Bentley Continental GT V8

Bentley Continental GT V8

Η... φτηνή έκδοση της Bentley Continental GT, με τον «μικρό» V8 των τεσσάρων λίτρων, θέτει ερωτηματικά για τον λόγο ύπαρξης της 6λιτρης W12

Τον τελευταίο καιρό διαπιστώνω ότι έχουμε μια εγγενή συστολή να γράψουμε για αυτοκίνητα που θεωρούμε πως προκαλούν το κοινό αίσθημα. Ένα τέτοιο είναι σίγουρα η Bentley Continental GT, ακόμα κι αν πρόκειται για την πιο φθηνή (!) έκδοση με τον «μικρό» V8 των τεσσάρων λίτρων. Βλέπετε υπάρχει και η 6λιτρη W12 με την σχεδόν γελοία ροπή των 100 κιλών.

Κατανοητό από μια άποψη. Τα αυτοκίνητα είναι ένα βιομηχανικό προϊόν με μεγάλη συναισθηματική υπεραξία και έντονες ταξικές αναφορές. Ωστόσο δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και την αξία του καθαυτή. Ένα αυτοκίνητο, μια μάρκα πουλάει και την ιστορία του και το αγωνιστικό γενεαλογικό του δέντρο και την αναγνώρισή του από σπουδαίους ανθρώπους… Kαι βέβαια τον κόπο και την μηχανολογική του εξέλιξη.

God save the VW…
Η Bentley πληροί όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις και με το παραπάνω. Η Continental επιπλέον ήταν το μοντέλο που την έβγαλε από το βάλτο των περασμένων μεγαλείων και του μέτριου παρόντος. Και η VW, η οποία την απέκτησε στις αρχές της περασμένης δεκαετίας ήταν αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάσει τον ωκεανό χρημάτων και τεχνολογίας που διέθετε με την παράδοση. Προσέξτε τώρα! Μόλις η παράδοση, η κλασική «μαστοριά» , αυτό που οι Εγγλέζοι αποκαλούν craftsmanship, υποστηρίχτηκε από την τεχνολογία το αποτέλεσμα υπήρξε τουλάχιστον αξιοπρόσεκτο.
Η Bentley Continental GT V8 είναι ένα αυτοκίνητο που θα περάσει τόσο απαρατήρητο, όσο το να βρεις την Αντζελίνα Τζολί γυμνή στο κρεβάτι σου ή τον Μπράντ Πιτ ή και τους δύο…
Όχι όμορφο με την κλασική έννοια, αλλά επιβλητικό, «ακριβό». Πώς να το πω: μπορεί να είσαι η μετενσάρκωση του Κροπότκιν, αλλά οι Βερσαλλίες σίγουρα θα σε εντυπωσιάσουν. Κάπως έτσι.
Η δεύτερη γενιά Continental GT είναι ένα κουπέ 2+2 το οποίο σε βεβαιώνει ότι θα επιβεβαιώσει τη θέση σου σε αυτή την άνιση κοινωνία ή ότι τουλάχιστον θα συμβάλλει σημαντικά για την απόκτησή της. Υπάρχουν και τέτοιοι...
Υπάρχουν και άλλοι όμως, εμείς, οι περισσότεροι, που θα τη δούμε ως ένα εν δυνάμει σημαντικό τεχνολογικό επίτευγμα.

Κινώντας (γρήγορα) ένα βουνό
Διότι αγαπητοί είναι όντως επίτευγμα να επιταχύνεις αυτό το θωρηκτό των 2.300 κιλών σε 4,6”, είναι επίσης επίτευγμα όλη αυτή η μετωπική επιφάνεια τελικά να έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις cd 0,31. Και ακόμα μεγαλύτερο επίτευγμα είναι να το οδηγείς χωρίς –στη μεγάλη πλειονότητα των περιπτώσεων- να νιώθεις πως κουμαντάρεις τον Βρετανικό. Το αντίθετο μάλιστα.
Για να το πάρουμε από την αρχή. Η νέα Bentley Continental GT δεν έχει αλλάξει στη βασική αρχιτεκτονική της. Πρόκειται για ένα κλασικό βρετανικό GT μεγάλων αποστάσεων, με ένα εμπρός μέρος στο οποίο δεσπόζει η χαρακτηριστική γρίλια και ένα -ομολογουμένως- από τα ωραιότερα αυτοκίνητα για να το βλέπεις πίσω τρία τέταρτα. Σημαντικές οπτικές διαφοροποιήσεις δεν έχει και δεν χρειάζεται. Είναι πιστεύω, ένα από αυτά τα α-χρονικά μοντέλα. Το ζουμί της υπόθεσης, ο λόγος για τον οποίο βρεθήκαμε στην Ουαλία εν μέσω κρύου και οριζόντιας βροχής, είναι η τοποθέτηση του γνωστού μας από το Audi S6 4λιτρου αλουμινένιου V8 με άμεσο ψεκασμό και δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ένα σε κάθε όχθη του V. Οι μηχανικοί της Bentley θέλησαν να επέμβουν σε ορισμένα σημεία προκειμένου να αυξήσουν την ιπποδύναμη και κυρίως τη ροπή, να «πειράξουν» τον ήχο και βέβαια να μειώσουν, κατά το δυνατό την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, πράγμα που, σύμφωνα με τους ίδιους κατάφεραν κατά 40%.
Η ιπποδύναμη λοιπόν αυξήθηκε κατά 87 ίππους και η ροπή κατά 12 περίπου kgm. Το κιβώτιο επίσης δεν είναι επτά αλλά οκτώ σχέσεων και με πιο κλειστή διάταξη. Επιπλέον η τετρακίνηση, άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της Bentley Continental GT V8, έχει default κατανομή 60% στον πίσω άξονα.

Χαμένοι στη μετάφραση;
Πώς μεταφράζονται στο δρόμο όλα αυτά; Πριν απαντήσω θα πρέπει να πω δυο λόγια για το εσωτερικό. Διότι το πώς αντιλαμβάνεσαι αυτό το αυτοκίνητο έχει άμεση σχέση και με τη διαμονή σου μέσα σε αυτό. Το βάρος που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια και στην προσλαμβανόμενη ποιότητα φτάνει στα όρια της μανίας. Θα σας εξηγήσω με περισσότερες λεπτομέρειες στο επόμενο τεύχος του DRIVE. Θα έπρεπε ωστόσο με κάποιο τρόπο να μπορώ να αποδώσω την αφή και τη μυρωδιά, πράγμα αδύνατο. Με στεγνά λόγια λοιπόν να τονίσω την κορυφαία ποιότητα, τα υλικά που διαλέγονται με την ύψιστη προσοχή και τη σημασία στην λεπτομέρεια. Ο συνδυασμός ξύλου, δέρματος και high end τεχνολογίας που είναι υποδειγματικός, σε κάνει να παραβλέπεις ακόμα και κάποια παράπονα. Όπως για παράδειγμα πως το κάθισμα μπορεί να σου κάνει μασάζ, αλλά δεν σφίγγει τα πτερύγια για καλύτερη πλευρική στήριξη ή ότι τα σταθερά paddles στο τιμόνι θυμίζουν έντονα στους επαΐοντες VW Touareg. Αυτό ωστόσο ήταν και το μόνο κοινό στοιχείο που μπόρεσα να εντοπίσω. Υποθέτω πως πίσω από τα αδιάκριτα μάτια των δημοσιογράφων δουλεύουν χιλιάδες κοινά εξαρτήματα από τα (πάνω) ράφια του γκρουπ.
Ο οδηγός όμως βλέπει τις χειροποίητες ραφές των δερμάτων, τα νερά στο αυθεντικό ξύλο και νιώθει μια εξαιρετικά ομαλή λειτουργία από τους διακόπτες.
Ακούει επίσης ένα από τα πιο χαρακτηριστικά (και όμορφα) ηχοχρώματα του V8. Η Bentley Continental GT V8 ξυπνά με ένα βαθύ γουργουρητό, το οποίο στο πρώτο βαθύ πάτημα του γκαζιού ανεβάζει οκτάβες, χωρίς ποτέ ωστόσο να χάσει αυτό τον μπάσο χρωματισμό του. Ταυτόχρονα με τον ήχο βλέπεις και το φως μιας επιτάχυνσης που δεν πιστεύεις ότι θα μπορούσε να έχει. Η απύθμενη ροπή σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικό σε λειτουργία και χρονισμό κιβώτιο, το οποίο βλέπει στα μάτια το κορυφαίο μέχρι τώρα αυτόματο 8αρι Steptronic της BMW, εκτοξεύει την Bentley Continental GT V8 σε ταχύτητες που στην Αγγλία (ή οπουδήποτε εδώ που τα λέμε…) θα σε οδηγήσουν σίγουρα στο αυτόφωρο. Μου κάνει θετική εντύπωση που το ESP λειτουργεί σε δύο φάσεις και μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως. Μου αρέσει επίσης που η σκληρότητα των αμορτισέρ μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες. Στην πιο μαλακή, η Continental GT V8 πραγματικά ισοπεδώνει το δρόμο, παρά τα θηριώδη 275/35 ZR 21. Η πιο σκληρή δεν συνίσταται στο δρόμο. Προφανώς έχει ληφθεί υπόψη ότι κάποιοι πελάτες πού και πού μπαίνουν και σε πίστες. Το τιμόνι επίσης, σε σχέση με την προηγούμενη έχει βελτιωθεί σε feedback και δεν είναι τόσο ελαφρύ, ενώ τα γαργαντουικών διαστάσεων διάτρητα φρένα με διάμετρο 405 χιλιοστά μπροστά και 330 πίσω μπορούν άνετα να ξεκολλήσουν τα φρύδια σου και να τα αφήσουν στο παρμπριζ.

Bentley express
Δεν έγινε ξαφνικά η Bentley Continental GT ένα supercar. Όχι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί μια 911 turbo σε ρυθμό και αμεσότητα. Απέκτησε ωστόσο φρεσκάδα, είναι πιο κοφτερή, έχει καλύτερη αίσθηση του δρόμου και σου την περνά. Η ίδια δεν περνά καλά στο στενό στροφιλίκι, ούτε βολεύεται στους αγγλικούς b-roads. Μόλις ωστόσο της έδινες χώρο να αναπνεύσει, στο ανταπέδιδε με συγκλονιστική σταθερότητα και αστείρευτη ελκτική και πλευρική πρόσφυση. Είναι ένα από τα αυτοκίνητα με τα οποία σε περίπου δύο δευτερόλεπτα αποφασίζεις να κάνεις το γύρο της Ευρώπης.
Όσο για την τιμή, μην ασχολείστε με τέτοιες πεζές λεπτομέρειες. Ακόμα και η πιο σκληρή ταξική συνείδηση στα όνειρα μπορεί να μαλακώσει…


Τι λέει το DRIVE
Η νέα Bentley Continental GT V8 απέκτησε έναν πιο ισορροπημένο και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα, χωρίς να χάσει ούτε γραμμάριο από την αίγλη που αναδίδει
Τιμή από € 326.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 3.993 cc, V8 με άμεσο ψεκασμό, 2x2 ΕΕΚ, δύο παράλληλα τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων 507 PS/6.000 rpm, 67,3 kgm/1.700 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 4,6”, τελική 303 km/h
Κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 246 gr/km
Διαστάσεις 4.801 x 1.944 x 1404 mm
Βάρος 2.295 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube