Τα αυτοκίνητα των πιο διαβόητων δικτατόρων

Τα αυτοκίνητα των πιο διαβόητων δικτατόρων

Ο Hitler, o Mussolini, o Saddam, o Gaddafi και άλλοι, είχαν όλοι τα αγαπημένα τους μέσα μεταφοράς και επίδειξης. Δείτε τις προτιμήσεις τους.

Καλό είναι να είσαι άρχοντας, τουλάχιστον μέχρι να σε βαρεθεί ο λαός. Ας δούμε εδώ τι οδηγούσαν κάποιοι τρελοί της εξουσίας κατά τη διάρκεια της βίαιης και καταπιεστικής διακυβέρνησης που άσκησαν.

Αυτοί οι διαβόητοι δικτάτορες είχαν την απόλυτη ισχύ και ζούσαν στην απόλυτη διαφθορά. Η θέση τους τούς επέτρεπε να ικανοποιούν κάθε τους επιθυμία. Τα αυτοκίνητα ήταν ένα μεγάλο πάθος για τους περισσότερους, διότι αποτελούν μια ξεκάθαρη ένδειξη πλούτου, κύρους και κυριαρχίας. Είναι το μέσο με το οποίο παρουσιάζονται οι δικτάτορες μπροστά στους θαυμαστές τους και τους θανάσιμους εχθρούς τους. Μια εξατομικευμένη πολυτελής λιμουζίνα με πλήρη θωράκιση ενισχύει τη «μοναδικότητα» του δυνάστη σε φίλους και αντιπάλους.

Muammar Gaddafi, Λιβύη, 1969-2011



Ο ισόβιος πρόεδρος της Λιβύης, Muammar Gaddafi, θεωρούσε τον εαυτό του όχι απλά φανατικό των αυτοκινήτων, αλλά και σχεδιαστή τους για το λαό.

Υποτίθεται ότι σχεδίασε ένα αυτοκίνητο με το όνομα "Saroukh el-Jamahiriya", δηλαδή Λιβυκός Πύραυλος. Είχε έναν κινητήρα V6 230 ίππων και το ρύγχος και την ουρά ενός πυραύλου. Η προσπάθειά του ήταν να φτιάξει το ασφαλέστερο αυτοκίνητο. Τι έκανε αυτό το αυτοκίνητο ασφαλές; Δύσκολο να το πεις, αφού δεν έδωσαν στη δημοσιότητα πολλά στοιχεία. Πάντως το Saroukh el-Jamahiriya ήταν εφοδιασμένο με αερόσακους και προφυλακτήρες απορρόφησης των κρούσεων. Ο εκπρόσωπος του Gaddafi είχε δηλώσει: «Η εφεύρεση του ασφαλέστερου αυτοκινήτου στον κόσμο αποτελεί απόδειξη ότι η λιβυκή επανάσταση είναι βασισμένη στην ευτυχία του ανθρώπου». Για να το είπε, κάτι παραπάνω θα ήξερε…

 
Όταν δεν σχεδίαζε τα δικά του αυτοκίνητα, ο Gaddafi παράγγελνε εξατομικευμένα μοντέλα, μεγάλα και μικρά. Πέρα από μια BMW 7 με βαριά θωράκιση και μια μακριά λιμουζίνα Mercedes S-Class, o Λίβυος δικτάτορας είχε και το προσωπικό του, εξατομικευμένο FIAT 500, η κατασκευή του οποίου κόστισε 260.000 δολάρια. Ο χρυσός στη διακόσμηση ήταν πραγματικός (φυσικά) και υπήρχαν λεπτομέρειες χαρακτηριστικές του Gaddafi: Για παράδειγμα, το σήμα της FIAT είχε αντικατασταθεί από ένα περίγραμμα της Αφρικής με τη Λιβύη να ξεχωρίζει σε πράσινο χρώμα. Το 500ράκι και άλλα σύμβολα ισχύος του Gaddafi έπεσαν στα χέρια των επαναστατών που έβαλαν τέλος στην 42ετή κυριαρχία του Αδερφικού Ηγέτη και Οδηγού της Επανάστασης.   

Jean-Claude "Baby Doc" Duvalier, Αϊτή, 1971-1986



Ο Jean-Claude "Baby Doc" Duvalier ήταν ο δεύτερης γενιάς δικτάτορας της Αϊτής, από το 1971 έως το 1986. Έκανε τη ζωή του λαού του κόλαση για 15 χρόνια, από τότε που πέθανε ο πατέρας του και αυτός ήταν μόλις 19 ετών. Ο Baby Doc συνέχισε να χρησιμοποιεί, όπως ο πατέρας του ένα μίγμα βουντού και θανάσιμης δύναμης για να διατηρεί το λαό του υποταγμένο και να συνεχίζει τις υπέρογκες δαπάνες του πατέρα του. Άνοιξε τη χώρα του σε ξένες επενδύσεις και διεθνή βοήθεια, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων, σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια, πήγε κατευθείαν στις τσέπες του.

Όπως πολλοί δικτάτορες, αγαπούσε τις παλιές Ferrari όπως η 365 GT 2+2. Είχε επίσης μια Mercedes S-Class με την οποία ξέφευγε από τον εξεγερμένο πληθυσμό. Το 1986, εξεγέρσεις για έλλειψη τροφίμων έριξαν την οικογένεια Duvalier από την εξουσία. Κατέφυγε στο Παρίσι με εκατομμύρια δολάρια. Ο Baby Doc επέστρεψε τελικά στην Αϊτή μετά το σεισμό του 2010. Ισχυρίστηκε ότι ήθελε να βοηθήσει στην ανασυγκρότηση της χώρας, αλλά στην πραγματικότητα δεν είχε μία, αφού είχε κατασπαταλήσει την τεράστια περιουσία που είχε απομυζήσει από τον ταλαίπωρο αϊτινό λαό. Η κυβέρνηση ήταν πολύ διχασμένη για να τον παραπέμψει σε δίκη, πριν ο Baby Doc πεθάνει τελικά το 2014.   

Rafael Leonidas Trujillo Molina, Δομινικανή Δημοκρατία, 1930-1961



Ο Rafael Trujillo εξουσίασε τη Δομινικανή Δημοκρατία με σιδερένια πυγμή από το 1930 έως τη δολοφονία του το 1961. Ήταν φανατικός των αγώνων και των αυτοκινήτων γενικώς. Ο προσωπικός του επαγγελματίας δολοφόνος έμαθε στον δικτάτορα τη Ferrari, και η ιταλική μάρκα έγινε αμέσως η αγαπημένη του. Η αγάπη του για τα αυτοκίνητα είχε και τη σκοτεινή της πλευρά κατά τη διάρκεια της στυγνής του δυναστείας. Η παρακρατική σπείρα του Trujillo, με την ονομασία Le 42”, περιπολούσε στους δρόμους της πρωτεύουσας με μια κόκκινη Packard, που οι τρομοκρατημένοι πολίτες την έλεγαν carro de la muerte” (αυτοκίνητο του θανάτου). 

Είναι ταιριαστό λοιπόν το γεγονός ότι ο Trujillo βρήκε το θάνατο μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Στις 30 Μαϊου του 1961, η Chevrolet Bel Air του δικτάτορα έπεσε σε ενέδρα αξιωματικών του στρατού που έπαιξαν το Bonnie & Clyde στον Trujillo, γαζώνοντάς τον. Ο γιος του δικτάτορα, Ramfis, προσπάθησε να διατηρήσει τον έλεγχο μετά το θάνατο του πατέρα του, αλλά η εξέγερση του στρατού, μόλις πέντε μήνες αργότερα, και ο φόβος μιας επέμβασης των Αμερικανών, έστειλε την οικογένεια Trujillo στην εξορία.

Kim Jong-Il, Βόρεια Κορέα, 1994-2011



Η Βόρεια Κορέα αποκαλείται το έθνος ερημίτης, αλλά ακόμα κι οι ερημίτες αποκτούν αυτό που θέλουν όταν είναι στην εξουσία. Παρά την έλλειψη φωτογραφιών που να το αποδεικνύουν, δεν αποτελεί μυστικό το ότι ο Kim Jong-Il λάτρευε τις Mercedes. Λέγεται ότι ξόδεψε $20 εκατ. από τα $80 εκατ. ανθρωπιστικής βοήθειας για την αγορά 20 Mercedes αντί τροφίμων για τους λιμοκτονούντες Βορειοκορεάτες. 

Το 2009 ο Kim Jong-Il αγόρασε δύο θωρακισμένες λιμουζίνες Mercedes-Benz S600 Pullman Guard για να αντικαταστήσει την αγαπημένη του Maybach. Εκείνη τη χρονιά η Βόρεια Κορέα εισήγαγε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα αξίας 3,1 εκατ. δολαρίων, τα περισσότερα από τα οποία πήγαν σε φίλους, συγγενείς και συνδαιτημόνες στα πάρτι. Όταν ο Kim Jong-Il πέθανε το 2011 από συγκοπή καρδιάς, ο γιος και διάδοχός του, Kim Jong-Un, κλιμάκωσε τις δαπάνες. Οι δαπάνες του για είδη πολυτελείας υπερδιπλασιάστηκαν από τα $300 εκατ. στα $645 εκατ., σύμφωνα με εκθέσεις του ΟΗΕ.

Saddam Hussein και υιοί, Ιράκ, 1979-2003



Θα μπορούσαμε να γράψουμε ολόκληρο άρθρο για τα κραυγαλέα αυτοκίνητα της διακυβέρνησης Saddam. O Saddam Hussein και οι γιοί του, Uday και Qusay, αγαπούσαν τα ακριβά αυτοκίνητα πολυτελείας, αλλά επίσης τις φρικτές απομιμήσεις και τα παράξενα μοναδικά μοντέλα. Όπως ήταν αυτές οι… καλλονές που βρέθηκαν σε έναν οπωρώνα το 2008.

Η οικογένεια των αιμοσταγών δικτατόρων είχε επίσης αδυναμία στις εξατομικευμένες Mercedes και τα σπάνια κλασικά αυτοκίνητα. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που βρήκαν οι «απελευθερωτικές» δυνάμεις που έριξαν τον Saddam, ήταν μια ροζ Ferrari Testarossa, μια Ferrari F40, δύο Porsche 911 και η προσωπική αγάπη του δικτάτορα, μια λιμουζίνα Mercedes S600. Οι γιοι του Saddam σκοτώθηκαν κατά την πρώτη εισβολή των Αμερικανών το 2003. Ο ίδιος εκτελέστηκε το 2006.

 Adolf Hitler, Γερμανία, 1933-1945



Ξέρετε ποιος άλλος λάτρευε τις Mercedes; Σωστά. Ίσως ο πιο διαβόητος δικτάτορας όλων των εποχών, ο Adolf Hitler. Στην πραγματικότητα, η Mercedes-Benz 770 ήταν η επιλογή κάμποσων αρχηγών κρατών, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκράτορα Hirohito, που εξουσίασε την Ιαπωνία επί 70 χρόνια (και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο). O Hitler είχε επίσης μια Mercedes 329 Cabriolet D, μία από τις μόλις οκτώ που κατασκευάστηκαν (αποκλειστικά για αξιωματούχους των Ναζί).

Η Mercedes τρέμει τη διασύνδεση της φίρμας με τον Hitler, και ποιος την αδικεί. Μια πρόσφατη διπλωματική εργασία φοιτητών γερμανικής σχολής κινηματογράφου, που δείχνει μια Mercedes να πηγαίνει πίσω στο χρόνο και να πατάει τον νεαρό Hitler, συγκέντρωσε τα πυρά της γερμανικής εταιρείας παρότι η Mercedes ήταν ο ήρωας του (ψεύτικου) διαφημιστικού βίντεο κλιπ.

Η Volkswagen ιδρύθηκε από το Γερμανικό Εργατικό Μέτωπο (DAF) των Ναζί, για να υλοποιήσει το όνειρο του Hitler για ένα αυτοκίνητο προσιτό στον μέσο Γερμανό πολίτη. Η εξουσία του Hitler τελείωσε το 1945 όταν ο δικτάτορας αυτοκτόνησε σε ένα καταφύγιο στο Βερολίνο, κοντά στην καγκελαρία.

Σάχης Mohammad Reza Pahlavi, Ιράν, 1941-1979



Ο Σάχης του Ιράν είχε μια τόσο μεγάλη συλλογή αυτοκινήτων, που δεν έχουμε το χώρο για να αναφέρουμε όλα τα αυτοκίνητα. Το Εθνικό Μουσείο Αυτοκινήτου του Ιράν αποτελείται στην πραγματικότητα από αυτοκίνητα της παλιάς κυβερνώσας ελίτ, τα περισσότερα των οποίων ανήκαν στον τελευταίο Σάχη και την οικογένειά του. Πολλά από αυτά, αφού κατασχέθηκαν από τους επαναστάτες, είναι αποθηκευμένα επειδή δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να εκτεθούν.

Ο Σάχης προτιμούσε τις Rolls-Royce και τις μόνιμες αγαπημένες των δικτατόρων, τις Mercedes. Το Εθνικό Μουσείο έχει ορισμένα αξιοσημείωτα κομμάτια από την εποχή του Σάχη, μεταξύ των οποίων τη Honda Gold Wing GL1000 της βασίλισσας Diba και το MPV Tehran Type, το αυτοκίνητο-παιχνίδι που έφτιαξαν οι Mercedes, Porsche και VW για να το δωρίσουν στον έφηβο τότε διάδοχο.

Benito Mussolini, Ιταλία, 1925-1943



Ποιος είναι αυτός που κάθεται στο τιμόνι της Alfa Romeo Monza του 1932, περιτριγυρισμένος από την αγωνιστική ομάδα της Alfa; Μα, βέβαια, ο Duce!

O Hitler δεν ήταν ο μόνος ηγέτης του Άξονα που προωθούσε την τοπική του αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Mussolini προτιμούσε τις Alfa Romeo καθ’ όλη τη διάρκεια της 18ετούς ηγεμονίας του. Σε τέτοιο σημείο, που αρκετές από αυτές επιβίωσαν από τον Πόλεμο και εμφανίζονται σποραδικά μέχρι και σήμερα. Πέρσι, η Alfa του 1939 που ο Duce χάρισε στην ερωμένη του, βγήκε σε δημοπρασία στο Παρίσι. Ο Mussolini οδηγούσε επίσης μια Alfa Romeo 6C 2300 Pescara Spyder. Αντί για έναν απλό σοφέρ, ο Duce προσέλαβε τον Ercole Boratto, πρώην οδηγό δοκιμών της Alfa Romeo.

Ο Mussolini καθαιρέθηκε από αντίπαλες φατρίες μέσα στην ιταλική κυβέρνηση. Όταν τον βρήκαν οι κομμουνιστές παρτιζάνοι, τον εκτέλεσαν και τον κρέμασαν ανάποδα, μαζί με την ερωμένη του Claretta Petacci, προς παραδειγματισμό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube