Peugeot κουπέ 404 1962-1968
node/38723

Peugeot κουπέ 404 1962-1968: Μια Ιταλίδα απ’ το… Sochaux

Με την υπογραφή του Pininfarina, το κουπέ 404 αναλήφθηκε μονομιάς στην κορυφή της γκάμας της Peugeot. Κατά πώς η πελατεία του και η καριέρα του ήταν τόσο ξεχωριστή όσο και διακριτική.

Από τη δεκαετία του ’50 κιόλας, ο Pininfarina κυριαρχούσε όχι μόνο στα σχέδια των Ιταλών κατασκευαστών, αλλά ενέπνεε επίσης ένα μεγάλο μέρος των ευρωπαϊκών δημιουργημάτων. Δίχως να παραγνωρίζουμε την έμπνευση και το ταλέντο του Τορινέζου καροσερίστα, πρέπει σε κάθε περίπτωση να αναγνωρίσουμε ότι ο μεγάλος «μόδιστρος» της αυτοκίνησης, καθώς τον ζητούσαν και τον μίσθωναν οι πάντες, είχε περάσει στο χώρο του… prêt-à-porter.

Έτσι, όταν η Peugeot ζήτησε από τον Ιταλό στιλίστα να μελετήσει πιο γοητευτικές εκδοχές του 404, αυτός έσυρε από τα ντουλάπια του προηγούμενες δημιουργίες. Με ντεμπούτο στο Σαλόνι του Παρισιού το 1961, το καμπριολέ 404 προκάλεσε αίσθηση με τη σιλουέτα του που ήταν μια Ferrari 250GT υπό σμίκρυνση. Ένα χρόνο αργότερα, η Peugeot ολοκλήρωσε την προσφορά της γκάμας του 404 με ένα κουπέ που επίσης είχε στα πλαϊνά του το επισμαλτωμένο μεταλλικό πλακίδιο με την υπογραφή του Ιταλού μαέστρο.

Peugeot κουπέ 404 1962-1968
Νηφάλια και κομψή, η γραμμή του κουπέ 404 ξεπατικώνει εκείνη της Ferrari 250GT/E. H ομοιότητα όμως περιορίζεται και μόνο στη φιγούρα του.


Όσο υποτονικό κι άλλο τόσο ακριβό
Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα της μπερλίνας 404, δεν μοιραζόταν μαζί της κανένα κομμάτι από τις λαμαρίνες της. Αντίθετα, ούτε λίγο ούτε πολύ, το κουπέ 404 δεν ήταν παρά ένα καμπριολέ που κυριολεκτικά του κόλλησαν μια οροφή. Με το παραλληλόγραμμο ζωνάρι της καροσερί που διακοπτόταν από ένα σπάσιμο πίσω από τις πόρτες και τα πίσω φώτα που ενσωματώνονταν στο τελείωμα των φτερών, καλλιεργούσε σκόπιμα (;) την ομοιότητα με τη Ferrari 250GT/E 2+2. 

Σε αντίθεση όμως με το «ίνδαλμά» του, προσέφερε τέσσερις πραγματικές θέσεις, διαθέτοντας μάλιστα ένα πορτμπαγκάζ κάθε άλλο παρά ανυπόληπτο. Διακεκριμένο λόγω της σιλουέτας του, το κουπέ 404 ήταν ανάρμοστα υποτονικό στον μηχανολογικό τομέα με ένα 4κύλινδρο 1.600άρι μοτέρ με καρμπιρατέρ ή ψεκασμό. Αυτό το δεύτερο ήταν και πρεμιέρα για γαλλικό αυτοκίνητο παραγωγής.

 Peugeot κουπέ 404 1962-1968

Υπάκουο, ελαστικό και πραγματικά ακάματο, το μπλοκ αυτό αρνιόταν να ξεσπάσει έστω και λίγο στην επιτάχυνση, αρκούμενο να διασφαλίζει στο κουπέ 404 μια έντιμη τελική ταχύτητα.

Το αυτοκίνητο με άκαμπτο άξονα πίσω, λεβιέ του σασμάν στην κολόνα του τιμονιού και υπολογίσιμο βάρος του το μόνο που απεχθανόταν ήταν να το πιέζεις. Σε κάθε περίπτωση λοιπόν απευθυνόταν περισσότερο σε οδηγούς άπληστους για κοινωνική αναγνώριση, παρά σε κάποιους με σπορτίβ προδιάθεση.

Φτώχεια καταραμένη
H Peugeot κατά έναν παράδοξο τρόπο έσπρωξε εξωφρενικά παραπάνω αυτή τη δυσαρμονία μεταξύ εικόνας και ουσίας. Προτείνοντας αποχρώσεις που θα ταίριαζαν σε κάποια ZiL και «κακόμοιρες» ταπετσαρίες στο σαλόνι, βουτηγμένες στη λιτότητα, υφασμάτινες ή από δερματίνη.

Peugeot κουπέ 404 1962-1968
Παρά το επίπεδο της τιμής ενός κουπέ 404, η φτώχια βασίλευε στην καμπίνα με το μεγάλο τιμόνι από βακελίτη καρφί στο μάτι σου, όπως και το εμαγιέ ταμπλό.


Εμπορικά, παρόλο που η πιστή πελατεία της Peugeot δεν πήρε των ομματιών της να ξενιτευτεί σε κάποια άλλη γαλλική, βρετανική ή γερμανική φίρμα, οι πιο μοντέρνοι από αυτήν προτίμησαν το καμπριολέ 404. Φυσικά σημαντικό ρόλο έπαιζε και η τιμή του κουπέ 404, αποτρεπτικό φυσικά, μιας και η τιμή του ήταν σχεδόν διπλή από αυτή της μπερλίνας. Στην Ελλάδα, το κουπέ 404 με τον ψεκασμό κόστιζε για παράδειγμα το '67 250 χιλιάδες δρχ., δηλαδή ήταν ακριβότερο από μια Mercedes-Benz 230 «γουρούνα» και λίγο φθηνότερο από μια Jaguar 2.4 Mk2.

Στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων, ένα κουπέ 404 σε κατάσταση Concours στοιχίζει λίγο παραπάνω από 60 χιλιάδες, ενώ ένα αυτοκίνητο έτοιμο για εθνικά Concours d’Elegance κοντά στα 40. Αλλά ακόμα και με €25.000 βρίσκεις ένα αρκετά καλό κομμάτι που με δουλίτσα θα φτάσει στην προηγούμενη κατάσταση.

Peugeot κουπέ 404 1962-1968
Το πίσω κρύσταλλο που ξάπλωνε σε καλή γωνία μαζί με τις πίσω κολόνες εξασφάλιζαν καλό ζωτικό χώρο για τις πίσω θέσεις.



Το κουπέ 404 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.618 cc
Ισχύς 65 PS έως 88 PS
Ροπή 127,5 Nm/2.250 rpm έως 137 Nm/2.800 rpm
Επιτάχυνση 0-100 km/h 17,3” έως 16,2”
Τελική ταχύτητα 148 έως 167 km/h
Παραγωγή 6.834 αυτοκίνητα (1962-1968)
Τιμή σήμερα €24.500 έως €63.000

node/40196

Αναβαθμισμένες υπηρεσίες Peugeot After Sales

Με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της η Peugeot παρέχει ένα πακέτο αναβαθμισμένων υπηρεσιών τόσο για την διευκόλυνσή τους όσο και για την σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Αναβαθμισμένες υπηρεσίες Peugeot After Sales

Με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της η Peugeot παρέχει ένα πακέτο αναβαθμισμένων υπηρεσιών τόσο για την διευκόλυνσή τους όσο και για την σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου τους.

1.    Online ραντεβού για σέρβις
Μέσα από τον ιστότοπο peugeot.gr, οι κάτοχοι Peugeot μπορούν να προγραμματίσουν ένα ραντεβού για την συντήρηση του οχήματός τους γρήγορα και εύκολα, επιλέγοντας τον Εξουσιοδοτημένο Επισκευαστή  που επιθυμούν, την ημερομηνία και ώρα που τους εξυπηρετεί, συμπληρώνοντας το είδος εργασίας και τα στοιχεία του οχήματός τους. 

2.    Παραλαβή – παράδοση οχήματος στον χώρο του πελάτη*
Η Peugeot δίνει την δυνατότητα σε όλους τους πελάτες της ανά την Ελλάδα να πραγματοποιήσουν τη συντήρηση του Peugeot τους, χωρίς να απομακρυνθούν από τον χώρο τους. Η παραλαβή και η επιστροφή του αυτοκινήτου  πραγματοποιείται από έμπειρο τεχνικό προσωπικό, το οποίο παραλαμβάνει και παραδίδει το αυτοκίνητο, κατόπιν συνεννοήσεως με τον πελάτη. Η υπηρεσία παραλαβής-παράδοσης ενδέχεται να περιλαμβάνει χρέωση αναλόγως της χιλιομετρικής απόστασης.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της Peugeot - Τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά 
  
3.    Αυτοκίνητο αντικατάστασης* 
Η Peugeot φροντίζει για την κινητικότητα των πελατών της. Για τον λόγο αυτό και κατόπιν συνεννόησης με τον εξουσιοδοτημένο επισκευαστή που θα αναλάβει την επισκευή ή την φανοποιεία του αυτοκινήτου, ο πελάτης Peugeot έχει την δυνατότητα παραλαβής αυτοκινήτου αντικατάστασης μέχρι το πέρας των εργασιών.

4.    Τεχνική Αναφορά μέσω video check 
Η τεχνική αναφορά μέσω video check είναι μια σημαντική  υπηρεσία για την Peugeot καθώς με πλήρη διαφάνεια ενισχύει την εμπιστοσύνη του πελάτη όσον αφορά  την συντήρηση και την επισκευή του αυτοκινήτου του. Αν κατά τη διάρκεια της συντήρησης διαγνωστεί ότι χρήζει, επισκευής ή αντικατάστασης κάποιο εξάρτημα,  ο πελάτης  λαμβάνει οπτικοακουστικό υλικό (video) με λήψεις που υποδεικνύουν τις εργασίες που πρέπει να γίνουν αλλά και τα ανταλλακτικά που ενδεχομένως χρειάζεται να αντικατασταθούν. Συνοδευτικά  μία οικονομική  προσφορά αποστέλλεται προς τελική έγκριση από τον πελάτη.

Όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται από το έμπειρο και άρτια καταρτισμένο προσωπικό του δικτύου των εξουσιοδοτημένων επισκευαστών της Peugeot. Στο site peugeot.gr οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να γνωρίσουν πλήθος άλλων υπηρεσιών After sales, όπως προγράμματα συντήρησης για αυτοκίνητα μεγαλύτερης ηλικίας, πακέτα συντήρησης σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, νέα προγράμματα φανοποιείας, ανταλλακτικά ανακατασκευής καθώς και πλήθος διαδικτυακών υπηρεσιών μεταξύ των οποίων και η εφαρμογή «ΜyPeugeot». 

*Οι υπηρεσίες, παραλαβής-παράδοσης καθώς και του αυτοκινήτου αντικατάστασης, τηρούν στο απόλυτο τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας που ορίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η Automobile Peugeot.

[Πηγή: Peugeot]

TAGS
node/40168

Peugeot: Επίσημη αναπαλαίωση του 205 GTi –και όχι μόνο

Τμήμα αποκατάστασης, έκθεσης και πώλησης των θρυλικών μοντέλων της ξεκινά η Peugeot, με πρώτο τυχερό το πολύ αγαπημένο 205 GTi 1.9.

Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot: Επίσημη αναπαλαίωση του 205 GTi –και όχι μόνο

Για την επέτειο των 210 ετών της, η Peugeot εγκαινιάζει μια νέα δραστηριότητα: Την αναπαλαίωση και πώληση vintage οχημάτων, μέσω της λέσχης «L’ Aventure Peugeot», η οποία είχε ιδρυθεί το 1982 από τον Pierre Peugeot.

Η αποκατάσταση των οχημάτων θα γίνεται στα εργαστήρια του Μουσείου Ιστορικών Αυτοκινήτων της Peugeot στο Sochaux, και όλα τους θα λαμβάνουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας με την ολοκλήρωση της αναπαλαίωσης, πριν τεθούν σε πώληση. Το πρώτο αυτοκίνητο που επιλέχθηκε για αναπαλαίωση είναι το εμβληματικό μοντέλο της μάρκας με το λιοντάρι: Ένα μαύρο 205 GTi με τον κινητήρα των 1,9 lt και 130 PS. Η διαδικασία θα αναδείξει το ταλέντο και την τεχνογνωσία των υπαλλήλων που κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις στα πεδία που είναι απαραίτητα για μια ποιοτική αναπαλαίωση (μηχανικοί, φανοποιοί και ταπετσέρηδες). 

Η νέα αυτή δραστηριότητα είναι δυνατή λόγω της διαθεσιμότητας ανταλλακτικών. Η λέσχη Αventure Peugeot προετοιμάζεται γι’ αυτό εδώ και επτά χρόνια, έχοντας κάνει τις απαραίτητες εργασίες στην αποθήκη της προκειμένου να διαχειριστεί το στοκ των ανταλλακτικών. Σε περίπτωση έλλειψης κάποιου εξαρτήματος η Peugeot  θα απευθυνθεί σε παραδοσιακούς συνεργάτες της για την κατασκευή τους μέσω 3D εκτύπωσης. 

Από το 2021, έχει προβλεφθεί ένας χώρος αποκλειστικά για την έκθεση των αναπαλαιωμένων μοντέλων της Peugeot με την υπογραφή της Aventure Peugeot, ενώ όλα θα ανεβαίνουν και σε ειδική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα της. Αυτοκίνητα ιδιωτών μπορούν επίσης να φιλοξενηθούν στον ίδιο χώρο εφόσον έχουν λάβει το πιστοποιητικό αυθεντικότητας της Aventure Peugeot.

Δείτε στις φωτογραφίες της gallery που ακολουθεί, σε τι κατάσταση είναι το 205 GTi που ανέλαβε να ξανακάνει καινούργιο η Peugeot.

[Πηγή: Peugeot]