίρμας, όμως εκείνη είχε σηματάκια «Μ» μόνο όταν την εξόπλιζες με το αισθητικό πακέτο M Sport. Η νέα Μ135i, αντίθετα, είναι ένα πραγματικό δημιούργημα του M GmbH, αν και με σαφώς πιο ήπιο χαρακτήρα από τη σκληροπυρηνική 1Μ Coupe. Ο 3λιτρος κινητήρας της ενσωματώνει τεχνολογία Valvetronic, άμεσο ψεκασμό και μια τουρμπίνα twin-scroll, αντί για δύο συμβατικές, αποδίδοντας 320 PS και 45,9 kgm. Με τη ροπή διαθέσιμη πρακτικά σε όλο το φάσμα στροφών νιώθεις ένα σταθερό και συνεχές σπρώξιμο, όποτε κι αν αποφασίσεις να πατήσεις το γκάζι.

Πάτα το από στάση και θα φτάσεις τα 100 km/h σε 5,1” με τη χειροκίνητη και 4,9” με την αυτόματη έκδοση. Που μακάρι όλα τα αυτόματα του πλανήτη να είχαν ομαλότητα και ταχύτητα αλλαγών όπως αυτό το 8άρι Steptronic. Ούτε που καταλαβαίνεις πότε αλλάζει στην κανονική λειτουργία, ενώ στη sport, οι αλλαγές του υστερούν λίγο σε ταχύτητα από ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Η απόκριση του γκαζιού είναι κορυφαία για κινητήρα τούρμπο και ακόμα και ο ήχος συναγωνίζεται σε χροιά τα καλά ατμοσφαιρικά 6κύλινδρα «Μ». Δεν πρόκειται για βουητό από την εξάτμιση, όπως στην 1Μ Coupe, αλλά για μεταλλικό υψίσυχνο ήχο που σε πωρώνει όταν το πατάς αλλά δεν σε κουράζει όταν ταξιδεύεις στην autobahn με 200 km/h. Ευτυχώς, διότι τέτοιες ταχύτητες είναι βούτυρο στο ψωμί της M135i.

Υπό πίεση, το τιμόνι της είναι ελαφρύ αλλά αρκετά σαφές, ενώ ο μεταβλητός λόγος της κρεμαγέρας Variable Sports Steering δεν ξενίζει όπως στο παλιότερο Active Steering. Τα φρένα ικανοποιούν το πόδι αλλά και το μάτι, με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω. Η αίσθηση ότι το πίσω μέρος ακολουθεί με λίγη καθυστέρηση την επιθυμητή τροχιά, που μου είχαν αφήσει οι συμβατικές εκδόσεις της νέας Σειράς 1, εδώ δεν υπάρχει. Στρίβει σαν ένα κομμάτι, με λογική κλίση και ισοπεδωτική αντιμετώπιση στις ανωμαλίες. Μπορείς να έχεις ακόμα και το Sport+ στο δρόμο χωρίς να φοβάσαι ότι ένα σαμαράκι μέσα στη στροφή θα σε πετάξει εκτός.

Για να προκαλέσεις υπερστροφή στην είσοδο πάντως είναι καλύτερα να αφήσεις τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στη νορμάλ ρύθμιση. Για τέτοια χρήση θα επιθυμούσες και ένα μηχανικό μπλοκέ, αντί του υπάρχοντος ηλεκτρονικού που δυστυχώς απουσιάζει. Άνθρωπος της BMW μας διαβεβαίωσε ότι «δεν το χρειάζεται, θα δείτε ότι τα ειδικά εξελιγμένα λάστιχα προσφέρουν εντυπωσιακή πρόσφυση…».

Ολοκλήρωση
Δεν ξέρω αν η M135i θα κινηθεί πιο γρήγορα από ένα Megane RS σε ένα γλιστερό ορεινό στροφιλίκι. Ξέρω όμως ότι δεν σε βάζει στο επίκεντρο της δράσης όπως εκείνο. Αλλά δεν φτιάχτηκε μόνο για τέτοια χρήση. Θα την αγοράσεις τόσο για τις επιδόσεις και την ευχάριστη συμπεριφορά της όσο και για την κορυφαία ποιότητα, την άνεση που προσφέρει σε καθημερινή χρήση και την ικανότητά της να σε μεταφέρει ατσαλάκωτο στην άλλη άκρη της Ευρώπης. Αυτό το συνδυασμό, με κάθε επιφύλαξη μέχρι να την οδηγήσουμε και στη χώρα μας, θεωρώ ότι τον πετυχαίνει καλύτερα από τα Audi S3 και VW Golf R που επιδιώκουν κάτι αντίστοιχο.


Τι λέει το DRIVE
Κορυφαίες επιδόσεις και ευχάριστη συμπεριφορά που μπορείς να απολαμβάνεις και καθημερινά χωρίς συμβιβασμούς
Τεχνολογία 2.979 cc, 6κύλινδρος σε σειρά, 24v, Valvetronic, τούρμπο, 320 PS/5.800 rpm, 45,9 kgm/1.300-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις* 0-100 km/h σε 4,9”, τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 175 gr/km
*Τιμές κατασκευαστή