Audi S3

Audi S3

Το Audi S3 3ης γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες, καθώς βασίζεται στο εξαιρετικό νέο Α3. Πόσο οδηγικά ενδιαφέρον μπορεί να γίνει;

Το S3 της 3ης γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες, καθώς είναι βασισμένο στο εξαιρετικό νέο Audi Α3 που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες.

Με τον εντελώς νέο δίλιτρο κινητήρα τούρμπο, που αποδίδει 35 ίππους και 3 kgm ροπής παραπάνω από το προηγούμενο, και το βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης με πολύδισκο κεντρικό συμπλέκτη τύπου Haldex, υπάρχουν όλα τα απαραίτητα συστατικά για να είναι το αυτοκίνητο οδηγικά ενδιαφέρον.

Η έμφαση στην ουσία
Το S3 σίγουρα δεν είναι για όσους θέλουν να φωνάζουν ότι έχουν γρήγορο αυτοκίνητο. Αυτό φαίνεται από τη μάλλον συντηρητική εμφάνισή του σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Πάντως, τα ιδιαίτερα εξωτερικά στοιχεία του είναι όλα υψηλής αισθητικής – ειδικά οι στάνταρ 18άρες ζάντες πλάτους 7,5 ιντσών, που σε συνδυασμό με την 25 mm χαμηλότερη ανάρτηση δίνουν στο νέο S3 πιο επιθετική στάση από το νορμάλ Audi Α3.

Το εσωτερικό του S3 είναι απόλυτα ορθολογικό. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με ευρύτατο φάσμα ρυθμίσεων και καλή ορατότητα γύρω-γύρω. Το ταμπλό έχει σωστή διάταξη, η κεντρική οθόνη πληροφοριών είναι τοποθετημένη ψηλά και όλα τα χειριστήρια έχουν την ίδια ελαφριά αίσθηση. Το πιο εντυπωσιακό πάντως είναι η ποιότητα των υλικών σε όλη την καμπίνα.

Η τελευταία έκδοση του 4κύλινδρου κινητήρα EA888 συνδυάζεται με μια συνολική μείωση κατά 60 kg του συνολικού βάρους και με την ελκτική πρόσφυση που χαρίζει η τετρακίνηση, για να δώσουν στο νέο S3 εξαιρετικές επιδόσεις, τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο. Τα 4,8” στο 0-100 km/h, που είναι η επίσημη τιμή για το 3θυρο S tronic μοντέλο (το 5θυρο S3 Sportback θα παρουσιαστεί λίγο αργότερα), υπολείπονται μόλις 0,2” από την αντίστοιχη επίδοση του RS3, του οποίου η παραγωγή σταμάτησε πρόσφατα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Ο τρόπος που επιτυγχάνονται αυτές οι επιδόσεις δεν είναι θεαματικός. Ο αναβαθμισμένος κινητήρας έχει δύναμη χαμηλά, εξαιρετική απόκριση στο γκάζι και η λειτουργία του παραμένει απίστευτα ομαλή μέχρι και τον κόφτη στις 6.800 rpm. Είναι ξεκάθαρο ότι έχει εξελιχθεί πιο πολύ για να έχει ελαστικότητα παρά δύναμη ψηλά, πράγμα που συντελεί και στην εξαιρετική οικονομία βενζίνης του S3. Από την άλλη, υπάρχει ένα κλαπέτο στην εξάτμιση για να την αναβαθμίζει ηχητικά σε σύγκριση με εκείνη του απλού Α3, όμως η «μουσική» δεν έχει ένταση, ακόμα και στο τέρμα γκάζι.

Όπως και τα ταπεινότερα Α3, το νέο S3 χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα MQB της VW/Audi, η οποία δίνει καλύτερη κατανομή του βάρους 60/40 εμπρός, πίσω. Σε απαιτητικούς δρόμους με στροφές, τα στάνταρ λάστιχα 225/40-18 δίνουν άφθονη πρόσφυση και η χαμηλωμένη ανάρτηση του S3 ελέγχει υποδειγματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Το αυτοκίνητο παίρνει κάποια κλίση όταν αρχίζεις να το πιέζεις σε κλειστές στροφές, αλλά η κλίση αυξάνεται προοδευτικά και δεν σου επιφυλάσσονται άσχημες εκπλήξεις καθώς πλησιάζεις το όριο, που βρίσκεται πραγματικά πολύ ψηλά.

Το πρόβλημα είναι η έλλειψη διαδραστικότητας του S3, που το κάνει να δείχνει χωρίς ιδιαίτερο χαρακτήρα. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι (με την κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος) είναι άμεσο και γρήγορο, αλλά δεν επικοινωνεί πραγματικά με τον οδηγό.

Λογική, όχι ευαισθησία
Συνολικά, το νέο Audi S3 είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο «σούπερ-GTi» – ένα από τα καλύτερα που υπάρχουν όσον αφορά στις αντικειμενικές του δυνατότητες. Είναι εκπληκτικά γρήγορο, εντυπωσιακά ευέλικτο και με άφθονη πρόσφυση.

Από την άλλη όμως δεν είναι τόσο συναρπαστικό στην οδήγηση όσο θα θέλαμε. Ό,τι του λείπει σ’ αυτόν τον τομέα προσπαθεί να το αντισταθμίσει με τη συνολική του ποιότητα. Και πράγματι, από ποιοτική άποψη είναι μακράν καλύτερο από κάθε ανταγωνιστή του.


Τι λέει το DRIVE
Αντικειμενικά εξαιρετικό σε όλους τους τομείς. Ακόμα και τη συντηρητική εμφάνιση θα την εκτιμήσουν οι φανατικοί των question cars, όμως οι ενθουσιώδεις οδηγοί θα το ήθελαν λίγο πιο «αιχμηρό» και επικοινωνιακό.
Τιμή από €45.500 (€42.700 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 300 PS/5.500-6.200 rpm, 38,8 kgm/1.800-5.500 rpm, αυτόματη τετρακίνηση με κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
Επιδόσεις 0-100 km/h 4,8” , τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 159 gr/km
Διαστάσεις 4.254 x 1.777 x 1.401 mm
Βάρος 1.415 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube