Audi Q5

Διακριτικές αισθητικές επεμβάσεις και μηχανολογικές αναβαθμίσεις ανεβάζουν την ελκυστικότητα και την αποτελεσματικότητα του μεσαίου SUV της Audi

Η Audi πιστεύει ξεκάθαρα ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο με το Q5, οπότε δεν βιάστηκε να προχωρήσει σε σημαντικές οπτικές αλλαγές στο φρεσκαρισμένο μοντέλο που θα δούμε στις εκθέσεις από τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Έτσι οι περισσότερες αναβαθμίσεις βρίσκονται κάτω από τις λαμαρίνες. Βέβαια, προς γνώση σας, χρειάζεται να ξέρετε ότι οι διακριτικές στιλιστικές αλλαγές περιλαμβάνουν νέα εξάγωνη μάσκα, προφυλακτήρες με πιο έντονες ακμές, αλλαγμένα φωτεινά γραφικά μέσα στα φανάρια και ξανασχεδιασμένες ζάντες. Στην καμπίνα ανασχεδιάστηκε το τιμόνι, υπάρχουν νέες επενδύσεις και αναβαθμισμένο σύστημα MMI (multimedia interface) με μπόλικες υπηρεσίες βασισμένες στο internet.

Στο βάθος κήπος
Τις πιο σημαντικές αλλαγές θα τις βρεις κάτω από το καπό, όπου τέσσερις κινητήρες συνοδεύουν το λανσάρισμα του ανανεωμένου Q5 και όλοι αναφέρονται ως νέοι: Δίλιτρος τούρμπο με 225 PS, δίλιτρος τουρμποντίζελ με 177 PS και 3λιτρος V6 με μηχανικό υπερσυμπιεστή και 272. Το μόνο μοτέρ που δείχνει να έρχεται από την παλιά γκάμα είναι το 3λιτρο V6 ντίζελ, αλλά κι αυτό με πέντε άλογα παραπάνω, στα 245 PS. Από τον Δεκέμβριο ακόμη δύο μοτέρ θα προστεθούν στην γκάμα του Q5, ένα δίλιτρο τούρμπο με 180 PS και ένα δίλιτρο προσθιοκίνητο τουρμποντίζελ με 143.
Η εκτίμησή μας είναι ότι την πλειονότητα των ελληνικών πωλήσεων, όσο πενιχρή κι αν είναι αυτή, θα καταλάβουν τα ντίζελ. Αλλά δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε την επιτυχία που γνώρισε το βενζινοκίνητο δίλιτρο στη χώρα μας, που το αντίστοιχό του δοκιμάζουμε σήμερα. Και λέμε αντίστοιχο διότι το μοτέρ ΕΑ113 αντικαταστάθηκε από το ΕΑ888, μοτέρ που διατηρεί την ελαστική φύση και την ποιοτική λειτουργία του παλιού, αλλά με καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη οικονομία.
Εκτιμούμε ότι στην Ελλάδα θα επιλεγεί για εισαγωγή αποκλειστικά η έκδοση με το αυτόματο 8άρι σασμάν της ZF, που δίνει στο νέο βενζινοκινητήρα του Q5 καλή απόκριση και καλά νούμερα κατανάλωσης. Οι εργοστασιακές μετρήσεις μιλούν για μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km που σημαίνει 0,4 lt βελτίωση σε σχέση με το παλιό μοντέλο.

Πανταχού παρούσα
Στο δυναμικό τομέα, το Q5 αισθάνεται πιο αποφασιστικό από ποτέ. Με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro, η ελκτική πρόσφυση είναι δυνατή και πανταχού παρούσα. Το Q5 παρουσιάζεται επίσης με ακλόνητο γκριπ στις στροφές, την ίδια στιγμή που το νέο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει καλύτερη απόκριση και ζύγισμα σε σχέση με του παλιού. Επίσης η κύλιση παρουσιάζει καλύτερο έλεγχο των ταλαντώσεων και της απόσβεσης σε όλη σχεδόν την γκάμα οδοστρωμάτων.
Συνολικά, το φρεσκαρισμένο Q5 δεν είναι αυτό που θα έλεγες αλλαγμένο εκ βάθρων, αλλά φέρνει μια πλειάδα επίκαιρων αναβαθμίσεων και μάλιστα στον κινητήρα και στο σασί. Η πρώτη εντύπωσή μας από το αυτοκίνητο είναι ότι οι αναβαθμίσεις αυτές θα σταθούν ικανές για να διατηρήσουν το Q5 σε πρωταγωνιστικό ρόλο στο στίβο των πωλήσεων.
 



Ο επιμένων ηλεκτρομηχανικά
Το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης δεν καταναλώνει πλέον ενέργεια όταν το Q5 βρίσκεται σε ευθεία πορεία, χαρακτηριστικό που μειώνει την κατανάλωση μέχρι και 0,3 lt/100 km. Το ηλεκτρικό του μοτέρ είναι ενσωματωμένο στην κολόνα του τιμονιού για λόγους χωροταξίας και μείωσης του βάρους. Το νέο τιμόνι, που μεταβάλλει την υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, βασίζεται σε κλασική σύζευξη κορόνας/πινιόν με λόγο 15,9:1, παρέχοντας έτσι καλύτερη πληροφόρηση και ακρίβεια σε σχέση με ένα τιμόνι μαγνητικής σύζευξης –φουλ ηλεκτρικό. Το γρανάζι αλλαγής του λόγου  του συστήματος διεύθυνσης που βλέπετε στη φωτογραφία μπορεί να τον μεταβάλλει μέχρι και 100%, αυξάνοντας τη δυναμική ασφάλεια όταν στρίβεις οριακά.  Ο κύκλος στροφής του Q5 έχει διάμετρο 11,6 m.